Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jee dot

wtf?! overgeven...

Recommended Posts

Lo,

 

Hieronder staat al een topic van mij dat het aanvankelijk goed ging enzo. Ik heb vandaag, s`avonds een jointje gerookt. Had er ook wel zin in enzo. Maar ik voelde me zwaar misselijk, vorige keren ook wel maar in mindere mate. Ik stopte met gamen want ik voelde dat dit niet goed ging. Kging op mijn bank liggen heb ik zo`n half uur gelegen, toen voelde ik me echt super misselijk, in mijn maag. Het zweet brak me uit. Ja toen moest ik inene overgeven, bah bah. Kan iemand mij zeggen hoe het kan, rook je dan te snel? Te veel of wat...dit was niet mijn eerste keer, maar 3e of 4e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan soms ook gewoon verkeerd vallen, hangt er af wat je die dag heb gedaan, of je die nacht genoeg slaap gehad, of je goed heb gegeten of juist iets wat bedorven was, etc :o

 

Als je alcohol had gedronken ipv geblowd, dan was waarschijnlijk hetzelfde gebeurd als nu..Volgens mij is het gewoon een kwestie dat je lichaam 'op' was..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, gebeurt mij ook wel eens een enkele keer. Tis gewoon dat je lichaam het ff nie trekt. Ik heb op zich nooit zon problemen met kotsen, ok, tijdens is een beetje "ongemakkelijk" maar daarna voel je je meestal weer gelijk toppie.

 

Tis een natuurlijke reactie van je lichaam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Khoop toch niet dat het vaker gebeurd, maar ja ik ben dan ook zeer beginnende blower misschien dat dat er ook iets mee te maken heeft. Om kwart voor tien tot kwart over gesmoked, en toen overgeven. Toen heb ik van half 11 tot half 1 op mijn kamer gelegen, slapen. Mijn moeder helemaal pissed omdat ik de hele avond boven had zitten "computeren"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog nooit last van gehad wel 1x een misselijk gevoel maar dat ging na 5 minuten ofzo weer weg....denk dat het niks te maken heeft met de wiet etc. maar gewoon met de voeding ofzo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En het kan ook inderdaad aan de snelheid liggen waarop je je joint rookt, rook je 'm binnen .. 5 minuten op, tsja dan kan je je erg stoned voelen, en meestal word je ook misselijk(althans, meestal bij de beginnende blowers :o )

 

Maar als je er even mee doet, hijsje nemen en dan weer neerleggen dat werkt gewoon beter en je word niet zo misselijk, bovedien kan je het nog een beetje in de hand houden, voel je je niet lekker worden, stop dan gewoon, en dat kan niet als je 'm in 1 keer oprookt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd je hebt gelijk. Kan ook aan de voeding liggen , kweet wel dat ik die avond niet echt stevig had gegeten zeg maar. Niet echt goede ondergrond. Maar kheb daar straks een halve opgerookt, en daarna weg gelegd :o Want wil ik niet nog een keer meemaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ook nog aan je game tijd liggen.

Hoe lang heb je eigenlijk gegamed? was waarschijnlijk een shooter game.

 

rook maar eens 6 peuken binnen een uur achter de pc als je aan het gamen bent.

Ik word ook wel vaker misselijk achter de pc.

Maar dat komt waaarschijnlijk niet door het blowen. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je wat het is ik heb het ook gehad maar nu eet ik voordat ik een jointje ga roken blow nooit zonder leege maag want dan wordt je misselijk probeer maar is ga eerst een broodje eten en dan blowen wedden dat je nooit misselijk wordt :o !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen wordt wel eens ziek van het roken, wat dan de dingen zijn die meestal wel helpen:

 

-Iets eten/drinken waar veel energie in zit (red bull, mars/snickers) want smoken kost heeeeel veel energie van je lichaam, meer dan de meesten denken/geloven!!

 

-Als je het voelt aankomen er echt niet aan proberen te denken, dus gewoon om je heen kijken en even naar buiten als je binnen zit.

