Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Beaker

Santa Maria van No Mercy

Recommended Posts

Tja... :jump:

Ik ben al een hele tijd nieuwsgierig naar Santa Maria en heb vorige maand een zakje zaden besteld bij No Mercy.

Het was de bedoeling om een mooi moedertje te selecteren. Puur voor eigen gebruik en om een beetje te blijven oefenen/experimenteren met stekken maken.

Ik heb nog nooit problemen gehad met zaden ontkiemen (altijd alleen nog maar zaden bij Sannie besteld :tu ), maar van de negen zaden is er geen 1 ontkiemd :jump: .

 

3 verschillende manieren van ontkiemen toegepast (3 pogingen gedaan met telkens 3 zaden):

 

Setup:

Secret Jardin DR120W

Tneon 2 x 36 Watt 9000K, temperatuur continu tussen 23 en 25 graden in een propagator met vochtig seramis.

 

1e keer rechtstreeks in vochtig stek- en zaaigrond. Na dikke 2 weken heb ik de zaadjes opgegraven en ze zagen er nog net zo uit als toen ik ze erin had gestopt :jump: .

 

2e keer in vochtig (niet zeiknat) keukenpapier. Daarna huishoudfolie eromheen en uiteindelijk verpakt in aluminiumfolie. Normaal gesproken zijn zaden op deze manier in 2 - 3 dagen bij mij ontkiemd, maar ze zitten er vandaag al 13 dagen in en nog geen enkel teken van leven. Ik denk dat ik deze ook weg kan kieperen :lol: .

 

3e keer in Spongepots, ingewaterd met bacto. Hier zitten ze nu 11 dagen in en ook nog geen enkel teken van leven :lol: .

 

In totaal had ik 12 zaden ontvangen, dus heb er nog 3 over. Ik hoop dat ik hier toch nog een dametje uit kan halen, maar heb er weinig vertrouwen meer in.

 

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het ontkiemen van de Santa Maria zaden?

 

Groeten Beaker :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

De santas die ik had doorgekruist/gefemmed gingen al na 16 uur open met kiemetje in een glas water.

Maar dit is ook nog de originele Santa van vroeger die je zover ik weet niet gauw tegen komt in deze tijd.

(Mijn geredde liefje,wat zij en ik hebben meegemaakt in die jaren dat we bij elkaar waren door dik en dun,

die me haar dankbaarheid heeft getoond in een oldskool Santa met gratis 40 vrouwelijke zaden per ons)

 

naar mijn weten zijn santas juist zeer levenslustige planten en kiemen de zaden supersnel uit.

 

Ik zou een mailtje naar Nomercy mailen dat ze niet uitkwamen,

er is denk ik iets mis gegaan en dat kan iedereen overkomen.

Het is wel klote dat je met hoop 11 dagen zit te wachten en dat er niks uit komt.......

Ik denk dat Nomercy dat wel kan begrijpen en dat ze je een nieuw pakketje zaden op stuurt als je ze dit uit legt.

 

Laten we hopen dat het goed komt of anders lijken me nieuwe zaden wel een nette service.

11 dagen is wel erg lang voor een santa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja inderdaad even mailtje sturen naar no mercy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Nederwierie,

 

Je bedoeld die Santa's die je noodgedwongen in het donker heb moeten zetten door die blauwpetten?

Ik had het ergens in 1 van je verslagen gelezen, echt zonde :lol: .

 

Ontopic:

Zat er zelf ook over te denken om ze een mailtje te sturen, maar ben benieuwd of er hier meer mensen problemen hebben met deze zaden.

Als ik hier de enige ben die problemen heeft met deze zaden, zal het dus aan mijzelf liggen en dan heeft het weinig nut om ze hier mee lastig te vallen :P .

 

Groeten Beaker :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal blijken ze verrot als ze zo lang niets staan te doen, maar dat zie je pas als je er in knijpt. En als het tot nu toe altijd goed ging ligt het echt niet aan jou, zelfs al zou je de enige zijn, je hebt er zo te lezen niets raars mee gedaan. Ik heb een jaar of acht geleden de F3 gehad, en daar zaten een aantal ronduit slechte zaden tussen (klein en onafgerijpt) die niet uitkwamen, maar degenen die er fatsoenlijk uitzagen deden het naar behoren.

