Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Nibiru

Advies na Paniek aanvallen en Hyperventilatie.

Recommended Posts

Beste Forum Broeders,

 

Nu bijna een jaar geleden had ik een grootte fout begaan ik was al een jaar gestopt met roken en dus zo ook met blowen, toch snakte ik naar wiet en kocht een waterpijp, stom als ik was stopte ik een hele top in de pijp en rookte hem in 1 keer weg gemengd met hasj waarop een vriend van mij zij denk je dat dat genoeg is? dus ik voor de zekerheid nog een top Sativa er ingedaan ik voelde niks waarop ik dacht met me stomme hoofd stop er nog een top in waarop ik dus al 3 flinke toppen weg had zitten paffen me lippen begonnen te trillen en te tintetelen en alles ging bergafwaarts van af dat moment.

Niks aan de hand op dat moment. Voelde me niet lekker maar wist het wel degelijk onder controle te houden na een achtbaan van 30min.

 

Afijn 5dagen later hevige paniek aanvallen op me werk ik had het benauwd en alle stress kwam eruit die zich opgehoopt door het stoppen van roken en de heftige druk op me werk.

Dit uitte zich in Hyperventilatie en Derealisatie in een cirkel van Paniekaanvallen.

Zonder hulp van een psycholoog en met hulp van ademhalingsoefeningen met de Fysiotherapeut en Yoga, heb ik mij geestelijk en lichamelijk weer redelijk 99,9% onder controle.

Echter na een jaar niet geblowd te hebben staat het fijne en euforisch gevoel van de wiet mij nog steeds op de geest gebrand en denk ik toch nog bijna dagelijks terug aan die fijne momenten.

 

Tot ik 100% overtuigd ben van mijn herstel wil ik nog niets proberen pas over een maand of 3 dan zou ik heel graag weer eens wat willen roken.

 

Echter mijn vraag aan jullie is hoe is de beste manier om dan iets te roken / weer recratief iets te gebruiken omdat euforische weer terug te krijgen wat ik zo mis van het roken van een lekkere Indica?

 

bij vraag is het effect van een waterpijp nou zo dus danig heftiger dat het daar in geresulteerd is?

 

gr,

Nibiru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent 'out gegaan' en omdat je zo'n gevoelig sociaal bewogen type bent, heb je dat opgeblazen tot paranoia/paniekaanvallen.

Een beetje mate houden en een beetje suikerwater helpen vast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja idd , en niet zo achterlijk 3 toppen weg zitten duwen in een waterpijp

rook dan een klein jointje als je niet weet waar je mee bezig bent

ik blow al bijna 15 jaar en als ik een half jointje rook voel ik m al

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt a: veel te veel gerookt in één keer b: waarom rrok je sativa als je verlangt naar indica?

 

als ik een paar hijsjes van sativa neem weet ik meteen al, dit had ik niet moeten doen, is niks voor mij. Ik kan niet tegen sativa, maar wel tegen het heerlijke stonede gevoel van indica.

 

geef mij maar indica.

 

van sativa wordt ik een beetje paranoia, high is niks voor mij.

 

als je weer gaat smoken,, niet te nerveus zijn van te voren want dan gaat het zeker mis, neem een afghaan hasje, of buiten indica, geen opgefokte binnentroep.

 

en dan een hijsje van de pijp, dat 5 minuten in laten werken en dan weer een hijs, eff 10 min wachten etc.

 

of misschien kan je niet meer tegen blowen, dat kan ook, dan stoppen!!!!!!!

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites
misschien kan je niet meer tegen blowen, dat kan ook, dan stoppen!!!!!!!

 

ejb

 

Beste advies :tu

 

Tolerantie 0 dus wat je ook rookt het is vanzelf wel kassa :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zeg ik: mooi niet met dampen beginnen!!!! tenzij alleen hasj.

verbranden is meer geaard.

geen tabak.

 

Maar ik denk Niburu- dat je je goed moet realiseren dat het voor onbekenden erg lastig in te schatten is wat een angststoornis inhoud.

Alleen al de -angst om de angst- kan een factor zijn waarom je misschien nooit meer moet roken,

maar jij bent de enige die dit in kan schatten.

