Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Supreme

Wat kan ik met deze ruimte?

Recommended Posts

Beste kweekers,

 

Na een lange afwezigheid wil ik weer een hok gaan bouwen, maar ik heb helaas een probleem met de beschikbare ruimte. Het ziet er naar uit dat ik alleen het achterste deel van de zolder beschikbaar heb met de volgende afmetingen:

gallery_5421_2085_33601.jpg

 

Gezien de diepte van slechts 86cm en de beperkte hoogte vraag ik me af of het uberhaupt zin heeft (en mogelijk is) om hier een mooi hok van te maken. Het moet ook nog geïsoleerd worden dus dat gaat ook nog van de ruimte af.

 

Mijn doel is om hier een opstelling in te maken waar ik minimaal 1 kilo per ronde vanaf kan halen, dus ik denk dat er dan 2x600w of 3x400w in zal moeten. Maargoed, of dat mogelijk is is natuurlijk een tweede.

 

Wat zou jullie advies zijn voor de meest ideale opstelling, of moet ik toch op zoek naar een andere ruimte? Mocht deze ruimte niet haalbaar zijn dan kan ik eventueel nog op een andere plek een tent van 150x150 kwijt, maar dat heeft zeker niet mijn voorkeur.

 

Alvast bedankt voor jullie advies!

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

kg word moeilijk, misschien 800 gram met 2x400watt? ken de situatie niet maar 1.50x1.50 levert eerder een kg op, is in veel opzichten ook veel makkelijker werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm daar was ik al een beetje bang voor.. 3x400 of 2x600 is in deze kleine ruimte dus niet haalbaar? Hoewel een tent inderdaad makkelijker is (dan kan ik overal ook goed bij), zou die aan de andere kant van het huis moeten komen waar ik geen lucht/waterafvoer heb, dus dat is een stuk lastiger :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt wel op jou set-up Amnees. Gewoon alles door 2 delen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, heb even de foto's van amnees bekeken, ik denk dat je dan eerder door 10 moet delen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 x 600watt erin hangen in de breedte . op laagste punt schuine dak hangen dat je net wegkomt qwa hoogte .

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lijkt wel op jou set-up Amnees. Gewoon alles door 2 delen :)

 

 

ja daar moest ik ook meteen aan denken.. ben blij dat mijn wanden wel op 2meter hoogte beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon dat dak als enorme 'licht kap' zien en 1000 watt in het midden hangen, T5 of iets in die geest aan de randen waar het afzwakt.

 

Kweken met 'kantelbakken', dan groei je eerst 2 lange stammen op (dus niet toppen etc) en vervolgens kantel je de bak (1 bak in iedere hoek schuiven) zodat je planten horizontaal liggen, netje erboven, 12/12 en vlammen.

 

Just a thought. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 x 600watt erin hangen in de breedte . op laagste punt schuine dak hangen dat je net wegkomt qwa hoogte .

Ja daar zat ik dus ook aan te denken, en dan zorgen dat de plantjes niet te hoog worden.. Ik denk dat ik het maar gewoon moet gaan proberen, als het toch te krap is kan ik altijd nog voor 400w gaan. Ik zet graag hoog in :rofl

 

Gewoon dat dak als enorme 'licht kap' zien en 1000 watt in het midden hangen, T5 of iets in die geest aan de randen waar het afzwakt.

 

Kweken met 'kantelbakken', dan groei je eerst 2 lange stammen op (dus niet toppen etc) en vervolgens kantel je de bak (1 bak in iedere hoek schuiven) zodat je planten horizontaal liggen, netje erboven, 12/12 en vlammen.

 

Just a thought. :rofl

Is ook door m'n hoofd geschoten maar 1000w op een breedte van max 86cm is denk ik echt een beetje TE veel haha :rofl . Interessant idee met die kantelbakken, maar dat lijkt me toch lastig aangezien ik er nog moeilijk bij zal kunnen komen.

 

Bedankt voor de tips! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

van de 4,4 mtr ben je al 1,20 zeker kwijt in die hoeken doordat je daar weinig mee

kan, en ik denk 2x 600 W is de max. op de ideale plek vanuit het midden te werken.

Zo heb je nog steeds ruim 2 mtr in lengte goed verlicht, mij lijkt dat je zo ook aan

800-1000 gr. kan komen. Maar goed, het hangt ook van je kweekkunsten af. Ik ben nog

niet zo goed daarin. :)

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey zappie,

 

Dat denk ik inderdaad ook, het zal weinig zin hebben om plantjes over de hele 4,4 meter te zetten zolang er daar niets boven hangt. Ik denk dat ik eerst maar 's met 2x600 aan te slag ga.. nouja, eerst maar ff het hok gaan bouwen :rofl Zal nog wel even duren ivm andere prioriteiten maar dan weet ik ongeveer wat voor spullen ik nodig heb.

 

NB. Ik ben ook nog niet zo'n ervaren kweker hoor, dus het is maar afwachten wat er af komt. Maar ik vind het wel leuk als ik een streefgewicht heb zeg maar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ok, maar als hij zich 2x600W aan kosten kan permiteren kan hij beter af met

die opstelling i.p.v 1x600W. Bovendien het overlappen van het licht maakt het

ook beter om de hele "rechthoek aan planten" te belichten, dus de uiteindes op

de lengte ook. 2,5 mtr in de lengte lijkt mij bruikbaar, en dan is 2x600W beter,

althans naar mijn visie.

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah ok, nou de eerste ronde zal ik gewoon 3 meter volzetten en dan kijk ik wel wat er van de plantjes op de uiteinden terechtkomt, als het niet rendabel is dan doe ik de 2e ronde gewoon iets minder :)

 

Wel jammer dat ik momenteel geen geld meer heb om mijn oude woning vol te zetten haha, daar ben ik vanmiddag nog ff geweest om de laatste spullen weg te halen.. eigenlijk zonde om het niet erbij te houden als kweekhuis haha, maarja je kunt niet alles hebben he? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...