Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
TyFeNNe

Verslaafd?

Recommended Posts

eeY.. k ben dusZ tyfeNNe.. ben 15 jaartjuhZ.. k weenie goed hoe ik moet beginnen maar ik zit (eigenlijk 2 friends van me ) met een groot porbleem...(denk ik)

 

Sinds 2 jaar ga ik om met 3 relaxte meisjes..

Ik ga geen namen noemen want ik weet niet of hun hier ook wel eens komen en als ze zien dat ik dit doe worden ze pia.

Maar ik zal ff tot de conclusie komen, 2 van die meisjes blowen.. en ja dat is tegen woordig normaal ik weet t ik heb het zelf ook wel gedaan maar het enige wat ik er van ging doen was flippen dus ben gestopt.

Die 2 meisjes hun leven zijn zo onder tussen afhankelijk van wiet en blowen.

Als ze nix te blowen hebben gaan ze niet naar buiten en ALS ze buiten zijn en niemand kan voor ze halen dan worden ze chaggerijnig.

Ik en dat en een meisjes S die ook altijd mee gaat zijn alle 2 gestopt met blowen,

Maar die andere 2 dus niet. Ze blowen elke dag ontzettend veel! de 1 is 15 en de ander 16.

Als we naar de stad gaan MOETEN ze (volgens hun zelf) eerst minstens 3 of 4 jointjes roken, waar ik en S dus egt heelemaal pia van worden!

Als ze niet blowen zijn ze egt KUT... ze zijn dan egt chaggrijnig en gaan gelijk naar huis.

Ze laten mij en S vaak zitten voor het blowen, nix kan hun wat verotte als ze maar kunnen blowen zo denken hun.

Wat nou me probleem is is dat ik en S denken dat ze lichamelijk verslaafd zijn

Als we dat tegen ze zeggen zeggen ze dat we niet moeten zeiken en dat ze niet verslaafd zijn en zoja dan kan het ze nix verotte! Er is nog veel meer gebeurd maar als ik dat allemaal hier neer moet zetten ben ik over 10 dagen nog niet klaar.

Ze zijn zelfs niet op me verjaardag geweest omdat ze moesten blowen!....

ze komen te laat op afspraken omdat ze eerst nog moeten 2 of 3 jointjes moeten tjoke.. En als ze er dan zijn moeten ze gelijk weer tjoke....

Ik vind dit dus allemaal niet meer normaal en word er egt gek van!

please weet iemand van jullie hoe ik aan hun duidelijk kan maken dat ze er wat aan moeten doen want ze raken op deze manier ieder1 kwijt...!

k hoop egt dat 1 van jullie goeie adviezen heeft!

Nah.. alvast bedankt dahn maar...

XxxieJsZ Tyfenne

Share this post


Link to post
Share on other sites

What the hell. ik denk niet dat je daar veel kan aan doen TyFeNNe, als ze niet willen luisteren naar wat je zegt. :o

 

By the way je post staat verkeerd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je post staat idd verkeerd :o

 

Maar in ieder geval..Lichamelijk afhankelijk zijn ze niet, eerder geestelijk. Want ze KUNNEN wel iets doen, maar WILLEN het simpelweg niet.

 

Als je denkt dat het té ernstig wordt, kan je een van de volgende stappen ondernemen:

1) Ik neem aan dat je nog op school zit. Op school zitten bepaalde 'vertrouwenspersonen', misschien kan je daarmee overleggen over het een en ander. Het nadeel is dat je de kans hebt dat ze anti-drugs zijn, dus het probleem geheel verkeerd kunnen opvatten.(Hun kunnen bv geen verschil zien tussen xtc, cocaine en wiet).

2) Ga eens praten met familieleden met die meisjes, misschien eerst met een oudere zus of broer, maar als die niet aanwezig is, misschien met de ouders. Misschien is dit wel erg rottig voor die meisjes zelf, maar als het een probleem is, dan is het ook een probleem voor die ouders. Hun zijn immers nu nog verantwoordelijk voor de daden van hun kinderen. Het blijkt nog wel eens dat een aantal 15/16jarige nog niet zonder opvoeding kan :)

3) Misschien wel de beste optie, ga eens op de 2 meisjes inpraten. Zeg wat de risico's zijn en zeg elke week weer dat té veel blowen niet goed is. Ga anders de nadelen opnoemen, bijvoorbeeld hoeveel geld het kost, hoe sloom je er van wordt, hoeveel dingen je vergeet, etc..

 

Bij deze mijn antwoorden..succes ermee ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je nu bang dat zij jouw kwijtraken... Of dat jij hun kwijt raakt?

 

 

 

GrtzZ

Jan :o :) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als hun zoveel willen blowen is dat eigenlijk hun eige keus. maar ik merk uit je verhaal dat je er erg mee zit !!!

Ga op je school na een vertrouwens persoon die kan je wel verder helpen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha jaj sorrY.. whehe k bedoelde oowk lichaamelijk:S :o

nd hoez0w hep k em verkeerd staan>?

dr staat towg bij set hier je problemen blublublu

nouw hep k een pr0bleem en dan is t niej goe?

nah in iedergeval... thnQ for jullie reactie's nd k hoop dak dr wa meej kan!

nah laterSzz xxxxieJsz TyFeNNe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...