Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Riellekst

"Guerilla farming"

Recommended Posts

Ej,

 

ik ben een onervaren kweker en wil graag wat stekkies gaan zetten... Het probleem is alleen dat ik ze op een plek moet zetten die niet van mij is, juist ja, illegaal dus.

 

Dit fenomeen wordt ook wel "guerilla farming" genoemd. Ik wilde graag van jullie weten hoe ik dit nou het beste aan kan pakken.

 

- Wat voor een plekje moet ik uitkiezen voor de kweek?

 

- Moet ik alle planten bij elkaar zetten?

 

- Moet ik er veel aandacht aan besteden?

 

- Welke weed is een goede soort om buiten te kweken?

 

- Wanneer moet ik beginnen met planten en wanneer kan ik gaan toppen/knippen/drogen?

 

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje ervaring bijbrengen :o

 

Alvast heel hartelijk dank, ik leer hier echt met vlagen bij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou een plek kiezen waar weinig of geen mensen komen en waar toch genoeg licht bij je plant komt....

 

ik zou de planten wel uit elkaar zetten want dan valt zon plant ook minder op want denk zelf maar is na je fietst ergus door de bosse ofzo en je ziet opeens allemaal wietplanten staan... en het valt ook bestwel op want buitenplanten worden meestal wel groot.. dus ik zou ze persoonlijk uit elkaar zette maar meningen verschillen

 

ja.. wat bedoel je met veel er aan doen??.. nja in ieder geval in de droge dagen zou ik ze wel ff wa water geven op 1 of andere manier... en wil je grote opbrengst kunde er ook wa voeding bij doen maar is niet noodzakelijk.

 

Ik heb NLX planten en mij bevallen ze heel goed, heb ook nooit een ander soort gekweekt.

 

je zult je planten moete zetten als het buiten toch wel rond de 20 graden gemiddeld is en er geen nachtvorst meer is en het snachts ook rond de 10 graden ofzo is... hogere temperatuur is natuurlijk wel beter maar bij 10 graden kan het redelijk. het is eingelijk het beste dat het in de nacht en dag het verschil maximaal 5 graden is maar dat lukt buiten natuurlijk langer niet altijd

 

en wanneer je moet gaan knippen en toppen da kan je denk ik zelf wel uitzoeken hier op dit forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het moeilijkste blijft.. En dat is locatie.. Jammer genoeg wonen we in een zeer dichtbevolkt en vooral' wetend land. Vroeger kon je nog wel eens een zaadje langs een spoorweg planten, de mensen die er dan voorbij liepen of fietsten hadden niks in de gaten omdat ze niet wisten wat voor een plant het was...

 

Nu weet iedere boerenlul het... Dus wat zou ik doen....:

 

Zorgen voor voldoende zaad geen stekken (zijn niet zo sterk als zaad!!!) en zo veel mogelijk locaties... Zo min mogelijk moeite aan besteden! Misschien wat mijn voorganger al schreef 1x om bij te wateren in een hele droge periode...

Wel alle plekken in kaart brengen... en oktober / sept. een dag kijken wat er nog staat, deze oogsten zodra het (bijna) goed is.

 

Dus geen moeite aan besteden.. Want als je 10% overhoudt, :o is dat heel mooi..

 

GrtzZ

Jan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat voor een plekje moet ik uitkiezen voor de kweek?

Niet middenin het Vondelpark

Moet ik alle planten bij elkaar zetten?

Buitenplanten het beste zover mogelijk uit elkaar, hou 1 m2 per plant aan.

Moet ik er veel aandacht aan besteden?

Tja, in principe zo weinig mogelijk. 1 maal per 2 a 3 weken lijkt me zat.

Welke weed is een goede soort om buiten te kweken?

Alle buitensoorten, kijk maar even bij Nirvana

Als je met stekken gaat beginnen kijk dan bv naar TOP 44.

Wanneer moet ik beginnen met planten en wanneer kan ik gaan toppen/knippen/drogen?

Zaad: half april planten

Stekken: half mei

Bij zaad zal je in augustus wel de mannetjes van de vrouwtjes moeten scheiden.

Oogsten: als ze klaar zijn, :o , maar dit hangt af van de soort die je neerzet maar gemiddeld eind september voor de vroege soorten.

Edited by Bambo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch is die spoorlijn nog een van de minst onveilige plaatsen, denk ik. Ik krijg ineens een leuk idee voor mij hier in de buurt!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toch is die spoorlijn nog een van de minst onveilige plaatsen, denk ik. Ik krijg ineens een leuk idee voor mij hier in de buurt!!!!

Waar heb je gezeten de afgelopen week? Ik denk dat spoorlijnen op het ogenblik zeer goed bewaakt worden......... :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, preziez!!!!

