Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guerilla tacticz

Guerilla 2012 met GT

Recommended Posts

Goeiedag allemaal,

 

Het is weer tijd om met planten te gaan gooien :lol:

 

Dus ik vanmiddag naar de van tevoren uitgezochtte spots.. kwam ik opeens echt een heel mooi bosje tegen met over bijna de hele oppervlakte brandnetels.. lekker beschut met dennebomen ook en andere planten die het zicht belemmeren ... en genoeg zonuren en perfecte aarde. Enige nadeel was dat ik plastic tegenkwam met ¨Bcuzz¨ erop. Dus iemand had in de buurt waarschijnlijk al wat werk gedaan. Ik denk naja... zal wel een oude plek zijn ofzo van iemand. Nergens verse sporen te vinden iig.

 

Heb ik net de aarde omgespit en de wortels van andere planten weggehaald. Hoor ik opeens gekraak. Dus ik ga laag zitten en probeer te spotten wat er gebeurt. Komt er een blanke man met een gestreepte trui en een duur brilletje (kan bijna geen guerilla zijn zou je snel zeggen) aanlopen. Dus ik snel alles in mn rugzak gedaan... (ik had wel nog mn camouflage shirt aan).

 

Ik zeg; Hallo ! (eniszins verward en verrast)

hij zegt; Hallo ! (vrolijk, bijna té vrolijk)

 

Hij loopt door.

 

Ik zeg; Weet je wat voor bos dit is ?

hij zegt; Nee... geen idee eigenlijk.

 

Ik kijk hem nog steeds verbaasd aan terwijl hij verder loopt en zegt; ik moet naar de snelweg.. en dit is de enige manier :S

 

Lopend, zonder auto in zn zondagskleren door het bos met brandnetels. Vreemde vogel voor die plek.Terwijl hij er beter omheen had kunnen lopen.

 

Zou helemaal een grap zijn als t iemand van WF is. Klinkt dit bekend voor iemand ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha prachtig verhaal, maar ik zou toch ergens anders wat beginnen als je guerilla spul van anderen en iemand anders tegen komt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat van die bcuz fles is waarschijnlijk een binnenkwekerd die zn afval daar kwam dumpen. Als je guerilla gaat, dan werk je niet met van die flessen voeding.

 

en euh, altijd kutzooi als je ineens geluid hoort terwijl je bezig bent op je spot... Ik ken dat gevoel :lol:

Heb het ook al eens gehad dat er in een keer een random hond een paar honderd meter van het wandelpad naar ons toekwam... en dan hoor je zn baasje roepen, en hoop je dat die terug rent.

 

Misschien toch beter een andere spot zoeken?

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe perfect de spot ook was, ik ga er iig niet meer heen. Dit is al de 3e van de 5 keer dat ik op zoek ga en iets van voeding zie liggen, plantenbakken of een begraven emmer.

 

Tjongejonge. T valt niet mee.

 

Al heb ik nog wel 1 spot in gedachten, nadeel is dat r geen brandnetel is. Lekker rustig plekje is t.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus ik ga laag zitten

 

dit had pijnlijk af kunnen lopen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

O Was jij die rare snuiter tacticz :lol: !!

 

Ik zou daar niet gaan zetten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, stelletje droogkloten :lol:

 

@Highlife: Zeg maar waar in de buurt t was... dan geolof ik je misschien :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duur brilletje? Zou bjina geloven dat 't highlife was :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gestreepte trui..

 

Volgens mij kwam ie net uit de gevangenis, en ja dan zoek je als eerste een trein of snelweg om het land uit te vluchten...

 

Nee, zou daar ook niks meer doen, was bijna zeker een medegroeier, kan niet missen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de andere kant waarom niet ?

 

Als je paar zaden of stekken kunt missen zou ik ze er gewoon heen drukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd...elke spot is een kans op oogst :lol: ..

 

ik struin nogal wat af door de bossen en vind bijna overal wel kweekzooi....terwijl als je verder wil kweken op een plek dan ruim je alles op....dus ja..... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik doe is die plek waar ik ben geweest en een kuip tegenkwam zet ik wel wat neer maar waar ik die ¨snuiter¨ :lol: tegenkwam doe ik niets meer. T probleem is n beetje dat ik alleen dure zaden aan t zetten ben. Dus ik heb helaas geen zaden of stekkies over.

 

Foto´s komen er nog aan.

