Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Raúl Reyes

Raúl Reyes duikt het groen weer in...

Recommended Posts

eigen zaad is sowiso beter, je kan selecteren op pheno's waar bij een zaadkweek voor productie niet op word gelet.

 

Maar nu is het met vooral Denen zo dat er veel rommel tussenzit. Dat is de prijs die je betaald voor het vroeg afbloeien.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genieten van weer een mooie update, heerlijke planten en toppen man :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, ben dit jaar ook niet echt tevreden van de denen van fro...

sommige RDs zelfs al afgebloeid met enkel fluf... niet de moeite te oogsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ KeepSmokingGreen , Krasi en GeorgeKush, Thanx! ik doe mijn best!

 

@ cannabusinesss en Jeroenproot: Eigen zaad zou wel beter kunnen zijn. Tot nu toe waren Fro zaden voor mij perfect. Nu 2 soorten van fro alle twee niet! Ik heb niet de luxe van het sorteren van een mannetje, het is meer snel 1 uit de grond trekken als het een mannetje blijkt, en dan met de fiets een paar kilometer verder op naar een maisveld rijden om deze daar te planten. Later bevrucht ik dan een tak, zoals ik vandaag met de Henkes gedaan heb.

Ik ben erg benieuwd of andere kwekers ook last hebben van slechte Denen van Fro, dit jaar.

 

Er zijn volgens mij meerdere theorieën mogelijk. Het zou ook kunnen dat ze nu massaler produceren om aan de vraag (Uit o.a. Nederland) te kunnen voldoen. Afgelopen jaar was het bij Fro voor het eerst mogelijk om meerdere zakjes van een soort te bestellen! Eerder mocht dat nooit!

 

Of (ver gezocht) ze willen de kwaliteit nu in Denemarken houden voor de kleinere hobby-kwekers en niet meer verkopen aan Hollanders, die het soms weer grootschalig aan pakken. Misschien vinden ze deze zaden daar niet voor bedoeld?

 

Zou best kunnen dat ik aan komend jaar geen zaden bij Fro meer bestel, maar alles doe met eigen zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

froebanken krijgt niks meer van de oude garde die er was aan Deense zaadkwekers in 2009....

dus die gasten zitten op andere sites...bv owen leverd daar nu ook zaad..( das wf lid newo )

dat zijn dus hollanders...en je koopt daar nederlands zaad...

das op zich niet erg...maar freobanken vermeld dat niet...dus nee...ik heb het laatst gekocht bij froebanken in 2009......

deze info hoorde ik van die denen op div internationale sites...via pm etc....tis een kleine wereld.. :vape:

cannaseeds.dk is al stukken beter als froebanken....om wat te noemen...

 

 

my 2 cents

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dit jaar "Royal Dane 09'' besteld bij froebanken. Ze bieden ook ''Owen's Royal Dane'' aan, dus ze geven het wel aan maar voor een leek die weet het verschil niet. Ik wist ook van hier dat ze Nederlands zaad verkochten en heb ze hier dus voor gemaild. Ze gaven toe dat de zaden van Nederland kwamen.

 

Nu weet ik niet of de ''Royal Dane 09'' ook daadwerkelijk de oude Deense Royal Danes zijn en niet om die van Owen beter te verkopen omdat niemand ze besteld.

 

Ik heb ook de henkes besteld vorig jaar, maar heb van iemand hier op het forum via een ruiltje henkes Lolland 2011 zaden bemachtigd, naar zeggen met henkes zaad uit 06. En dat zijn de goeie. Deze henkes van 2011 zijn naar mijn mening niet zo vroeg als had moeten zijn, ook Nederlandse breed?

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
froebanken krijgt niks meer van de oude garde die er was aan Deense zaadkwekers in 2009....

dus die gasten zitten op andere sites...bv owen leverd daar nu ook zaad..( das wf lid newo )

dat zijn dus hollanders...en je koopt daar nederlands zaad...

 

Dat vind ik toch wel een dingetje...

 

ik koop Deense zaden om het ras, maar ook om het feit dat ze (jaren) gekweekt zijn op 55N. Zelf woon ik op 51N. Dat is nog al een verschil... Wel raar dat de oude garde niet meer wil leveren aan Fro? Van Newo weet ik niets dus ik kan geen meening hebben over zijn kweekmethoden. Ik weet wel dat de zaden die ik afgelopen jaar bij Fro heb besteld duidelijk minder presteren als vroeger, en als mijn eigen zaden.

