Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Nesta

Stelling: Thc wordt illegaal...

Recommended Posts

Langzaam maar zeker bekruipt me een unheimlich gevoel.

 

Het (inter)nationale beleid t.o.v. cannabis is niet te begrijpen.

Sterker, het lijkt er op alsof de criminele wereld een stevige greep heeft op de beleidsvorming.

De pharmaceutische industrie lijkt hierin ook een grote rol te spelen, crimineel als ze zijn.

De gezondheidszorg is erop gericht ons min of meer ziek en/of behoeftig te houden.

Onze (supermarkt)voeding is compleet 'ver E nummert' en door de Europese wetgeving is zo ongeveer alles wat extra leuk en lekker is verboden, de middelmaat regeert.

Ik ben bang dat het met ons wietje ook zo zal gaan.

 

Ik ben een enorme voorstander van 'medicinale' cannabis.

Het is een spannende tijd waarin het ene baanbrekende onderzoek over de andere tuimelt.

In Israël is medicinale cannabis in tegenstelling tot Nederland al lang geen 'end of the line' medicatie meer en tussen de regels door is prima op te maken dat de pharmaceutische industrie zich opmaakt voor een revolutie.

De patenten komen of zijn al in handen van big bussiness en ik geloof dat ver- en bewerkte cannabis in de vorm van pil, druppel, poeder of drankje binnen afzienbare tijd algemeen verkrijgbaar is net als je brandnetelthee of Valeriaan producten kunt kopen.

Bijzonder goed nieuws voor de mogelijkheden van de plant en voor de medicinaal gebruiker.

Maar wat betekent het voor de recreatieve gebruiker?

 

Zelf ben ik medicinaal- als bijna dertig jaar recreatief gebruiker.

Ik zie dat als een twee-eenheid waarbij cannabis zowel lichamelijke pijnbestrijding als geestelijke verlichting geeft.

Bovendien geloof ik in de preventieve werking van een plant die in balans is, waarbij de werkzame stoffen een evenwicht vormen die elkaar versterken en samen sterker zijn dan de afzonderlijke componenten.

Uiteindelijk wil ik ook gewoon in meer of mindere mate stoned of high worden van m'n wietje, graag met het extra bonus medicinale effect.

En mijn gevoel zegt me dat het hele (Nederlandse) beleid gericht is op het uiteindelijk verbieden van wiet 'as we know it', wiet waar je stoned of high van wordt en daarmee de hele term 'soft drugs' te laten verdwijnen net als bij bijvoorbeeld paddo's is gebeurd. Alle geestverruimende middelen vallen dan onder de noemer drugs.

Dan zijn er wel kweekvergunningen te krijgen en zal er uiteindelijk meer ruimte komen voor cannabis maar niet zoals de meeste forumbezoekers dat nu voor ogen hebben namelijk dat wiet met thc op de vrije markt komt.

De coffeeshops zullen verdwijnen want die hebben geen functie meer: je koopt immers je 'medicijn' bij het Kruidvat of apotheek.

En het geeft de regering gelijk een vrijbrief hard op te treden tegen overtreders, harder en gerichter dan ze nu kunnen doen met als uiteindelijke doel het uitbannen van thc houdende wiet.

 

Zou het?

Met deze gedachten werd ik vanochtend wakker en ik gooi het maar eens in de groep.

Your 5 cents?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik volg je redenatie, en dit zou ook zomaar kunnen,

ware het niet dat...

 

growers en blowers een behoorlijk anarchistische inslag kunnen hebben,

en wij de genetica dus ten alle tijden zullen behouden voor de toekomst.

Althans, nu spreek ik ff voor mezelf.

 

Want dat is steeds meer nodig, omdat er zo weinigen hun bekkie open trekken.

En zij die wat macht of geld hebben om er iets mee te doen,

die doen alleen dingen om hun eigen rijk te vergroten.

Velen zijn blij met het establishment wat ze hebben verkregen.

 

Dus of het nu een overheid of canna bedrijf is; ik verwacht niet veel van hun,

en zal het dus zelf moeten bevechten.

