Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

junky jonkel

trauma's weg

Recommended Posts

Jongens , of julie dat nouw geloven of niet , ik heb het raarste effect bij wiet , een bij effect is dat ik EGT HEEEEEEL HARD NAADENK , een vriend van mij draaide een shagie , en ik zat em helemaal te bestudeeren :verrygood ik keek hoe hjij draait wat voor sucks hij neemt , ebn das altijd zo en met hasj is het nog harder :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doordat ik momenteel probeer een trauma te verwerken ben ik inmezelf aan het terug vluchten met als resultaat dat ik niets meer voel, behalve soms depressie. Ik handel als een leeg hulsel en kijk momenteel naar mezelf als ik aan het werk ben of praat. Kan nergens meer op concentreren en geraak soms in paniek. Nu heb ik zelf nooit cannabis gebruikt, maar wel twee jointjes gekocht. Ik weet niet of het slim is maar wat ik boven beschrijf maakt mijn gewone leven onmogelijk momenteel en heb ik nergens meer zin in. Ik hoop gewoon dat een jointje mij weer even laat voelen en mij terug brengt in mijn eigen lichaam.

Maar zal het werken, kan het mss klein beetje proberen en anders gewoon weg gooien? Of zijn een paar trekjes ook niet verstandig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jouw beschrijving komt mij heel erg bekend voor Antonia. Zelf blow ik wel en ik moet je zeggen dat dat niet de oplossing is voor je problemen. Ik heb naast die verschijnselen die jij beschrijft al m'n hele leven last van ernstige moeite met inslapen, wat eigenlijk de reden is dat ik blow omdat ik geen andere manier meer kan bedenken om mijn hoofd leeg te krijgen. Het blijft anders 24/7 malen en kraken daarbinnen. Ik heb een hekel aan slaappillen en andere synthetische drugs (om discussie te voorkomen: Niet vanwege het synthetische aspect... :rofl ) en weet dat wiet ook niet risicoloos is, maar voor mij wel de minst 'slechte' keuze op dit moment. Feitelijk zijn dit dus de ideale omstandigheden voor het opwekken van een geestelijke verslaving... <_<

 

Nou las ik laatst het zoveelste onderzoek van de zoveelste wetenschappelijke instantie waaruit zou blijken dat het gebruik van cannabis helpt bij het verwerken van posttraumatische stress (klik!), maar er is ook een duidelijk verband tussen cannabis en het ontstaan van psychosen. Als ik objectief naar mezelf kijk kan ik constateren dat ik inderdaad steeds minder last heb van 'mijn trauma', maar of dit nou door het blowen komt of dat het gewoon de tijd is die uiteindelijk alle wonden heelt vraag ik me af... Wel merk ik dat cannabis op de lange termijn invloed heeft op je persoonlijkheid. Ik heb genetisch gezien enige aanleg voor psychosen en ik denk te merken dat cannabis deze aanleg naar boven haalt, ook al zou ik mezelf niet als psychotisch willen bestempelen.

 

Cannabis is voor een heel groot deel nog onbegrepen door de wetenschap. Dat komt natuurlijk omdat we het lichaamsdeel waar het vooral uitwerking op heeft nog niet voor 100% begrijpen. De hersenen zijn een zeer complex iets en men heeft al vaker geprobeerd uit te vogelen wat de invloed is van verschillende cannabinoïden. De effecten van alle individuele werkzame stoffen zijn zeer uiteenlopend en de exacte gevolgen van de combinatie grotendeels nog onbekend, vandaar al die tegenstrijdige berichten. Maar ga er maar van uit dat het geen perfect geneesmiddel is en het ene positive gevolg weer teniet gedaan kan worden door een ander negatief gevolg.

