Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
gupsel

reden tot paniek? (lengte plant)

Recommended Posts

opzet

 

8x pp stekjes

11 liter potten

1x 400 watt lamp (afstand tot lamp 40cm)

ph 6,3 (sinds gister meter gekocht)

luchtvochtigheid momenteel terug gebracht naar 42 procent

graden gemidd 23 a 24 graden

 

voedingen

cana rizotech

canna vega

canna flores

canna pk 13 14

en gister een flesje canna boost opgehaalt

 

eerste 4 dagen lamp op 18/6 uur gehad sindsdien op 12/12

op aanrader van de gene waar ik mijn stekken weg heb,

 

plantjes zitten nu op week 7 -1/2 en zijn ong 45 cm hoog krijgen

nu om de dag 300 mm en als het tussendoor erg droog is nog 100mm

 

rede tot paniek of ziet het er goed uit

 

picc

lamp aan

gallery_33903_13913_1340348.jpg

 

gallery_33903_13913_120538.jpg

 

gallery_33903_13913_406796.jpg

 

lamp uit

 

gallery_33903_13913_739418.jpg

 

gallery_33903_13913_490487.jpg

 

gallery_33903_13913_967853.jpg

 

ben benieuwd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Weet je wel zeker dat je PP hebt?. Want je hebt wel heel weinig topvorming voor een PP die 7 1/2 week in bloei staat!.Maar je hebt na 7 1/2 week een PH-meter gekocht?

Heb je wel afgezuurd dan al die 8 weken? Meten=Weten maar denk dat je nu wel te laat bent om er nog een fatsoenlijk resultaat mee te halen! Een goede start,had je heel wat meer gebracht!Veel langer moeten laten voorgroeien.En Cannaboost had je al gelijk mee moeten geven vanaf dat je ze in bloei hebt gezet.Succes ermee!

 

Gr,

 

MagicStrain

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK denk...... die planten zijn meer sativa dan indica ...

dus de kans is erg groot dat deze 10+weken moet bloeien ...

 

dus als je nu week 7 hebt .. vanaf stek .. dan ben je rond de 3 weken bloei .ergens

dan kan het wel kloppen kwa topvorming .

 

ook LV omhoog ... en de temp mag ook wel iets meer en geef ze dan perdag 300 ml water per stuk .

 

ik zou ook nog ff wachten met PK 13-14...

 

GroeneGroet ,

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sinds kort heb ik pas een ph meter. ik ben ook een beginner maar maak me nu zorgen omdat de planten pas 45cm zijn en niet verder groeien. en heb een schema van de growshop maar als ik het goed begrijp kan ik die al niet naleven omdat ze pas in de derde week van de bloei zijn als ik dat goed begrijp.

 

ik zal morgen eens kijken of ik de lv kan verhogen.. en de graden.

 

heb met laten vertellen dat het pp's zijn maar zeker weten doe ik het niet

 

dus pk 13 14 achter wege laten? en de boost dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

7,5 week bloei? wtf.. gooi maar weg en begin over nieuw. dit slaat alles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe wow. hier blijft niks van over

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog wel mooi groen

 

foto 1 is ook apart. het grote blad staat perfect omhoog, en het kleine blad (1vingerig ofzo) krult helemaal naar binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bedoel word er echt geen heil in gezien?

en de foto;s met licht zijn al een week eerder genomen trouwens..

 

urban power,, ik zie dat jij alleen hoop hebt.

 

heb net gekeken en de lucht vochtigheid zit nu rond de 50 procent, heb nieuwe voeding aangemaakt

met flores en boost net weer water gegeven 300mm heb wel het gevoel dat ik ze dat elke dag kan geven

 

weet nu niet precies wat de bedoeling is maar heb gevoel dat het aardig goed gaat alleen zijn ze niet zo groot

 

zit dus in de 3e week bloei.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit kan geen PP zijn in week 7.. de lengte is veels te klein. of ze zijn niet goed aangeslagen toen je ze net kreeg en hebben dagenlang in de stress gezeten en uiteindelijk sloegen ze (slecht)-maar toch wel aan in de bloei, waardoor alles dikke vertraging heeft gehad.

