Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
stoner123

Psychose krijgen van wiet.

Recommended Posts

Hey allemaal.

 

Ik was het net weer af aan het surfen voor leuke wiet weetjes en ik kwam uit bij psychose.

Er stond; Als psychoses in je familie voorkomen en/of als je merkt dat je door blowen dikwijls angstig wordt of paranoïde gevoelens krijgt, dan ben je mogelijk kwetsbaar voor een psychotische stoornis. Je stopt dan best met 'blowen'.

 

hmm stoppen met blowen lijkt me maar niks, maar goed.

ik heb wel 1 iemand in de familie die niet 100% is en soms wordt ik ook wel een beetje para van sommige wietjes, maar meestal weet ik er wel om te lache omdat ik weet dat het toch niet serieus is.

 

Dus... ik ging even google over mensen die zo een psychose kregen, en de mensen die ze hebben roken allemaal iederen dag.

En ik ben meer een weekend-blower.

Dus ik vroeg me af, wanneer heb je kans op een psychotische stoornis/aandoening.

En is dit dan enkel tijdens onder de invloed van wiet ,of kan je dit ook permanent overhouden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft geen weed te roken om een psychose te krijgen, daarvoor moet je gewoon geloven wat ze in de media en het nieuws vertellen.

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ja precies.

Hoe serieus moet je dit nou nemen?

Ze zeggen ook dat je van gehaktballen kanker kan krijgen, maar dat vindt ik gewoon opgeblazen media.

Share this post


Link to post
Share on other sites

high stoner123,

 

een erg lastig onderwerp, los van wiet, omdat de menselijke psyche natuurlijk supercomplex is.

Er is recent een onderzoek gedaan in maastricht, waar de relatie tussen familiaire kwalen op dit gebied rechtstreeks in relatie stonden met de snellere aanleg voor een psychose. Gevoelsmatig kan ik me hierbij aansluiten.

een angst of waanbeeld, is voor een gezond mens, maar vlak onder de oppervlakte.

De grens wanneer dit een angstige belevin wordt is dus vrij smal.

Dit kan voor een minder stabiel mens dus een nog fragielere grens zijn.

 

Dit is vanuit een mogelijk probleem gedacht.

 

Anders wordt het als jij je doelstelling bij cannabis gebruik duidelijker gaat formuleren.

Wat wil je precies ervaren, wat wil je bezoeken?

Graaf in je donder en je ziel en omschrijf beter welk gevoel of effect je wilt stimuleren.

Ik denk dat als je dit helder hebt, je ook beter kunt beoordelen of een product je het gewenste brengt.

 

 

 

Hoe luchtiger de top, hoe opener de geur,

des te meer lucht het de psyche zal geven.

Je kunt dus los van je basis raken.

 

Hoe geslotener de top, en de geur,

hoe meer het je naar binnen zal brengen.

Wat je basis meer solide maakt.

 

 

 

Los van een aandoening denk ik dat het meeste risico ontstaat vanuit "ongericht" gebruik,

zonder doelstelling dus.

Het comazuipen, poly drugs gebruik zonder limiet maar ook de vreetbui aan chips

kunnen veel makkelijker plaatsvinden omdat men zich totaal niet inbeeld wat het uiteindelijke doel is van iets.

 

En natuurlijk hoort doelloos gefreak bij het leven, zeker bij een puber leven,

maar als dit niet gedaan wordt vanuit groot ontzag voor het eigen lichaam en geest,

kan je jezelf knap in de vernieling helpen.

Blijf dus in contact met jezelf en je gevoelens,

weet wat je wel wilt zoeken

en wat je van je af wilt houden.

 

Bezie dit niet als een dogma of regel,

maar vanuit een groot respect wat we allemaal moeten hebben

voor ons eigen neurotransmitter wereldje.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi uitgelegd Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi gezegd weetje !!!!

 

als je aanleg hebt voor psychoses dan kan je dmv blowen dit versterken of naar boven halen, maar er is nu een onderzoek naar de rol van cbd, van hoge doseringen thc kan je psychose ontwikkelen als je daar dus gevoelig voor bent, maar als je soortjes rookt met een hoog cbd dan wordt dat weer onderdrukt ( zeggen ze ).

 

Ik denk dat als je aanleg hebt ( check je eigen familie bijv. ) voor psychoses dat je beter van de wiet kan afblijven. Overigens kan je door meerdere zaken een psychose ontwikkelen............

 

opvallend is wel dat veel mensen met een psychose blowen, medicatie???? of te eigenwijs om te stoppen?

 

Het probleem is dat het vaak als reden wordt gebruikt om wiet uit het gedoogbeleid te halen:" Ja maar van blowen wordt je psychotisch, dus shops dicht!!!"

 

van drank kan je korsakov krijgen, iets wat wel 100% bewezen is en we mogen vrolijk verder zuipen ( om over je lever maar niet te spreken....)

 

Als ik sativa rook wordt ik ook para soms, dus ik rook altijd indica, vooral afghaan hash, maakt je lekker stoned, hoog cbd gehalte. Als je para wordt wil niet meteen zeggen dat je psychotisch wordt...en je bent een weekeind blower dus dat valt dan ook wel weer mee.

