Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

seppe

Advanced nutrients

Recommended Posts

hallo forumers,

 

heb al m'n spullen gaan halen voor een kweek te beginnen en heb gekozen voor AN voeding.Hier de spullen die ik aangeschaft heb:

Sensi grow en Sensi bloom

Voodoo juice

B52

Overdrive

Phiranha

Bud candy

Tarantula

Sensizym

 

PVP is van??(zilver flesje met rode letters,blijkt de originele,sterke PVP te zijn)

 

Het is m'n eerste run heb totaal geen ervaring met tuinieren,heb dus ook totaal geen benul van hoeveel de planten gaan drinken dus de cijfers die ik onder in de uitleg geef zijn maar om de verhouding van de voeding weer te geven.

 

Als ik het schema van AN bekijk staat er van elk product 2ml/l behalve voor de grow en bloom dat is 4ml/l.Moet ik dan bij elke waterbeurt er van elk product 2ml/l indoen en 4ml/l van de grow of bloom?Of de producten verdelen over de hele week?

Dus stel ik zit in week 4van de bloei volgens het schema moet ik nu 4ml/l bloom geven met 2ml/l van Big bud,B52,Bud candy en Sensizym geven.Als ik de planten pak om de twee dagen 0.5l water per plant geef,voor 20 planten dus totaal 10l per keer.Moet ik dan 40ml sensi bloom in het water doen samen met 20ml van elk van de andere 4 producten,en dat zo dus om de twee dagen.Dus een totaal van 120ml bloom en 60ml van elk ander product per week op 30l water.

 

Of elke keer de bloom en de andere 4 producten verspreiden over de andere drie waterbeurten per week bv

maandag 10 l water 40ml bloom 20ml big bud en 20 ml B52

woensdag 10l water 40ml bloom 20 ml b52

vrijdag 10 l water 40ml bloom 20 ml sensizym.

 

Of moet het nog anders,heb al verschillende topics gelezen over Advanced,maar ofwel samen met andere producten gebruikt van ander merk,of anders niet al de producten die ik wil gebruiken.

Dus als er mij iemand raad zou kunnen geven over het hoe toedienen van Advanced zou me er hard mee helpen want heb er totaal geen benul van hoe ik de producten moet gebruiken nu

 

Twindaddy mss??

 

Alvast bedankt voor de reacties

Oh ja voor de geintereseerden hier de zaadjes die ik heb gehaald

Orange bud 10 regular

Mazar 10 reguar

Freddy's best 5 fem

Skywalker 3 fem allen van Dutch passion(recht uit de koelkast van hun hoofdzetel in Amsterdam :),dus lekker vers)

 

Cream caramel 3 fem

Green poison 3 fem van Sweet seeds

 

White berry 6 fem van Paradise seeds

 

en last but not least Phat fruity 5 fem van Barney's

Zit toch wel wat lekkers bij toch??

 

Groetjes Seppe

Share this post


Link to post
Share on other sites

2ml van de basisvoeding is voldoende zoals ik in de pm al had uitgelegd.

 

Succes.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

@Twindaddy:

hieronder de PM die ik gestuurd had en het antwoord terug van jou

 

 

Hallo twindaddy,

heb begrepen dat jij een vertegenwoordiger bent van AN,heb er een topic over gelezen toen de spullen hier juist op de markt waren.Ga binnenkort ook starten met een ronde zo'n 20 plantjes onder 2x600w,en heb natuurlijk nog voeding nodig.Een vriend van me gebruikt ook AN en is er ook goed tevreden over,dus ga ik die ook eens proberen.Die zijn de producten die ik wil gebruiken.

Sensi grow en sensi bloom

Voodoo juice

Big bud

B52

Overdrive kan ik alles kopen in hobbykit voor145€ bij growcenter noord,op de AN site staat die kit 175€ ??

verder

Piranha in poerdervorm(in vloiebare vorm is ie wel heel duur)

Bud Candy

Phinal Phase

Tarantulla(ook in poedervorm zelfde probleem als de Piranha)

Nirvana

Sensizysm

Nu is de vraag(ben volledige noob)moet ik telkens ik water geef er voeding bijdoen of 1x per week ofzo?