 

Die twee jointjes kunnen echt geen kwaad, maar ik denk niet dat ze je kunnen zeggen of je er baat bij hebt als je nooit eerder geblowd hebt. Veel mensen moeten eerst een tijdje 'gewend' raken aan cannabis voor ze kunnen bepalen wat voor uitwerking het nou echt op ze heeft. De eerste keer is vaak heel anders dan latere ervaringen en het duurt een tijdje voor je door hebt wat het op langere termijn met jouw geestelijke gesteldheid doet. Het zou dus kunnen dat cannabis (of een specifieke soort) jou kan helpen bij het verwerken van een trauma, maar het risico zit hem in het feit dat je eigenlijk al een tijd moet blowen om hierachter te komen. En dat kan ook betekenen dat er andere effecten optreden die je juist weer verder van huis helpen...

 

Probeer dus gerust uit wat een jointje met je doet, maar zie het niet als een definitieve oplossing voor je probleem. Bij een echt trauma kun je beter langsgaan bij een professionele instantie en daar een stapsgewijze aanpak mee plannen. Een joint zal je helpen bepaalde dingen even (tijdelijk) van je af te zetten, maar ze zullen de volgende dag gewoon weer terug zijn en om dan opnieuw een joint op te steken biedt geen soelaas. En dat is dan weer de kant van de geestelijke gewenning waar men het over heeft; blowen om te vergeten, zonder dat er iets gebeurt aan de oorzaak van het probleem. Blowen kan 'probleemontwijkend gedrag' in de hand werken en daar wil ik je voor waarschuwen. Zie het in de eerste plaats als een genotsmiddel wat je gebruikt op een moment dat je al niks meer aan je hoofd hebt. Het kan namelijk emoties versterken en als je gaat blowen op een moment dat je je ellendig voelt kun je dus nog verder in de put geraken... En vice versa natuurlijk! Kijk voor meer info eens op deze site of die van Jellinek of www.drugsinfo.nl. Veel sterkte met het verwerkingsproces. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed verhaal Mad,

Ik rook inmiddels een jaar of 24 ,en het verandert je leven ,niet zozeer positief of negatief maar het verandert je .

Ik heb ook depressies mee gemaakt, gelukkig niet van het blowe maar genetische aanleg ,zodra ik tekort aan zonlicht krijg wordt ik zwaarmoedig ,maar daar hebben ze zonnebanken voor uitgevonden.

Medicijnen werken wel maar dan denk je helemaal niet meer en wordt je een zombie.

Blowe helpt dan beter om me rustig en vrolijk te houden ,dit wel in overleg met mijn huisarts.

Maar duidelijk verhaal wat je neer zet .

Een ieder vewerkt een trauma nou eenmaal anders ,maar vluchten in drugs of drank is niet de oplossing ,het kan je tijdelijk een goed gevoel geven maar het lost niks op .

Antonia wandelen helpt ook om je gedachte te verzette en een psichiater helpt je om die gedachte op een rijtje te zetten .

Succes, Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooit weleens gehoord dat marijuana stemming versterkend is ? :verrygood

 

ik neem aan dat je na een traumatische ervaring niet echt vrolijk bent en je blowt jezelf alleen maar meer de zorgen in....

 

Dus ik zou ff die blow laten liggen na een traumatische ervaring :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ooit weleens gehoord dat marijuana stemming versterkend is ? :verrygood

 

ik neem aan dat je na een traumatische ervaring niet echt vrolijk bent en je blowt jezelf alleen maar meer de zorgen in....

 

Dus ik zou ff die blow laten liggen na een traumatische ervaring :nerd

 

Nou ik heb geblowd voor het eerst hele avond lang en eigenlijk niet echt veel van gemerkt, kreeg beetje zelfde gevoel nadat je drie glazen alcohol gedronken had. Alleen dus wat losser en een beetje normaler dan k eigenlijk werkelijk ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb in een soort van psychose gezeten (amfetaminepsychose), als ik alleen was gewoon nuchter werd ik gewoon gek, ik dacht dat niemand me meer wilde kennen als ze niet konden afspreken etc etc. wiet maakte me wel rustiger op dat moment, maar het neemt de problemen echt niet weg!!

