Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
urbangrower

2000 plantjes......

Recommended Posts

Grote hennepkwekerij ontmanteld

Apeldoorn, 12-04-2012 • De politie heeft donderdag 12 april een grote hennepkwekerij ontdekt en ontmanteld in een bedrijfspand aan de Everlaan in Apeldoorn. De kwekerij telde ruim 2000 planten. Twee mannen zijn ter plekke aangehouden.

 

 

De politie onderzocht het bedrijfspand naar aanleiding van een anonieme tip. Er werd een grote in werking zijnde hennepkwekerij aangetroffen met ruim 2000 planten, die varieerden in grootte. De huurder, een 30-jarige Apeldoorner, is in het bedrijfspand aangehouden. Een 33-jarige Apeldoorner die ook ter plekke werd aangetroffen is aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de kwekerij.

 

Illegaal afgetapt

De stroom voor de kwekerij werd illegaal afgetapt. Het illegaal aftappen van stroom levert vaak zeer brandgevaarlijke situaties op. De energieleverancier legt vermoedelijk een naheffing op. De aangetroffen apparatuur en planten zijn in beslag genomen en vernietigd. De politie stelt een nader onderzoek in en maakt proces-verbaal op tegen beide mannen.

 

Veel tips over hennepkwekerijen komen binnen bij de politie via M (Meld Misdaad Anoniem; 0800-7000). De politie adviseert een ieder die vermoedt dat in zijn of haar buurt mogelijk sprake is van hennepteelt, om dit te melden, al was het maar met het oog op het brandgevaar. Tips doorgeven aan de politie kan uiteraard ook via 0900-8844, of anoniem via M.

 

bron:Politie gelderland-zuid

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D dat laaste zinnetje had je wel weg mogen laten ,je moet ze niet slimmer maken dan ze zijn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja wat kan je hier nou over zeggen?

jammer? ik kan er eerlijk gezegd niet zo heel erg mee zitten

ik groei lekker mijn eigen plantjes binnenkort.

 

t gene wat me wel misselijk maakt is dat ze de mensen die iets vermoeden van een plantage in hun nabij gelegen omgeving

maar aangifte zouden moetten doen op brand gevaar

ik bedoel ik ken wel meerdere die het op zulke schaal doen

en ze laten alles ''profesioneel'' aftappen via de energiemaatschapij monteurtjes

en die hebben echt wel verstand van zaken.

ze leggen gewoon een exacte of zelfs betere ''meterkast'' aan maar dan buiten de meter om.

en ook de kabels van lampen ect. worden ook profesioneel verwerkt bij zulke grote plantage's

dus brand gevaar is niet zo heel erg hoog!

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kernkop dat is wel bij diegene die het wel goed doen maar ik denk niet dat het meevalt met dat brandgevaar als je af en toe ziet wat voor een randebielen bezig zijn die gewoon schijt hebben aan gevaarlijke situaties (we zien ze hier in de schakelborden parade gewoon voorbij komen )

 

Ik denk dat je een verschil moet maken tussen mensen die ongeacht gevaar geld willen pakken en kwekers die toch iets meer nadenken over de gevolgen

 

Helaas als jij als gezinnetje met wat kinderen in vlammen opgaat omdat een kweker het niet nodig vond de boel veilig aan te leggen ga je dit soort dingen echt wel melden puur om het feit dat je er zelf niet mee te doen hebt maar wel het gevaar loopt .

 

Ik denk dat de enige manier om dit eruit te krijgen is dat die mafklappers ophouden met gevaarlijk werken en kwekers die het wel goed en netjes doen een enorm slechte naam geven.

Ik kan echt niet raar denken over iemand die dit doorbelt gezien het feit ze het ook niet weten met welke van de twee ze te maken hebben.

En sterker nog als jij wist dat in het huis naast je een kweker bezig is met een mega onveilige situatie zou je dan ook niet willen dat hij of de boel netjes doet (wat hij waarschijnlijk toch niet doen ) of opzout en jij niet het risico loopt je huis kwijt te raken in een vlammenzee ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon een nsb streek, heeft niks met veiligheid te maken, als het wel met veiligheid te maken zou hebben... zou degene die gebelt heeft bij z'n buren gaan kijken of de tv UIT staat ipv standby, of de droger en wasmachine veilig zijn aangesloten? of alles geaard is? of de schoorsteen regelmatig geveegd word, zo kan ik nog wel even doorgaan.

 

het is zo makkelijk om iemand eraan te naaien, maar echt nadenken is er meestal niet bij.

 

simpel kutvolk.

 

ik zie hier overigens vaker KLEINE hokken die ZEER amateuristisch en brandgevaarlijk aangesloten worden dan grote hokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WIJ weten dat jah ....

 

maar de politie doet graag aan terrorisme....

 

terrorisme:

een oudere definitie komt uit de 24e druk van het Verklarend handwoordenboek der Nederlandse taal (1956): 'Het gedwee maken of demoraliseren van een regering of bevolking door daden van terreur'. Waarbij 'terreur' volgens hetzelfde handwoordenboek gelijkstaat aan 'schrikbewind'.

