Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

NiTrOgEn

Ronde Potten van 10 liter of Vierkante potten

Recommended Posts

Ik herzie mijn mening, ronde potten leveren meer op dan vierkante. Dat komt omdat er in ronde potten geen knikken in de wortelstructuur voorkomen. De wortels liggen immers in een vloeiende lijn zodat er geen constipatie ontstaat in de sapstromen.

Met een beetje fantasie valt een hoop te verklaren :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met alle respect....

 

Met vierkante potten geef je de wortels meer ruimte om te groeien...Dus!?

 

Eigenlijk wel een beetje logisch dat vierkant dan ietsie pietsie beter is..

 

 

Groetjes

Jan :o

 

Ps. tegen de tijd dat het verschil gaat tellen dan ben je al zooo goed bezigh dit gaat dan misschien om een grammetje, de rest moet ook goed en aan elkaar gerelateerd zijn/gegeven worden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ronde potten van 45 liter gaven echt wel meer dan mijn vierkante van 11 liter. Scheelde een factor 5. :o Niet te serieus, ik antwoordde met een kwinkslag....

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon blijven lachen. Deze discussie lijkt meer op de vraag: Wie was er eerder de kip of het ei?

Ik moet geloof ik stoppen met roken :o zoals de meesten hier haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat zou ik het beste gebruiken

 

een ronde of een vierkante pot van 10 liter??? :o

 

 

 

 

Met alle respect....

 

Met vierkante potten geef je de wortels meer ruimte om te groeien...Dus!?

 

Eigenlijk wel een beetje logisch dat vierkant dan ietsie pietsie beter is..

 

 

Groetjes

Jan

 

 

 

Kwist niet dat er in een vierkante pot van 10 liter meer ruimte zat dan in een ronde pot van 10 liter :) ;) ;) :P :P :P :D

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga nu testen met 2 bakken van 1m op 50 cm en 50 cm diep ga er vier(per bak) inzetten ben benieuwd naar het resultaat voorheen had ik ook ronde potten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zowel vierkante als ronde potten, de vierkante potten zijn duidelijk beter. waarom weet ik niet, maar het is wel zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan beter op steenwol gaan zitten scheelt je een hoop vragen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
gewoon blijven lachen. Deze discussie lijkt meer op de vraag: Wie was er eerder de kip of het ei?

Ik moet geloof ik stoppen met roken :) zoals de meesten hier haha.

inderdaad...

ronde of vierkante, als je het mij vraagt zijn 7-hoekige potten beter hoor :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistling

Oke! je hebt gelijk 10 liter vierkant of rond maakt qua volume niet uit... Maar met vierkante 10 liter potten kan je er meer kwijt per m2!

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is zeker het geval , er zit veel minder lege ruimte tussen de potten dan bij ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10L is 10 L, let er alleen wel op dat de pot onderaan net zo breed is als bovenaan ! Word de pot naar onder toe steeds smaller dan hebben de wortels minder medium om in te groeien.

 

Edit voor kwekeling : ik bedoel ermee dat potten die taps toelopen niet geschikt zijn, omdat de wortels naar beneden lopen hebben ze minder grond om in te groeien, ook al heeft de pot een gelijke inhoud als een niet taps toelopende pot.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10L is 10 L, let er alleen wel op dat de pot onderaan net zo breed is als bovenaan ! Word de pot naar onder toe steeds smaller dan hebben de wortels minder medium om in te groeien.

Wow die snap ik effe niet je zegt eerst 10 liter = 10 liter en dan die laatste paar woordjes :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

o.k ff wat concreter!!

 

Gegeven : ronde potten van 10 liter en vierkante vaan 10 liter ,met beide dezelfde hoogte ( dat moet er echt wel ff bij worden vermeld)

 

We gaan uit van bv 2 vierkante meter oppervlak .

 

Je kunt meer vierkante potten kwijt op die 2 vierkante meter ,dan ronde

en dus ook meer planten .

 

 

Wil je het aantal planten beperken dan kun je in plaats van meer vierkante ook grotere vierkante nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...