Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Met die laatste 2 verder dus :lol:

Altijd fijn als je die tussen je test materiaal hebt zitten ipv dat alles bij beetje LD al balt, ga je er nog mee verder of is die PP twijfelachtig qua historie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De genetica is toch hetzelfde bij stekken? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bliijk baar stekken van verschillende moeders

 

Anders hadden ze alle netzo herma gevoelig moeten zijn,

 

Het DNA blijft Egter wel veranderen lees in potentie afnemen over de jaren (ik las/lees over 10 % afname over 15 jaar)

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfs stekken vd zelfde mamma reageren verschillend op stress.

 

ken je dat niet dat je partij stekken van zelfde mamma hebt en een paar ervan reageren anders dan de rest qua water voeding ed.

Zo zul je dat ook hebben met tiggeren ballen op STS, ik had het wel met de s5 toen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik werk nog niet zoveel met stekken

telkens denk ik de manier te pakken te hebben, bewijst de volgende batch me meteen het tegendeel,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zelfs stekken vd zelfde mamma reageren verschillend op stress.

 

ken je dat niet dat je partij stekken van zelfde mamma hebt en een paar ervan reageren anders dan de rest qua water voeding ed.

Volgens mij ligt dat aan de omgeving en niet aan het dna vh stekkie.

Stekken van een dezelfde moeder plant zijn allemaal hetzelfde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Net wat omgebouwd dametjes bekeken van commerciele stekken.

Van dezelfde moeder???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zelfs stekken vd zelfde mamma reageren verschillend op stress.

 

ken je dat niet dat je partij stekken van zelfde mamma hebt en een paar ervan reageren anders dan de rest qua water voeding ed.

Volgens mij ligt dat aan de omgeving en niet aan het dna vh stekkie.

 

Heb ik het over DNA gehad dan?

Reactie op stress van een stek had ik het over, uitgaan van uniformiteit kan je opbreken omdat ze verschillend kunnen reageren en bij zoiets als een zadenkweek iets om zeker rekening mee te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb ik het over DNA gehad dan?

Nee, jij niet maar ik wel. :P

omdat ze verschillend kunnen reageren

Stekken van een dezelfde moeder plant zijn allemaal hetzelfde. Als ze anders reageren is het door de omgeving

en ligt het niet aan het DNA (of genetica :lol: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je snapt um net zoals ik hem snap, legt het alleen totaal anders uit.

 

'Iets' in de plant wordt getriggerd door omgeving, de omgeving maakt het niet uit of die plant er staat of niet :P

wat dan weer niet wil zeggen dat de mamma een trol is maar wel dat er trekjes in zitten waar je rekening mee kan houden bij bestuiven en later deze zaden gebruiken of er verder mee wilt gaan (terug) kruizen :lol:

 

Heb je het puur over stekken zetten en afbloeien, boeie dat er een paar anders reageren ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké ik snap wat je bedoelt maar ik denk dat dat enkel geld met zaadplanten

en dus niet met stekken.

 

Stekje nr '17' in de hoek heeft het niet naar d'r zin en ziet er niet uit. Toch zullen haar zaden

hetzelfde meegeven aan het nageslacht als haar genetisch indentieke zusjes die beter

groeien omdat ze een mooier plekkie hebben/beter medium of wat dan ook anders in haar omgeving.

 

Als je wilt zien hoe een stek reageert op bepaalde situaties zegt dat iets over hoe je haar het beste kunt kweken

en niet over de keuze voor nageslacht aangezien alle stekken identiek zijn.

 

Maarrrr ik dacht tot voor kort ook dat met zaden vooraf bepaald was dat ze óf mannetje óf vrouwtje worden

en dat blijkt dus waarschijnlijk ook niet dus ik sta open voor alles. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie tread blijft tog altijd nog jammer dat op een form als dit niet alles uit de boeken gedaan word door de ECHTE jongens...

 

door de kennis van dit forum kunnen we:

 

1. enorm mooie toppen kweken

 

2. zaden maken

 

3. leren hoe je moet selecteren

 

4. ibl / f??? zoveel maken.

 

 

en ik vergeet vast veel meer. wat ik ermee zeggen wil is dat de informatie erop staat om zelf al een regulieren zadenboer te kunnen worden!!!

 

waarom mag dit dan niet met bijv fem seeds ( sannie / whazzup etc etc ????? ). er word gezegd dat het allemaal nou komt kijken en dat je er best wel ff voor moet gaan zitten.

 

WHATS THE FOCKING PROBLEM THAN!!!!

 

meeste kwekers in HEEL nederland willen de moeite niet doen, kijk maar meer en deel koopt gewoon weer opnieuw zaad of nieuwe stekken. daarbij rookt de hobby kweker vaak ook nog verschillende stuff en kweekt klein. dus 99% van alle telers zal dit nooit gebruiken omdat er te veel moeite gedaan moet worden.

