Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Baekelandt

Teflon bloempot

Recommended Posts

Beste allen,

 

Met de verjaardag van het vrouwtje heb ik mijn pannen en potten vervangen. Ik zit nu met een paar potten met teflon voering en ik gooi niet zomaar spullen weg. Ik dacht om in die potten een lowrider per potje te zetten.

 

Nu, de bekleding is dus teflon EN ik vervang de potten omdat de teflon beschadigt is en soms al begint te schilferen.

 

Nu is mijn vraag - waar ik op het internet al uitvoerig naar gezocht heb - : kan dit?

 

Sommigen beweren dat het niet kan, anderen zeggen dat er geen probleem is, dat de teflon geen verschil zal uitmaken. Wat denken jullie?

 

Graag advies, en als ook het WietForum geen uitsluitsel biedt zal ik het gewoon moeten proberen denk ik.

 

Natuurlijk zou ik niet graag opgescheept zitten met een rokertje dat als giftig beschouwt wordt, dus ik wacht even af vooralleer ik probeer en ik zal het forum regelmatig controleren, in de hoop dat iemand hier al eens aan gedacht/geexperimenteerd heeft

 

Groeten van een recycle-fan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me op zich geen probleem.

Als je je eten er op kan koken zal je ook wel je plantje er op kunnen kweken. :bier

Hou ons op de hoogte. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal je zeggen wat er zal gebeuren .... Het water kan niet weg uit die pot, de plant krijgt het niet verdampt en je gaat roestvlekken krijgen...Een verzwakte plant die vatbaar zal zijn voor andere ziektes....Niet de verwachte oogst als ze die fase al behaald. Gaten in de bodem boren en de pot op een verhoogje plaatsen (je kookpot op zo'n roostertje) kan helpen.....Maar als je iets doet, zoals kweken, doe het dan meteen goed....Zonde van een zaadje om het zo te verknoeien. Voor de prijs van echte bloempot moet je het niet laten....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Daniël:

 

natuurlijk zou ik gaten in de pot boren, anders kan ik het zaad even goed in de vuilnisemmer werpen. En ik heb "echte" bloempotten, vanzelfsprekend.

 

Ik gooi gewoon niet graag spullen weg die een tweede leven kunnen leiden. Als ik 2 mooie potten kan maken uit kookpotten die niet langer geschikt zijn voor de keuken heb ik niet alleen extra bloempotten, maar dan bespaar ik de afvalberg nog eens een kilotje ijzer. En dat, dat is toch mooi meegenomen?

 

 

 

Ik heb vandaag lowryder zaadjes besteld maar aangezien het hier om een experiment gaat en wietzaad (belachelijk) duur is tegenwoordig ga ik die potten op de vensterbank, in alledaagse bloempotten.

 

De teflon pot zal voor de duratie van de test omgetoverd worden in een basilicum tuintje. Als ik er gezonde basilicum kan groeien zie ik geen reden waarom ruderalis er niet in zou gedijen.

 

Ik hou jullie op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...