 

-Hele andere dingen doen die je deed toen je rookte of daarna, heel lang gamen werkt dan niet echt tegen, maar afwisseling helpt je wel om aan andere dingen te denken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had precies hetzelfde als jij, alleen dan met een zelfgemaakte waterpijp. Ik had wel eens vaker geblowt enzo, ongeveer iets van 7x dus was ik ook nog een beetje een beginner. Waarschijnlijk had ik te snel geinhaleert met die waterpijp, en ik ha d een smirnoff ice ervooraf gedronken. Ik werd in eens heel draaierig enzo, in het begin leek het nog wel een vette trip, maar daarna werd ik ineens misselijk van alles wat ik deed en van elk geluid dat ik hoorde. Ik kon alleen nog maar stilzitten. Daarna moest ik ook 2x overgeven. Daarna was ik wel wat voorzichter met blowen enzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet hoe het komt maarr..

kben nog nooit moeten gaan kotsen van een joint / wiet...

kheb wel al 2x moeten kotsen omdat ik mijn SIGARETten te snel op rook :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lo,

 

Hieronder staat al een topic van mij dat het aanvankelijk goed ging enzo. Ik heb vandaag, s`avonds een jointje gerookt. Had er ook wel zin in enzo. Maar ik voelde me zwaar misselijk, vorige keren ook wel maar in mindere mate. Ik stopte met gamen want ik voelde dat dit niet goed ging. Kging op mijn bank liggen heb ik zo`n half uur gelegen, toen voelde ik me echt super misselijk, in mijn maag. Het zweet brak me uit. Ja toen moest ik inene overgeven, bah bah. Kan iemand mij zeggen hoe het kan, rook je dan te snel? Te veel of wat...dit was niet mijn eerste keer, maar 3e of 4e.

Ik denk meer dat het probleem is ''gamen'' ik moet dat ook niet tegelijk doen met roken dit veroorzaakt bij sommige mensen motion sickness (reisziekte) een goede methode om dit te voorkomen is het slikken van reistablettjes werkt uitstekend en je wordt er super relaxed van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bah gamen terwijl je stoned bent...

ik lig liever op het gras ofzo of zit graag in de natuur terwijl ik een hapje eet met een paar buddies die domme grappen vertellen en een pint in de hand

Toch niet gamen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
bah gamen terwijl je stoned bent...

iedereen verschilt..

Heb daar aub wel respect voor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogelijke oorzaken misselijkheid :o bij wietgebruik (voor zover ik die ken) :

 

- Nicotinevergiftiging.

Doorgaans inhaleer je dieper als je 'n joint rookt - en krijg je dus ook meer nicotine binnen dan normaal - zeker bij diverse jointen na elkaar en/of een lege maag, kan dit serieus ziek maken. Komt vaak voor, nicotine is een zéér zwaar plantevergif & dit wordt doorgaans onderschat.Zelfs 1 enkele gewone sigaret kan al bloeddrukval e.d. veroorzaken.

Preventieve behandeling : nicotine vermijden - zeker op een lege maag.

 

- Combinatie alcohol met wiet.

Zoals bekend. "Drinkin' beer & smokin' dope is like pissin' against the wind".....

Sterke drank combineert sowieso slecht met wiet en wiet NA alcoholgebruik is ook sterk af te raden.

Behandeling : eerst (!) kotsen en dan slapen.

 

- Combinatie koffie met wiet.

Cafeïne is een plantevergif - werkt véél sterker dan de meeste mensen beseffen en kan je maag aardig ondersteboven gooien - zeker in combinatie met wiet en/of een lege maag.

Behandeling : veel sprankelend water drinken.

 

- Combinatie computerscherm/lichtflitsen met wiet.

Stroboscopische lichteffecten en computerschermen kunnen je evenwichtscentrum in de war brengen - dit gaat gepaard met "draaimoleneffect", duizeligheid en extreme misselijkheid - ook wiet heeft een potentieel effect op je evenwichtscentrum - beide factoren kunnen elkaar gaan versterken en dan gaat 't mis.

Behandeling : bedrust in het donker. Indien dit herhaaldelijk gebeurt : laten onderzoeken op epileptische gevoeligheid of mogelijke Ménière (ziekte middenoor).

