Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Beaker

Beaker's micro zadenkweek

Recommended Posts

Beste medeforummers,

 

Hierbij start ik mijn eerste kweekverslag op dit forum ;) .

Aangezien ik een tijdje stop met blowen (vandaag 18 dagen niet geblowd), maar niet wil stoppen met kweken, heb ik besloten om een micro zaadkweek te proberen.

 

Vorige maand heb ik op 3 verschillende manieren mijn Santa Maria F8 zaden van No Mercy proberen te ontkiemen, maar helaas zonder resultaat :D . Zie hier.

Ik heb nog 3 van deze zaden over en zal het dit keer op een 4e manier proberen; met waterstofperoxide.

 

gallery_32885_13905_217298.jpg

 

Ik ga dus een poging wagen om een voorraadje Santa Maria zaden te krijgen en een paar kruizingen te maken met Sannie's: Cheeseberry, Herijuana en Heribei X LUI/G13.

 

De zaden (van ieder soortje 3 stuks en 2 stuks Heribei X LUI/G13) heb ik eerst 20 minuten in 30ml. waterstofperoxide laten weken.

 

gallery_32885_13905_297696.jpg

 

Na 20 minuten heb ik de waterstofperoxide aangevuld met 30ml. water en dit laat ik 24 uur staan.

 

gallery_32885_13905_326649.jpg

 

De bedoeling is om van ieder soortje een moedertje over te houden + een vader van de Santa Maria :bier .

Na deze ronde wil ik stekjes van deze soortjes nemen om me weer van een lekker voorraadje rookwaar te voorzien (heb dan lang genoeg niet geblowd :P ).

 

Morgen volgt weer een update. Hopelijk zijn ze dan ontkiemd en kan ik ze in potjes met stek- en zaaigrond plaatsen.

 

Groeten Beaker

Edited by djbroertje
Subtitel aangepast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Beaker,

 

Je blijft ook bezig hé... eens je de smaak te pakken hebt :bier

Leuk te horen dat je al 18 dagen niet hebt geblowd.

 

Sorry dat ik je nog niet heb geantwoord in pm maar

heb de moed nog niet gevonden om er uitgebreid over te praten...

 

Hopelijk met jouw alles oké dude!

Hou je goed...

 

Grtz BB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuttige bezigheid ! Hopelijk is Moeder natuur je genadig !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bleuberry,

No problem, mocht je je ei kwijt willen, kun je me altijd een pm sturen :D .

 

@DaniëlTF,

Thanks, ik heb er alle vertrouwen in en hoop dat ik een beetje bijgestuurd word door de medekwekers hier, mocht er iets niet goed gaan :bier .

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

:bier en op de voorste rij gecrasht.

 

Ik zit achter over en ga meegenieten.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey zODd, fijn dat je erbij bent :D .

Ik kan jouw expertise wel gebruiken deze ronde :bier .

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes :D

met de kweek

kan niet veel meelezen .

maar als ik weer in holland ben zal ik dat zeker doen

 

 

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Elmo :bier .

Hopelijk staan hier straks 11 mooie gezonde jonkies als je weer terug bent.

Ik word al wel een beetje nerveus bij de gedachte, dat de micro-goeroe van het forum mij af en toe op de vingers gaat kijken :P .

Gute fahrt und bis balt :D .

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net de zaadjes bekeken, maar er is er nog niet 1 open.

In het topic Ontkiemen met waterstofperoxide, Snellere ontkieming? had whazzup het erover, dat de meeste zaden bij hem na 24 uur waren ontkiemd.

Nu was er bij mij nog maar 22 uur verstreken toen ik ze bekeek (tja geduld ... :bier ), maar de temperatuur van de oplossing was maar 18,3 ºC :P . De glazen met zaadjes stonden in een keukenkastje.

 

De verhouding water/waterstofperoxide (dus 1/2 (1,5%) waterstofperoxide) had ik volgens onderstaande quote aangehouden, maar de meesten passen 1/3 (1%) waterstofperide toe.

 

Hydrogen Peroxide

This is commonly available in a 3% solution. It may be used in full strength for about 20 minute to disinfect seed and alter the seed coat. The peroxide may then be diluted in half with water and the seed soaked for up to 24 hours.