 

Brand... is wel erg eng he .. gelijk bellen met die luie flikkers ...

zonder die NSB lijn maakt de politie niets klaar.

ja... loeren door een lasermeter zonder te weten welke wettelijke eisen er aan zijn verbonden en je dan lekker

pakken voor 9 km te hard ...

 

de meeste wietkwekende mensen in de afgelopen anderhalf jaar zijn de lul geweest door de NSB lijn .

waaronder ik dus ook ... en zo nog andere op het forum .

 

snappen mensen dan niet dat door niet te bellen met M en gewoon eens een gesprekje aangaan dat ze ook

een paar centen kunnen verdienen ?:)

 

maar goed ..

ben niet bang voor de tandenloze tijgerT.....

 

:D

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik ook.. in brief van de gemeente beschuldigden ze ons van brandgevaar t/m legionallagevaar en alles wat er tussenin zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had gelukkig complimenten van de nuon en politie gehad over mn hok ...

 

dat heeft me een hoop ellende bespaard .

 

dussss....alles veilig .

 

ook tip aan iedereen ... veiligheid voorop ! liefst dubbel !

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff voor de duidelijkheid begrijp me niet verkeerd ik hou niet van een klik lijn en de daarbij horende klik mensjes maar ik kan het wel begrijpen dat een grote group mafkezen het een onwijs slechte naam heeft gegeven het thuiskweken door dit op onverantwoorde wijze te doen.

 

Als het hele idee van een kwekerij is onveilig nou eens niet zou bestaan dan hou je alleen nog maar klikkers in de vorm van drugshaters over en ik denk dat dat een stuk minder zijn.

 

Mensen die niet in deze scene zitten denken bij voorbaat dat een kwekerij levensgevaarlijk is doordat dit ook in de media constant word vermeld en dan kan ik ze echt niet raar aankijken dat ze er bang voor zijn snap je.

buiten het feit om dat hoe mooi je het ook kunt maken als je langs de meter gaat hebben mensen daar bij voorbaat een hekel aan gezien het feit dat dit door elke energie leverancier toch weer word verhaald op hun andere klanten :D

kortom het zou zo mooi zijn als iedere kweker het gewoon netjes deed en trots kon zijn op een veilige installatie en dit bv een keer goed door de media gaat dan zijn mensen er ook niet zo bang meer voor en krijg je wat minder haat t.o.v dit kweken

 

(ff voor de mensen in dit topic die gepakt zijn op deze manier, jullie waren dus ook de lul door een ongegronde angst van mensen die word gecreerd door de mensen die het wel op een onverantwoorde manier doen. waarmee ik wil zeggen dat de goeien keihard lijden onder de kwade :) ) (en neem het ook niet persoonlijk op hoor :lol: niet mijn bedoeling haha)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hokken die goed draaien, niet geript worden, niet verklikt worden, veilige installaties hebben, komen niet in de media omdat die stilleletjes door blijven draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dat zijn er heel veel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch zijn t 99% van de gevallen aanleidingen waardoor mensen bellen die je had kunnen voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2000 planten is erg moeilijk weg te stoppen, je hebt meer risico dan bij een hokje van 5 planten in een omgebouwde koelkast. hoe voorzichtig je ook bent, het kan altijd fout gaan, je kunt altijd verlinkt worden.

 

keep your friends close, keep your enemy closer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
keep your enemy closer

 

moeilijkste van alles :)

niet goed voor je man al die onvriendelijkheid opkroppen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweken is meer dan water geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

opzeker, jammer dat t merendeel klunzen zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites
hokken die goed draaien, niet geript worden, niet verklikt worden, veilige installaties hebben, komen niet in de media omdat die stilleletjes door blijven draaien.

 

Yep dat is exact wat ik bedoel, als mensen ofwel de publieke opinie ofwel de niet kwekers dat !!! nou ook eens zouden weten en dan zien dat bv 90 % van de kwekers zonder problemen werkt en ook zeer goed op de veiligheid en bv stank overlast let !! dan zouden ze wellicht niet zo snel in paniek raken als ze iets vermoeden.

 

Het is een imago probleem wat best wel te rechtvaardigen is maar niet waar is omdat het berust op alleen de media er omheen.

 

Mensen die naast een mega rozen kwekerij wonen gaan toch ook niet bellen ivm brandgevaar terwijl daar 1000 keer zo veel aan lampen hangt dan een wietkweker ooit zal hebben.

 

Ik snap de angs van mensen wel maar uit ervaring weet ik dat die niet gegrond is, ik zou graag eens willen zien in de media alle kwekers die het wel goed doen maar helaas door dat achterlijke illigaal gezeik kan dat niet.

 

Kortom angst bij mensen word gevreeerd door de overheid zelf, is best te begrijpen maar wel heel heel jammer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heksenjacht pur sang, volk ophitsen elkaar erbij te linken.

