Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LED_KROKET

Luchtvochtigheid een ramp of niet?

Recommended Posts

Hoi, ik ben overgestapt naar een nieuwe tent SJ240 + hps.

 

Ik heb momenteel 1 lamp (600w) hangen in het midden van de tent ongeveer op 1.20m hoogte.

 

Mijn fancontroller laat de afzuiging (1500 m3) niet onder de 30% draaien wegens veiligheids/brandgevaar.

 

Hierdoor komt mijn Luchtvochtigheid niet boven de 50%.. temp is rond de 22 graden met 1 lamp aan.

 

Ik heb nog een lamp(ook 600w) maar die staat uit, als ik die ook aanzet wordt de temp 27,50 graden maar LV daalt naar 28-30%.

 

Ik heb een luchtbevochtiger aan staan naast mijn passieve inlaat maar omdat de afzuiging zo sterk is blijft de LV op een constant niveau ipv omhoog te gaan.

 

 

Vragen:

Zal ik toch beide lampen aanzetten of wat langer de stekjes laten wennen aan het nieuwe licht? (ze zijn pas 1 dag oud)

 

Ik had ze gisteren kopje-onder gedompeld in PvP preventief, kan ik evt alvast wat bladvoeding spuiten of moet er enig tijd tussen zitten?

 

En natuurlijk... gaat LV me fataal worden nu? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je geen doorschijnende kap of deksel om ze even mee af te dekken ?

Denk dat de LV vrij belangrijk is als je stekken nog geen worteltjes hebben.

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 lamp aan en de afzuiger uit, na een paar dagen 2e lamp en de afzuiger aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekken kreeg ik wel goed geworteld.. ik heb ze zelf ook nog in Aptus Startbooster met de startblok gedipped voor ze in de potten gingen.

 

 

Als ik de afzuiger uitzet met 1 lamp aan, kan dat geen kwaad .. lucht/co2 tekort of iets?

 

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat niet,

check wel regelmatig de temp

 

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad een timer op je afzuiger zetten, om het kwartier of uur (wat nodig is voor de temp) even laten afzuigen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij kwam ie ook niet boven de 45% uit

heb ook aptus startbooster gebruikt en geen problemen gehad!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de stekken eenmaal zijn aangeslagen is dat ook niet (heel) erg, maar de eerste paar dagen tot ze zijn aangeslagen is dat wel (heel) belangerijk..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang de plant nieuwe blaadjes maakt, past deze zichzelf aan aan de omgeving. Dus tot ongeveer week 4 zal het wel allemaal meevallen mits je de plant de kans geeft om zich aan te passen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn afzuiger staat nu op half uur uit, half uur aan.. de temp blijft zo rond de 24 graden.

Ik heb een natte doek gehangen in de tent en de luchtbevochtiger werkt ook.. LV rond de 60% hoger krijg ik het niet.

 

Hoe dan ook.. het wordt zo 2 dagen met 1 lamp aan in het midden.. zal ik gewoon de 2e lamp ook aanzetten en de afzuiger normaal aan?

 

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

update:

 

beide lampen aan en afzuiging aan.. temp blijft 25-26 graden nu, LV 55%.

 

Zal wel.. :) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...