Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LED_KROKET

Roofmijten preventief of niet?

Recommended Posts

Hoi

 

Ik ben vandaag begonnen aan 1e week bloei 12/12.

Ik kijk regelmatig met de loep en heb tot zover niks gespot (even afkloppen). Ik spuit 1x in de week Bio Protect, hier wat info van de GHE website:

bio-protect.jpg

Het versterkt het immuunsysteem en is insecten werend, het verhoogd de productie van afwerende sappen in bloem en gebladerte.

Het vergroot het afweersysteem en brengt een beschermende laag aan op het blad.

Deze 2 acties completeren de bescherming van het natuurlijk afweersysteem tegen insecten.

 

De Bio Boosters zijn op natuurlijke wijze geproduceerd met respect voor de wetgeving.

100% organisch!

 

Toen ik de stekjes net kreeg had ik e kopje onder gedompeld in PVP (plant vitality plus), paar dagen daarna heb ik Canna Cure gespoten als bladvoeding en ook beschermend.

Daarna 2x (1 keer per week) met dit Bio Protect spul van GHE gespoten.

 

Even tot mijn punt komen, vinden jullie het noodzakkelijk om roofmijten te kopen en die ook uit te zetten?

 

 

groetjes :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 3 weken spuit ik niet meer en zet ik 1 malig roofmijt in. daarna niets meer.

 

tis vooral belangrijk dat je je kooi/tent goed schoonmaakt na een kweek en stekkies ff onderdompeld in gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat hierboven gezegd is :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb altijd het gevoel dat ik lege buisjes krijg,.

Als ik al spint heb,. dan helpt die beestjes niet,

en als ik geen spint heb, en ze ook niet krijg ,

denk ik een ronde mazzel gehad te hebben,.

Als die krengen 1x in je kast zitten, zijn ze heel moeilijk uit te moorden.

 

Heb vanalles al wel geprobeerd,. maar terug komen doen ze bij mij steeds.

 

 

Gr Kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze niets meer te vreten hebben worden ze kannibalistisch van aard,

ze vreten dan hun eigen kroost op.

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb altijd het gevoel dat ik lege buisjes krijg,.

Als ik al spint heb,. dan helpt die beestjes niet,

en als ik geen spint heb, en ze ook niet krijg ,

denk ik een ronde mazzel gehad te hebben,.

Als die krengen 1x in je kast zitten, zijn ze heel moeilijk uit te moorden.

 

Heb vanalles al wel geprobeerd,. maar terug komen doen ze bij mij steeds.

 

 

Gr Kut

 

 

ja heb ik dus ook last van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij een plaag ook 3x zoveel gebruiken dan dat je preventief zou doen.

het beste een week later nog een keer.

als je regelmatig je plantjes controleerd hoeft het niet uit de hand te lopen

 

na een oogst, grondig schoonmaken, geen blad ect achterlaten, goed gif spuiten en dan een paar dagen wachten tot je nieuwe plantjes neerzet :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet meer waar ik het las maar je moet ze uitzetten als het donker is en ze moeten iets aan vocht hebben anders zijn ze dood voor ze wat kunnen doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb ze nooit eerder gebruikt dus ik weet er weinig van..

kost 20 eu bij de gs dan krijg je buisjes of doosjes, geen idee.

 

maarja.. liever dat dan vertimec later, weetje wel.

 

ik blijf controleren en ik blijf bio protect spuiten, er hangen ook van die kleef-strips in de tent. hopelijk blijft alles safe :wave:

 

 

PS. ik heb ook Neem Olie hier liggen, maar dat is alleen als ze er echt zijn toch? niet zomaar preventief

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik werk altijd zonder spuiten en gif.

 

Ik gebruik alleen de roofmijt en roofwants.

 

Ik zet in week 1 de mijt uit op het moment dat de lampen uitgaan. Ook even wat water sproeien bij de plekken waar je ze uitzet en dat werkt perfect!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Roofmijt

 

Options V

 

Roofmijt is een rode mijt van 0.6 mm die zich snel verplaatst. Deze mijt wordt meestal besteld en geleverd in buisjes van 500 exemplaren ,voor een opervlakte van 40m2 . Het flesje strooi je uit over je blad of tussen je planten op een schoteltje.( niet op de bloem met thc.) Na uitzetting gaan ze onmiddelijk op zoek naar kasspint,ze leven hoofdzakelijk van spint en spinteieren,die hij leegzuigt en opeet.

 

De spintroofmijten zoeken actief hun prooi (alle levenstadia van kasspint) en zuigen ze leeg . De ideale temperatuur voor de roofmijten ligt tussen de 15 en 25 cel Na aankomst de roofmijten zo snel mogelijk uitzetten bij voorkeur sochtend en savond om hoge temperaturen te vermijden (buiten/ kas) . De roofmijten moeten samen met de dragerstof op de te behandelen planten worden uitgestrooid, op de bladeren en niet op de bloemen(THC)

 

Ik pleur ze er gewoon overheen als we nog niet in de laatste 4 weken zitten.

 

met zo'n buisje voor 40m2 kunnen de meesten wel uit de voeten. heb zelf eens 2 buisjes voor 40m2 in een ruimte van 10m2 leeggestrooid, nadat ik een paar kleine webjes zag. geen spint meer gezien. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan de link nu nergens vinden , maar heb weleens gelezen dat roofmijten in een soort slaapstand gaan als de lichten op 12/12 staan, omdat ze denken dat de herfst/winter eraan komt. Zouden dus alleen goed werken op 18/6. Heb er zelf geen ervaring mee...

Share this post


Link to post
Share on other sites
PS. ik heb ook Neem Olie hier liggen, maar dat is alleen als ze er echt zijn toch? niet zomaar preventief

 

Googlen vrind :tu

Uitstekend biologisch spul wat je zonder probleem in kunt zetten preventief of als ze er zijn.

 

Gelukkig maak ik me eigen stekken en heb er geen last van :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...