 

Hoeveel mensen hebben brandende kaarsen in huis? Roken in huis of zelfs in bed? Hoeveel branden ontstaan er in keukens om allerlei redenen? Potje vet te lang op het gas daarna doven met water.. :)

 

Al die keren de M lijn maar bellen vanwege brandgevaar? De buurman heeft een gasfornuis vermoed ik, zelfs een frituurpan, hij rookt in huis, ook in bed, zei die zelf, hij brandt kaarsen..

 

Nee maar het zijn duivelse wietplantjes brrr... Dan is er pas echt brandgevaar. :D

 

Hou het veilig, maar dat geldt ook voor de frituurpan, de kat en de kaars en allerhande andere zaken zoals electrische installaties.

 

Achja....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het wel met jullie eens maar vind ook dat de kwekers het aan de materiaalmakes te danken heeft.

 

Waarom zitten er kroonstenen aan de ballast.

Als alles nou stekkers heeft en maximale lengtes van kabels voor iedereen duidelijk zijn door aangesmolten stekkers.

En overal CE keur op.

Kleine moeite met een grote verbetering, vind het altijd storen die potentieel slechte kontakten en bovendie kun je dan dáár niet meer op afgerekend worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En niet te vergeten stof dat ophoopt in wasdrogers wat sommige mensen wel eens vergeten,

stoffige desktop pc's en laptops, allebei een grote oorzaak van de branden in huizen.

Een goed aangelegde kwekerij(vooral 5 plantjes)is niet echt een groot brandrisico.

Het word anders als er onverantwoord met stroom word geknoeid maar dat is iets waar deze plant niet om vraagt van nature.

 

Verraders slapen niet, sommige doen dat zelfs bewust door hun eigen fouten te verdoezelen en of onderuit te komen.

(Ja ze bestaan zulke vies van ziel zijnde mensen).

Het kan ook afgunst zijn als iemand niet kan hebben dat een ander het beter dan hemzelf doet.

Anyhow in elk geval is iemand verraden een zonde, 1 die op iemands karma gebrand staat voor later.

Iemand verraden is laf en iemand die dat doet zal er geen geluk van ondervinden.

 

Altijd uit de buurt blijven van zulke mensen,

vermijd ze als de pest en strijd met hun eigen wapens tegen ze.

(Hun wapens zijn leugens en bedrog, bestrijd ze hier mee terug zodat ze niet in de gaten krijgen wat ze van je willen weten)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heksenjacht pur sang, volk ophitsen elkaar erbij te linken.

 

Hoeveel mensen hebben brandende kaarsen in huis? Roken in huis of zelfs in bed? Hoeveel branden ontstaan er in keukens om allerlei redenen? Potje vet te lang op het gas daarna doven met water.. :)

 

Al die keren de M lijn maar bellen vanwege brandgevaar? De buurman heeft een gasfornuis vermoed ik, zelfs een frituurpan, hij rookt in huis, ook in bed, zei die zelf, hij brandt kaarsen..

 

Nee maar het zijn duivelse wietplantjes brrr... Dan is er pas echt brandgevaar. :D

 

Hou het veilig, maar dat geldt ook voor de frituurpan, de kat en de kaars en allerhande andere zaken zoals electrische installaties.

 

Achja....

 

Je plaatst het woord "brandgevaar" zoals in het bericht van de TS in een verkeerde context.

Het gaat niet om het verkeerd of onveilig gebruik van elektrisch huishoud apparatuur, maar het

ondeskundig en vooral niet gekeurd aanleggen van elektra.

Dat is waar men in het artikel op doelt; al was het maar vanwege het brandgevaar en dat is

puur m.b.t het doe-het-zelf stroom voorziening voor een wietplantage.

Er word ook veel geklungelt, en dat zou ik ook niet fijn vinden als zo'n geklooi naast mij ge-

beurde.

 

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de statistieken leest over brand en oorzaken van brand, dan kom je in de top 20 geen wietkwekerijen tegen. Bovenin vindt je wel de beschonken bewoner die laat op de avond nog even een kroketje gaat frituren. Echt waar, die ingewikkelde combinatie scoort hoog. Dus een dikke drinkende buurman (vrouw) is levensgevaarlijk. Spreekwoord: Alcohol en vuur, staat je duur.

De keuken staat overigens helemaal en eenzaam op kop in de lijst.

Nee het verhaal over de altijd gevaarlijke wietkwekerij is een fabeltje. Een fabeltje uit de koker van (daar issie weer) Max Daniels. de, zeg maar, Joran van de Sloot van de Politie.

Het is toch heel frappant dat de Politie nog weken misschien wel maanden moet gaan nadenken of er een verband kan bestaan tussen de overvallen op Brinks, G4S en in Düren, en dat ze toch zo makkelijk een verband durven te leggen tussen kweken en uitbranden.

Natuurlijk zijn er kwekerijen die echt een horror-installatie hebben, maar de meeste slaapt de (kleine) kweker gewoon naast het hok. En die heeft echt wel z'n best gedaan. Misschien niet helemaal volgens de Norm, maar dat wil nog niet zeggen : Gevaarlijk.

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...