 

zelfde verhaal met een eigen mooi zaadsoort bouwen kost ook wat jaartjes. waar de meeste geen tijd en zin in hebben.

 

vanaf 2005/2006 lees ik op dit forum geniaal wat er toen allemaal uit de boeken ging. een forum een platform waar we met elkaar alle info konden gaan delen.

 

ja sannie liep in die tijd met zijn consorten voorop, het hele verhaal van veredelen stond binnen 2 jaar ofso wel op het forum en zijn vandaag de dag nog stickies over te lezen.

 

maar fem seeds word niks uit de doeken gedaan erg vreemd en jammer. internet/ forum is toch delen met elkaar :lol:

 

blijf het enorm jammer vinden en het maakt het forum incompleet iets wat ik persoonlijk als ik admin was jammer zou vinden. het is net of een schrijver een hoofdstuk uit zijn/haar boek laat waardoor het nooit zal voelen als compleet.

 

vind naar jaren lezen op het forum dat er momenteel sws een soort van 'pauze' stand is. neem bijv de test sectie je ken me veel vertellen maar jaarlijks komen er echt nog wel nieuwe dingetjes op de markt waarom word dat niet meer getest ??? de liefde met doccie over ;) :P

 

najah je merkt het ook wel wat is er momenteel over van de echte oude garde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mee eens hemprenaissance.

Vooral uit de oude verslagen van Sannie heb ik veel nuttige informatie gehaald.

Ik mis zijn topics ook, maar hij zal er waarschijnlijk de tijd niet meer voor hebben :P .

 

Groeten Beaker :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Je kan sneller een IBL bewerkstelligen dmv feminisatie dan via de reguliere methode van mannetje & vrouwtje.Een S1 staat gelijk aan een F4-F5, een S2 aan F8-F9, dus in principe al IBL.Niet verder gaan dan een S4 ivm inteeltproblemen die dan kunnen opduiken.

 

Wat ik begrepen heb, is het een bespuiting 1 dg voor je de verlichting op 12/12 zet & 2 wkn eventueel nog een keer.Het kan ook voorkomen dat een vrouwtje niet reageert op STS & dan heb je een echte xx.

Edited by elmanito

Share this post


Link to post
Share on other sites

een bakker zal je wellicht kunnen vertellen hoe brood gemaakt word maar zal je nooit het recept verklappen.

En dat is de reden waarom de echte info vaak niet gedeeld word, met een oud gezegd ook mooi aangeduid;

 

men laat zich het kaas niet van het brood vreten.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dus in principe al IBL.
En dus meer uniformiteit, niet de minst belangrijke eigenschap ook voor de wat grotere kweken.

 

Die zogenaamde echte/100% xx female is wat de betere fem zaad makers zoeken door stress methoden, om dan juist die te behandelen met bijvoorbeeld gibberlic acid (GA3*). Ballen kunnen aanmaken wordt niet alleen bepaald door de sexgenes, ieder vrouwtje kan dat, en betekent niet dat ze dan minder dan 100% xx is. Bij STS (en CS e.d.) begin je met spuiten een aantal dagen voor de switch naar 12/12, met GA kan het na de switch en minder lang, zo'n 10 dagen (en dam niet de toppen nog roken...).

 

maar fem seeds word niks uit de doeken gedaan erg vreemd en jammer. internet/ forum is toch delen met elkaar
Het 'internet' staat er vol mee. Eigenlijk staat alles wat je nodig hebt al lang op WF. Feminized zaad maken op is niet moeilijker dan de moeders vinden en kweken die het ook waardig zaad maken.

 

Als je twee plantjes kruist geven beide ouders de helft van hun genen door. Onder andere de helft van hun sexgenen. Bij een vrouwtje is dat XX bij een mannetje XY. Bij het kruizen van twee vrouwtjes kan er alleen maar XX uitkomen. Herma is niet iets tussen man en vrouw in, dat is een veelvoorkomende misvatting. Herma is bovenop man of vrouw. Het grootste geheim op het recept is dat er geen geheim is...

 

Maar als je bang bent voor hermas, en toch je eigen fem zaad (eventueel kruizing) wil maken zet je bijvoorbeeld 10 zaadjes (van beide soortjes) neer en probeer je die tot herma te stressen. Een veel gebruikte manier is kloten met licht. Als er dan een of meerdere bij zitten die geen mannelijke delen aanmaken, zijn dat je keuzes voor ouders. Of het dan de lekkerste en beste opbrengers zijn is wat anders. Dat zou je van te voren kunnen uitvogelen door kloontjes af te bloeien en roken, of andersom, kloontjes te stressen van moeders die je eerst selecteerd op andere kwaliteiten. Als je het goed wil doen dan kost het dus tijd en ruimte.

