Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Pure

Iemand ervaring/aanbevelingen ivm het verjagen van konijnen met korrels oid?

Recommended Posts

Hoi wf'ers,

 

 

Nadat er vorig jaar weer veel verloren gegaan is aan de konijnen wil ik hier meer aan gaan doen.

Ik heb altijd een kring draad van 60cm hoog en 80cm doorsnede rond de kleintjes gezet maar dan eten ze gewoon alles of dat er bovenuit komt :)

 

Nu wou ik het gaan proberen met verjagingsmiddelen zoals korrels en olie maar ik betwijfel of die "middeltjes" echt werken. :D

Heeft er hier mss iemand ervaring met die dingen of mss wel een ander goed idee?

 

Alvast bedankt!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

schrikdraad werkt prima als je het goed neerzet:

 

zukke

 

strookje schoonmaken en drie draadjes boven elkaar spannen. Uurtje werk en blijft je hele kweek staan. Geen konijnen, herten en andere meeeters. ferramol erbij tegen de slakken en groeien maar.

 

:D

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zou ook nog een oplossing kunnen zijn, maar niet ideaal.

Ik zit namelijk met verschillende guerilla spotjes die niet echt goed te omringen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bv. op deze pagina staan wel wat producten die ik interessant vind...

Share this post


Link to post
Share on other sites

een opgezette kat kopen op markplaats :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

je lacht, maar het zou nog echt kunne erken :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je dat zelf getest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stukje van de Wageningen UR over wildschade (bevat meer nuttige tips):

"Het verjagen door geur is ook mogelijk

maar lang niet altijd praktisch uitvoerbaar.

Olifantenpoep, wolvenurine, nertsenmest

maar ook Armacol, geconcentreerde

menselijke geur hebben een schrikeffect

op dierlijke belagers."

Bron: edepot.wur.nl/8527 (pdf)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola,

 

Bij gebrek aan olifantenpoep en wolvenurine kan zeiken en schijten op de werkvloer ook wel helpen.

 

Tette

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een opgezette kat zou best wel eens kunnen werken wat Spikey zegt.

Destijds had ik een hond die zich geen raad wist met een opgezette kat die bij iemand in huis stond.

Misschien dat konijnen hier ook wel vrees voor hebben.

 

Wolvenurine ruikt vaak sterk naar de wiet,(De zoete oldskool skunk variant)

in dierentuin Blijdorp Rotterdam is daar destijds wel eens de politie voor langsgekomen omdat ze dachten dat er wiet ergens werd gekweekt.

Deze geur kun je ruiken als je aan de ingang van het oceanium bij de parkeerplaats staat.

 

Ik denk zelf dat het beste is om een soort dammetje van takjes te maken rondom de planten.

Dit is dan gelijk een mooie sluis tegen slakken, vooral als je voor het dammetje rondom wat groene lekkernij voor ze neer zet.

Voor ze uberhaupt de sluis van takjes met moeite hebben kunnen paseren zitten ze dan al vaak volgevreten.

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

buizerd kopen trainen en paar keer 1laten pakken indebuurt van de jonge planten :D en herhalen

 

een casete met dieren geluiden met oa leeuwen katten tijgers honden wolven fret(die eten konijnen in hun eige hol) en eventueel uilengeluiden snachts ?

 

@neder die kat raakt zijn geur kwijt en staat stil zet er 10 euro op in dat ze er lekker warm tegenaan gaan liggen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
een opgezette kat kopen op markplaats :lol:

Hier had ik ook aan gedacht ja haha ;)

Of een ander opgezet dier met uitwerpselen erbij,

maar ik denk dat er uiteindelijk wel dieren zullen zijn die er nieuwsgierig naar worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er was al een konijnen-topic toch :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad ja, ik dacht ook al van huh, volgens mij had ik hier al gereageerd of was dat een ander konijnen topic..

maar had het niet helemaal door haha

 

daar staat overigens ook wel een stuk meer informatie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was dan ook al actief in dat topic :-)

hier gaat het meer om 1 specifieke vraag...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat een ring kippengaas individueel om je planten de enige effectieve oplossing is, konijnen kunnen goed graven maar doen de moeite niet als er genoeg ander voedsel omhanden is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik guerilla planten heb besproei ik ze met een hondenpis-spruzit oplossing, die oplossing spuit ik ook een beetje om de plant heen, ik heb nog nooit last gehad van aangevroten planten terwijl het in mijn gebied barst van ree en haas. De hondenpis komt van mijn reu en heeft een echte dierentuingeur, ik gebruik zeg 200 ml op een liter water.

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ik weet niet of een opgezette kat wel werkt .

zo zijn er ook mensen die hun vijver tegen reigers beschermen door een plastic reiger a 100 euro

bij hun vijver te plaatsen.

dan zitten er een dag later 2 reigers bij hun vijver .

hondepis ?

loop je met poepschep een lege colafles en een trechter bewapend je hond uit te laten .? :wave:

veel beter is een opgezette kip op je spot te plaatsen .

konijnen hebben een zwak voor kippetjes dan worden ze afgeleid van een lekker vers wietplantje .

er zijn wel korrels verkrijgbaar die afdoende werken die zijn gemaakt van lood .

 

gallery_7335_4882_6670.jpg

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ja ik vraag me nu ook wel af hoe dat dan wordt opgevangen want ik zie mezelf niet met een trechter ofzo mijn hond achterna wandelen.. :wave:

En volgens mij heb ik ook een keer zoiets gehoord over een plastic reiger bij kennissen haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een reu dus ik loop er gewoon naast met een grote tupperware plastic schaal. Mijn hond kijkt wat verbaasd en het is gedoe en het ziet er niet uit maar het is prima pis als afschikker op en bij planten en het kost me 0 euro. Als ik geen hond had ging ik op zoek naar iemand met een fret. Poep/pis van fret ruikt ook goed naar roofdier.

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat fretten pis nog het beste werkt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...