Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

growjoe

Wie wil er even kijken naar deze foto's ?

Recommended Posts

Kan er iemand zo zeggen wat er mis is?

Op sommige bladeren lijkt het bladgroen weg te zijn, het zit vooral in het midden van de plant, onder zijn de bladeren aan het vergelen en daarna bruin aan het worden.

 

Ik heb natuurlijk eerst het forum afgezocht met wat het misschien zou kunnen zijn.

Ik dacht eigenlijk ondervoeding, ook omdat ze in de shop zeiden dat de planten, jack herer, meer voeding als normaal moesten hebben.

Ik heb 1 dag niks, 1 dag voeding, 1 dag water dan weer 1 dag niks enz.

Ik gebruik alga bloei van plagron.

ik heb 2x 400Watt, 32 planten, 2,5 m2, afzuiger, koolstoffilter en de temp is 26 lampen aan, 19 lampen uit.

 

en hier staan de foto's :

foto 1

foto 1

foto 1

foto 1

foto 1

foto 1

foto 1

foto 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is dit iets wat al in een paartopic's gevraagd is. De een zegt windbrand,maar naar mijn ervaring(en de reacties van naar mijn idee de betere kwekers hier),zit het in de kloon/moederplant. je ziet dit erg veel tegenwoordig. plant lijkt er niet echt nadeel van te ondervnden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ff gaan zoeken op windrbrand en ben er mee eens dat dit hetzelfde is als daar wordt besproken. de meningen zijn wel verdeeld waardoor het nu eindelijk komt maar dat het geen kwaad kan is iedereen over eens. gelukkig....

 

Bedankt voor je advies! :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah, vorige kweek ook zulke bladeren gehad! en sabelvormig...

Dacht dat het door mijn aarde kwam, slecht gemixed ofzo..? Maar deden het verder super, dus gewoon laten gaan..

Maak je dus maar geen zorgen, en ik lees nu dat je dat toch al niet meer deedt, dat is goed!

 

Succes met het oogsten want deze oogst zal wel niet meer mislukken..

(klein kritisch nootje)Wel jammer van die afstervende bladeren en het grote temp. verschil.... (kan je weer terugzien in die paarse stelen)

 

Groetjes en suc6

Jan :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
(klein kritisch nootje)Wel jammer van die afstervende bladeren en het grote temp. verschil.... (kan je weer terugzien in die paarse stelen)

Jan,

 

Ik heb ff naar de link met bladproblemen gekeken in het vorige topic, hebben ze nu last van een tekort(paarse stelen en afstervende bladeren), m.a.w. kan ik ze nog wat extra voeding geven deze week? of zal het eerder liggen aan het temp. verschil? kachel wat hoger zetten met de lampen uit.

 

Btw. ze staan nu in begin week 7, over 2 weken zullen ze ongeveer klaar zijn.

 

 

 

Greetz Growjoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gewoon nog deze week geven wat je altijd doet.. volgens mij zit je al vrij hoog, of niet?

 

Met die kachel kan je proberen, ideaal is "niet meer dan 5 gr. verschil dag/nacht" met een minimum van 18gr. Kan wel lager maar is niet zo goed...

 

 

 

Gr.

Jan :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou daar ben ik met een moeilijk probleem.

als we de stekken poten dan groeien ze niet ook niet na twee weken en van de 240 groeien er maar 60 die door de twee weken ongeveer al een halve meter zijn.de rest krijgt rode stelen en blijven stilstaan worden geel............het gekke is op het moment dat we omgaan dan worden ze ineens weer groen.......maar de meeste worden niet groter dan 12 cm.

temp is goed risotonic gebruikt bij de stekken op cocos

Share this post


Link to post
Share on other sites

(klein kritisch nootje)Wel jammer van die afstervende bladeren en het grote temp. verschil.... (kan je weer terugzien in die paarse stelen)

Jan,

 

Ik heb ff naar de link met bladproblemen gekeken in het vorige topic, hebben ze nu last van een tekort(paarse stelen en afstervende bladeren), m.a.w. kan ik ze nog wat extra voeding geven deze week? of zal het eerder liggen aan het temp. verschil? kachel wat hoger zetten met de lampen uit.

 

Btw. ze staan nu in begin week 7, over 2 weken zullen ze ongeveer klaar zijn.

 

 

 

Greetz Growjoe

http://home.zonnet.nl/growjoe/DSCF9959.JPG

dat en de combinatie met paarse stengels en afsterven van bladeren

het lijkt me een tekort aan stikstof, net wat easyshit zegt als het niet erger wordt zo laten, prutsen met extra toevoegingen kan weer andere problemen veroorzaken.

 

Bij de volgende teelt meer wormenmix of iets dergelijks toevoegen voor hoger stikstof gehalte

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet nie of dit iets is maar als je je ventilator op je bladeren richt worden je bladeren ook zo

 

maar mischien is da wa anders

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het zelfde probleem moet ook nog twee weken en heb :unsure: :unsure: dezelfde bladeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb inderdaad ook het zelfde probleem

 

wat raar B)

 

mischien zit het idd in die planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...