Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sbtm

Wietpas en kabinetval

Recommended Posts

Hallo Growers en Blowers,

 

Ik heb even wat zitten googlen, want sinds de val van het kabinet heb ik mij maar 1 ding afgevraagd. Zijn we nu verlost van de wietpas ? Weet iemand hier iets over ?

 

Hopenlijk zijn we van Fred Teeven en Ivo Opstelten verlost hehe :wave:

 

/edit: Zou niet weten waar dit topic thuis hoort vandaar dat ik het even hier geparkeerd heb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook al gezocht , maar ook nog niks kunnen vinden

 

Hopelijk is het nu voorlopig van de baan,,,maar ik ben er bang voor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen een combi van sp-gl-pvda en d66 kan allles terug draaien wat deze combi gedaan heeft.... ;)

 

 

 

cda en vvd en pvv en cu en sgp zullen.... indien ze deel uitmaken van de nieuwe regeering.... alles blokkeren ws... :)

 

 

 

alles ...wat in de pijplijn.... zit kan nog worden tegen gehouden.... :wave:

 

mja..ik ben dr nog niet erg gerust op :tu ....tblijven politieke puppets... :o

 

hou deze in de gaten !!

 

http://www.voc-nederland.org/2012/04/kabin...n-cannabisland/

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wietpas is al met ingang van 1 januari 2012 j.l. officieel van kracht geworden, er is alleen uitstel verleend tot resp. 1 mei en 1 januari a.s. voor de praktische invoering ervan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wernertoonk.nl/wietpas_on_hold

 

woensdag 25 april 2012

 

Wietpas waarschijnlijk on hold

 

Ik twitterde net \"FredTeeven maakt @VVDAmsterdam blij: wietpas voorlopig in de ijskast\". Dat leek mij niet meer dan logisch. Als liberaal Amsterdammer ben ik helemaal niet blij met zo'n pas. Sterker nog, ik kan mij heel goed voorstellen dat we softdrugs in dit land nog eens legaliseren. Als je het roken toestaat, dan kun je in mijn optiek niet anders dan ook de handel en de productie toestaan? Dat is overigens geen nieuwe informatie, dat betoogde ik jaren geleden al.

 

Het drugsbeleid in Nederland is echter grotendeels landelijk. En daarmee is het standpunt over wel of geen wiet of alleen wiet met een pas aan de Tweede Kamer en niet aan mij. En er was een meerderheid om zo'n pas in te voeren maar het kabinet is gevallen, de kamer ontbonden en er komen nieuwe verkiezingen aan. De politieke meningen over de wietpas zijn verdeeld en de verwachting is dat de kamer na het meireces ook dit onderwerp controversieel zal verklaren. Of dat ook gebeurt, dat is nog even afwachten dus, maar het heeft er alle schijn van. En dat is waarom Teeven zei dat het waarschijnlijk voorlopig wel in de ijskast verdwijnt.

 

Of dat gebeurt en of dat voor het hele land geldt, dat zal na het meireces vast snel duidelijk worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laten we hopen dat ze inzien dat t een stomme maatregel is die pas.....beter legalizeren ook van hobbykweek :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand die me kan zeggen of en welke shops in Tilburg nog Belgen bedienen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt in Tilburg bij geen enkele shop nog wiet kopen zonder wietpas.

Je moet zelfs een pasje hebben om bij de Grass Company te mogen eten :D

 

 

Gaat 'm dus niet worden, wens je veel succes :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Belgen worden zowiezo nergens meer geholpen @Tilly

 

Pas? er bestaat niet eens een pas. Even GBAtje laten zien volstaat. Worden wat gegevens (naam,achternaam, postcode, woonplaats) overgenomen en bij een volgende bezoek wordt dmv je legitimatie gecheckt of je op de ledenlijst staat.

 

Deze info heb ik van een vaste coffeeshopmedewerker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi tegenstanders :D ,,

 

Wat een goeie info mensen!! wil er ook nog wel wat aan toevoegen. Ik heb van 2 coffeeshopmedewerkers van 2 verschillende shops verschillende verhalen over het verkrijgen van een wietpas. Bij de ene shop moet je een verklaring omtrend gedrag en een ID/paspoort tonen voor je kunt inschrijven en bij de andere shop hebben ze alleen een kopie van je ID/paspoort nodig. (Werbazingwekkend!!!!!! :o ) ook worden kopieen van ID/paspoort en verklaring bewaard voor in het klantenbestand...

 

makkelijk voor de zorgverzekeraars over 10 jaar, leggen ze je aan de kant bij behandeling (USA) omdat je tegen die tijd mischien 15 kg wiet hebt geblazen. Zijn we ook nog eens mooi klaar mee als deze ellende door gaat!!! Weer echt een Nederlandse oplossing moet ik zeggen.

 

Zelf heb ik er goede hoop op dat Nederland dit ook echt als een hele slechte Grap(oplossing) blijft zien. Zo kan het toch niet langen????

 

Wij moeten nu al met het schaamrood op de kaken naar belgen en duitsers blijven laggen en waarom...? Wietpas, wat een schande, geen buitenlander kan noch een blowtje roken omdat de Nederlandse overheid besluit een wietpas in te voeren. En hoe zit het dan met de belastingpot?? Dacht altijd dat de wietverkoop van de shops (tourisme) hier een goede klant voor was!