 

Komt er psychose of geestesaandoeningen voor in je familie?

 

een geisoleerde THC wiet,(zonder cbd,cbn,cbg etc) is sterk psycho actief.

een aantal niet geidentificeerde stoffen in sativa's, de zogenaamde cryptics als ook THCV zijn uit den boze voor jou.

 

CBD werkt anti psychotisch.

Er iz vrijwel geen wiet te vinden met CBD.

Hasj wel. Libanon is een topper.evenals de wat goedkopere maroc.(moet niet te bloemig ruiken)

afghaan ja,

nepal,pakistan,kasjmir=nee,

 

Lampwiet nee.

buitenwiet ja.

 

Probeer je doelstelling van wat je verwacht duidelijker voor jezelf te formuleren; wat is het doel /effect wat je wilt behalen?

Is dat een "romantisch*"beeld van toen of

is het een gevoel in het heden wat je mist of wilt onderdrukken?

 

 

 

*

Vele jaren geleden ben ik aardig hooked geweest aan de coke,

Gelukkig vond ik een natural high om hier mee te stoppen(kunst maken)

maar het beeld van coke en het "fijne gevoel"bleef.

Jaren later stond ik heerlijk te schilderen in mijn atelier

staat er opeens een pipo voor me, met mooie moddercoke, of ik een snuiffie wilde?

Het ging zo lekker, dit was een perfect moment om de grootste hhogtes te bereikken.

Snuif,wacht,,,,,,wacht,,,,,,,waarop???? is dit het nou?????

Je snapt het: het romantische nabeeld wat ik had van de beleving, was fake.

het was een gevoel van toen,

Ik spoelde mijn kwasten uit en deed het licht uit,

wat een tegenvaller....

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Komt er psychose of geestesaandoeningen voor in je familie?

Psychose niet maar mijn vader heeft paniek aanvallen gehad en mijn oma ook op de zelfde leeftijd allemaal.

 

Thanks voor de tips mensen wellicht zijn het idd de sativa's geweest waardoor het fout gaat, waar ik naar verlang is het heerlijk bank hangen van de Indica.

En ik zal pas weer smoken als ik er zelf 100% achtersta alleen mis ik zo het heerlijk euforische gevoel wat ik vroeger had van een heerlijke Indica.

Wat jullie schrijven helpt me zeker om op te bouwen voor me zelf wat ik wil. Meer tips zijn natuurlijk welcome.

 

gr,

Nib

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ nibiru

 

Gewoon met hele kleine stapjes beginnen.

Bekertje melk bij de hand :wave: .

 

En hoe meer tabak je bij wiet doet hoe loomer je wordt volgens mij.

Ik rook alles met tabak en wordt nooit high , maar altijd beukend stoned .

 

grtz kingkroon

Share this post


Link to post
Share on other sites

15 jaar terug rookte ik 3-4 gram buitenwiet op een dag, en nu veel minder, soms neem ik een klein jointje en is dat al te veel.....en soms weer meer, maar dat van vroeger dat kan ik niet meer......ik mis dat best wel, maar ik ga GEEN pogingen ondernemen, dat was toen, ik was toen jonger......ander leven.....

 

ik geniet van mijn jointje en niet meer van het hele dag stoned zijn..

 

toen is toen

nu is nu.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van pure joints en waterpijpen ga ik ook de mist in hoor.

Als je tabaks joints gewend bent, ken je geen mate als je puur rookt.

Al snel rook je meer dan dat je comfortabel mee bent.

 

Na 10+ jaar roken kan ik nog altijd niet inschatten hoeveel ik puur aan kan.

 

Zelden neem ik het risico van puur te gaan. Paniek en paranoia episodes zijn echt niet fijn.

Dan maar gewoon tabak in de joint...

Share this post


Link to post
Share on other sites

recent heefrt universiteit maastricht onderzoek voltooid naar relatie thc en psychose.

Hier is een directe relatie gelegd tussen psychische aandoening die in de familie aanwezig is

en de grotere kans voor iemand uit die bloedlijn om in de war te raken door THC.

