Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnees

pH keldert met canna flores A+B

Recommended Posts

200 ML + op 220 Liter is niet te verantwoorden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt, en terwijl ik dit schrijf komt er een vrachtwagen voorbij rijden met CANNA op de zijkant.. ik denk WOW das een service.. maar hij reed weer door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij langs de deur? :o

 

Denk dat ze je aquariumwater komen hacken....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit ook gehad Amnees! Alleen met canna dook de PH weg. Nadat ik de Aptus toevoegingen erbij doe kom ik rond de 6.5...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren, last gehad van een te lage PH. Oorzaak? Tijd om alles na te lopen. Tijd voor kalibratie en een test. Start water ph 7.0 en ec 0.35. Door geleidelijk (enkel voeding) voeding toe voegen komt de PH dan uit op PH 5.8 met een ec van 1.64

 

Nu ik het weet, kan ik er mee werken. Dit door zowel ph als ec te meten bij toedienen van de voeding aan het water. Brabant water zegt tussen ph 7.9 / 8.1 aan te leveren, maar gaf 7.0 (wettelijk minimum). Ijkvloeistof was even niet voorhanden, dus die zijn we gaan halen bij de visboer.

 

 

Kalibratie

gallery_45421_19195_11722.jpg

 

gallery_45421_19195_32665.jpg:

 

 

Water uit de kraan

gallery_45421_19195_11307.jpg

 

gallery_45421_19195_7717.jpg

 

off topic:ADWA AD100 EC meter werkt niet accuraat als batterijen aan het leeg raken zijn, verkeerde / lagere waarden. Na nieuwe batterijen en kalibratie gaf de meter weer de juiste waardes aan.(gebruikt 4x LR44)

Share this post


Link to post
Share on other sites

5.8 is toch een prima waarde? canna is erg zuur en met 1.6 aan voeding is ph 5.8 normaal

 

leen anders even een duurdere meter als je twijfelt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf ook zo'n ADWA PH meter. De waterdichte variant, maar komt op hetzelfde neer. Die ADWA PH meter heeft wel 20 tot 30 minuten de tijd nodig om een eerlijke waarde uit te poepen.

Wanneer ik die meter vanuit zijn bewaar vloeistof in het vat stop dan duurt het ff voordat de meter van de schrik bekomen is lol. dat hele temperatuur/PH correctie ding. Werkt wel in die ADWA, maar het duurt ff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag weer aan het stoeien geweest, deze keer met Vega ipv Flores

 

Meter (20mnd oud) schoongemaakt, altijd volgens spec opgeborgen. Vandaag gekalibreerd, alles zoals gewoonlijk. In de test vloeistof loopt de meter vlot (binnen 10 sec) naar 4.0 of 7.0.

 

Wat mij op viel was dat het kraanwater weer startwaarde 7.1 had??

 

Uitgangspositie:

5.8 ph met ec 1.42

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...