De 1 strijd tegen THC en de ander die zit op zijn CBD.

 

Maar dat ik het niet red met mijn endocannabinoiden systeem,

that's a fact.

En ik zorg zelf wel voor deze aanvulling.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Las ik vanmorgen dat notabene het grote concern Unilever al eerlijker voedsel wil

produceren en van de zogenaamde "plofkip"af. Het is een stap in de goede richting.

 

En mariuana? Vroeger had men vaker een groentetuintje, ook mensen in de stad

op balkons. Mensen met tuin hadden vaker kippen, wij hadden ook eenden. En die

eieren en gewassen uit eigen tuin, smaakten voortreffelijk onbespoten en zonder

E-stoffen, antibiotica en hormoon behandelingen.

 

Ik bedoel, zorg zelf zoveel mogelijk voor eigen teelt, en ik weet zeker als je

bewust bent van goed voedsel en genots middelen, dan kweek je puur natuur

en biologisch. Ik houd mij niet op aan al dat onzekerheids denken en doen. Ik groei

mijn eigen Mariuana zoals ik dat wens, en daar moet zich niemand mee bemoeien.

 

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We kunnen gaan demonstreren tegen de wietpas, en hopen dat het beleid weer wordt zoals het was.

We kunnen hopen dat een eigen kweek van een x aantal planten toegestaan wordt maar ik zie het niet gebeuren.

Het wordt toch een heel ander klimaat voor ons kwekers en gebruikers als thc houdende wiet in dezelfde categorie gaat vallen als cocaine en ghb.

Die 15% regeling is slechts het begin...

Dit is puur een 'what if' stelling maar ik denk dat het dichter bij kan zijn dan gedacht.

 

Dat ik niet zal stoppen met het verzamelen van genetica en kweken van plantjes is een feit maar dat zal dan niet meer in de gedoogsfeer kunnen en voor je het weet draait de publieke opinie nog meer richting de 'alle drugs zijn slecht' hoek en wordt klikken, aangeven en verraden nog makkelijker en laagdrempeliger.

Moet je eens kijken wat een naief beeld de gemiddelde Nederlander heeft van het gebruik van wiet.

Ik zal dan denk ik toch behoudender worden om info en foto's op bijvoorbeeld Wietforum te droppen.

Maar het zal sowieso een heel andere strijd worden dan die die we nu voeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nesta, het bannen van een hele grote groep softdrugs gebruikers gaat niet

gebeuren. Haast onmogelijk. Je krijgt en enorme groei in illegaal handel en kweek

op grote schaal. Het kost klauwen vol geld. Dat merkt men gauw genoeg, en ze

zullen moeten inzien dat het geldverspilling is, en men niet meer besteden kan.

 

Gaat het toch de verkeerde kant uit, dan begin ik toch al langzaam richting

politiestaat te denken. Want wat voor bederfelijke en beperkende wetten gaat men

dan nog verzinnen om het de bevolking minder aangenaam te maken?

 

Te gek voor woorden, dat men een burgermens hun wil wil opleggen door wetten te

maken waar je mening niet over gevraagd word. Is dat democratie? Is dat Sociaal? Ik heb

geen akkoord of kontrakt ondertekend met de goedkeuring om over mijn leven te bepalen!

Dat is mijn zaak.

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zorg is erop gericht ons ziek te houden ??

 

wat een opmerking

Share this post


Link to post
Share on other sites

over dat 15% verhaal heb je gelijk, maar ik denk dat dit meer een probleem van de branche is

dan in eerste instantie van ons.

En vol in strijd met de wietpas, vergeten een hoop dit hard drugs verhaal.

 

Ik ben het afgelopen jaar juist meer en meer bezig om al mijn activiteiten in kaart te hebben.

omdat dit dingen zijn die ik kan en moet kunnen verantwoorden.

Het zijn allemaal dingen die te maken hebben met het verbeteren van mijn levensomstandigheden

of die van anderen.

 

Juist deze dingen die kan ik altijd hardmaken naar politie, justitie of wie dan ook.