 

De glazen heb ik net aangevuld met 1 deel (mineraal)water, zodat er nu 1/3 (1%) waterstofperoxide in de glazen zit en heb ze in de DP90 gezet met 2 x 36 Watt Tneon en 2 x 18 Watt TL. De temperatuur in de DP90 is nu 24 ºC en loopt nog op tot 25-26 ºC. Ik heb zwarte potjes over de glazen gezet, zodat ze niet in het volle licht staan.

 

Update volgt, zo gauw ze zijn ontkiemd :D .

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond :D ,

 

Ik heb de zaden vandaag, ca. 32 uur nadat ik ze in de waterstofperoxide heb gedaan, in stek- en zaaigrond gedaan. De meeste zaden waren al ontkiemd, behalve de Cheeseberry zaden en 1 stuks Santa Maria.

Omdat er bij de Herijuana zaden 1 zaadje helemaal open stond en de complete foetus zichtbaar was,heb ik dus besloten om alle zaden alvast in de potjes te plaatsen.

 

Herijuana

gallery_32885_13905_178650.jpg

 

Santa Maria

gallery_32885_13905_227766.jpg

 

Heribei X LUI/G13

gallery_32885_13905_141819.jpg

 

Van de Cheeseberry zaden heb ik geen foto gemaakt. Deze waren nog geheel gesloten :bier .

 

Gisteren had ik de potjes al gevuld met stek- en zaaigrond. Aangevuld met een beetje Symbiosis van Sannie en vochtig gemaakt met mineraalwater met bacto en een beetje yucca en in de DP90 gezet met 2 x 36 Watt Tneon en 2 x 18 Watt TL om deze mooi op temperatuur te laten komen. Vandaag de zaden in de potjes en besproeid met mineraalwater met bacto, wortelstinulator en yucca en de potjes in een propagator gezet met vochtig seramis met de deksel erop om het uitdrogen tegen te gaan. De schuifjes staan iets open voor verse lucht.

gallery_32885_13905_473343.jpg

 

Nu is het afwachten, wanneer ze hun koppies laten zien :P .

 

Tot later.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Beaker leuk dat je een grow verslag gaat bijhouden :bier

Leuke soortjes hopelijk komen ze mooi tegelijk boven ontkiemen heb je pro gedaan :D

glhf

Ga het volgen

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bani, leuk dat je meekijkt :D .

Tja, is nog even afwachten hoe ze op gaan komen. Denk niet tegelijk :bier .

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Beaker,

 

Leuk om je hier bezig te zien, hopelijk heb je binnenkort allemaal jonge spruiten staan.

 

Veel plezier en ook geduld :bier gewenst met de zaadjes.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey djbroertje,

Thanks, ik hoop het ook :D .

En ja, geduld ... :bier komt goed.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

IT'S ALIVE!! :rofl

 

Vanavond hebben de eerste 4 plantjes teken van leven vertoond :) .

 

Het zijn de 2 Herijuana's (links), welke het minst geopend waren na hun waterstofperoxide badje en 2 stuks Cheeseberry (rechts).

gallery_32885_13905_427186.jpg

 

Bij de overige zaadjes is nog niets te zien. Nog eventjes geduld dus :rofl . Hopelijk komt daar morgen verandering in.

 

Hier een close up van de Herijuana linksachter.

gallery_32885_13905_186335.jpg

 

Dit wilde ik alvast met jullie delen :rofl .

 

Hopelijk morgen weer een update.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Beaker , dat de rest ook netjes zal uit komen vooral je Santa''s ,

 

heb vaker gelezen dat men problemen had met t ontkiemen

 

Suc6 met je ronde

 

we volgen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boosie, welkom en maak het jezelf comfortabel, want het kan wel eens een lange ronde worden :rofl .

Ik hoop ook dat de Santa's uit gaan komen. Hier was het mij uiteindelijk ook om te doen. De andere zaadjes had ik er bij gedaan om een paar leuke kruizingen erbij te maken met de Santa Maria.

 

@bobje, proost :rofl

 

Vanmorgen stonden de 2 stuks Herijuana en de 2 stuks Cheeseberry mooi overeind. Ik heb de toplaag bij de potjes natgespoten en een stukje zwart/wit folie op de aarde gelegd bij de 4 opgekomen plantjes.

gallery_32885_13905_490802.jpg

 

Vanmorgen nog geen teken van leven bij de overige zaden. Mijn geduld wordt weer eens op de proef gesteld deze ronde :) . Als er vrijdag nog geen verandering in is gekomen, ga ik ze voorzichtig opgraven :rofl .