Welke aarde gebruik ik best om te starten een light mix of een voorbemeste?

Nu heb ik ook precies begrepen dat je je water niet moet afzuren en gewoon kraantjeswater mag geven zonder ph check,of heb ik dat verkeerd?

En het shema op de site spreekt over 7 weken bloei,wat als de bloei 8/9weken gewoon starten met de voeding volgens schema en dan er de weken extra bloei gewoon bijtellen per product

Zo dat was het een beetje alvast bedankt en hoop binnenkort op een mooie oogst samen met AN:)

 

Groetjes

Seppe

p.s.h ja kan je mss geen prijsje fixen

 

 

 

-----------------------------

------------------------------

-----------------------------

 

 

Eerst en vooral vraag ik me af waaraan je uit m'n mail kunt opmaken DAT IK NIET WEET WAT IK WIL????

Voor de rest heb je inderdaad gezegd dat ik best van alles de helft kan gebruiken,maar er staat nergens antwoord op de vraag over hoe de voeding geven,altijd meegeven of verdelen over de week?

Maar ja als je me niet wil helpen ook ok,alvast bedankt voor de moeite.

 

Iemand anders misschien een hint over hoe ik de voeding moet geven?

 

Groetjes Seppe

Edited by Torsti
PM verwijdert!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Seppe,

de voeding van AN is vrij eenvoedig in gebruik.

Ten eerste je kan een schema laten berekenen via de AN-Nutrient-Calculator.

Deze geeft je een overzicht van het maximale aan voeding.

http://www.advancednutrients.com/hydroponics/calc/

 

De voeding is bij AN per week! aangegeven.

Dat houdt in, dat je de voeding het beste kan opsplitsen.

 

Bij mij is het als volgd:

Ik geef twee keer in de week voeding, zondag en woensdag.

De voeding op woensdag, omdat ik dan minder tijd heb:

2/3 van de basis-voeding (bij mij Connoisseur A en B, bij jouw Sensi A en :),

that´s all.

Ik geef het met kraanwater start-EC 0,8 en start-ph 7.9 (dat zijn de laatste bekende waardes voor mij).

 

Op zondag heb ik wat meer tijd:

1/3 van de basis-voeding en alle boosters en toevoegingen.

 

Ph en ec meet ik niet meer!

Als je de kans hebt om met regenwater of RO-water te werken, doe het.

 

Werk niet met het maximum aan voeding, want dan krijg je extreme ec-waardes.

De helft van de voeding is ruim voldoende!

 

Groetjes

Torsten

 

PS: Hier op het forum wordt het niet gewaardeerd, als de pm´s openbaar gepost worden!

Hou er rekening mee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

sorry voor het laate reageren maar ben effe druk bezig geweest met iets anders

 

@torsti:allereerst m'n excuses voor het plaatsen van de PM,wist niet dat het tegen de regels was,nou niet dat er iets persoonlijks instond ofzo,maar zal het zeker niet meer herhalen.Was gewoon voor het feit dat twindaddy zo reageerde op m'n topic 2ml van de basisvoeding zoals ik al had uitgelegd in de PM. Zo van ,ben je blind of achterlijk ofzo?.Maar goed genoeg daarover.

 

Nu weet ik al tenminste dat de voeding per week is zoals je zei in de reply.Maar zie dat je dus twee keer per week voeding geeft aan je planten.Wat geef je dan de andere dagen?gewoon kraantjeswater,of afgezuurd kraantjeswater of geef je gewoon maar twee keer per week drinken?

 

Alvast bedankt en de groetjes

Seppe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Seppe,

de planten krijgen bij mij maar twee keer te drinken per week.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...