Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MasterM

gewoon in de grond of in de pot?

Recommended Posts

Ik begin dit jaar met het kweken van wiet.

Ik heb http://azarius.nl/seedshop/sweet_seeds/aut...eeds-feminized/ deze zaden besteld.

Nou is mijn vraag of ik deze het best kan laten ontkiemen in de volle grond, of eerst in een klein kasje op de vensterbank.

De meningen hier over zijn volgens mij erg verspreid, ik heb al gelezen dat je AF het beste direct in de grond kan stoppen maar heb ook gelezen dat eerst laten ontkiemen in een spongepotje de beste optie is.

Op dit forum staat het antwoord vast wel, maar ik kan hem niet vinden. (redelijk chaotische zoekfunctie)

Nou is mijn 2e vraag waar ik deze planten het beste kan laten ontkiemen, in de volle grond of in een pot.

Wij hebben duiven dus hiervan wil ik wat mest in de aarde stoppen, ook heb ik geen idee wat de verhoudingen zijn tussen mest en aarde.

 

Bijvoorbaad Dank.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ontkiemen gewoon op een bordje met een laag wc papier zaadjes erop laag wc papier erover, lauw water erover om vochtig te maken en wat plastic folie over het bordje zodat het vochtig blijft en wat gaten erin.

Althans dat is hoe ik het doe. Volgens mij als je ze gelijk in de grond doet heb je lagere ontkiemingskans.. en als je ze op zo'n schaaltje legt is het iig geen raadsel of ie nou ontkiemd is of niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan het tussen watjes, keukenrol, toiletpapier of in glas water (donker) laten ontkiemen.

Zodra het worteltje zichtbaar is, in zaaistekgrond in potje voorgroeien, dus nu nog niet direct in volle grond, is nog net iets te vroeg. Het hoogste ontkiemingspercentage heb ik onder TL.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste nog 2 weken wachten op zn minst, op het moment zal voorgroeien in een potje een hogere opbrengst opleveren dan direct in de grond, zolang je er verlichting bovenzet. Zodra buiten het zonnetje meer/langer gaat schijnen is het tegenovergestelde waar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik mijn kastje op de vensterbank zet (vensterbank richting het zuiden) vangt deze dan genoeg licht?

Of is het gewoon zo dat er nog te weinig zon-uren zijn in de tijd van het jaar.

Super bedankt voor jullie reacties, ik zal deze zeker gaan gebruiken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn mening is het nog steeds redelijk vroeg en bij de kweekverslagen van mensen die al buiten zijn begonnen zie je ook

dat ze allemaal nog hun plantjes aan het voorgroeien zijn onder lampen, dit ben ik niet vanplan en vandaar dat ik zelf nog even wacht. (anders zullen ze nog heel erg strekken)

Hier kun je trouwens het aantal zonuren zien voor 2012:

 

Zonuren 2012

 

En zoals je zelf al zei verschillen de meningen van mensen ook wel.

Ik ga zelf al mijn plantjes in spongepots laten ontkiemen (hoogstwaarschijnlijk over 1 a 2 weken :lol: ), na ontkieming gaan mijn Autoflowers gelijk in hun 12l potten.

De rest ( geen autoflowers, voor volle grond en grote potten) laat ik eerst nog even in wat kleinere potten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat autoflowers doen.

Als je niet voorgroeien onder een lamp dan zal ik wachten.

De temperaturen zijn nog veel te laag om het goed te laten groeien.

En als je ze voor een vensterbank wil laten groeien gaan ze erg strekken.

 

 

Hoe ik met autoflowers werk is ik doe ze ontkiemen in een pitpot.

Als ze omhoog staan zet ik ze op de definitieve plek.

Als dat de volle grond is doe ik de eerste tijd een cola fles over ter bescherming.

gallery_20039_13561_89910.jpg

Dit is volle grond en een ander is al doodt,

gallery_20039_13561_507909.jpg

En dit is in potten worden niet bijgelicht.

gallery_20039_13561_584644.jpg

 

In ieder geval succes en ga je er een verslagje van bij houden daar zijn we namelijk dol op.

En hoop dat dit helpt.

 

:lol:

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smaak / Geur: Zoet en fruitig met een vleugje gist en kaas

 

wat moet ik me hier bij voorstellen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Smaak / Geur: Zoet en fruitig met een vleugje gist en kaas

 

wat moet ik me hier bij voorstellen?

Lol, hoe komen ze erbij, de wijnproevers.

Ik weet het niet hoor, ik zou zeggen dat hij zoet en fruitig smaakt maar ergens ook wel wat wegheeft van gist en kaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij ruiken ze meestal naar wiet. Ze zijn wel lekker creatief met de omschrijvingen altijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//offtopic//

Smaak / Geur: Zoet en fruitig met een vleugje gist en kaas.

Is toch wel duidelijk omschreven.

 

+Speed (Critical Mass x Unknown Ruderalis) x (Speed Devil #2)

Er zit een duidelijkheid skunk geur/smaak aan.

 

Mag ook wel er is 1 of 2 keer een skunk gebruikt bij de Big devil is het niet duidelijk maar sweet zegt zelf een skunk smaak aan de big devil zit.

De Critical Mass = Afghanistan x Skunk #1

En de Big Devil #2 heeft een fruit geur met wierook en ook wat skunk.

 

 

Tijd dat er meer gedampt word dan is het net wijnproeven met al die smaken.

 

Lijk me wel een goede auto de Big devil #2 reeds (Black Jack Auto, S.A.D. Auto, Cream Caramel Auto) waren al erg goed.

En de +speed is weer een generatie verder.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gasten zitten daar allemaal met zo'n serieuze kop, een oog dichtgeknepen, nemen een hijs, niet over de longen, paar keer smekken en uitblazen.

Ja dr zit iets van rozemarijn in en uhh citroen, mango maar ook wel ergens iets van kaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//offtopic//

De smaken die ik net beschrijf kom van me zelf door de kennis (smaken/effect) van strains.

+Speed niet gehad maar kan wel de beide waar het mee gekruist is.

 

Persoonlijk vind ik het beschrijven van smaken en effect een vak apart en waar veel tijd in ga zitten.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik proef toch duidelijk iets van...pindakaas. Had mijn tanden beter moeten poetsen denk ik.

 

On a serious note, verdampen geeft wel een veel beter beeld van de smaak. Sommige wietjes hebben een smaak die je inderdaad goed kan vergelijken met iets anders. Meestal is het gewoon een persoonlijke interpretatie die bij een ander compleet verschillend kan zijn. De meest herkenbare voor mij zijn toch wel de "earthy" "spicy" "citrus" "hazy" "fruity" "skunk" "sweet" "chocolate" "coffee" en "sour". De associatie van cheese met kaas, diesel met diesel en specifieke soorten vruchten kan ik mij bijvoorbeeld niet echt in vinden. Mja oefening baart kunst zeggen ze :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...