 

 

Mooi, t regent weer. Gratis goed water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, voordat ik het verpest heb ik een paar vragen voordat ik verder kan en daar foto´s van kan maken.

 

Ik heb kippemestkorrels en kalk.

 

1 Ik weet hoeveel ik waarvan moet mengen in de grond - of kan ik het er beter bovenop doen ?

 

2 Hoe lang moet ik minimaal wachten nadat ik er kalk en kippemestkorrels toegevoegd zijn voordat ik mn kleintjes er in kan zetten ?

 

3 Verder ben ik bang dat de grond op mn spot te vochtig is.. er groeien wel brandnetels precies waar ik ze neer wil zetten dus betekend dit dat de grond zowiezo geschikt is betreffende het vochtgehalte ?

 

Als ik dit weet, kan ik verder aan de slag. Wel heb ik het een en ander gelezen op het forum maar op deze vragen heb ik nog geen antwoord kunnen vinden.. Ik ben blij als jullie me wat hints kunnen geven :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier alvast 2 foto´s van 3 auto-Northern Lights en 1 spot. De spot waar ik hierboven een paar vragen over heb. Als je goed kijkt zie je kleine brandnetels.

 

gallery_33811_13781_352469.jpg

 

gallery_33811_13781_604790.jpg

 

 

gallery_33811_13781_1216696.jpg

 

Verder ben ik nog 5 x Auto-Northern Lights aan het ontkiemen.

 

:D :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie veel bomen stan, heb je wel genoeg licht in de zomer als die vol met blad zitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zie veel bomen stan, heb je wel genoeg licht in de zomer als die vol met blad zitten?

 

Deze foto is bij schemering genomen en de zon kwam niet door de wolken. Ik denk het wel. Anders kan ik wel wat snoeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, aangezien ik helaas geen antwoord kreeg, heb ik op mn spot de aarde wat omgeploegd, kippemestkorrels erop gestrooid en nog wat gesnoeid.

 

De grond lijkt haast te nat op 1 stuk van de spot (waar de foto van is). Heeft iemand ervaring met het groeien op zeer vochtige kleiachtige grond ? Er staan wel brandnetels op. Of houden de planten daar van ? Het regende wel al de hele dag... en gisteren ook.

 

Ik heb evt op dezelfde spot nog wat drogere grond... ook met brandnetels en meer zon. Het liefst gebruik ik wel beide spots natuurlijk.

 

advies gevraagd !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het echte kleigrond is, kan je wat zand door de grond mengen, beter is dolomite, dat maakt de aarde beter van structuur en werbaar, ook voor de wortels, je kan ook plantgaten maken, en daar growshop aarde erin gooien, die kippenmest korrels zijn wel top, slow release en dus voor lange tijd. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

klei lijkt me op zich niet zo slecht als bodem, al lijkt het op de foto als dat er ook wat mos groeit.

een simpele oplossing is inderdaad wat zand door de klei mengen.

 

zelf ga ik over een half uurtje ook naar buiten, zaaien in een (vrij jonge, kalkrijke) rivier klei.

die heb ik ook gemengd met wat zand. verder denk ik dat je er goed aan doet er wat paarden mest (stro) erdoor heen te mengen voor de luchtigheid.

ook wat mulch raad ik wel aan, zeker als het klei gehalte hoog is. doordat je de bodem blootlegt (verstoord) kan deze makkelijk dichtslempen na een regenbui. de porieen raken dan verstopt en je krijgt een baksteen als bodem. wat mulchen rondom je zaadjes gaat dit tegen (vangt de regen op). goedkope oplossing is wat bladeren/takjes verzamelen, of houtsnipper v/d plantsoenendienst als die actief is in je regio.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@opperhoofd: Erg bedankt ! Ik ga je tips in praktijk brengen ! Dat is nou info waar ik iets mee kan.

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als eerst een vraag. Dit blad is afgebroken door de wind. Het plantje is nog klein dus ik ben bang dat ik deze verpest. Wat zeggen jullie ? Afknippen, afbreken of laten hangen ?

gallery_33811_13781_89537.jpg

 

Dan hier nog iets leuks. Een vriend van me zei dat t een tweeling is. Wat zeggen jullie ? Ik heb deze eigenlijk te lang in het kleine potje laten zitten (Of toch niet ? nu krijg ik er 2) ;)

gallery_33811_13781_167298.jpg

 

gallery_33811_13781_1175656.jpg

 

:lol: :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...