Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
geer

bubbelgum in de tuin

Recommended Posts

hey alle, leuk jullie weer te spreken

 

we gaan eindelijk weer beginnen buiten in de tuin. eindelijk komen de stekkie`s eraan.

het is de soort bubbelgum geworden, ze vertellen mij dat deze soort heerlijk gaat ruiken in

de tuin en niet zal gaan stinken. erg zoete geur. iemand bekent met deze soort ?

 

voor deze kweek, gelijk naar buiten dag en nacht. of de nacht nog lekker warmpjes naar binnen ?

 

we gaan weer voor 5 stuks, dit getal is volgens mij gedoogt, of is de wet/regelgeving voor 2012 veranderd ?

 

hoe groot kunnen deze soort worden ? gaan deze ook over de 2 meter heen ?

 

geer

Share this post


Link to post
Share on other sites

geer,

 

als je ze gelijk buiten wil laten staan zou ik nog een maandje wachten

het is niet alleen te koud de dag is ook nog te kort waardoor ze metteen in de bloei schieten

dus gaan ze op een gegeven moment reveggen

 

als ze niet te hoog mogen worden kun je beter nog later beginnen

 

zet je ze in potten of volle grond?

 

gr gustavo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ook nog maar eff wachten. Vooral met het vooruitzicht van komende dagen. Stekken van te voren altijd laten wortelen in aarde voor ze naar buiten te doen. Daarnaast ga je verduisteren? Bubblegum lijkt me niet fantastisch voor buiten zonder verduisteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze idd begin mei pas buiten zetten,nu is er nog steeds wat nachtvorst...

 

Zal deze wel volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoiii heel veel succes met je kweekje , ik heb ze ook buiten staan net een weekje maar zie duidelijk dat de kou de groei tegen houd, en de mijne zitten in 1 liter potjes in een kasje , De grond zou ik nog ff mee wachten vergeet niet te beschermen tegen slaken want die vreten zon mini plantje in 1 x op :wave:

 

succe en groeten pac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bubblegum is niet echt een vette buitensoort. Het is een plantje wat niet al te groot wordt, niet veel zijtakken aanmaakt, maar wel een grote vette hoofdtop. Zorg er dus voor dat je meerdere hoofdtoppen krijgt (paar keer toppen). Hier zit ook weer direct het gevaar, want aan het eind kan er snel toprot onstaan en dat zou erg zonde zijn. Bovendien is Bubble niet echt een grote opbrenger, maar wel lekker ..... :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo all......

 

bedankt voor alle berichten. we zijn ermee aan de slag gegaan.

ze staan idd nog niet buiten, dat zou inderdaad te koud wezen. ze staan

heerlijk van het zonnetje te genieten in het raamkozijn.

 

nu mijn vraag, ik lees dat dit een gevoelig soortje is. ook zou dit geen grote opbrenger zijn

nu wil ik er 5 in de tuin hebben staan, die het net zo doen als vorig jaar, wat brengt deze soort op.

qwa gewicht, is dat 200gr of 400gr per plant. graag zou ik ook willen weten welke plant ik hebben zou moeten voor

de 800gr de plant. wil dit jaar voor maximaal gaan.....

 

dus hoor jullie graag hierover, en foto`s volgen snel....

 

geer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Geer,

 

Het is onvoorspelbaar wat je allemaal vraagt.

 

Als we weer zo n zomer als vorig jaar krijgen, reken dan maar niet te veel op een grote opbrengst.

Het ligt aan zoveel omstandigheden, je medium, of je gaat bijvoeden etc. etc.

 

Succes in ieder geval met voorgroeien binnen,hopelijk geef je savonds nog licht bij.

 

Ben benieuwd naar je eerste foto s

 

Fijne avond nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou voor een iets sterker soortje gaan aangezien je in NL nooit weet wat voor zomer je krijgt.

 

VH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga mee kijken.

 

En wat mensen al melden zal lekker tot mei wachten (heb auto`s in de volle grond staan maar die staan stil (Te koud s`nachts) .

Of binnen voor groeien.