Sterker nog,over deze dingen heb ik steeds meer een oprechte: kom maar op houding.

Niet dat ik de strijd aan wil gaan, maar probeer me ook niet te stoppen!!!

 

Dat er nu parvati olie staat te druppelen, voor een medi gebruikster?

Of dat ik wat olie meng met honing, omdat een terminaal patiente haar pijn de laatste weken wil verzachten?

Fok die 15 %, het is hun recht!!

Op het moment dat ik het zou verkopen, zou ik dit nooit vertellen.

Als ik het puur voor de space zou gebruiken, en geen verotte rug zou hebben zou ik er ook al wat voorzichtiger mee zijn.

Maar het is mijn pijn,mijn leven en mijn recht om hier een oplossing voor te vinden!!!

 

En vanuit dit gevoel zat ik ook tegenover de politieagent, met ogen die boekdelen spraken.

Moet ik nu naar de rechter stappen en allemaal kostbare tijd in beslag gaan nemen?

 

Zolang de consument het massaal af laat weten,

zolang er veel growers, teveel belang hebben bij non regulering,

evenals de branche,

zolang blijft het individu zijn persoonlijke recht bevechten.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
De zorg is erop gericht ons ziek te houden ??

 

wat een opmerking

Een hele goede opmerking ja!

Open je ogen Boefje bijna iedereen is "ziek", fysiek en/of mentaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de zorg is er zeker niet op gericht om je ziek te houden. van 0-65 willen ze je graag gezond houden zodat je productief bent, zieke mensen daar kunnen we niks mee. maar zodra er zorg nodig is voor mensen die toch niet meer productief zijn of worden, BLIJVEND invaliden, 65+ers etc.. zie je dat de zorg ZEER minimaal is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan begrijp ik een ding niet; men is falikant tegen en voert strijd tegen tabak. Ok, mooi

om mensen bewust te maken van het gezondheids risiko en het ontmoedigings beleid.

Maar, waarom dan zulke anti campagne tegen roken, terwijl de staat er miljoenen aan

accijnzen voor ontvangt? Als farmaceutische industrie er baat bij heeft veel geneesmiddelen

te verkopen?

 

Ten dele kan ik mij voorstellen, dat men geld aan ziekte wil verdienen en ben er zeker van dat

het ook deels gebeurd, want anders als iedereen fijn gezond was, was deze branche al half

de fles op.

 

Ik denk dat de hele ontwikkeling op dit thema, al lang geleden bekeken moet worden. De opzet

van de industrie, en al. Aanvankelijk is het toch een bedoeling geweest dat men mensen

genezen kon met sterke werkzame stoffen en dat die ontwikkeling snel en naar een lucratieve

handel is geworden. Lang verhaal en te veel tekst. Ik kan het nu niet beter verwoorden helaas.

 

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Nesta, het bannen van een hele grote groep softdrugs gebruikers gaat niet

gebeuren. Haast onmogelijk. Je krijgt en enorme groei in illegaal handel en kweek

op grote schaal. Het kost klauwen vol geld. Dat merkt men gauw genoeg, en ze

zullen moeten inzien dat het geldverspilling is, en men niet meer besteden kan.

Zappie al je argumenten zijn toch al toepasbaar zodra de wietpas ingevoerd wordt?

Bij mij in de gemeente is helemaal geen koffieshop laat staan dat ik -mocht ik het al willen- in een naburige gemeente bij de 2000 'uitverkorenen' toegelaten mag worden. Die groei in illegale handel gaat sowieso enorm groeien en de 'criminaliteit' gaat hier goed aan verdienen. Centjes die de staat allemaal mis gaat lopen. Het zou zo mooi kunnen zijn voor zowel staat als gebruiker.

 

De zorg is erop gericht ons ziek te houden ??

wat een opmerking

Een gezonde burger levert niets op.

Lees bijvoorbeeld eens 'Wetenschap Of Kwakzalverij?' van Ben Goldacre.

Ten dele kan ik mij voorstellen, dat men geld aan ziekte wil verdienen en ben er zeker van dat

het ook deels gebeurd, want anders als iedereen fijn gezond was, was deze branche al half

de fles op.