 

Maar ik vind dat je dit wel serieus moet nemen als je weet dat er in de familie veel psychoses voorkomen of dat je ooit zelf wat in de war bent geraakt, zo niet, doe het rustig aan!!!!! En rook de INDICA soortje ipv sativa, en het liefste hash of buitenwiet, blijf weg van de nederhash de binnenwiet.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi geschreven hierboven Weetje!

 

Mensen hier uit de omgeving die veel harddrugs zoals coke en speed gebruiken, die vinden een jointje te heftig en flippen ervan.

Ik denk dat harddrugsgebruik kans op 'verwarring' door cannabis hoger maakt.

 

Echter wiet met een hoog CBD gehalte zou juist goed werken tegen angsten en dergelijke, veel opgefokte niet afgerijpte shopwiet zou minder CBD bevatten.

 

http://www.jellinek.nl/informatie_en_advie.../611/Wat-is-CBD

 

Nu zou indica (compact) van zichzelf meer CBD bevatten dan sativa (wat luchtiger).

 

Doelloos gebruik beperken zoals ook al aangehaald, respect voor jezelf en je omgeving, waaronder de mooie wietplant.

 

Er is geen gif, er is enkel dosering?

 

Succes,

Wv.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Gevarieerde voeding van goeie kwaliteit scheelt al heel wat om het risico voor psychose te verlagen, wanneer het in de familie voorkomt.Politiek legt al heel gauw de nadruk dat Cannabis psychoses veroorzaakt, terwijl onderzoeken tegenstellingen laten zien, evenveel positief als negatief.Lester Grinspoon zelf een expert op het gebied van schizofrenie vindt het zelf absurd dat de politiek die link legt.

 

Vanaf 14 min

 

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb weer wat handigs gevonden via google.

 

Cannabis kan wel een tijdelijke acute cannabis-psychose veroorzaken. Deze acute maar tijdelijke psychose kan optreden na gebruik van een hoge dosis cannabis. Iemand kan ernstig verward raken, last krijgen van hallucinaties, angst en opwinding. Deze toestand komt niet vaak voor en is bijna altijd het gevolg van inname van grote hoeveelheden cannabis, vaak door het eten van space-cake. In de meeste gevallen treedt er herstel op zodra het lichaam voldoende THC heeft uitgescheiden. De verschijnselen van een acute psychose zijn niet blijvend en verdwijnen snel.

 

Duss..... een psychose kan voorkomen door wiet zeggen ze maar verdwijn ook weer als je nuchter bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hou er rekening mee dat er zeker vervelende dingen aan wiet vast zitten...

ik persoonlijk ken zelfs een geval van verlamming vanaf de nek naar beneden..

 

deze jonge jongen rookte af en toe een jointje, en net als normaal rookte hij gewoon een jointje met ze vrienden, maar deze heer werd het werd hem iets te veel en viel flauw...

na dat hij weer bij bewustzijn kwam heeft hij nooit meer kunnen bewegen..

 

dus mensen, ik ben 100% pro wiet maar het is zeker geen middel zonder risico's...

net als een psychose, ik ken meerdere mensen die er heel erg introvert door zijn geworden, en zelfs mensen schuw...

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowaa

 

gewoon doorstomen je groeit er wel overheen .

een beetje paranoia word ik ook wel es van de wiet dan ga ik denken dat ik een enorme dikke domme lul ben

en dat iedereen dat dan denkt .

van drank spreek je de waarheid van wiet niet .

maar voor mensen met een aangeboren storing in het spaggettyfabriekje is het beter niet te blowen helaas .

als ik eventueel wel gewoon een dikke domme lul ben heb ik eigenlijk nergens last van .

steek um op steek um op .

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ervan overtuigd dat je geen psychose van blowen kunt krijgen, je kunt je bestaande psychose wel versterken, dat is hoe ik erover denk.

 

Ikzelf heb ook wel een beetje een psychose denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah,heel goed.

Alleen van dat verlamd raken is niet echt gerust stellend he....

Op veel site staat trouwens dat je van wiet niks kan overhouden bv een blijvend letsel.

Je kan er wel erg ziek van worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij zijn verlaming is de oorzaak ook eerder de schade door het flauwvallen (zuurstof te kort in de hersennen)

dan de werkende stoffen in wiet zelf, maar het laat dus wel weer zien hoe belangerijk doseren is..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
hou er rekening mee dat er zeker vervelende dingen aan wiet vast zitten...

ik persoonlijk ken zelfs een geval van verlamming vanaf de nek naar beneden..

 

deze jonge jongen rookte af en toe een jointje, en net als normaal rookte hij gewoon een jointje met ze vrienden, maar deze heer werd het werd hem iets te veel en viel flauw...

na dat hij weer bij bewustzijn kwam heeft hij nooit meer kunnen bewegen..

Vreemd verhaal dit, black-out kan ik voorstellen, maar totale verlamming dat blijvend is :D

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, de zoon van een goede vriendin van me moeder...

heeft nooit meer een dag kunnen lopen..