De stek- en zaaigrond is vochtig en zeker niet te nat. Ik begin me toch wel een beetje af te vragen, waarom het zo lang duurt bij de rest van de zaden.

Gisteravond heb ik het deksel van de propagator er af gehaald en de 2 x 36 watt Tneon er dichter op gehangen. De klok staat nog op 24/0. Verder blijft het nu afwachten.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond,

 

Omdat ik toch vrees dat de overige zaden het af laten weten, heb ik de laatste 3 stuks Heribei X LUI/G13 vanmiddag in de watten gelegd om te ontkiemen :rofl .

gallery_32885_13905_156253.jpg

 

Hopelijk gaan deze goed uitkomen, zodat ik toch nog met 3 soortjes verder als de Santa's niet boven gaan komen.

Deze ga ik op de volgende manier ontkiemen:

 

Een paar watten nat gemaakt en daarna goed uitgeknepen en daar de zaden tussen gelegd.

gallery_32885_13905_583485.jpg

 

Daarna de watten ingepakt in huishoudfolie.

gallery_32885_13905_87572.jpg

 

En tenslotte weer ingepakt in aluminiumfolie.

gallery_32885_13905_837047.jpg

 

Dit pakketje heb bij de potjes in de propagator gelegd.

Ik heb het deksel vanmiddag toch maar weer op de propagator gedaan, want de grond droogde wel heel snel uit zonder deksel :) .

 

De temperatuur in de propagator ligt tussen de 24 en 25 ºC. Dit is toch een goede temperatuur bij het ontkiemen?

Als iemand een idee heeft, wat ik fout doe dan hoor ik dat graag, want begin nu wel een beetje aan mezelf te twijfelen :rofl .

Ik vind het echt jammer dat de Santa Maria's geen teken van leven vertonen.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag,

 

Ik denk dat ik al weet wat er mis is gegaan :rofl .

Volgens mij ben ik te voorzichtig geweest en heb ik de stek- en zaaigrond niet nat genoeg gemaakt. De grond had ik vochtig gemaakt, voordat ik ze in de potjes had gedaan, maar waarschijnlijk niet nat genoeg. Ik heb de toplaag ook wel steeds besproeid toen die droog werd, maar het had volgens mij wel natter gemogen :rofl .

 

gallery_32885_13455_124479.gif

 

Ik gebruik potjes van 7x7x6.2 en ik ga zo de potjes alvast vullen voor de 3 zaadjes die ik gisteren tussen de watten heb gedaan. Als ik deze nu vul met stek- en zaaigrond en dan inwater, totdat het water onder uit de potjes loopt, is het dan te nat of moet het juist zo? De potjes zet ik dan in de propagator en de zaadjes gaan dan overmorgen in de potjes.

 

Kan iemand mij s.v.p. zeggen HOE nat de stek- en zaaigrond moet zijn als de zaadjes erin gaan? Ik heb alweer heel wat verslagen doorgespit, maar blijkbaar is het voor iedereen zo vanzelfsprekend, want hier wordt niets over gezegd :) . Sorry voor deze enorme NOOB vraag, maar ben ff de weg kwijt :rofl . Meestal gebruikte ik de Spongepots van Sannie en als de plantjes dan boven kwamen, zette ik ze rechtstreeks in de lightmix i.p.v. stek- en zaaigrond.

 

Groeten Beaker :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag,

 

Ik heb net via de mail contact gehad met Roy van No Mercy, want ik zou hem op de hoogte houden over de Santa Maria's.

Omdat bij mij alle 12 twaalf zaden zijn mislukt, stuurt hij mij nieuwe zaden toe :) . Dit vind ik toch wel topservice van No Mercy :rofl . De Santa Maria is tijdelijk niet leverbaar, dus krijg ik de Double Fun snel.

Zo gauw deze zaden binnen zijn, gaan ze de plaats van de Santa Maria innemen :rofl . Deze zal ik dan op dezelfde manier ontkiemen als de Heribei X LUI/G13.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Beaker leuk dat er wat boven de grond is.. jammer van degene die niet boven zijn gekomen

Heb hetzelfde gehad als wat jou nu overkomt denkik

Potten niet nat genoeg bij het planten.. volgens mij mag het wel lekker vochtig zijn..

