Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sologreen

De effectief beschenen opppervlakte van Gavita plasma?

Recommended Posts

Hoi mensen,

 

De mogelijkheid bestaat dat ik voor de vegetateve fase een plasma lamp aan ga schaffen. Het kost een klap geld, maar mijn hoop is dat er in 2 tot 3 weken na ontkiemen zoveel groei is dat ik daar de rest van de cyclus profijt van zal hebben; mooie brede planten die gemakkelijk de ruimte opvullen. Bovendien produceert de lamp veel minder hitte waardoor er minder hard afgezogen hoeft te worden. Uiteraard heb ik het topic van Krasi doorgelezen, maar het is lastig te zeggen of zijn succes afhangt van het gebruik van de plasma. Hoe denken jullie daarover? En welke oppervlakte beschijnt een plasma? Whazzup....? Zou jij je kunnen mengen in de discussie? Hartelijk dank alvast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solo, wat ik er van opgevangen heb is dat de lamp het beste op een cm of 30 van je planten gehangen kan worden en dat ie dan 1x1m2 belicht, wanneer je hem hoger hangt belicht je meer oppervlakte maar zal je niet de volle capaciteit gebruiken, bij mij heeft ie zeker succes gegeven, qua groei helemaal, daarnaast heeft hij ij de bloei gezorgd voor enkele voordelen, in het topic waar ik ze bebruik zijn de lampen eigenlijk voor een test komen te hangen, ze hingen eigenlijk veel te hoog, in de ruimte waar ze voor bedoeld zijn zullen ze spoedig aan het werk gezet worden, het is een prachtige lamp waar je zeker plezier aan gaat beleven. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blaas je ook onder de plasma lamp zoals je wel zou doen met een hps lamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de site van Gavita Holland staat dit over de belichting: 3' x 3' op 1' hoogte en 4' x 4' op 1,25' hoogte.

 

het ' betekent feet/voet. 1 voet is ongeveer 30 cm.

90 x 90 cm, op 30 cm hoogte, etc.

Wat de meest effectieve hoogte voor wiet is bij die lamp, weet ik niet.

Je hoeft geen warmte weg te blazen onder de lamp. Zo warm worden ze niet, net als led.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...