Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
janpietkees

Guerilla kweek vragen

Recommended Posts

Heeej mede-kwekers ,

 

ik had vorigjaar een mooie spot gevonden in de richting van Duitsland en had daar vorig jaar 120 deense stekken staan , maar was toen allemaal mislukt omdat de brandnetels circa 2,5m hoog werden doordat ik teveel voeding ( Kippemestkorrels ) in de grond deed.

En mijn dames dus niet meer kon groeien omdat ze geen zonlicht meer zagen.

 

Dit jaar wil ik het nogmaals proberen en wil daar NLX zetten ( omdat ik niet aan andere soorten kan komen )

Aan de grond wil ik niks qua voeding doen omdat het super super super goeie grond is met metershoge brandnetels ( JA echte bomen lijken het )

 

-Wat kan ik het beste er bij gooien ? Iets voor de wortels ?

-Hoe groot zal ik de gaten maken gewoon lekker diep graven ?

-En de afstand vanmekaar Ongeveer een meter ?

-En kan ik deze steks een week vantevoren gewoon onder spaarlampen/TL zetten ?

 

Omdat het een hele lastige plek is om te komen kan ik er ook niet dagelijks kijken , hooguit eens in de 2 weken dan moet ik ook alle onkruid weghalen anders ben ik ze weer kwijt

Alle tipssssss zijn welkom voor een geslaagde kweek !,

Edited by janpietkees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan natuurlijk op verschillende manieren, maar zo zou ik het nu doen. Als het mogelijk is en er "niemand" komt, kun je een stuk brandnetel vrij maken, bijvoorbeeld 2 bij 3 meter.

 

Ik zou nu zeker geen kippenmest korrels gebruiken, dat moet eigenlijk in oktober het jaar ervoor! Kippenmest is geen directe voeding, de wormen moeten deze korrels omzetten in voor je planten opneembare voeding. Voor de rest zou ik er helemaal niets bijgooien, alleen maar geldverspilling! Hooguit in augustus een heel klein beetje kunstmestkorrels met hoge P-K.

 

Ik zou kleine plantgaten graven omdat je zegt dat de grond erg goed is. Die gaten zou ik vullen met potgrond, voor een makkelijke start van je planten. Plantagten van bijvoorbeeld 10 liter potgrond per gat. Als je een "akkertje"kunt maken dan zou ik de plantgaten ongeveer 50 cm van elkaar houden. Maak je geen akker maar gewoon losse gaten, houd dan een meter aan. Je moet dan wel vaker komen om je plantgaten brandnetel vrij te houden!

 

Ga je met met stekken werken? Of met planten uit zaad? Zaadplanten zijn voor guerilla favoriet omdat die veel sterker zijn, penwortel, etc. Ook heb ik een beetje twijfels over je gekozen soort. Voordeel van NLX is wel dat ze niet gaan bloeien als je ze eerst onder kunstlicht zet en later naar buiten doet. Ze kunnen dus eventueel voorgroeien onder tl. Houd wel de lichturen van "buiten"aan met je tl. Bijvoorbeeld om 6.00 uur licht aan en om 21.00 uur licht uit. Kortbloeiers als Denen kunnen daar niet tegen.

 

gallery_17316_13842_150665.jpg

Waarom gebruik je geen kasje?

 

Met zaadplanten zou ik er 3 per plantgat zetten.

 

Je moet ook nagaan hoe het zit met (on)gedierte daar. konijnen? Reeën?, slakken?

 

 

gallery_17316_13842_259296.jpg

Moeten je planten in gazen kokers?

 

Hoogst waarschijnlijk moet je zowiezo gebruik maken van slakkenkorrels.

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar de viswinkel wel niet goed voor is :) Hele mooie tip ,

Je kan ook een zeiltje over de brandnetels leggen :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raul Reyes je kunt toch best nu nog kippenmest korrels gebruiken? Hoeft toch geen half jaar ervoor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kippenmest is geen direct opneembare meststof voor je planten. Van de kippenmest zelf zullen je planten verbranden. Het bodemleven moet de mest eerst omzetten in voor je plant opneembare stoffen.

 

Ik heb dit ook niet van mijzelf, maar allemaal hier gelezen!

