Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
lubbie

beginnende binnen kweker

Recommended Posts

hallo,

 

ik heb een complete ingerichte tent van secret jardin (1,50 x 1.50) gekocht. met een 600watt lamp. ik heb hierbij 7,5 liter potten gekregen (20) en kan deze week stekken gaan halen. verder heb ik al aarde van de growshop dus in feite heb ik alles om te beginnen. ik heb nog geen ervaring met binnen-kweken maar wil toch aan de slag gaan. mijn budget om een ph/ec-meter is op gegaan aan de rest van de spullen. ik heb overal op het forum gezocht maar heb nog niet een goede manier van voeding geven kunnen vinden zonder ec/ph meter. wat ik nu dus zoek is een complete voedingslijn+schema voor mijn eerste kweek zonder ph meter. ik heb het starterspakket van sannies gezien, maar aangezien ik ga beginnen met stekken ipv zaden heb ik niets aan die zaden en spongepots. wie heeft een goede oplossing voor mij voor 20 planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

 

oplossing is doorsparen voor op zn minst een ph meter want water in heeft overal andere waardes. kwa voeding doen wat er op de fles staat. sommigen gaan er liever iets onder zitten omdat fabrikant natuurlijk wil dat je snel nieuwe komt kopen : ) ik heb er nooit problemen mee gehad.

ec meter is weten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik al jaaaren biobizz vloeibare organische plantenvoeding met heel wenig probleempjes.

 

Bio Grow en Biobloom en je kunt draaien heen, per 5 liter bij 123 tuintechniek voor nog gen 30 euro per fles, kun je echt een tijd mee doen.

 

niks ph meten enzenz.

tuurlijk kun je tweaken maar in beginsel is dit super, de buffertabs van sanny zijn ook makkelijk trouwens, veel wegen leiden naar Rome maar zonder PH en Ec te meten kom je vanzelf op het meer Organische spul uit denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

tnx! helemaal top!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook een 1 componentenvoeding nemen, bijvoorbeeld van House&Garden. Kost bij de shop ongeveer 50 euro voor 10 liter en je gebruikt 50ml op 10 liter water (500ml op 100 liter). Doe je dus heel lang mee.

 

Ik vind je licht 1x 600w op 1.50 bij 1.50 aan de magere kant, want een 600 watter beschijnt ongeveer 1.00 bij 1.20. Dus na je eerste oogst wat spul verkopen en een lampje bijhangen zou ik zeggen OF een 1000 watter gebruiken. :lol:

 

PS matig met voeding, beter iets te weinig dan teveel. Pas voeding geven als je aarde echt droog is, want dames houden niet van natte voeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na de eerste oogst wil ik er inderdaad een 600watt bij gaan hangen (of 2x 400watt) ! maar het budget is voor nu op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je iets meer vertellen over je setup ?

compleet ingericht hok ? zo'n std setje van shop ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja gewoon een standaartsetje van een online growshop (onlinekweken.nl weet niet of ik dit mag vermelden)

Edited by djbroertje
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed heb kun je dan het beste BIO voedingen gebruiken daar is meten blijkbaar niet zo belangrijk bij als ik alles goed begrepen heb wat ik hier en daar heb gelezen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Lubbie,

 

Allereerst wil ik je vragen om de ADD-REPLY button te gebruiken IPV de Reply. anders quote je elke keer het bericht erboven, en dat is niet nodig.

 

Verder zou je om te beginnen kunnen kweken met buffertab's en voor de bloei bijvoorbeeld BAC bloei, zoals je al hebt gezien in het starterspakket.

Je kunt ook alles los kopen, dan hoef je geen zaden te bewaren, maar in de toekomst zou je deze ook best eens kunnen ruilen of zo. En wie weet ga je toch nog een keer wat proberen met zaad, dan heb je ze maar vast.

 

Zo hou je het lekker simpel, en hoef je ook geen PH en EC te meten.

 

Succes met de toekomstige kweek.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...