 

heeft net de verkeerde hersen cellen verloren, hou er rekening mee dat dit kan gebeuren met elke form van cellen verlies..

 

klap op je hoofd, een trek van een sigaret, flauw vallen, drank, etc.....

de kans is klein maar is er, en of het risico verwaarloosbaar is is een 2e....

 

(denk dat wij en hij zelf daar verschillend over denken)

 

 

EDIT

ook ben ik een keer iemand tegen gekomen die bijna zijn hele lichaam onder laser littekens had zitten..

bijna elke ader (van zijn voeten tot aan zijn gezicht) waren gelaserd, ook deze behandeling had te maken met zijn jaren lang wiet gebruik..

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste gewoon niet als een achterlijke blowen als je het niet nodig hebt.

ik rook nu een jaar of 12 sommige periodes iets meer dan de andere, nu rook ik 1x in de 1/2 weken een jointje sávonds rustig op de bank met biertje erbij, en ben al helemaal knetter van een halve.

heb er vrienden tussen die de nieuwe al draaien als de oude nog niet op is, tsja... dat kan gewoon niet goed voor je zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook ik rook elke dag en heb gelukkig (bijna) nergens last van :lol: , maar het is wel gewoon de andere kant van het verhaal..

(noem het de kleine lettertjes)

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen moet zelf weten wat hij doet, maar als je bepaalde leeftijd bereikt hebt en je zit nog steeds elke dag de hele dag te blowen dan denk ik :lol:

 

ben van mening als je zelf een hokje hebt dat je dan ook niet als een stoney meloney over straat moet gaan, want de 1e link is dan snel gelegd, plus dat het je minder scherp maakt en overall lakser.

 

mgoed ik ga offtopic sorry :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat je met het roken van wiet geen hercencellen kapot maakt, maar ze enkel verdooft..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Cannabis kan imo op 2 manieren een black out veroorzaken & dat is een explosie van melatonine dat vrijkomt of een plotselinge bloedsuikerverlaging.Blijvende verlamming zou alleen iets met de CB1-receptor te maken kunnen hebben.Normaliteit werkt wiet juist tegen verlammingen zoals bij MS.Is deze jongen niet verkeerd terechtgekomen bij het flauwvallen??

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die tijdelijke psychoses herken ik bij mezelf af en toe, dat komt dan in de vorm van lichte paranoia en ongemak bij nuchtere mensen.

 

By the way, cannabis is psycho actief... het verwonderert mij dan ook niet dat ik soms een lichte vorm van tijdelijke psychose krijg na intensief gebruik.

 

Als ik paddestoelen eet kan je dat effect ook als een psychose bekijken, of wanneer ik doodsangstig zou zijn dat ik niet meer voor mijn kinderen zal kunnen zorgen (hypothese), of wanneer ik er rotsvast van overtuigd ben dat ik elk moment kan opgeblazaen worden door een terrorist....

 

Man man man, er zijn zoveel psychoses als er mensen zijn.

 

 

 

@elmanito:

 

bij zijn verlaming is de oorzaak ook eerder de schade door het flauwvallen (zuurstof te kort in de hersennen)

dan de werkende stoffen in wiet zelf, maar het laat dus wel weer zien hoe belangerijk doseren is..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik dacht dat je met het roken van wiet geen hercencellen kapot maakt, maar ze enkel verdooft..

 

uiteraard is verbranding van sigaret en ander plant materiaal en vloe etc.. schadelijk voor de hersennen..

uit onderzoek is wel gebleken dat bijvoorbeeld de schade die wordt aangericht door tabac aan de ''hersenbanen'' na 20 jaar compleet verdwenen is..

 

maar rook van verbranding is altijd slecht.. (daarom is verdampen ook een stuk beter)

 

 

(bedankt combi :lol: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verdampen is idd lekkerder en gezonder, maar ik wordt er wel iets meer para van dan van een joint roken.

Maar misschien denken we allemaal wel iets te ver door met wiet roken.

Ik bedoel, iedereen drinkt alcohol en daar gaat bijna ieder weekend iemand in coma of sterft zelfs of houd er iets anders aan over.

En wij denken dan allemaal,,, jah dat kan ja.. en toch drinken we allemaal lekker verder.

Wat is nou niet slecht voor je?

Er zijn zeker dingen die je absoluut niet moet doen, maar een beetje geniet kan toch wel?

Volgens mij is wiet minder schadelijker als alcohol maar als ik ga google komt ik best veel negatief over wiet tegen en ik denk dat

zoiets groten deels opgeblazen media is omdat het gedoogt wordt en niet helemaal legaal is.

Mja misschien zit ik er ook flink naast want ik kom net terug van de koninginenmarkt en heb behoorlijk wat biertjes op.

Maar op moment klinkt het best logisch.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
(Stikkie 2.0 @ 30 Apr 2012, 17:45 )

bij zijn verlaming is de oorzaak ook eerder de schade door het flauwvallen (zuurstof te kort in de hersennen)

dan de werkende stoffen in wiet zelf, maar het laat dus wel weer zien hoe belangerijk doseren is..

 

Waar is de link met wiet hierboven??? :lol:

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...