 

- Wiet die té zwaar is voor de gebruiker.

Degenen die geen wiet of enkel lichtere wiet gewoon zijn en dan een serieuze joint met bvb. Ice of W.W. gaan roken, kunnen daar deftig ziek van worden.

Hun systeem is dergelijke wiet niet gewoon en reageert o.a. met zware bloeddrukval.

Doorgaans wordt het ziektegevoel dan nog versterkt door het sterke psychotropische effect van de wiet in kwestie - dat geeft dan weer een angstaanval, waardoor de hartslag versnelt en de bloeddruk nog meer in de war geraakt....

Behandeling : Meteen veel suiker en Vitamine C innemen - kalm blijven & op bed gaan liggen met de kotsemmer binnen handbereik.Normaal moet de "aanval" dan binnen een half uur in intensiteit afnemen.

Preventieve behandeling : leren lopen vooraleer men probeert te rennen.

 

- Wiet die verkeerd gekweekt is.

Klassiek is de "Nitraatwiet".

Er bestaan diverse soorten stikstof - één ervan is "nitraatstikstof".

Sommige kunstmesten (zoals Substral) bevatten zéér hoge dosissen nitraatstikstof.

De kweker die een dergelijke kunstmest gebruikt, loopt het risico dat het nitraat zich opstapelt in de planten.

Wanneer dergelijke wiet geconsumeerd wordt - zet het opgestapelde nitraat zich om in "nitriet".

Nitriet belet de zuurstofopname in het bloed - het bloed bevat daardoor te weinig zuurstof om het lichaam toe te laten goed te blijven functioneren.Het hart probeert dit automatisch bij te regelen en verhoogt de bloeddruk - intussen krijgt de gebruiker wél nog steeds zuurstofgebrek in de hersenen, wordt daardoor onsamenhangend, duizelig en bijzonder misselijk (met de nodige paniek tot gevolg, etcetera...) - doorgaans valt de bloeddruk dan plots weer als een baksteen naar beneden en volgt een complete black-out.

Zéér gevaarlijk !

Behandeling : probeer ook suiker en Vit.C - betert 't niet, laat dan iemand een dokter bellen....

Preventieve behandeling : weet wat je koopt of kweekt.

 

Voila, moge dergelijke problemen jullie in de toekomst bespaard blijven. ;)

 

Greetz, :)

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sluit me helemaal bij seraph aan. De enige keren dat ik zelf misselijk werd in combinatie met wiet een aantal jaren terug toen ik nog wel eens met tabak rookte of het combineerde met alcohol (ik ken overigens ook weer genoeg mensen bij wie dit geen probleem is)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben een keer een week ziek geweest van 7 jonko's achter elkaar.. :lol:

 

 

Seraphyn Jouw posts zij echt master man! heb je tijd teveel>>?? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Seraphyn Jouw posts zij echt master man! heb je tijd teveel>>??

 

Ooit 14 dagen gewerkt - en nu voor de rest van mijn leven aan 't uitrusten..... :lol:

 

Nee, Kwekertje16, even serieus : gevallen engelen hebben alle tijd van de wereld ! :ph34r:

 

Greetz, B)

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites
-Iets eten/drinken waar veel energie in zit (red bull, mars/snickers) want smoken kost heeeeel veel energie van je lichaam, meer dan de meesten denken/geloven!!

Ik word echt NOOIT misselijk van blowen, maar heb t vorige week dus ook gehad. Niet zo erg dak ook moest overgeven, maar t suckte wel, en toen had ik dus ook niks gegeten, dus daar lag t idd aan :/

 

maar veel energie? wist ik idd niet. HOE verbruik je die energie dan eigk?

Share this post


Link to post
Share on other sites
- Combinatie alcohol met wiet.

Zoals bekend. "Drinkin' beer & smokin' dope is like pissin' against the wind".....

Sterke drank combineert sowieso slecht met wiet en wiet NA alcoholgebruik is ook sterk af te raden.

Behandeling : eerst (!) kotsen en dan slapen.