 

Mag ik weten hoe oud je bent? is dat toevallig 40 en een beetje?

 

Nou heb ik het meestal niet zo op die onderzoekers, maar deze uitslag bevestigd alleen maar mijn gevoel en ervaring in de praktijk.

Ik hoop dat dit overtuigend genoeg voor je is om in ieder geval THC uit de weg te gaan, tenzij een goede dot CBD aanwezig is.

 

Tabak?

Er zijn stemmen die zeggen dat tabak juist angst en paniek aanvallen teweeg kan brengen.

Zou ik dus niet doen.

Ik weet niet hoeveel aap in dit broodje zit, mss weet Elmanito er nog iets zinnigs op te zeggen.

het feit dat tabak de zuurtsof opname remt

en bloedvaten vernauwt

wat beide zorgt voor minder zuurstof, dus minder energie voor de hersenen,dus eerder "gaten"

die volg ik helemaal.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Tsja, duidelijk een geval van overstimulering van receptoren & het hormonale systeem.Sativa is echt een upper die je bijnieren flink stimuleert, moet je niet hebben als dit al door andere omstandigheden gebeurt.Cortisol het hormoon waar het omgaat kan bij een teveel de gehele boel in het lichaam in de war schoppen.Om je vraag te beantwoorden of een waterpijp heftiger is, dan is mijn antwoord ja.Zelf een keer gehad door een klein beetje Nepal waardoor de vloer van 2 dimensionaal veranderde in 3 dimensionaal.Was wel een beetje moeilijk lopen zo :tu

 

Mijn advies is ook om eerst te kijken naar je voedingspatroon, want een tekort aan magnesium & bepaalde B-vitaminen zoals niacine kan al een paniekaanval eerder te weeg brengen.Wanneer je goed eet, dus geen junkfood, maar goed vers voedsel, dus vers fruit, groente, noten, vette vis & geen magnetron gebruiken, dan heb je al een goeie afweer om weer niet in hetzelfde terecht te komen.

 

kennismaking niacine

 

Zou ook geen tabak nemen vanwege de tegengestelde reacties die het met zich kan meebrengen, weet ik uit eigen ervaring.Greengo is een optie.

 

De meeste binnenwiet bevat geen CBD, maar zoals weetje al eerder schreef zou ik ook voor een goeie Afghaan of Libanon kiezen.

 

Namaste :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de tips mannen, ik ga over een paar maanden zeker weer eens proberen ik kan niet wachten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste mensen
Ik heb 2 jaar dagelijks geblowt, maar halve joint per avond, niet meer of minder, mijn dosis bleef hetzelfde...
Op een avond voelde ik mij licht in hoofd, een kant van hoofd was licht en de andere precies ingedrukt, ik blowde zoals gewoonlijk maar kreeg niet het gevoel dat ik ooit kreeg, volledig anders, precies dat ik niet stoned werd...
En door die rare gevoel en mijn twijfels ben ik cold turkey gestopt gewoon, en dan begon het eerst met emotieloosheid, zoals: spreken maar geen conectie in gesprek, begrijpen maar niet beseffen! raar allemaal, ik begon toen mijn emoties te waarderen die ik altijd al had onderdrukt, met het gedachte van "een man moet alles aankunnen" dus dan begreep ik hoe belangrijk de emoties zijn! want van je emoties hangt je instinkt je intuitie alles aan, sorry voor schrijffouten.. Sommige woorden zijn moeilijk. En die emotieafvlakking duurde een week, en die gevoel in hoofd precies dat je jou eigen bent kwijtgeraakt ook.. Gwn volledig anders in hoofd voelen.. En ernaa heb ik cbd olie gekocht met de hoop voor veranderingen, maar toch emoties zijn beetje terug gekomen maar hoofdgevoel blijft hetzelfde, precies dat jou concentratie laag is wazig is, precies dat jou intellekt onderdrukt is, ik heb altijd grote omgeving van mensen gehad rond mij, heb een heel verantwoordelijk leven, en ga binnen 2 maanden trouwen, wat kan ik toch met dit alles doen? enig idee? Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...