 

Dame Blanche

 

Kippenmest wordt door micro-organismen OPGEGETEN en dan pas komen de vele stoffen ter beschikking en geschikt voor opname door de planten.

 

Het proces start al als er water bij pure k.mest doet maar planten daarin verbranden(Overvoeding)

 

 

cannabusinesss

 

kippenmest is niet voor directe toevoeging geschikt als het met mij vraagd, minimaal 3 maanden van te voren door de grond mengen en goed bewateren (als er geen regen valt hééél toevallig ) en dan nog een paar keer lekker omspitten dan heb je goed je werk gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kippenmest korrels is gedroogd en kippenmest vers zit nog teveel ammoniak in. Dat moet je eerst laten drogen zo als ik het gelezen heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties en het meedenken ,

 

Ik ga voor nlx stekjes en niet voor zaadjes omdat dit vorig jaar ook misging met mijn early girls en uiteindelijk een zaadkweek had ( heb wel alle zaadjes weggedaan ).

het liefst heb ik andere soort stekjes maar daar kan ik niet aan komen dus blijft het NLX

 

ik had vorig jaar mooie plantgaten gemaakt alles omgespit alle brandnetels weggehaald en 120 stekjes erin gedaan en in elke plantgat een handje kippemestkorrels.

Wegens omstandigheden kon ik daar 5 weken later pas komen en ik heb serieus nog nooit in me leven zulke grote hoge brede brandnetels gezien en daardoor kregen mijn steks geen zonlicht en werd het helemaal niks .

 

Ik heb daar geen last van ongedierte zoals konijnen etc , slakken heb je natuurlijk altijd maargoed daar wou ik slakkekorrels voor gebruiken.

IK kan daar eens in de 2 weken komen dus iedere keer dat ik kom alle brandnetels en zooi weghalen anders ben ik weer me dames kwijt.

 

een kas maken ?

- heb dit eerder buiten gedaan grote PVC buizen er omheen gebogen en zeil eroverheen getrokken maar deze waren geript.

Ik denk ook dat dit heel veel aandacht trekt van mensen in de buurt heb ik geen last maar alles wat er boven vliegt heb er wel goed zicht op en al helemaal als er lekker felle zon op me mooie zeil schijnt.

 

-En extra potgrond erbij leek mij ook niet nodig ten eerste kan ik daar niet sjouwe met potgrond en ten tweede is de grond al heeeeel goed omdat ik het vorig jaar goed had bemest en er momenteel ook een heel veld met brandnetels staat ( Moet nog helemaal weggehaald worden )

 

stekjes doe ik een week voorgroeien onder TL

 

en daarna gewoon in me plantgaten doen zonder enige voeding/hulpmiddel erbij ?

Als ik mijn doel maar haal van 100gr droog perplant ben ik hartstikke blij.

Edited by janpietkees

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben je niet bang dat de nlx stekken veel rot zullen hebben aangezien deze nogal laat in de bloei gaaat

 

maaar veeel suc6 met je kweeek !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JJ20 Wie niet waagt wie niet wint.

En ik kan ook helemaal niet aan andere soorten komen als NLX en AMNESIA

En met zaadjes wil ik niet werken dat gaat niet omdat ik er maar eens in de 2 weken kan komen.

 

Dus gewoon proberen zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

janpietkees je hebt ook gelijk hooor wie ni waagt niet niet wint!!

maaar wat bedoel jij met ik wil niet werken met zaad omdat ik maar 1 x per 2 weken kan komen.

ik dacht altijd dat juist uit zaad sterker platen waren omdat ze ook een penwortel hebben

 

maaar veeel suc6 ga je zeker nog volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Frank: Ik heb het natuurlijk over kippenmest korrels! Verse kippenmest zou nog veel langer duren, door het amoniak verhaal. Als jij plantgaten wilt maken met kippenmestkorrels en deze direct wilt beplanten moet je dat natuurlijk gewoon doen! Het forum is zo waardevol omdat je kunt leren van fouten en ervaringen van anderen. Sommigen doen dit echter liever niet...

 

@Pierr000/pacman83 : ja is idd niet van de viswinkel haha.. :) Anders moet je op zijn minst een zeehengel hebben voor broodhaaien....