 

of je hebt andere soortje gekregen...een indica ofso, want sativas worden meestal best groot!

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerste 4 dagen lamp op 18/6 uur gehad sindsdien op 12/12

op aanrader van de gene waar ik mijn stekken weg heb,

 

plantjes zitten nu op week 7 -1/2 en zijn ong 45 cm hoog krijgen

 

 

 

 

HOELANG STAAN ZE OP 12/12? @ TS

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat bedoel ik.. ze zouden nog 2 weken moeten en dan zouden er mooie dikke toppen in moeten zitten die oogstklaar zijn. dat gaat niet lukken. ik blijf toch bij het advies om overnieuw te beginnen.

 

probeer wel mee te denken waar het fout gegaan kan zijn.. is nog niet zo makkelijk te zeggen. hoe ziet je hok er uit? is het echt lichtdicht zodat ze in het donker 200% donker staan? alle pinnetjes op je timer staan goed? wat is de temp met licht AAN en temp met licht UIT?

Share this post


Link to post
Share on other sites

200% procent dicht.. temp is met lamp aan en uit eigelijk hetzelfde omdat ik wel bij verwarm met een kacheltje.. anders kwam ik maar rond de 20 graden.

 

zit nu rond de 24 graden en 58 % lucht vochtigheid

 

na veel lezen bezef ik zelf dat het in de groeiperiode is misgegaan. voor de rest heb ik alles na proberen te leven

met voeding luchtvochtigheid alleen ph waardes nog niet, het is voor mij de eerste keer dus kan hier hoop ik

veel leering uit ttrekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet of het kan, maar misschien dat het misgaat bij je constante temperatuur. ideaal is 20 lamp uit, 30 lamp aan, een verschil van 10 graden.. en jij hebt een verschil van niks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zou ik kunnen proberen maar ben bang dat snachts de temp erg daalt... weet niet hoeveel marge daar ong op zit? heb ze nou op 28 graden constant.

 

maar zal bij het uitgaan van de lamp de kachel eens uitzetten kijken hoe het afkoelt dat de lamp weer aangaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die hebben idd echt stress gehad gezien de bladeren. Ik dacht eerst ook aan lichtstress, maar als je 100% zeker weet dat er geen licht inkomt, of dat er een lichtje 's nachts aan is in de tent, dan is dat niet het probleem.

 

's Nachts is een temp van 20 prima. Wel op je luchtvochtigheid letten dat ie niet te hoog oploopt, maar met goede afzuiging is het geen probleem.

Planten hebben het in de nacht graag heel iets koeler dan overdag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lucht vochtigheid heb ik onder controle en momenteel tussen de 55 en 58 procent.. en het lichtstres kan niet want mijn hokje is goed dicht zelfs getest met lamp uit. heb nou de kachel uitgedaan zodat snachts de temp zakt.. en dan zie ik morgen vroeg wel wat de uitkomst is.

 

zal dit dan nog een laatste poging zijn om deze te redden of kan ik er vanuit gaan dat ze niet geheel afbloeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je er nieuwe planten in zet zijn ze over 3 weken onderhand net zo ver, en hopelijk heb je dan 2 maanden later een zak vol met wiet. Ik zou ze er persoonliijk uittrekken.. of er nu 10 in staan of 1000. de basis moet goed zijn en dat is het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik laat dit wel voor wat het is.... zal vd week even wat spulletjes erbij ophalen zodat ik mijn voeding ook af kan zuren, even wat nieuwe potjes halen en een extra lamp erbij en dan op zoek naar goeie stekken

 

nou heb ik geen officieel schema van canna die ik aan kan houden ivm voedingen en groei en bloei tijd(lamp) is dat ergens te vinden amneeS?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...