Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Nesta

CBD soorten

Recommended Posts

Netjes Nesta!

 

Interessant om te lezen over die CBD soort en het opwekkende effect.

 

Ik was in de gelukkige omstandigheden wat Parvati (CBD Feno) te mogen testen en had min of meer dezelfde bevindingen.

Dus da´s mooi.

 

Die Skunk Haze is misschien wel wat voor Mitsz. Vond ik altijd al een prettige roker.

Het zou mooi zijn als er een betaalbare test was voor particulieren. Kun je je eigen feno ff testen...

 

groetjes Mitsz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Voorlopig moet je maar uit zien te zien te vogelen of je de juiste pheno in handen hebt met de juiste CBD:THC verhouding & korte bloeitijd.Zo te lezen is die pheno van 73 dgn nog niet klaar met bloeien & bewijst ook maar weer eens hoe onstabiel de soort is.Bij deze pheno komt de Nevil's Haze heel sterk naar voren met een bloeitijd van 14 weken.

Je kan beter je zinnen zetten op de Parvati of Kumaoni & die te kruisen met de Leb van Hupla.

 

anjali.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij deze pheno komt de Nevil's Haze heel sterk naar voren met een bloeitijd van 14 weken.

Je kan beter je zinnen zetten op de Parvati of Kumaoni & die te kruisen met de Leb van Hupla.

Pardon, Neville's Haze?

 

Naast de Parvati en Kumaoni ook benieuwd naar de Gahrwali Shiva en Mazar I Sharif.

The Real Seed Company rocks!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Pardon, Neville's Haze?

Cannatonic = MK Ultra x G13Haze

 

anjali.gif

 

PS Gahrwali Shiva gaat buiten nog later bloeien dan Parvati.Mazar-i-Sharif is ook een hele leuke, maar gevoelig voor een hoge luchtvochtigheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Mazar i Sharif is ook hermagevoelig.

 

Een van mijn 3 Mazar outdoor afgelopen jaar was ook herma. Mooie plant om olie van te maken, ze ligt nog te curen.

 

Ze kan inderdaad niet tegen hoge luchtvochtigheid.

 

Wel een heerlijk soortje om te growen, net als alle landrassen buiten :)

 

De Mazar helpt mij goed bij mijn COPD en fybromyalgie.

 

Volgend jaar weer Outdoor. ;)

 

gallery_6979_13329_127667.jpg

gallery_6979_13329_69722.jpg

 

gallery_6979_13329_6155.jpg

 

gallery_6979_13329_158696.jpg

 

Heb nu ook zaden uit het Ketama gebergte van Marokko, deze gaan ook Outdoor getest worden volgend jaar.

 

Zoek mee naar de hoogste CBD.....

 

Parvati :) , zie het parvati topic

http://www.wietforum.nl/Parvati-zuiver-lan...-50-t88445.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voorlopig moet je maar uit zien te zien te vogelen of je de juiste pheno in handen hebt met de juiste CBD:THC verhouding & korte bloeitijd.Zo te lezen is die pheno van 73 dgn nog niet klaar met bloeien & bewijst ook maar weer eens hoe onstabiel de soort is.Bij deze pheno komt de Nevil's Haze heel sterk naar voren met een bloeitijd van 14 weken.

Je kan beter je zinnen zetten op de Parvati of Kumaoni & die te kruisen met de Leb van Hupla.

 

anjali.gif

 

Ja dat kruisen moeten we mee oppassen. Hoe meer genetica, hoe instabieler de handel wordt.

 

Hmmm... :)

 

Ben aan t denken op m´n hoofd ( zoonlief @ 4 jaar oud)

Share this post


Link to post
Share on other sites

cbd crew outdoor mix:

 

2 planten droog per plant 80 gram, is weinig maar daar krijg je wel wat moois voor terug ( planten zijn niet goed verzorgd ) de ene plant had echt een andere bloei en top structuur dan de ander, erg lastig te knippen plant ( de ene ging makkelijk de ander erg veel blad in top, zeer kleine miezerige topjes ).....

de geur is heerlijk fruitig, ik kan nix anders zeggen, heerlijk en sterk. De planten zijn gedroogd bij een houtkachel. helaas ruik ik dat er wel wat doorheen, maar niet sterk, ik denk dat een ander dit NIET ruikt........

