Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Phalanopsis

Wietpas kan drugsoverlast verergeren

Recommended Posts

Bron http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/a...erergeren.dhtml

 

De inwoners van Hoorn hadden zich er al op verheugd: geen verkeersopstoppingen meer in de binnenstad, geen minderjarigen meer die vragen om hasj of wiet voor hen te kopen. De twee coffeeshops in het centrum zouden plaatsmaken voor één grote, aan de rand van de stad. De operatie was in 2010 zelfs in het coalitieakkoord opgenomen.

 

Maar de landelijke plannen voor de invoering van de wietpas dreigen nu roet in het eten te gooien. Minister Opstelten (veiligheid) wil van coffeeshops besloten clubs maken met niet meer dan tweeduizend (Nederlandse) leden. In het zuiden gaat de maatregel over drie weken in, in de rest van Nederland in 2013.

 

Voor de pakweg vijfduizend cannabisgebruikers in Hoorn zou één coffeeshop echter te weinig zijn. De coalitiepartijen VVD en D66 twijfelen daarom nu aan de plannen. De vrees bestaat dat de drieduizend niet-leden hun hasj of wiet straks in een steegje kopen.

 

Burgemeester Onno van Veldhuizen (D66) spreekt over een 'moeilijke' kwestie. "Wij hebben een historisch centrum met prachtige monumenten. Coffeeshops waar soms lastige groepen rondhangen, gaan niet samen met toeristen." Als het aan hem ligt, verdwijnt de 2000-ledennorm zodat in zijn stad alsnog één grote vestiging kan komen.

 

Burgemeesters uit Den Bosch, Tilburg en Heerlen lieten zich ook al kritisch uit over de plannen van Opstelten. Ze zeggen niet klaar te zijn en hebben nog veel vragen over het pasjessysteem.

 

Er speelt nog een ander probleem. De 2000-ledennorm is door Opstelten bedacht om 'coffeeshops kleiner en beheersbaar te maken'. Maar het Platform Cannabisondernemingen Nederland wijst op de keerzijde daarvan: er ontstaan grote verschillen tussen gemeenten. "Leeuwarden heeft 90.000 inwoners en dertien coffeeshops, Zwolle heeft er vijf op 110.000 inwoners. Dan vraag je om problemen", zegt voorzitter Gerrit-Jan ten Bloemendal.

 

Hij wijst erop dat Amsterdam straks een riante 400.000 wietpashouders kan bedienen, maar dat Eindhoven nu onderzoekt of er niet méér shops nodig zijn. In die stad zijn er mogelijk net genoeg, maar Eindhoven bedient ook cannabisgebruikers uit buurtgemeenten die nooit een coffeeshop openden. Als plaatsen als Best en Valkenswaard dat niet alsnog doen, is Eindhoven bang voor illegale handel. Een regionale commissie komt volgende week met een advies over deze kwestie.

 

In Hoorn zegt burgemeester Veldhuizen zich 'met tegenzin' aan de wet te houden. "Ik ben voor verlichte anarchie, maar ik heb trouw gezworen. Onzalig is het wel. Ik heb eens aan het politiekorps gevraagd welk deel van de opsporingscapaciteit gebruikt wordt voor het oplossen van drugszaken. Weet u wat ze zeiden? Twee derde! Nu al!"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb eens aan het politiekorps gevraagd welk deel van de opsporingscapaciteit gebruikt wordt voor het oplossen van drugszaken. Weet u wat ze zeiden? Twee derde! Nu al!"

 

 

mwa dat kan toch ook wel 4/5e worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een beetje geluk geeft Opstelten geen duimbreed toe in die salaris onderhandelingen met de politie vakbonden en blijven ze nog 30 jaar staken! hahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja precies, hoop echt dat dat een hevige strijd word ipv.. ok 0,5% salaris erbij en nu opzouten/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry hoor mensen ik vind het een beetje achterhaald. Het is de staat die de misdaad in huis heeft gehaald door het te verbieden. Zoals met de drooglegging van America met alcohol is daar ook een maffia omheen ontstaan.

Met die laatste heksenjacht van opstelten is het nu ook bekend dat de kwaliteit en diversiteit verder achteruit is gegaan.

M.a.w. alleen de liefhebbers en medicinale gebruikers hebben last. Dan vind ik dat de rest van ons land een beetje solidair mag zijn naar ons toe en ook maar iets ervan op hun bord mogen krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietpas kan drugsoverlast verergeren

 

 

Verkeerd...

 

zo moet de titel zijn :

 

 

 

Wietpas gaat drugsoverlast verergeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit soort stukken stellen helaas nog steeds niet de hamvraag he:

 

Wat als je dadelijk als gebruiker wiet op zak hebt, maar geen pas (en je bent geen fransman ofzo)? Ga je al die 3000 mensen opsluiten in Hoorn (geen plek, geen geld voor) of gaan we een probleem opgeworpen door regelgeving met nog meer ambtenarij en politie bestrijden (ook geen geld voor)?

 

Die Opstelten weet heel goed waar die mee bezig is door een onwerkbare situatie te creeeren, want dat leidt tot problemen en hopelijk voor hem de roep om nog harder op te treden en dus een eind te maken aan het gedoogbeleid.

 

Lekker blijven hopen Ivo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb me, op advies van een kennis, geöriënteerd op de mogelijkheid om ontheffing aan te vragen van de opiumwet, zodat ik om medische redenen zelf legaal een paar plantjes zou mogen kweken.

 

Wat blijkt?

Het aanvragen van die ontheffing kost 1225 euro en dat geld ben je gewoon kwijt, of je verzoek nu wel of niet wordt ingewilligd.