 

Als laaste wil ik noch even een diepe buiging maken naar alle Belgen voor het invoeren van de BIERPAS!!! (steld nederlanders niet meer in staat belgs bier te kopen) :D

Overigens wel net zo een slecht pas :tu :bier , maar de grap is net zo goed!!! :tu

 

Groeten Leo :D

(legalizeren)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb gehoord als je als belg,buitenlander,allochtoon enz... naar de locale gemeente bureau gaat in nederland voor er zogezegd te wonen in nederland en een formulier aan te vragen voor een inwoner te worden ....

 

dat kan volledig zonder boe of ba normaal ... en je doet gewoon of je in nederland wilt gaan wonen etc ...

 

en na enkele dagen of misschien zelfs dezelfde dag kan je over je formulier beschikken

 

vanaf dat je dat formulier hebt en je gaat naar de coffee shop(s) Kan je u wel inschrijven en consumeren als zogezegd nederlander ....

 

en van zodra je dit hebt gedaan kunne ze het je niet meer afpakken want er zijn nog geen wetten voor opgesteld voor zulke dingen ...

 

dat heb ik van verschillende coffeeshop houders en hun advocaten gehoord dus er is altijd nog wel een gouden binneweg volgens hun om toch aan je geliefde kruidje te kunne komen .

E

met alle gevolgen van dien zullen hier nog wel wat problemen van komen maar maakt mij niet uit , ze willen gewoon een inzicht laten krijgen dat ze er toch nog altijd aan zullen moeten werken

 

ik hoop dat alle coffee shop houders en advocaten hun kunst kunnen uitoefenen en een weg vinden om deze problemen te kunnen vermijden en zonodig de wietpas te doen verdwijnen ...

 

kijk naar zwitserland en spanje , praag enz daar is het wel al gelegaliseeerd in een europese staat daar zouden ze beter is een voorbeeld van nemen , daar kunnen wel alle nationaliteiten hun ding doen ....

 

 

 

gesloten 18 + ganja clubs ok eigen distributie (import en export) ok legaliseer ,laat een hoop papierwerk gebeuren en vraag taxen (belastingen)

 

iedereen is blij niemand kan zagen want alllez is legaal en klaar is kees ...

 

waarom pasje en ditje en datje , kan je beter wiet automaten maken waar je je pas in moet steken of je bankkaart zodat je ineens kan pinnen

 

die machines zijn correkt en het bespaart een hoop moeite , tijd en risico voor de eigenaar of houders want die kunnen dan geen overtredingen meer maken want het is de machine die het werk doet ....

 

 

 

 

 

geen slecht idee eh auto maten waar je met de kaart kan pinnen voor je geliefde kruiden etc te consumeren gewoon een hokje huren automaten plaatsen met camera bewaking en klaar is kees

 

dan kunnen de houders ook geen overtredingen doen dan moete ze maar de automaat anders instellen of ontdoen van fabrieksfouten haha ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, ik vraag me nu wel iets af na de post van Randy...

 

 

Stel je voor... je kunt als belg zo'n pasje krijgen...

Op een zonnige middag ga je even naar leuk shopje,

koop je netjes je 5gr en ga met de auto richting België :o Hoor je me al komen?

 

Hebt u drugs bij meneer?

Nou ja eigenlijk wel maar ik heb een pasje!

Wil die agent zijn gezicht wel es zien dan...

 

Denk wel dat de gevolgen voor de shop in kwestie niet mals zullen zijn...

Of heb ik het verkeerd en kunnen ze dit niet zien aan het pasje?

 

Grtz BB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo beste blowers en kweekers.

 

Hoe zit dat nou kan en belg nog en coffeeshop binne in maastricht of is er bij elke shop en verbod.??

 

Greets..

Share this post


Link to post
Share on other sites

vol zweet wakker.....dit topic aantreffend:

 

mag ik straks nog blowen zonder wietpas?

 

"hoe kom jij aan die wiet, jongeman" vraagt oom agent het skatende pre-pubertje.(hoop echt dat ze die tasers niet aan die malooten gaan geven he!!)

 

Het is pure discriminatie!! Nog meer naar ons Nederlanders die geen pas willen dan voor onze zuid en oosterburen :lol: (en damn ik vindt het vreselijk voor jullie ook)

 

wel on with the madness :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo beste blowers en kweekers.

 

Hoe zit dat nou kan en belg nog en coffeeshop binne in maastricht of is er bij elke shop en verbod.??

 

Greets..

 

NEE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou hebben julie het allemaal over de Belgen maar ik spreek regelmatig Engelse en Amerikanen die graag in nl op vakantie gaan Amsterdam met zijn 200+shops ?

 

Denk je niet dat een stad als amsterdam niet en hoop inkomsten mis zal gaan lopen als het daar word ingevoerd.

 

Denk dan niet alleen aan de omzet van de shops maar ook. Vliegmaatscahpij, schiphol, het hotel waar zo'n Amerikaan dan toch wel zal slapen en het café/restaurant waar hij zijnvreetkick wegwerkt

 

 

Dit pasje als het door gevoerd word zal een groot deel van onze touristiche inkomsten kelderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...