Alles wat bij mij niet boven de grond was toen ik het zaaide heeft het zowieso niet gehaald.. behalve de lowryder.. en je weet hoe die er bij staat hahaa :rofl

Echt en antwoord heb ik als newb natuurlijk niet voor jou helaas :)

Leuk dat je iig vervangende zaden hebt

Succes

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond,

 

In dit topic kreeg ik vanmiddag de volgende tip van Stikkie 2.0:

Als je volgende keer gaat ontkiemen probeer het dan eens zo...

 

dag 1 = gewoon in een glas water op een donkere plek op kamer temperatuur

dag 2 = in de pitpot/plug/potje etc... weer in het donker op kamer temp

dag 3 = lamp er boven want ze komen vandaag ALLEMAAL boven... :rofl

 

95% slagingspercentage

 

Dit ga ik ongeveer toepassen bij de Heribei X LUI/G13 (op dag 1 na dan, want ik had ze gisteren als tussen de watten gelegd i.p.v. het glas met water :rofl ).

Ik heb de zaden net uit de watten gehaald, nadat ze er 1 dag tussen hebben gelegen. Bij 1 was er al een klein worteltje zichtbaar :rofl .

gallery_32885_13905_55456.jpg

 

Deze zaadjes heb ik in de Spongepots gedaan, welke ik eerst goed heb ingewaterd met bacto.

gallery_32885_13905_335887.jpg

 

Deze heb ik vervolgens in een keukenkast gezet, zodat ze donker staan op kamertemperatuur.

Morgenavond, als de lampen aan gaan, zal ik ze onder de lampen zetten bij de rest. De klok staat sinds vandaag op 18/6 (van 13:00 tot 19:00) met 2 stuks 2x36 watt Tneon.

 

De 2 Cheeseberrys heb ik vanmiddag al in iets grotere potjes gedaan met lightmix, aangevuld met 20% wormenstront, Symbiosis van Sannie en een beetje lavameel.

Jaja, ik weet het; veel te snel weer, maar de worteltjes kwamen al een heel eind onder uit de potjes. De 2 Herijuana's staan nog steeds in de kleine potjes.

gallery_32885_13905_718255.jpg

 

@bani,

Ik vind het ook jammer van de andere zaadjes, maar kan er helaas niks meer aan veranderen :rofl . Hopelijk gaat het bij de nieuwe zaden wel goed :) .

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Beaker ,

 

Pas op voor t strekken , Hoe hoog zitten je lampen , ziet r goed uit verder Suc6 met de Kleintjes

 

ene nog maals Jammer van die Santa''s (heb vaker gehoord/Gelezen dat de Santa No Mercy Zaden niet/nauwelijks

 

ontkiemde) o.a op andere Site''s

 

hoeft dus niet steeds aan jou te liggen , zou ook op de Santa''s hebben gew8 inpl van de Double Fun snel

 

Mooi en top wiet soortje die Santa (als je nog de Og weet te krijgen)

 

Ga van t weekeind ff bij een oude Rakker langs (meschien) heeft hij nog een stel O.G Santa zaden over Pm je wel

 

want die van hem zijn Reg. en Ontkiemde Vrij snel zie mijn Topic Heb ze ook staan voor een zaden kweek

 

Gr. Boosie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond,

 

Vanavond heb ik de 3 stuks Heribei X LUI/G13 in de DP90 geplaatst.

1 was al omhoog gekomen, alleen wil deze nog geen afstand doen van zijn/haar hoofddeksel :rofl . Hopelijk gaat dat nog wel gebeuren :rofl . De andere 2 zijn nog niet boven.

gallery_32885_13905_36690.jpg

 

@Boosie,

Ze strekken niet hoor :rofl . Ik heb de lamp ca. 5 cm. erboven hangen en het zijn 9500K lampies :rofl . Een pc fan blaast zachtjes onder de lampen door en héél lichtjes over de plantjes.

gallery_32885_13905_331783.jpg

Ik vind het ook heel jammer van de Santa's en het stelt me wel gerust, dat ik niet de enige ben bij wie ze niet ontkiemen.

Het lijkt me ook echt een lekker wietje, maar heb haar tot op heden nog niet uit mogen proberen en had ze graag bij deze zadenkweek gehad. Wat bedoel je trouwens met de O.G. :rofl ?

Ik heb van nederwierie ook een paar zaden van de Santa Maria, maar deze zijn volgens hem licht herma, dus lijken ze me niet zo geschikt voor mijn zaadkweekje :rofl .

Ik zie jouw pm dan ook graag tegemoet :) en denk dat we onderling wel wat kunnen regelen dan :rofl .

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...