Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Peeterneeter

Dakgoot kweek 2012 - Auto Bomb Autoflower

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben een beginnend kweker, eerste kweekje, en zou het erg op prijs stellen om op deze manier tips en hulp te krijgen. Ik ben van plan om de plantjes eerst binnen voor te laten groeien en ze daarna in de dakgoot te zetten, op het zuiden.

 

Ik heb zojuist mijn vijf feminesed autoflower zaden binnen, Auto Bomb Autoflower. Ik heb alle vijf in, volgezogen, sproud pads gelegd, die in een ovenschaal gedaan en de boel op de verwarming gezet. Verder heb ik de potten, potgrond en waterspuit al gekocht. Daarnaast heb ik Plagron 13-14 gekocht, maar volgens mij is dat pas voor de bloeifase.

 

Ik heb eigenlijk meteen al twee vraagjes, staat de boel zo goed? Of is het te warm op de verwarming? En vanaf wanneer zouden jullie de potten in de dakgoot zetten?

 

Alvast bedankt!

 

Foto's:

Share this post


Link to post
Share on other sites

in het dakgoot??? wtf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik zou ze niet op de radiator zetten, maar een beetje in de buurt. Ik zou de ovenschaal in een pedaalemmer zak doen... broeit lekker.

In de dakgoot niet eerder dan midden mei is mijn advies. Vanaf dat moment is er niet veel kans meer op nachtvorst.

Maar het kan ook wel wat eerder omdat je ze ver van de grond houdt .. vriezen doet het nu meestal aan de grond.

Succes.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste PF,

 

De dakgoot is ongeveer 40 cm breed, dus mijn 4L potten passen er prima in, ik zal morgen foto's plaatsen. Mijn bedoeling is om de plantjes gewoon in de vensterbank te houden en als het lekker weer is in de dakgoot. Dus als het regent, stormt of vriest, staan de plantjes binnen achter het vensterglas.

Ik heb inmiddels de sproud pads van de verwarming afgehaald, ze staan nu op een tafeltje er voor, bedankt voor de tip!

Edited by blowsterke
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou grotere potten nemen als ik jou was :lol:

Verder succes!

 

Gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee leuk dat je begint met kweken

 

Als je je plantjes in de vensterbank zet gaan ze kilometers strekken omdat ze te weinig licht krijgen, ZEKER met het weer van aankomende week. Mijn advies is om heel simpel 2 TL lampen te kopen met de kleur coolwhite, en de zaailingen daaronder te zetten tot het wat beter weer is. Succes

 

VH

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit

 

Beste VH

 

Ik zit sowieso een beetje te twijfelen waar ik mijn plantjes neer zal zetten.

Ik heb namelijk ook nog een kelder, waar al een tl aansluiting in zit. Ik zou ook alles daar naar toe kunnen verhuizen, maar ik vind een kweektent enz. te duur, dus de luchtvochtigheid is er wel hoog en de temperatuur schommelt ook wel aardig.

Zal ik toch een groei- en bloeilamp kopen en alles met een kleine ventilator in de kelder zetten, of zal ik ze gewoon in de vensterbank houden en zo nu en dan lekker naar buiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even voor de duidelijkheid:

 

Ga je de planten nou in de dakgoot zetten? Dus zeg maar... Op het dak?..

 

Nog nooit van gehoord.

 

Ik ga volgen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een dakgoot.. Hmmm ga je zeker volgen :lol:

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Even voor de duidelijkheid:

 

Ga je de planten nou in de dakgoot zetten? Dus zeg maar... Op het dak?..

 

Nog nooit van gehoord.

 

Ik ga volgen :lol:

 

Ja! Maar niet op het dak zelf. Ik woon op drie hoog en de dakgoot loopt precies onder mijn raam door, ik heb een zolderkamer. Het raam staat op het zuiden, dus als de plantjes in de dakgoot staan, kunnen ze de hele dag genieten van het mooie weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog een kort vraagje.