 

Over Mr. XX, een NL-se breeder, interview uit 1999, stukje over fem zaad en de 100% XX female zoeken:

What he does is put the lights onto 12/12 for 10 days. Then turns the lights on for 24 hours, then 12/12 again for a few more days, then back to 24 hours for a day and then 12/12 again for a few weeks. Volgens Mr. XX heb je meer kans om zo'n dergelijke female met Indicas, maar er zijn "plenty for everyone".

 

Dat Sannie (e.d.) niet zijn breed en zaad-maak methoden gaat publiceren is op zich logisch maar de methodes om feminized te maken dat ook 99,99% of meer vrouwtjes oplevert zijn al jaren geen geheim of mysterie meer. Hun eigen recepten gaan over het proces zo successvol mogelijk te laten verlopen, veel vitaal stuifmeel van weinig plant om zo veel mogelijk kwaliteit zaad te maken. Commerciele kwaliteit+kwantiteit. Die combi maakt het niet makkelijker. Maar, het percentage vrouwtjes is onafhankelijk van het recept en de methode vrijwel altijd 100%. Daar kun je X-en en Y-en bij halen en er een simpele som van maken, of je doet het gewoon en komt uiteindelijk tot de conclusie "Oh, het zijn echt allemaal vrouwtjes geworden" en laat de rest maar lullen. Als er een met herma trekjes bij zit dan betekent dat niet dat ze ineens dat ze minder dan 100% vrouw is of niet XX, maar dorgaans dat ze hermagevoelig is 'en' getriggerd door stress en dat je of de stress oorzaken oplost en/of gaat selecteren op de minst herma gevoelige en/of een ander soortje kiest. Een valide reden om niet voor jezelf wat fem zaad te maken is het niet.

 

Het is al heel wat jaartjes geleden dat Soma zei "Creating feminized cannabis seeds is an art" maar die woorden zijn misleidend. Goeie soortjes breeden is een kunst, goede wiet kweken is ook een kunst. Feminized seeds maken is een stapje daarna, niet een stapje hoger. Kost tijd, kan's mislukken, net als een kweek, of een reguliere zaadkweek, maar stap 1 is je niet langer voor de gek te laten houden. Zoek in het Engels en je vind meer dan een handjevol ervaringen. Het is niet een kwestie of het vrouwelijk zaad word of niet, als er zaad afkomt dan is het vrouwelijk.

 

Stap 2. Pak twee goeie dames (ik zou voor incest zusjes/dochters/moeders (inbred) of lesbo vriendinnetjes gaan (outbred met ander soortje dus) en niet selfed (kloontjes van zelfde plant) of het moet een bewuste keuze of noodzaak zijn).

Stap 3. Bespuit 1 van de vrouwtes met CS, STS, GA3, TM, of LD (zie google voor gebruiksaanwijzing...) om er stuifmeel af te halen (wat dus alleen X in de sexgen heeft in het stuifmeel)

Stap 4. Neem pollen van vrouwtje uit stap 2 en pleur op het andere vrouwtje (wat dus ook alleen X in de sexgen heeft in de calyxes)

 

That's it. De rest - het bestuiven, hoe je ervoor zorgt dat je niet de hele kast vol met stuifmeel hebt, het moment van bestuiven, laten rijpen, selecteren, etc, is niet anders dan met regulier zaad. Volgens ene breeder krijg je met late bestuiving, op niet-verse stampers, ook meer kans op hermas. Er komt dus meer bij goeie kwaliteit kijken maar het feminized maken op zich is niet de uitdaging, dat krijg je nou eenmaal als je vrouwtjes gaat kruizen. Dat ouders niet herma-gevoelig moeten zijn geld ook voor een reguliere zaadkweek. Mensen die denken dat ze in een generatie herma gevoeligheid in een soortje kunnen stoppen moeten breeder worden...

 

OK... weer ff genoeg gevloekt in de kerk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

mee eens !

""geef ze brood en spelen "" .

wat wil je als ZE bijna een joetje per zaadje vangen .

:lol: dan ken je toch ook beter je kanis dicht houwen .

 

gewoon genieten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
dus in principe al IBL.
En dus meer uniformiteit, niet de minst belangrijke eigenschap ook voor de wat grotere kweken.

Yep, je kan met deze methode ook wel selfen genoemd de betreffende eigenschappen eerder vastleggen.Wat trouwens ook een interessant document is deze, klik

Share this post


Link to post
Share on other sites
dus in principe al IBL.
En dus meer uniformiteit, niet de minst belangrijke eigenschap ook voor de wat grotere kweken.

 

Die zogenaamde echte/100% xx female is wat

kleine corectie,

ze zoeken XX ( is dominant) xx is dat niet

 

xx vrouw

Xxvrouw

XX vrouw

Xy vrouw

yX vrouw

yy man

Yy man

YY man

xY man

yX man

 

XY zwaar herma vanaf eerste bloei (2 huizig)

 

bron methods in plant breeding

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...