 

nu ben ik gestopt met veelvuldig/dwangmatig gebruik van amfi en nu ben ik vaak erg gesloten en onzeker in de buurt van andere mensen, maar of dat het resultaat is van het blowen op die momenten kan ik ook niet zeggen, wel dat als ik nu blow dat onzekere gevoel in de buurt van veel andere mensen wel word versterkt, daarom ben ik meer een alleen blower, wat wel bevalt omdat ik anders zo druk ben in mun kop

 

 

Heb hetzelfde door het blowen, blow nu 10 jaar dagelijks en krijg er meer stress van als ik bij anderen blow, alleen blowen vind ik dan wel weer zalig.

 

Ook heb ik last van sociale angsten als ik geblowd heb en word ik heelk passief.

 

waarom ik er dan niet met stop??? Het is toch zo lekker....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wordt juist actief en sociaal door het blowen, zo zie je maar dat het bij iedereen anders werkt.

En blowen heeft bij mij al diverse malen geholpen om trauma's te verwerken. Mijn huisarts had liever

andere middelen voorgeschreven, die de helft van nederland al slikt. Nee dank je. Het maakt je lever kapot.

Geef mij maar een lekkere dikke toeter, en relax en relativeer.

 

Grtz Blowsterke. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb hetzelfde door het blowen, blow nu 10 jaar dagelijks en krijg er meer stress van als ik bij anderen blow, alleen blowen vind ik dan wel weer zalig.

Ook heb ik last van sociale angsten als ik geblowd heb en word ik heelk passief.

waarom ik er dan niet met stop??? Het is toch zo lekker....

 

Het feit dat je dit zegt is schrikwekkend want het is geweten dat wiet je gevoelens versterkt, dus blijkbaar zijn die onderliggende angstgevoelens bij jou al aanwezig.

Dan moet je Seroxat nemen, deze AD boekt de beste resultaten op dat vlak. Zonde al die mensen die zich van kant maken zonder eerst medicatie te hebben geprobeerd want het red letterlijk levens. Enkel rust er een taboe op, ik lees hier te veel negatieve verhalen daarover. Je komt later klaar, voelt je zelfverzekerder, assertiever, minder slaap nodig, socialer, fitter... ik pak het al jaren en het heeft zowat alles veranderd in positieve zin.

Als dat pilletje me gelukkig houdt, waarom niet ? Suikerzieke nemen tenslotte ook insuline.

Als je sterk genoeg bent bouw je het af, lukt het niet blijf je nog even nemen.

Neem echter geen XTC of coke daarop want dan krijg je het 'serotonine syndroom' en ga je letterlijk dood. Velen weten dit niet maar dat is enkel bij AD en niet bij andere medicatie zoals slaappillen. Te veel mensen (ook hier) denken dat anti depressiva enkel dient voor depressies, is volledig fout dus. Dient oa ook voor alle soorten irrationele angsten of fobieën.

Cannabis maakt geen reet verschil uit op AD, dat kan ik en velen bevestigen :verrygood

Mensen leggen de link van: die kerel slikt AD dus zal hij vast depri zijn en mag hij dus zeker niet blowen want dat verergert het. Dat advies krijg je dan meestal mee. nou ik weet nu wel beter :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ik heb 8 jaar geleden erg veel geblowed min 1 joint per dag een half jaar lang.

Mijn ouders gingen bijna scheiden en ik zat in een moeilijke periode in mijn leven was 16 toen.

ik zat continu maar te malen in me hoofd en kon daardoor ook niet meer slapen na een joint sliep ik heerlijk en werd ik sòchtonds heerlijk wakker.

Ik rookte alleen maar shiva omdat die niet zo sterk was zeiden ze.

na een half jaar weer een gram shiva gehaald samen met een vriend van me en ging roken savonds het ging helemaal mis bij mij en die vriend van me we werden paranoide en kregen hartkloppingen.

De volgende dag bleek dat het een extreem zware wiet was.

ben toen helemaal gestopt en heb nu 8 jaar niet meer gerookt.

 

momenteel zit ik weer in zwaar weer in mijn leven ik heb irrationele angsten en weet niet waar het vandaan komt door al die angsten raak ik soms ook een beetje depri

ik word geholpen aan alle kanten gelukkig en denk er wel uit te komen.