Dat hoor ik wel vaker, maar ook nooit wat van gemerkt.

Ik blow elke dag, dus ook in het weekend als en nadat ik (veel) heb gedronken.

Vind het eigenlijk wel een lekkere combinatie B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik word echt NOOIT misselijk van blowen, maar heb t vorige week dus ook gehad. Niet zo erg dak ook moest overgeven, maar t suckte wel, en toen had ik dus ook niks gegeten, dus daar lag t idd aan :/

 

maar veel energie? wist ik idd niet. HOE verbruik je die energie dan eigk?

 

Kort antwoord

Dat kan verschillende oorzaken hebben. THC ( de werkzame stof in hasj en wiet) imiteert de werking van een bepaalde stof in de hersenen. Deze stof, anandamide is een van de vele overdrachtstoffen in de hersenen. Overdrachtsstoffen zorgen voor overdracht van signalen in de hersenen. Zij binden zich aan bepaalde receptoren (ontvangers) waarna signalen overgedragen kunnen worden. In de hersenen zitten receptoren waaraan anandamide en ook THC zich kan binden. Als dat gebeurt worden signalen doorgegeven en worden bepaalde gedeelten van de hersenen geprikkeld.

Een van de plekken waar zich receptoren ( ontvangers) bevinden waar anandamide of THC zich aan kan binden is het hongercentrum in de hersenen. Een ander effect van THC is dat het parasympathische zenuwstelsel activeert. Het parasympathische zenuwstelsel is een deel van het zenuwstelsel dat vooral regulerend en stimulerend werkt op de stofwisseling en de uitscheiding.

 

Lang antwoord

Het mechanisme in je lichaam dat verantwoordelijk is voor de vreetkick, is nog niet helemaal duidelijk. THC imiteert de werking van de neurotransmitter of overdrachtstof anadamide. Anandamide en dus ook THC kan zich binden aan receptoren in het hongercentrum van in de hersenen. Wanneer je normaal honger hebt, komen er in het lichaam stoffen vrij die doorgeven aan de hersenen dat het weer tijd wordt om te eten. THC imiteert als het ware dit signaal waardoor je honger krijgt en gaat eten.

 

Een ander effect van THC is dat het het parasympathische zenuwstelsel activeert. Het parasympathische zenuwstelsel is dat deel van het zenuwstelsel dat vooral in rust actief is. Het stimuleert de stofwisseling (speekselklieren, maag, galblaas, darmen) en de uitscheiding (nieren en blaas).

De tegenhanger van het parasympathische zenuwstelsel is het sympathische zenuwstelsel, dat vooral regulerend en stimulerend werkt op activiteit en prestatie. Het sympathische zenuwstelsel onderdrukt de spijsvertering, heeft een stimulerende werking op hartslag, ademhaling en spieren en wordt geactiveerd door opwekkende middelen, zoals amfetamine.

 

Doordat THC het parasympathische zenuwstelsel activeert stroomt er meer bloed langs de spijsverteringsorganen met als gevolg dat de stofwisseling sneller verloopt.

 

Een vreetkick komt als je langdurig, regelmatig cannabis gebruikt, steeds minder voor.

 

Bron: http://www.jellinek.nl/vraagenantwoord/ful....php?q=497&id=3

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste mensen van het forum,

ik zoek ook tips want ik heb ook een probleem. Ik wil graag wiet en hasj roken want ik vind het heel leuk, maar de side-effects die ik krijg zijn verschrikkelijk. Ik heb rond de 10x een joint gerookt en op het begin voelde ik me nooit slecht, maar bij de laatste 4 keer voelde ik me verschrikkelijk. Bij alle keren had ik geen drank gedronken en voor mijn gevoel genoeg gegeten. Kan iemand me helpen van dit probleem af te komen. Ik moest trouwens bij de laatste keer ook overgeven.

Mvg,

jongen met probleem

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Beginner067,

Wat rook je voor soortjes?
Waar haal je het?
Hoe rook je het?
Heb je het ook met olie/spacecake?

Zomaar even een paar vragen:innocent:


Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...