 

Ik denk er een beetje hetzelfde over als jj20. Janpietkees, in ieder geval succes! Volgens mij is het nu te laat voor organische mest, zou nu niets mee rgebruiken tot augustus, een heel klein beetje kunstmestkorrels met hoge PK. Succes!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Raul, ik dacht toch al gelezen te hebben dat verschillende mensen toch ook wat kippe/koemest in hun plantgat deden ?

Dat verse kippe mest niet goed is had ik ook al gelezen.

heb dit nu helaas zelf ook gedaan in mijn gegraven kuilen,

1 kopje kippe/koemest per plantgat

zal dit problemen geven als ik binnenkort mijn plantjes in zet ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 kopje kippenmest per 10 liter aarde is prima,heel goed zelfs, als je het bodemleven de tijd geeft deze mest om te zetten in opneembare stoffen. Als je direct gaat beplanten kan een klein handje kippenmest misschien geen kwaad, maar ik weet het gewoon weg niet. Als het om een handje gaat zullen je planten er vast niet dood aan gaan!

 

klik hieronder

RIP Dame Blanche was de Goeroe van het buitenkweken en opwaarderen van grond

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Raul ik had vorigjaar op deze plek heel wat stekken staan ongeveer 120 stuks op een plek waar veel brandnetels zat ik had alle brandnetels weggehaald en stekke erin gezet en ongeveer een handje korrels per plantgat toen ik de volgende keer terugkwam waren er echt brandnetelbomen van 3m hoog echt niet normaal ....

Je grond is gewoon toppie maar je moet vaak terugkomen om de brandnetels wegtehalen want in mijn geval kregen mijn steks geen zonlicht meer en gingen ze dood.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi mensen

 

ik heb een vraagje op mijn guerilla spot staat het grondwater een beetje hoog

heel veel potten kopen vind ik te duur maar ik had bedacht om een vuilniszak als pot te gebruiken

dan zou de pot 30 breed 30 lang en zelf bepaalde hoogte kan je zo uitrekenen hoeveel grond je er dan in wil en dan de hoogte bepalen de onderkant van de pot blijft dan natuurlijk open weet iemand of dit slecht is?

ojaa een maat van me dacht dat het te warm ging worden in de pot door het plastick maar dat lijkt me niet want een gewone pot is ook van plastick wat denken jullie er van kan dit of niet ik hoop het wel want het scheelt echt heel veel sjouwen

naja ik hoor het wel

 

laterz

 

tom

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej allemaal ,

 

Volgende week gaan de steks erin ongeveer 300x nlx

zal veel werk worden maargoed dat weten we allemaal :verrygood

 

Nu nog een vraag over mijn bloeitijd stel dat het rond mijn laatste 2 weken flink gaat regenen hebben jullie dan tips om het afteschermen ?

Vorigjaar deed ik het met PVC buis eromheen en dan stuk zeil eroverheen.

Maar omdat er nou veel meer staan lijkt me dit niet echt heel effectief hebben jullie hier tips over ?

 

En stel dat ik echt GEEN droogplek kan regelen.

Kan ik dan op mijn plek een goeie tent opzetten met een ventilatortje wat draait op zonne-energie bv ?

Ook hier zou ik graag wat tips over willen , het beste is natuurlijk binnen drogen maar stel dat het echt NIET lukt moet ik altijd een backup hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wietforum.nl/Mammoets-41-140-pl...lla-t58954.html

 

hier nog een topic om natelezen en te leren...gaat ook over laatbloeiers...

 

ik zou wel gaan spuiten met rovral tzt.

ook zou met toppen de hoofd toppen wat minder groot worden...dus mss wat minder rot gevoelig.

toppn droog houden helpt zeker tegen rot...kijk een s bij PH donner in zijn verslag van 2009 en 2011

 

Drogen op de spot kan je helemaal vergeten in nl... :P ...gaat niet lukken. :verrygood

 

succes !

gr :lol:

Carpie

 

ps in dit filmpje zie je 98 x pp planten....nee...ze waren niet van mij....

ik had ook pp vorig jaar en door het goede weer op 1 nov de laatste geoogst....dus...je moet geluk hebben !!

 

http://player.omroep.nl/?aflid=10300454

 

http://www.wietforum.nl/index.php?s=&s...st&p=642864

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...