 

Denk je dat ze zo'n lokaat diesellijntje gaan controleren op El Kwaaida's?? Misschien over een paar jaar, maar hier "bij ons"in de vretige Achterhoek zal het wel meevallen dit jaar. Je moet natuurlijk ook niet precies er vlak langs gaan poten. Maar er zijn hier genoeg bosjes te vinden bij spoorbruggen e.d. En wanneer ze zoeken naar potentieel gevaarlijke dingen langs het spoor (om er op te leggen of voor een trein te hangen, dan leg ik die zelf toch gewoon weg :-))

Share this post


Link to post
Share on other sites

hou er rekening mee dat ze soms vergif spuiten om spoorbanen heen ,om te zorgen dat er geen overwoekerende planten over de rails groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan hebben we het nog niet over die ontlasting die onder een trein vandaan spetterd....Das te gekke mest 'Sla je kans prijs je rijk, alles blijft een gok met deze manier van bemesten, this of...Het is dus maar net wat de passagier de vorige avond gegeten heeft, Maar goed nu hangt het af van wat de shophouder gisteren gezopen had toen die zijn eigen "A"-merk aarde aan het opwaarderen was....

 

Enne Lex... Als jij voor die lokatie zorgt dan zorg ik voor het zaad ... 50/50???

 

 

Lol, toch nog een zakenman he..

 

Groets :o

 

ENNUH....VROEGUH.......HADDEN WE GEEN GIF! wEL KUILUH...

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt ook gewoon goeikope zaak halen en dat in heel veel plaatsen zaaien. veel zul je er niet van over houden, maar als je geluk hebt blijven er een paar plantjes staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja jongens. ik ben er toch meer voor als je random overal plantjes neerzet,

dan ze op te zoeken langs weet ik veel waar...

tenslotte zou jij zelf namelijk ook balen als je 100 zaadjes overal hebt neer gepleurt en je hebt maar oogst van 1 plant :S.

 

owja voor de echjt sociale mensen onder ons is het helemaal mooi om gefeminiseerd zaad te planten, dan worden ook niet alle "legale" tuin planten bevrucht.

 

houdt nederwiet in stand allen! :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, hoi

Vlede jaar heb ik ook proberen wild kweken omdat mijn ouders het niet mogen weten :) dit is een experiment voor later als ik zelfstandig ga wonen en dus binnen kan kweken.

Het grootste probleem was de locatie:

Ik dacht dat niemand er kwam en het gras stond meer dan een meter hoog, heel verwilderd, rond half julie heel die plek afgemaaid. kon me ogen nie geloven.

Had gewerkt met zaadjes (early girl) en had er stuk of drie.

had grote putten gemaakt en vermengd met meststoffen...

veel te veel werk aan gehad

 

Vandejaar kan ik normaal aan een paar stekken geraken en zal deze versprijden op verschillende plaatsen.

ik denk dat ik ook niet veel moeite zal doen met meststoffen, niet omdat ik te lui ben maar gewoon omdat ik er niet veel aandacht wil aan besteden waardoor ik minder de kans loop om gespot te worden.

 

klein vraagje: wanneer beginnen de boeren met maïs te zaaien :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeie tip twannie 100

 

deed ik ook vorig jaar en de mensen schijne het een mooie plant te vinden dus gewoon lekker in de bewoonde wereld zetten dan valt het het minst op

en ze vonden het ook zo leuk dat ik elke dag langskwam met mijn gietertje en

op het einde toen ik alles ginge knippen

 

dus gewoon lekker maaien het gras of in de bewoonde wereld zetten

 

groetjes shappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad, 2 jaar gelden toen ik nog niet mocht kweken thuis, heb ik ze ook ergens gedropt. Ik had 3 planten gezaad in het park tegen over mij, zodat ik ze elke dag voldoende kon bijvoeden. Mensen vinden het juist leuk als je de plantjes gewoon in het openbaar neer zet. Dus niet stiekem doen, zet ze gewoon ergens neer waar jij ze goed kan voeden en dat de mensen ze kunnen zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot der een paar leuke jongetjes aankomen die jou planten heel interessant vinden en ze mee na huis nemen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb ik ook al aan zitten denken, maar bij mij is het nog nooit gebeurd. Niemand heeft ooit mijn planten geprobeerd te stelen of wat dan ook. Misschien komt dat ook omdat ik er een bordje met mijn naam bij had gehangen? Ik weet het niet, je moet het eens proberen. Zet dit jaar gewoon een paar stekjes in het park neer en laat ze eens mooi groot worden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

k heb verleden jaar ook voor de gein een aantal zaadjes geplant ergens in de bosjes k heb er 1 plantje aan over gehouden (jammer genoeg een mannelijke)maar dat maakte nie zoveel uit

k probeerde hem klein te houden zodat hij nie opviel en hij stond langs de brandnetels dus soms moest k zelf ff zoeken hehe :o k kwam 1x in de 2/3 weken kijken en het ging redelijk goed k gaf hem weinig water en hierdoor zag hij er altijd goed uit ik had wel veel last van insecten dit jaar wil ik het weer proberen alleen dan wil k de zaadjes thuis al laten uitkomen zodat k zeker weet dat er meer plantjes zijn uit gekomen

 

en iedereen die dit ook wil proberen succes ermee en geef ons tipts met je eigen ervaring er mee en deel je problemen hopen dat we er wat van af kunnen gaan halen.

 

groeten maggot

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niemand heeft ooit mijn planten geprobeerd te stelen of wat dan ook.

 

 

 

Hier in de buurt worden overal de planten uit de tuinen gepikt ! :o

 

In het openbaar zou die er nog geen 5 minuten staan denk ik :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...