 

ik heb er één jointje van gerookt, het effect is niet sterk, niet mega stoned, wel jammer dat er een vleugje sativa doorheen zit, maar goed. MIjn ogen werden erg snel zwaar en rondom mijn ogen werd het wat gevoelloos, mijn lippen begonnen te tintelen....in bed was ik wel relaxed en toen vond ik het vleugje sativa wel leuk want ik was best gezellig aanwezig. Toen kwam de stonedheid weer terug, ik dacht ik slaap hier niet op ( bleek achteraf wel het geval te zijn ik viel snel in slaap ).

Momenteel heb ik veel last van mijn chronische pijn met bijkomende rugklachten, de rug voelde ik niet meer!!!!!! dat viel me echt op.....ik wilde nog gaan sexen met mijn vriendin maar daar kwam ik niet aan toe, ik sliep al hahahhahah

 

dit is een eerste ervaring, vandaag of morgen ga ik de andere plant roken, kijken of ik verschil merk. Ik heb een top aan een vriend meegegeven, ben benieuwd.

 

tot nu toe ben ik fan van dit soortje, maar na één keer roken kan en wil ik er nog niet te blij mee zijn.........

 

tot zover een eerst klein verslagje van cbd crew outdoor mix.

 

ik moet nu naar mijn werk.

 

gr ejb

 

 

 

oja, dus ik heb 160 gram en het effect op het hoofd que stoned en high is niet sterk, lichamelijk effect is wel sterk, precies wat ik zocht in een medicijn!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gister de andere plant gerookt, de structuur van de toppen is echt anders, meer blad en minder kristallen, ik heb er dus wat meer in gedaan dan de vorige plant jointje......het duurde wat langer voordat ik het effect voelde, het viel mij en mijn vriendin op dat ik aan het "waggelen"was na het smoken, mijn hoofd was lekker licht high en mijn benen/lijf lekker goed stoned, vandaar het gewaggel. Mijn rug voelde ik weer niet in bed en ook mijn chronische pijn werd minder. Slapen ging weer perfect.

Dus plant één is van structuur anders en sterker dan plant twee, de geur is bijna gelijk, doordat in plant twee meer blad zit ruikt het wat meer naar buitenwiet dan plant één, ook ruik ik de houtkachel waar het gedroogd is iets meer, ik denk dat het in het blad zit.

 

Ik raad cbd crew outdoor aan voor mensen die niet erg stoned/high willen worden maar wel lichamelijk het voordeel ervan willen hebben, vergelijkbaar met Bediol.

Ik heb maar twee jointjes ervan gerookt maar ik ben fan! een goed medicijn tegen pijn, ik denk dat het ook de spieren verslapt omdat ik ervan ging waggelen, dus misschien iets voor mensen met MS en andere spieraandoeningen?????

 

Voor mij is dit perfect.

 

Maar als je dit soortje volgend jaar zet verwacht dus geen grote opbrengst per plant, misschien wel in de volle grond, verduisterd of goed verzorgd.......maar deze plant is een must have in mijn ogen, de werkzaamheid gaat boven een grote opbrengst.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

gister de andere plant gerookt, de structuur van de toppen is echt anders, meer blad en minder kristallen, ik heb er dus wat meer in gedaan dan de vorige plant jointje......het duurde wat langer voordat ik het effect voelde, het viel mij en mijn vriendin op dat ik aan het "waggelen"was na het smoken, mijn hoofd was lekker licht high en mijn benen/lijf lekker goed stoned, vandaar het gewaggel. Mijn rug voelde ik weer niet in bed en ook mijn chronische pijn werd minder. Slapen ging weer perfect.

Dus plant één is van structuur anders en sterker dan plant twee, de geur is bijna gelijk, doordat in plant twee meer blad zit ruikt het wat meer naar buitenwiet dan plant één, ook ruik ik de houtkachel waar het gedroogd is iets meer, ik denk dat het in het blad zit.

 

Ik raad cbd crew outdoor aan voor mensen die niet erg stoned/high willen worden maar wel lichamelijk het voordeel ervan willen hebben, vergelijkbaar met Bediol.

Ik heb maar twee jointjes ervan gerookt maar ik ben fan! een goed medicijn tegen pijn, ik denk dat het ook de spieren verslapt omdat ik ervan ging waggelen, dus misschien iets voor mensen met MS en andere spieraandoeningen?????