Dat zeg ik :lol:
de zorg is er zeker niet op gericht om je ziek te houden. van 0-65 willen ze je graag gezond houden zodat je productief bent
Kom jij vaak bij de dokter Amnees? Krijg jij automatisch een ProBiotica kuur naast je AntiBiotica kuur aangeboden? Huisartsen hebben het veel te druk, missen vaak elk overzicht over een patients medische geschiedenis en zijn vaak puur bezig met 100% symptoombestrijding. Dan heb ik het niet over de enorme hoeveelheid fouten die er gemaakt worden, de doofpotjes, dat het poppenkastpoppetjes van Big Pharma zijn etc. Enfin, dat is een andere discussie maar ik ben er van overtuigd dat ik die nog net in de sixties geboren ben er veel gezonder aan toe zou kunnen zijn als ik en met mij bijna iedereen nu zijn.

 

Maar het is mijn pijn,mijn leven en mijn recht om hier een oplossing voor te vinden!!!
Weetje ik voel je betoog. En je bent een canna ridder, een strijder voor de goede zaak, respect.

Olie is al hard drugs. Dat is toch gezien vanuit de medisch gebruikers' perspectief te idioot voor woorden?! Straks zal -volgens de stelling- alle psycho actieve cannabis onder die noemer vallen..

Zolang de consument het massaal af laat weten,
Eigenlijk zou er geen canna consument moeten bestaan. Er bestaat toch ook geen Kamille consument? Deze plant is mother nature in haar puurste vorm en zou van iedereen en voor iedereen moeten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is het niet "de zorg" die het af laat weten,

maar het systeem wat wij om ons heen gesponnen hebben om ons leven in stand te houden...

 

Overheden die cannabis gebannen hebben als medicijn en het als een drugs bestempeld hebben,

farmacie die al jarenlang resultaten geheim houd, omdat ze het nog niet kunnen patenteren,

onderzoeksrapporten die weg geschoven worden in een lade, of die worden herschreven

Testresultaten van zaadbanken die niet vrij gegeven worden.

 

dit alles om eigen gewin niet in de weg te staan,

in andere woorden heet dit:

het volk dom houden.

 

Al wekelijks resultaten wetenschappelijk bevestigen welk een medicinale waarde een plant heeft,

als zelfs het Trimbos verteld wat het belang van CBD is.

Hoe kom je dan op het idee om buitenlandse hasj te verbieden?

Om je burgers te beschermen tegen eventuele gezondheidsrisico's?

 

Dat is dus niet dom houden, maar daadwerkelijk risico's vergroten!

Terwijl de enige motie die is aangenomen in de drugsnota is: Harm reduction.

 

Was het maar de zorg die het op hun geweten had,

het probleem is veel wijdvertakter.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Nesta, ben het gedeeltelijk met je eens. Ze zorgen er wel voor dat ze veel aan je verdienen. ik noem een voorbeeld: De tandarts. reken eens uit wat je in een mensenleven kwijt bent aan de tandarts, en vergelijk dit met een kunstgebit, eenmalige aanschaf, geen onkosten meer aan. In principe zouden we met een kunstgebit veel beter af zijn, stralend witte tanden, minder klachten aan gebit, goedkoper etc.

 

Mijn eerste ervaring met deze oplichterij was eigenlijk al op jonge leeftijd.. opeens zie je dat de halve klas een beugel krijgt.. nou ik ook naar de tandarts.. ja jij moet ook een beugel want je voortanden staan 7mm uit elkaar..

 

ja LAAT maar ik ga niet 2 jaar met zo'n lelijk kloteding rondlopen.. ja nee je MOET een beugel! je wilt toch zeker niet met een spleet tussen je tanden rondlopen later?

 

nou beugel aangemeten, ingepast.. TYFUSPIJN!

 

ja dat gaat wel weg..

 

2 weken lang pijn in m'n smoel, heb de beugel voor de ogen van moeders omgebogen en in de kliko geflikkert.