 

Nu zijn ook Jeroenproot en cannabusinesss al ontevreden over de Fro zaden... Ik heb nog 10 zdjes liggen van de RD waar ik vorig jaar zo tevreden over was en nu weer met haar nakomeling, ik denk dat ik daar oder tl een zadenkweekje mee ga doen. Als ook de Henkes zadenkweek is geslaagt heb ik mijn genetica redelijk in orde voor 2013. Misschien wil ik ook nog een NDB zadenkweek doen, ik heb nog wat oude originals van voor dat de paarse mengeling er in kwam...

 

Ook ga ik nog een tak bestuiven van de Lebanese. Voordeel van deze soort vind ik dat deze zeer potent is. Nadelen: helft is paars, rotgevoelig.

 

@ cannabusinesss:

 

Mijn RD die nu zo laat van die kleine topjes aanmaakt heb ik bij Fro gekocht als "Royal Dane 09''.. Heb jij hier ook vn staan? Hoe doen ze het bij jou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vette planten zeg.

Hoe vond jij de RD roken/dampen?

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zODd, zitten vette planten tussen, nu nog kijken wat er echt afkomt...

 

Hoe vond jij de RD roken/dampen?

 

Op de Limburg meeting? Nou ik ben een ex-roker hé. Ik kijk nu nogal uit met roken want het werkt bij mij nu heel heftig. Ik heb op de meeting heel voorzichtig de Casey Jones geprobeerd, omdat ik wist dat die van buiten kwam, die sloeg al in als een bom. Ik vond de meeting wel erg gezellig, en leuk om te zien wie er achter de namen schuil gaan!

 

Ik wist niet dat er ook RD rondging? Had ik wel interessant gevonden in de verdamper, zeker omdat ik ook geen tabak rook. Ik vind buitenwiet nu zowizo interessant. Van mensen die mijn eindproducten vorig jaar gerookt hebben kreeg ik deze outdoor top 3

 

1 Lebanese (witte pheno) (Bleuhemp)

2) Royal Dane

3) NDB

 

Misschien ga ik wel een verdamper in elkaar zetten met een verfbrander!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe vond jij 'm dan dampen, zODd? Ik blijf me iedere keer weer verbazen, die van mij van vorig jaar is echt behoorlijk sterk, moet mezelf keer op keer verbieden om er teveel in te doen bij het draaien van een jointje :) , is helemaal niet nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: Het is alweer een tijdje geleden, vandaar, 2 updates in 1!

De meeste planten zijn inmiddels binnen gehaald, ondanks het geringe aantal is er toch nog iets leuks af gekomen.

 

 

3 weken geleden:

 

gallery_17316_13842_751631.jpg

 

RD

 

 

 

gallery_17316_13842_30121.jpg

 

Top RD

 

 

gallery_17316_13842_188905.jpg

 

Links: Indo Henkes Rechts: Fro Royal.

 

 

gallery_17316_13842_8380.jpg

 

Big Giant: RD X Typh.

 

 

gallery_17316_13842_279746.jpg

 

RD X Indo Henkes

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 2e update............

 

Ongeveer 1 week geleden, vlak voordat de meesten omgingen.........

 

 

gallery_17316_13842_160689.jpg

 

Lebanese.......... staat nog...

 

 

 

gallery_17316_13842_393004.jpg

 

Royal Dane, smeekt om meegenomen te worden!!!

 

 

 

gallery_17316_13842_750526.jpg

 

Slechts een zijtop van de RD X Indo Henkes... Op de achtergrond (en de volgende foto) de hoofdtop!

 

 

 

gallery_17316_13842_767432.jpg

 

RD X Indo Henkes... Wat een kanonskogel!!

 

 

gallery_17316_13842_546282.jpg

 

Ik heb de kettingzaag er nog bij nodig gehad!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er toppie uit kerel B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Wat moet dat flesje heineken daar? :)

Zonder gekheid, ziet er goed uit die green lady's..... B)

Succes verder........

 

 

mzzl,wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt toch maar flinke toppen gekweekt, ze zijn ook goed door ontwikkeld, netjes gezien het bizarre seizoen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...