Omdat ik mijn sproud pads nu in een doorzichtige ovenschaal heb staan, vraag ik me af of de plantjes wel weten welke kant ze nu op moeten groeien?

Ik heb er voor de zekerheid een spaarlampje boven gezet, is dat voldoende?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is al het derde forum waar ik je bezigheden zie :lol:

Of je deelt erg graag je ervaring, of je bent erg onzeker ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

 

Haha, je hebt helemaal gelijk. Omdat dit mijn eerste kweekje is, ben ik inderdaad wel een beetje nerveus over het resultaat, heb niet hele hoge verwachtingen, maar toch. Dus ik dacht om zo veel mogelijk tips te krijgen, hou ik op meerdere fora mijn kweekverslag bij.

Edited by blowsterke
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou een zaad(propa)bakje kopen heb je al voor zo'n 4,- En ja plantjes weten wel welk kant ze op moeten groeien, richting het licht.

 

Suk6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb toch besloten het helemaal om te gooien en alles in de kelder te doen. Ik kwam daar toevallig nog een oude TL bak tegen, waar twee TL lampen in kunnen. Er kunnen echter alleen TL lampen in, die aan beide zijden twee van die puntjes hebben. Dus bijvoorbeeld niet de Turbo Neon TL 36watt Groei 6500K of de bloeivariant, want die hebben maar aan 1 zijde van die contact-puntjes. Ik heb al twee TL lampen, met warm white licht, volgens mij is dat goed voor de groeifase.

Mijn vraag is welke lamp ik het beste voor de bloeifase kan kopen? Voorwaarde is dus, volgens mij, dat er aan beide zijden van de lamp van die contactpuntjes zitten.

 

Verder ga ik een straalkacheltje en ventilator kopen, dan moet het volgens mij wel lukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
We want dakgoot !!!!!

+1

Is het niet beter om eerst een paar dagen te temperatuur en LV van je kelder te meten.

Maar voor buiten zijn auto`s weer iets te vroeg om nu mee te beginnen.

 

Ik blijf in ieder geval volgen.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit......

 

Ik vind het risico van de planten, met aarde, in de dakgoot te houden. Ik let natuurlijk wel op, maar woon op drie hoog en als zo'n bak naar beneden komt, kan het nog raar aflopen. Verder is de pakkans toch ook wel vrij groot. Wel een goed idee om vooral de LV even te meten, voor de temperatuur koop ik een straalkacheltje, is niet zo'n grote kelder.

 

Nog even een klein vraagje, alle zaadjes hebben inmiddels een witte wortel, maar van twee van de zaadjes groeit deze omhoog in plaats van omlaag. Ik heb ze zo goed en kwaad als het ging weer met het worteltje naar beneden gelegd, moet ik dit blijven doen als het weer gebeurt? Of ' weet ' het plantje vanzelf wel welke kant ie op moet groeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Worteltje hoort eerst omhoog te groeien, als het boven komt, of net onder het oppervlak, maakt het een bocht en groeit naar beneden.

De kiem trekt zichzelf dan uit z'n helmpje, zodat deze in de aarde achterblijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals gezegd heb ik toch besloten alles naar de kelder te doen. Heb daar een vrij oude TL bak, waar twee lampen in kunnen. Heb net van Philips twee cool white en twee warm white lampen gekocht en een kleine ventilator. De temperatuur in de kelder schommelt een beetje tussen de 12 ( nacht ) en 15 graden ( overdag ) Is het verstandig hier nog een straalkacheltje bij te kopen, of kan het ook wel met de warmte die van de lampen komt? Verder vroeg ik me af of ik mijn sproud pads beter bij de verwarming en onder een spaarlampje kan laten staan, of ze nu al onder de groeilamp in de kelder kan zetten?

Nogmaals, hartelijk dank voor alle hulp tot nu toe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warm wit is niet de goeie kleur!!!!! Je moet coolwhite hebben!!!!!! jaa G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...