 

15 jaar later.. zit helemaal geen spleet meer, zeg niet dat ik een stralend gebit heb.. maar kan er wel mee leven. al jaren niet meer bij de tandarts geweest overigens.

 

mijn afkeer tegen de tandarts (niet om pijn of whatever) word groter en groter. als de tandarts zegt dat je gaatjes hebt, laat je die maken, je krijgt een rekening, en je betaald. het is zo ingeburgerd allemaal.

 

en zo zijn er wss nog duizenden voorbeelden. maar blijf erbij dat ze liever hebben dat jij gezond bent, hard werkt, veel euro's de economie inpompt, en NA het werken.. 65 ofzo.. het liefst kapot neervalt.. nouja misschien dat de farma industrie je pensioen en je geld nog even wil opslurpen, en DAN mag je snel kapot vallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nog steeds niet doorhebt dat je in het bezit bent van commerciele instellingen onder het motto 'volksgezondheid', dan moet je eens proberen je 'volksverzekering' op te zeggen. Ik wens je veel succes!

 

Het enige voorbeeld dat je nodig hebt aangaande 'big pharma' is de dubbele Paroxetine moord in Baflo en het feit dat die hoofd-officier daar het NFI wil inschakelen, omdat 'de experts' erom bekend staan dan wel 'tegen' te zijn, dan wel in het bezit van de fabrikant, dus 'voor' en dus de keuze van 'de expert' proces bepalend is. :lol: Zelfs de rechtsorde is dus niet veilig/heilig voor die industrie.

 

De algehele AFGUNST moet eens ophouden in Nederland. 'Ja, m'n buurman krijgt wel hottentotten bijslag en ik niet, want ik heb net 2 hottentotten te veel'.. Dat is het grootste gezwel dat deze samenleving bedreigt en da's precies waar die politici die nu aan de macht zijn misbruik van maken. Wat dat betreft zou iedereen verplicht 's ochtends moeten beginnen met een halve gram goeie haze bij het ontbijt, dat zou een hoop ellende schelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
de zorg is er zeker niet op gericht om je ziek te houden. van 0-65 willen ze je graag gezond houden zodat je productief bent, zieke mensen daar kunnen we niks mee. maar zodra er zorg nodig is voor mensen die toch niet meer productief zijn of worden, BLIJVEND invaliden, 65+ers etc.. zie je dat de zorg ZEER minimaal is.

 

 

'Zieke' mensen daar kunnen de drugstores veel pillen aan slijten, kunnen ze nog werken ook! Er wordt verschrikkelijk veel geld verdiend aan ziekte.. aan oorlog..

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom is alcohol niet verboden dan? even een zijsprong
Omdat het volk het wil, omdat de winst die er op te maken is enorm is en vooral omdat de drooglegging in de USA destijds mislukt is. Het bleek niet te handhaven, de tegenreactie was zo massaal met zoveel negatieve consequenties dat er gekozen is voor reguleren en er hoge belastingen over vragen.

Iets wat ze met cannabis ook zouden kunnen doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb eens gelezen dat rokers wel degelijk meer opleveren dan ze kosten (gewoon tabak) ook omdat ze minder lang leven en de accijns he..

 

Volgens mij zijn mensen die altijd gezond geleefd hebben en dan maar niet dood willen gaan als bejaarde de grootste kostenpost..

Aleen zitten de meeste op zoveel mogelijk verschillende soorten medicijnen..

 

Pas nog een filmpje gezien van een man die echt helemaal niks meer kon en nog een ellendig en miserabel bestaantje (kon amper communiceren) had die in een keer kon stoppen met een stuk of 10 soorten medicijnen toen hij medicinale cannabis probeerde

En leefde ineens helemaal op, echt extreem drastisch

Kijk dat wil men natuurlijk niet want dan levert die persoon helemaal niks meer op en krijgt hij misschien nog een leuk leven

Om te janken

 

Allemaal corruptie ofnee ik bedoel capitalisme is namelijk hetzelfde de aard van de mens is toch bekend onze maatschappij is gebasseerd op hebzucht en

Families zorgen niet meer voor elkaar en corporaties maken de dienst uit!!!