 

Over belachelijke wetgeving gesproken....... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweek je toch een paar plantjes extra..... :lol:

heb je die 1200 zo weer terug verdiend :lol:

 

of je die ontheffing nou krijgt of niet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb me, op advies van een kennis, geöriënteerd op de mogelijkheid om ontheffing aan te vragen van de opiumwet, zodat ik om medische redenen zelf legaal een paar plantjes zou mogen kweken.

 

Wat blijkt?

Het aanvragen van die ontheffing kost 1225 euro en dat geld ben je gewoon kwijt, of je verzoek nu wel of niet wordt ingewilligd.

 

Over belachelijke wetgeving gesproken....... :lol:

 

 

het moet niet al te makkelijk zijn om jezelf van je medicijn te kunnen voorzien he.. linksom of rechtsom MOETEN ze wat aan je verdienen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het gewoon liever legaal doen. Noem me maar burgerlijk.

Het is me niet gelukt om erachter te komen aan welke eisen je moet voldoen om ontheffing te krijgen.

Ik heb het Cannabisbureau erover gebeld en die vertelden dat ieder geval afzonderlijk bekeken wordt en dat niet bij voorbaat kan worden ingeschat bij welke omstandigheden je een goede kans op ontheffing maakt.

In feite zeiden ze dus gewoon niets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

high jeanette,

ik ben bang dat je van het BMC niets hoeft te verwachten.

je hebt nog geen planten staan, begrijp ik?

dan zou je hetzelfde kunnen doen als ik: naar de politie stappen:

en zeggen dat je er helemaal niets meer van snapt,

beetje onnozel doen dus.

vraag naar de hennep teamleider, dus niet zomaar een agentje.

 

Mijn eerste zin van het gesprek was: Wij hebben een probleem.

 

En dat je vanwege medi redenen een paar plantjes* hebt staan, omdat je dacht dat 5 mochten.

en laatst erg gteschrokken bent toen er iemand was opgepakt met een paar plantjes( zoek een regionaal voorbeeld)

en dat je het belachelijk vind om eerst naar een rechter te moeten stappen om dit recht te bevechten.

dat het zonde is van het geld en de tijd, dat ze wel wat beters te doen hebben.

 

hoe lossen wij "ons" probleem op?

is jou vraag.

Geef dan duidelijk aan wat cannabis voor je doet, en wat reguliere medicatie voor je zou betekenen,\

dit geeft je gebruikersrecht weer.

 

 

Het is je nek uitsteken, wat je vanuit een huurhuis lastig kunt doen,

maar de meest directe manier om je probleem met de uitvoerende macht te bespreken.

Het is HEEL belangrijk om je kansen goed in te schatten, qua gemeentebeleid,

aan de andere kant heb je nu niets staan, da;s een voordeel.

 

grtz Weetje

 

 

* blijf spreken over een paar planten, niet over wietplanten,

maar dit maakt de agent duidelijk op uit je verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Weetje

Dat onnozel doen ligt me wel, dat is me zelfs aangeboren volgens mij :lol:

En ik heb een herhaalrecept voor medische wiet van de huisarts, maar ik ben daarmee gestopt omdat dat spul zo vies was. Het leek wel beschimmeld en het stonk.

We krijgen geen problemen met een woningstichting of zo, want we hebben een koopwoning.

 

Bedankt voor de tip, het is zeker het overwegen waard.

Edited by Jeanette

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jeanette

 

Tja, legaal, legaal. We hebben dus politici die bedenken iets, dan hebben we politie die voeren dat uit en dan hebben we dus rechters die dat allemaal weer ongedaan kunnen maken. Van die laatste groep moeten medisch gebruikers die zelf kweken het hebben. D'r is positieve jurisprudentie in jouw geval (vergelijkbare casus, vrijgesproken), maar het houdt dus toch in dat je eerst gepakt moet worden en terdege die Bedrocan handel geprobeerd moet hebben. Ik heb het ook niet verzonnen.

 

Maar goed, 4 gefemeniseerde autoflowers in je achtertuin en je kan over 10 weken oogsten binnen het gedoogbeleid, dus zonder grove gevolgen bij ontdekking. Alle beetjes helpen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de goede orde: Vijf (buiten) planten is beleid van het openbaar ministerie. Een rechter kan altijd anders beslissen. Een rechter kan stellen dat het helemaal niet mag (volgens de wet), maar ook dat hij/zij de zaak te onbelengrijk vindt om uitgebreid te behandelen of wel te veroordelen tot 0 dagen of iets dergelijks. Maar de methode van Weetje is zeker een goed alternatief, vooral omdat je niks hebt staan op het moment.

Veel succes en straks veel plezier met kweken van je eigen medicijn,

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een paar jaar geleden had ik een paar planten in de tuin, maar die werden ruim 3 meter hoog. Ze staken boven het dak van de garage uit!

Ik vond ze prachtig en ze hadden een bedwelmende geur :lol:

 

Wij wonen in een uitgaanscentrum in een hoekhuis en dan ook nog eens op een helling.

Toen er dus eenmaal toppen in begonnen te komen kostte me dat mijn nachtrust, ik was echt bang dat we ongewenste bezoekers in de tuin zouden krijgen en dan heb ik het niet over beestjes.

 

Het was een nat najaar en we kregen meeldauw en toprot en de opbrengst viel zwaar tegen.

Dat en mijn zorgen over diefstal waren voldoende reden om het niet meer aan te durven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarbij deed de politie een aparte uitspraak:

-je moet geen (stank)overlast bezorgen dan moeten we optreden.

-Ow, dus u bedoelt dat buiten eerder overlast geeft dan binnen kweek?

-Dat is correct.

-omdat je binnen met een filter werkt en er geen luchtjes uit je tuin opduiken, op een windvrije dag?

aha, ik snap het....

 

Opstelten dondert door,

regel je eigen stash

of je beland op straat...

 

 

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...