 

P.S.: Stuur niet alleen een mailtje naar info at nomercy.nl maar ook eentje naar "cees" op hetzelfde adres.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kerel ,

 

volgende keer bij Wietzaadjes.nl bestellen .

die zaden doen het gewoon !

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé dat topic had ik niet meer aan gedacht, bedankt :lol: .

Ik ga morgen meteen een fles waterstofperoxide halen en uitproberen met deze laatste 3 zaden.

 

P.S.: Stuur niet alleen een mailtje naar info at nomercy.nl maar ook eentje naar "cees" op hetzelfde adres.

 

Ik heb naar beide adressen een mailtje gestuurd. Bedankt voor de tip.

 

Groeten Beaker :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het verhaal van mijn eerste post dus naar beide adressen gemaild en van Roy een mailtje terug ontvangen:

 

Hoi Beaker,

 

Vreemd dat alle 9 zaden niet ontkiemd zijn, het kan wel eens zijn dat er 1 niet ontkiemd maar alle 9 vind ik echt vreemd.

Regelmatig test ik de kiemkracht van de zaden en zeker met de Santa Maria hebben we geen probleem.

 

Als je deze methode gebruikt kan er eigenlijk niet fout gaan:

 

https://www.nomercysupply.nl/phpBB3/viewtop...f=35&t=2302

 

Met de Sannie pots hebben we geen ervaring dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.

Met de andere 2 manieren moet het op zich wel oké gaan mits je natuurlijk niet teveel of te weinig water hebt gegeven.

...

 

Groet,

Roy

 

Ik heb hier vorige week woensdag nog op gereageerd, dat de methode in zijn link dezelfde methode is als ik heb toegepast met keukenpapier. Bij gebrek aan watten, gebruik ik altijd keukenpapier (eerst zeiknat maken en dan krachtig uitknijpen) en nooit problemen mee gehad. Ik zal wel een zak watten halen voor de volgende poging.

 

Door omstandigheden komt mijn hobby even op een laag pitje te staan, dus die laatste 3 zaden bewaar ik nog even in de koelkast. Wat dat betreft is het een geluk bij een ongeluk (of een voorteken ;) ) geweest dat er niet 1 is uitgekomen, anders had ik ze moeten :lol: . Denk dat ik daar meer moeite mee had gehad ;) .

 

Ik wil al een hele tijd een keer een kweekverslag plaatsen, maar is er tot nu toe nog steeds niet van gekomen ;) .

Zou gauw ik weer begin met deze laatste 3 zaden onkiemen (m.b.v. waterstofperoxide :) ), ga ik hier een kweekverslag van maken :D .

 

Groeten Beaker :)

 

Edit: Bericht aangepast. Ik had de context een beetje uit verband getrokken, sorry :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even offtopic maar zag dat eskobar santa maria x amnesia fem aan het testen is :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het wel klote voor je dat die zaden niet uitkwamen,

en ik zie dat je de soort Santa maria graag wilt kweken.

 

Ik heb misschien een leuk aanbod voor je.

Aangezien ik nog een paar zaden heb van de Santa maria (origineel)van vorig jaar die ik dit jaar niet kan kweken wegens ruimte tekort etc.

Wil ik je bij deze 10 zaden schenken, en deze komen wel uit kan ik je garanderen.

Normaal zou ik ze niet weggeven maar nu ik zie dat je echt voor die soort wilt gaan wil ik je deze zaden wel gunnen.

 

Dit is een exclusief soortje kan ik je vertellen.

Het is een lichte herma dus je krijgt gratis per ons bij de oogst ongeveer 40 merendeels vrouwelijke zaden.

 

Geef maar een berichtje als je er interesse in hebt met een post adres en ik stuur je 10 zaden van de Santa Maria.

 

Greets

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om het verhaal hier compleet te maken, het volgende:

 

In mijn kweekverslag heb ik de laatste 3 zaden proberen te ontkiemen, maar het is mij niet gelukt om deze op te laten komen :rofl .