 

Voor mij is dit perfect.

 

Maar als je dit soortje volgend jaar zet verwacht dus geen grote opbrengst per plant, misschien wel in de volle grond, verduisterd of goed verzorgd.......maar deze plant is een must have in mijn ogen, de werkzaamheid gaat boven een grote opbrengst.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

26/11/12

The Real Seed Company heeft een kleine batch Lebanese '08 back in stock.

De kans is groot dat er een mooie CBD dame bij zit..

Iets duurder dan normaal maar met 12 gratis Nanda Devi erbij.

Lebanese ook weer aanwezig bij RSC, klik

anjali.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marijuana Compound CBD May Beat Anti-Psychotics at treating Schizophrenia

 

BRON

 

June 7, 2012

 

A certain marijuana compound known as cannabidiol (CBD) can treat schizophrenia as well as antipsychotic drugs, with far fewer side effects, according to a preliminary clinical trial.

 

The research team, led by Markus Leweke of the University of Cologne in Germany, studied 39 people with schizophrenia who were hospitalized for a psychotic episode. Nineteen patients were treated with amisulpride, an antipsychotic medication that is not approved in the U.S., but is similar to other approved drugs.

 

The remaining 20 patients were given CBD, a substance found in marijuana that is considered responsible for the mellowing or anxiety-reducing effects. Unlike the main ingredient in marijuana, THC, which can trigger psychotic episodes and worsen schizophrenia, CBD has antipsychotic effects, according to prior research in both animals and humans.

 

Neither the patients nor the scientists knew who was receiving which drug. At the end of the four-week trial, both groups made significant clinical improvements in their schizophrenic symptoms, and there was no difference between those getting CBD or amisulpride.

 

“The results were amazing,” said Daniel Piomelli, Ph.D., professor of pharmacology at the University of California-Irvine and a co-author of the study. “Not only was [CBD] as effective as standard antipsychotics, but it was also essentially free of the typical side effects seen with antipsychotic drugs.”

 

Antipsychotic drugs may cause devastating and sometimes permanent movement disorders; they can also lower a patient’s motivation and pleasure. The new generation of these drugs can also lead to weight gain and increase the risk for diabetes. These side effects are well known as a major hindrance during treatment.

 

In the German study, weight gain and movement problems were observed in patients taking amisulpride, but not CBD.

 

“These exciting findings should stimulate a great deal of research,” said Dr. John Krystal, chair of psychiatry at Yale University School of Medicine, who was not associated with the research. He notes that CBD not only had fewer side effects, but also seemed to work better on schizophrenia’s so-called “negative symptoms,” which are notoriously hard to treat.

 

Negative symptoms of schizophrenia include social withdrawal, a lowered sense of pleasure and a lack of motivation. However, since current antipsychotic medications can actually cause these negative symptoms, it wasn’t clear whether CBD was better than amisulpride at getting rid of these symptoms, or whether CBD simply caused fewer side effects to begin with.

 

If replicated, the results suggest that CBD may be at least as effective as current medications for the treatment of schizophrenia, without the severe side effects that make patients reluctant to take medication.

 

“The real problem with CBD is that it’s hard to develop for a variety of silly reasons,” said Piomelli. Since it comes from marijuana, there are obvious political issues surrounding its use. Extracting it from the plant is also expensive.

 

But the biggest obstacle may be that CBD is a natural compound, and therefore can’t be patented the way new drugs are. So although CBD could outsell the current blockbuster antipsychotic drugs, pharmaceutical companies aren’t likely to develop it. Researchers are working to develop synthetic versions of CBD that would avoid such hurdles.

 

“We have one and are hoping to move forward in the near future,” Piomelli said.

 

The study is published online in the journal Translational Psychiatry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabidiol (CBD) Fact Sheet

 

Cannabidiol is a non-psychoactive cannabinoid.

The information here has been provided as a resource. Notes about citations and the research follow.

 

Cannabidiol (CBD) molecular structureCompletely non-psychoactive. It is safe and non-toxic. Can never over-dose on CBD.

It is the second most common cannabinoid in cannabis sativa and indica plants and the primary cannabinoid in hemp plants.