 

Veel succes.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey geer

 

ik weet niet of je je tent nog heb maar anders zou ik ze daar ff een maandje in voor groeien en ze dan naar buiten sturen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om die rot te voorkomen kan je ze ook gewoon de laatste periode weer naar binnen halen ( als je ze niet in de volle grond zet natuurlijk), zou ik doen als ze zo lang moeten afbloeien en dan heb je ze van mei tot oktober gewoon buiten staan.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi all.

 

inderdaad is het nog veels te koud buiten...en staan ze in het raam. gaan mischien zo half april naar buiten overdag en sàvonds weer naar binnen. krijgen ook nog licht bij. tot 23.00. badkamerlicht.! groeien hahahhaa zoals onder een 600 natuurlijk niet maar gaat langzaam omhoog.

zie wel verschil na 1 week. dat het een gevoelig soortje is heb ik mij ook laten vertellen. zo ook door jullie.

voorspellingen kan je er zeker niet op los laten, maar was gewoon een vraag of ik niet moest veranderen van soort, waarvan zeker is dat deze

groot opbrengen. had vorig jaar,......kg. droog uit 5. en eigenlijk na de storm nog 4 weken te vroeg geknipt. was benieuwd of dit met de bubbel ook mogelijk was. thx voor de replay all.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi all.

 

ik heb een vraagje voor het bewateren van de peuters.

 

ik geef ze nu water, chaufontaine met een ph van 7.2

tenminste dat staat op de fles. nu heb ik ook de spa blauw fles bekeken en

die heeft een ph van 6.0. wil dit volhouden tot dat ze naar buiten gaan als kleuters.

daarna zal ik ze voorzien van regenwater. is dit okee ???

 

geer

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee geer

 

regenwater is wel iets zuurder dan normaal, maar ach ja het is natuurlijk da wat kan het nou voor kwaad :D

 

VH

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst nogmaar eens gelukig zijn met sannie zn producten. en geen ph /ec ofiets gewoon water uitde kraan/sloot/lucht en perfect groeien

 

ph 7 is aande hoge kant kzou dan de spa geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey all.

 

heb een vraag,,,, klopt het dat deze soort zo verschikkelijk stikt ? zwaar ruikt ...@

anders is het wel verstandig om iets lichters ruikend in de tuin te zetten.

 

staan nou in de woonkamer lekker in het zonnetje maar pfffff ze ruiken...................

 

geer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Geer,

heel veel succes met de Bubble Gum!

gallery_5351_7582_37499.jpg

Ik ben 1,90 m lang en dat is een Bubble!

Helaas niet geoogst i.v.m. vreemdbestuiving. :wave:

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey collega.

 

wat een boom van een plant zeg!!! ojee en daar heb ik er 5 van.... op een plekje van 4 vierkante meter.

dat gaat wat beloven, en de overlast qwa stank van de plant. was die hevig of viel het allemaal wel mee. ?

 

en vreemdbestuiving ? hoe kan dat nu weer ?

 

geer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen ervaring met het soortje maar heb wel grotere planten in de tuin gehad, buren merkten helemaal niets en we zitten toch dicht op elkaar. Zelf rook ik ze ook bijna niet tenzij ik binnen een meter van de planten stond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo alle.....

 

we zijn weer redelijk op gang, alleen het enorme k.. weer laat het een beetje tegenvallen

 

de kleintjes zijn inmiddels wel kleuters geworden, maar hebben het fris nog steeds buiten.

 

vraag, nu zijn ze ongeveer 30cm hoog, is het nu al tijd om te toppen voor de warme periode.

 

of moet ik nog even wachten ???

 

geer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met het weer in het vooruitzicht zou ik wachten op wat zonnige dagen.

Door te toppen maak je toch een wonde en geef je stress.

Als het 3 dagen regent kan dat volgens mij niet goed zijn voor die wonde.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

haa die geer,

 

 

gaaf dat je met de bubblegum aan de gang gaat, ik ga snel ook starten met bubble gum onder TL en zodra het weer het toelaat gaan ze in 35 liters naar buiten ook een stuk of 5, Bubble gum is een mooi soort, met niet heel veel vertakking, maar de toppen zijn knoerd hard! toppen na de 5e internote!

 

gaat goed komt suc6! hopen op een zomer vol zon :bier

 

Grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...