 

Het probleem is dat de dokoren mij medicijnen willen voorschrijven zoals AD (voor de angsten) waar ik absoluut tegen ben want er zijn veel meer nadelen dan voordelen en vind het ook echt troep.

 

Ik wil gewoon weer relaxen en gewoon genieten van het leven.

Daarom wil ik gewoon weer lekker een beetje blowen met fam en vrienden.

Ik kweek nu mijn egein wietje zodat er geen troep of wat dan ook in komt.

 

maar ik schrik wel een beetje van jullie verslagen over psychose etc

 

daarom vraag ik jullie is het verstandig om het wel of niet te nemen (zal het ook aan me dokter vragen uiteraard)

 

ik heb dus angsten voor vage dingen zoals bang om dood te gaan en bang om gek te worden (angststoornis)

 

en wil de wiet alleen gebruiken om af en toe te kunnen relaxen en genieten van het leven

 

alvast bedankt voor jullie reply

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het er goed met je dokter over hebben, maar als ik zo je verhaal hoor denk ik dat het beter is om niet te roken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb altijd last gehad van vreselijke jeuk en trillende handen( een beetje wat op parkinson lijkt) De dokters wisten er niets op te vinden. Tot ik voor de eerste keer een jointje heb gerookt. was het de rest van de week over. Helaas zijn mijn ouders zo vreselijk tegen alcohol, en andere genotsmiddelen. dat het voor mij onbespreekbaar is thuis. En sindsdien rook ik het al 10 jaar stiekem. ( :nerd ), Ik heb zelfs in mijn kamer van die lege capsules liggen, en dan maar ik een soort kruidenthee van thijm, bacilicum wiet en zout, deze laat ik indrogen, zoadat je een bruin wit poedertje overhebt. en daar vul ik de capsules mee. Met twee of drie per week, heb ik nergens last van. Zelfs mijn bloeddruk is nu normaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja serotonintsyndroom kan optreden wanneer een een ad slikt welke de aanwezigheid van serotonine verhoogt en als je daarbij bv xtc slikt, welke ineens een vloedgolf aan serotonine vrijlaat. Meestal gaat dit goed, maar het kan het serotoninesyndroom veroorzaken:hoge koort, wanen, klonteren van bloed....oftewel geen pretje en je kunt er dood aan gaan. Maeva pleit voor seroxat. Dt is een eigen ervaring en het is hem goed recht daar een pos.mening over te hebben. Feit bij die middelen blijft, dat voor 1 een wondermiddel is, terwijl het bij een ander niks doet. Vaak moet je vele soorten ad's geprobeerd hebben voordat je de juiste treft. Wat hij zegt, dat je het niet moet nemen met xtc is wel juist. Teneerste verhoog je het gevaar op een foutieve afloop en ten tweede werken ze elkaar tegen. Dus pas een beetje op allemaal. Welke drug je ook neemt, er zitten gevaen aan pas.

gr.rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de ervaring wat ook bewezen is door de jaren heen, dat het je emotionele stemming versterkt.

Dus ook een slecht humeur. Wiet nuttigen in een depressive stemming is funest.

Ik wil eigenlijk helemaal stoppen met roken, maar het zalige effect van marihuana is de reden dat

ik nog steeds kleine jointjes rook. Het ontspant (let wel, alleen in een goede bui) en geeft mijn

creativiteit in de kunst een flinke boost. Met mijn muziekje erbij ben ik op "vakantie" in eigen huis.

Het verlicht fysieke spanningen.

Bij overmatig lang gebruik kan je wellicht aphatisch worden, maar weet het niet zeker.

 

groet, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor mij werkt het perfect.

ik heb suiker ziekte (diabetes 1) in een gevorderde stadium.

een van de complicaties van diabetes is neuropatie (afsterven van de oppervlakkige gevoels zenuw).

dit veroorzaakt een soort kiespijn gevoel en daar is de wiet heer en meester in het onder drukken van de pijn.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...