Counters some of the negative effects of THC (ie. paranoia, intoxication, quick heartbeat (tachycardia) short term memory loss, lethargy/sedation, etc.)

Combining THC and CBD have been found to increase clinical efficacy while reducing adverse effects, even with only trace amounts of THC added. (CBD works synergistically with THC, bolstering its medical effects while moderating its psychoactivity)

Some medical benefits include:

Has been found to relieve convulsions and other movement disorders. Is an anti-spasmodic and antiepileptic.

At high doses (more than a few hundred mg) CBD can be sedative and helps insomniacs stay asleep longer. In low doses, CBD has been found to be alerting.

It is also effective in reducing inflammation (anti-inflammatory), anxiety (anxiolytic), nausea (anti-emetic)

Is a powerful pain reliever (analgesic) It is effective in both peripheral neuropathic pain and central pain

It has been shown to inhibit cancer cell growth (anticarcinogenic)

It is an immunomodulator and helps the immune system function more efficiently

Is a neuroprotectant and a powerful antioxidant. It has applications in treatment for Alzheimer’s, Parkinsons, cerebral ischemia, and brain and nerve damage from stroke.

It is an anti-psychotic and recent research has indicated it is effective in treatment of schizophrenia

CBD could be effective in easing symptoms of a wide range of difficult-to-control conditions, including: rheumatoid arthritis, diabetes, alcoholism, PTSD, epilepsy, MS, antibiotic-resistant infections and neurological disorders, to name a few.

Has been found to be effective in treating gastrointestinal disorders like IBD and Crohn’s Disease

 

 

Bron: Colorado's finest ;) Dixie Elixirs & Edibles.

http://dixieelixirs.com/products/dixie-x/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nesta

 

Mooie info geef je in je topic man ;)

Daar hebben we wat aan

Kweek ze

 

Knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nu bezig met een ronde haze skunk van CBD Crew zadenlijn. Het is een interessante soort, want ik heb een kleine research gedaan op internet. Er wordt gepretendeerd dat dit echt een medicinale plant is met een zeer laag thc gehalte (6%) en hoog cbd gehalte(6%). Dus de verhoudingen zijn goed. Ik hoop dat de effect niet te high is, maar bij pijn aanzienlijk pijnverlagend is. Ik doe het voor een paar bekende uit mijn omgeving. In iedergeval indoor kweekverslagen wordt er wekelijks geupdated.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het valt me op dat de soorten van CBD CREW enorm lekker ruiken, ze ruiken naar soortjes die ik 20 jaar geleden rookte.....een maat van me had dit ook, :"hé, ruikt lekker oldskool!!!!"

maar goed, het effect is het belangrijkste maar van de geur kan ik ook enorm genieten, ik moet zeggen dat het topje critical mass die ik opgestuurd heb gekregen in het zakje lekkerder ruikt dan de outdoor mix, maar als je de outdoor mix verkruimeld ( in in de grote zak!!! ) ruikt het echt sterk en lekker!!!!!

 

nou dat wou ik gewoon eff kwijt.

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb via dit forum een top CBD CREW Critical Mass opgestuurd gekregen ( waarvoor dank!) helaas was de top wat geplet maar eigenlijk maakt me dat niet zo heel veel uit want de geur is overheerlijk, het is een verduisterde buitentop, ziet er uit als binnenwiet en het gaat tenslotte om de uitwerking!!!!!!

 

het rookte lekker weg, zacht op de keel en lekkere wietsmaak!! het klapt niet meteen in dus lekker relaxed jointje oproken......ik had gister best wat last van mijn buik, van mijn darmen en verklevingen en toen ik na het roken op bed lag had ik daar geen last meer van!!!! meestal komen er in bed steken in mijn buik omdat ik me onstspan maar nu dus niet. Ik was niet echt stoned maar lekker helder en een beetje slaperig.

 

dit is ook echt weer een medicinaal wietje voor diegene die niet echt stoned willen worden maar wel een dosis cbd tot zich willen/moeten nemen.

 

dank aan de kweker en verzender en aan cbd crew!!!!! prachtige medicinale soorten!!!!

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had je de pheno met lemon geur ?

 

Ik heb hem dit jaar ook buiten gehad en en had er 2 bij die sterk naar lemon ruiken heel lekker ...

 

En ja voor de medi gebruiker een aanrader.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...