Ik heb net via de mail contact gehad met Roy van No Mercy, want ik zou hem op de hoogte houden over deze Santa Maria's.

Omdat bij mij alle 12 twaalf zaden zijn mislukt, stuurt hij mij nieuwe zaden toe :) . Dit vind ik toch wel topservice van No Mercy :rofl . De Santa Maria is tijdelijk niet leverbaar, dus krijg ik de Double Fun snel.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had mooi gewacht op me santa maria.. :)

 

en als je volgende keer gaat ontkiemen probeer het dan eens zo...

 

dag 1 = gewoon in een glas water op een donkere plek op kamer temperatuur

dag 2 = in de pitpot/plug/potje etc... weer in het donker op kamer temp

dag 3 = lamp er boven want ze komen vandaag ALLEMAAL boven... :rofl

 

95% slagingspercentage

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Stikkie,

 

Kan ik uit je eerste zin opmaken, dat de Santa Maria een fijner rokertje is dan de Double Fun? Jij bent immers de grote tester hier, dus geloof je meteen :) . Toch lijkt de Double Fun mij ook niet verkeerd.

Met dank aan nederwierie heb ik hier nog wel een paar zaden van de Santa Maria, maar deze zijn volgens hem licht herma, dus lijken ze me niet zo geschikt voor een zaadkweekje. Deze ga ik na mijn zaadkweekje zetten om gewoon af te bloeien. Zo gauw de Santa's bij No Mercy weer leverbaar zijn, ga ik daar ook weer een poging mee wagen.

 

Bedankt voor de tip voor het ontkiemen, dit zal ik zeker ook een keer proberen :rofl . Dat wordt dan de 5e methode :rofl .

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat topic had vanmiddag ook al bekeken :) .

Zoals ik al zei; lijkt me ook geen verkeerd soortje :rofl .

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi beaker,

heb afgelopen week de royal queens zaden van no mercy ontvangen , die zijn allemaal uitgekomen , goede kiemkracht.

Ik had churchzaden van ghs, maar die hebben het allemaal niet gered. ja vervelend blijft het.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeker nog even contact opnemen met No Mercy. Hun zaden zijn best bekend en goed en zeker dit soortje. Omdat je al meerdere malen met succes zaden hebt ontkiemd, lijkt het me sterk dat het aan jou ligt. Er is dus iets mis met de zaden.

 

Stel No Mercy voor dat je de niet ontkiemde zaden naar hun toestuurt, dan kunnen ze er evt. naar kijken\onderzoeken. Ik weet dan zeker dat ze het goed met je maken, want dit is echt een gerenommeerde shop met een goede naam. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik heb ook contact opgenomen met No Mercy en ze zijn echt niet kinderachtig. Ze sturen mij ook nieuwe zaden :o .

Jammer alleen, dat de Santa Maria nu tijdelijk niet leverbaar is. Ik kon kiezen uit Double Fun en Desert Queen.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja, ik heb ook contact opgenomen met No Mercy en ze zijn echt niet kinderachtig. Ze sturen mij ook nieuwe zaden :bier .

Jammer alleen, dat de Santa Maria nu tijdelijk niet leverbaar is. Ik kon kiezen uit Double Fun en Desert Queen.

 

Groeten Beaker

 

Mmmmm, tijdelijk niet leverbaar zou er toch iets mis zijn met de vorige partij? :D

 

Goed dat ze het hebben opgelost, want deze gasten hebben een grote naam in de zadenwereld en bovendien heel veel kennis van zaken. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mmmmm, tijdelijk niet leverbaar zou er toch iets mis zijn met de vorige partij? :o

 

Bij mij zijn er net 5 van de 6 SM F8 gekiemd... dus niks mis mee! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit ook een keer gehad met skunk zaadjes die ik bij sannie had besteld. van de 5 geen 1 uitgekomen. Ik zelf deed ze altijd in een glas water tot ze open gingen en normaliter gingen ze dan de grond in.

 

geen flauw idee hoe dit kon..

 

grtz ww

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...