En daarom is de zorg duur en slecht!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De alcohol repressie is toch ook al lang en breed begonnen.

 

Ik weet niet hoe oud mensen hier zijn, maar vroeger kregen wij op ons tiende allemaal een sneeuw-witje toch? Ik weet niet eens meer wat het was, bier met 7up ofzo? Je mocht in ieder geval op papa lijken met een halve procent alcohol.

 

Nu wordt je toch als ouder afgeschoten als je dat zou bestellen in een restaurant ergens in den lande..

 

Maar goed, nu is het dus STOER om je als 14-jarige in een coma te zuipen en onder de 16-jarige komt het niet voor. En alsnog heb je lui die pleiten voor een hogere leeftijdsdrempel, want dat is wetenschappelijk 'oh zo goed voor die nog niet ontwikkelde hersentjes'..

 

Ik vraag me dan altijd gelijk af hoeveel die lui dan wel niet gezopen hebben in hun jeugd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom is alcohol niet verboden dan? even een zijsprong
Omdat het volk het wil, omdat de winst die er op te maken is enorm is en vooral omdat de drooglegging in de USA destijds mislukt is. Het bleek niet te handhaven, de tegenreactie was zo massaal met zoveel negatieve consequenties dat er gekozen is voor reguleren en er hoge belastingen over vragen.

Iets wat ze met cannabis ook zouden kunnen doen.

 

Dan zal de beeldvorming ten opzichte van cannabis sterk verbetert moeten worden en dat zie ik in Nederland niet zo snel gebeuren, terwijl ondertussen de farmaceutische lobby internationaal alleen maar groeit. Het is haast nog enger dan de wapen lobby in Amerika

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet waar je ze ergens kunt terugvinden, maar haast elke aflevering van de Rekenkamer is zwaar interessant en geeft je een reeele kijk op dingen zoals roken, ouderdom, alcohol noem het maar op. aanrader om ze allemaal te kijken!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan zal de beeldvorming ten opzichte van cannabis sterk verbetert moeten worden en dat zie ik in Nederland niet zo snel gebeuren
Dat is inderdaad wel een groot deel van het probleem.

Noem het maar het wiet stigma: het beeld van giechelende lanterfantende niksnutten die de hele dag liggen te krabben aan hun kont op de bank of van rolbevestigende types als -met alle respect- Armand of anabooltjes waar niet altijd begrijpelijke taal uit komt.

 

Zolang organisaties als Norml of de VOC niet gehoord worden en pro cannabis lobby de 'gewone mensen' niet bereikt..

En types als Opstelten in het 8 uur journaal met een uitgestreken smoelwerk het volk geruststellend mogen toespreken met aankondigingen als 'dat de jeugd nu veilig is want de grens van school tot coffeeshop wordt 350 meter' of dat het 'een stuk beter voor de volksgezondheid is dat wiet of hash minder dan 15% thc bevat' ben ik bang dat zal het niet veel beter zal worden.

 

Wat positief zou kunnen werken is als Obama de stap tot legalisatie zou zetten, of een land als Spanje of Duitsland dat overstag gaat.

Zo'n voorbeeld zou misschien de beeldvorming ook positief kunnen beinvloeden.

Maar mijn ervaring is dat mensen gewoonweg niet geinteresseerd zijn en geen tijd hebben voor degelijke info over de ware aard van cannabis als er in documentaires of in wetenschappelijk onderlegde informatie beschikbaar is.

Daar maken we ons allemaal wel een beetje schuldig aan...we nemen de informatie tot ons die ons aanstaat, de rest gaat het ene oor in en het andere oor uit.

 

Edit:

In principe zouden we met een kunstgebit veel beter af zijn, stralend witte tanden, minder klachten aan gebit, goedkoper etc.
Man ik heb parodontitis. Erg modieus :lol: Heeft me een vermogen gekost. Je mag niet eens een kunstgebit als er nog aan je te verdienen valt middels implantaten enzo.. Waardeloos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...