Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Inferno255

Inferno's autoflowering zaadkweek 2012

Recommended Posts

Kweek nu al een jaar of 5, nog nooit een verslag gemaakt dus mooie tijd om eens te beginnen. Dit jaar enkel autoflowers en alles zal uiteindelijk worden bestoven. Enkele IB maar vooral nieuwe crosses.

 

De soorten die tot nu toe in mijn plannen voorkomen zijn:

Nirvana Sky Fem

Cream Caramel Fem

Speedy G

Auto Haze F4 (met dank aan Bobojonko)

Snowlow F2(Bobo)

Lemon Berry(Bobo)

Blue Ryder(Bobo)

 

Ten eerste wil ik Bobo dus bedanken voor de toevoegingen van de 4 soortjes!

Hier komen nog Sour Diesel Haze en automatic Jack Berry bij, eerst even op salarisje wachten. Fast Bud#2 Fem kwam origineel ook in mijn plannen voor maar is geschrapt ivm de 2 soortjes die ik nog krijg.

 

Kwa mannen was het plan Speedy G, Auto Haze en enkele van Bobo's zaden te selecteren maar hier komt dus nog wat bij/zal nog wat aan veranderen. Denk dat ik toch liever de planten in actie zie voor ik een definitieve beslissing maak welke soorten te kruizen. Hierbij maak ik gebruik van 2 buiten locaties als standplaats voor de planten en een binnen locatie waar het stuifmeel verzameld zal worden.

 

Om te beginnen heb ik nu 2x Speedy G, 1x Nirvana Sky Fem en 4x vers gekiemde Auto Haze staan.

 

 

Nirvana Sky

gallery_17123_13809_2135944.jpg

 

Speedy G 2x

Bij 1 van deze(het kleintje) is het geslacht nog niet bekend, kan dus zijn dat ik deze de nek om moet draaien om vroege bestuiving voor te zijn.

gallery_17123_13809_1289849.jpg

 

Ze hebben wat lang in hun voorgroeipotjes gestaan dus ik verwacht niet dat deze nog heel groot zullen gaan worden, zijn wel behoorlijk compact. Zoals te zien is liggen de onderste bladeren zowat op de aarde, had ze achteraf gezien dus wel wat mogen laten strekken. Misschien dat ik nog meer van deze 2 soorten zal kiemen om een beter beeld van ze te krijgen. Als de temperatuur buiten iets beter wordt start ik de volgende zaden dan ook gewoon direct in een 11l pot/rootpouch onder het zonnetje. Binnen is de ruimte wat beperkt om direct in 11 liter te starten.

 

Auto Haze foto's komen nog, ruzie met mijn camera helaas. Denken hem op te laden met datakabel, ding aan laten staan en erachterkomen dat deze op batterijen werkt. Resultaat lege batterijen.

 

En nou maar hopen dat alles meezit dit seizoen, wish me luck :wave:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met de mooie plannen.

Erg benieuwd naar de verschillende autoflowers.

 

Mooi groen de planten.

 

:wave: er bij en ik ga meekijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je zODd.

 

Helaas vind ik net een overduidelijk balletje in 1 van de oksels van de Nirvana Sky fem. Even afwachten of het daarbij blijft. Hoeft niet per direct een doodsvonnis te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inferno, mooie set up heb je daar.

 

Ben benieuwd wat de Autohaze bij jou gaat doen, ik heb er drie staan, totaal verschillend. :wave:

 

Dat balletje in de oksel van de Nirvana Sky, sta ik niet van te kijken, ik heb dat al zo vaak gezien bij gefeminizeerd zaad. Dat wordt continue in de gaten houden dus.

 

Heel veel succes dit jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke soortje's heb je daar succes :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag gedaan hoor!

 

Ze staan er mooi bij, lekker groen en je hebt ze zelfs in een smartpot staan, kan niet verkeerd gaan :wave:

Dat ze maar hard gaan knallen!

 

Ik ben benieuwd naar je vorderingen, heel veel succes en good luck!

 

 

Groeten BoboJonko :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Blowsterke

Ben ook erg benieuwd wat de auto hazes gaan doen. Heb voorheen alleen met lowryder #1 gewerkt dus alles is vrij nieuw voor me op AF gebied.

De bal op de Nirvana Sky baart me wel zorgen, twijfel of ik deze moet bestuiven. Heb nog wel 1 zaadje dus zou die nog kunnen ontkiemen. Er staat er ook nog 1 bij een vriend van me, even afwachten wat die laat zien.

 

@ Bobo

Bedankt! Mijn plan eerst was om het bij een 5tal planten te houden vandaar dat ik 4x16l en 1x 25l smartpots besteld had, zodat ze hun volle potentie konden halen. Nu ik meer soorten heb kan ik nooit alles individueel in 16l kwijt, kost me teveel medium. Bestel morgen dan ook een zootje 11l rootpouches ter aanvulling. Heb ook nog een aantal 11l atami potjes staan, dan moet ik het toch wel redden denk ik.

 

Auto Haze F4

Staan in 15x15 Velda vijverbaskets, 1.40 per stuk bij de Intratuin. Worden overgepot bij de 2e of 3e node, dan mogen ze buitenspelen.

Moet nog wel even iets van zwart wit folie op de aarde plaatsen, droogt erg snel uit. Van onder wateren werkt wel erg lekker, goede capillaire werking.

Denk dat het plantje linksonder het lelijke eendje zal worden. Hopelijk niet zo lelijk als die ene van Blowsterke :wave:

gallery_17123_13809_2138392.jpg

 

 

Andere plantjes

 

gallery_17123_13809_2541655.jpg

gallery_17123_13809_875894.jpg

 

*Edit* 2e Speedy G is ook een vrouwtje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles begint nu flink te strekken door de inzettende bloei dus de lengte komt er aardig in, nou hoop ik dat er tussen de 5 kleintjes die ik heb zich een mannetje gaat vertonen anders wordt het erg moeilijk om deze nog op tijd te bestuiven. Gelukkig heb ik nog zaad van beide soorten liggen dus kan altijd nog nieuwe kiemen. Binnen 1 a 2 weken ga ik toch wel grootschalig kiemen van meerdere soorten, dan heb ik nog tijd voor een 2e kiemronde erna dit seizoen.

 

Als ik al mijn kweken doorkijk heb ik zo'n beetje 80-90% vrouwen uit regulier zaad, nou lees ik veel dat dit wel te beinvloeden is dus daar moet ik maar eens mee gaan experimenteren.

 

Vanavond zal ik wat nieuwe foto's plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totaalplaatje

Links Speedy G, onderin Auto Haze, achterin Nirvana Sky en rechts nog 2 maal Speedy G

gallery_17123_13809_108536.jpg

 

Speedy G

gallery_17123_13809_904736.jpg

 

gallery_17123_13809_810101.jpg

 

gallery_17123_13809_1318807.jpg

 

gallery_17123_13809_2513579.jpg

 

Heb nog 3 Auto Hazes in vijverbaskets staan, deze pot ik binnen een dag of 2 over. Daarna gaan we de andere soorten te kiemen leggen en gaat het grotere project echt beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice,ga deze zeker volgen want wil zelf ook een zadenkweekje doen binnenkort..

Ben echt benieuwd !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook!

 

Toch is die auto haze een apart plantje, ze ziet er niet helemaal normaal uit, daar ben ik ook benieuwd naar wat het wordt....

 

Die Nirvana Sky ziet er erg mooi uit lekker bossig en groot, ideale auto's.

 

Ik volg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...