Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo mede forum leden,

Voorgesteld heb ik me nog niet dus daar zullen we eerst eens mee beginnen.

Ik ben Poisonous Poet (of mike :tu ), 20 jaar jong en woon in omgeving Breda.

Ben al meer dan 7 jaar bezig met het kweken van ons geliefde plantje maar heb nog nooit een serieuze binnenkweek gedraaid.

Buiten heb ik al heel wat leuke oogsten gehad, maar wil nu wel eens aan het ''echte werk'' beginnen.

Het leek me slim om niet meteen te hard van stapel te lopen en klein te beginnen.

Heb een Secret Jardin tentje gekocht (80x80x160), 400Watt lampje, aan- en afzuiging, voeding en natuurlijk de zaden.

 

13 maart kreeg ik de zaden binnen en zijn ze ook direct in de pitpot's gegaan.

gallery_33671_13704_1012396.jpg

 

17 maart was alles boven en zijn ze in hun eerste potjes gegaan. Ik heb zaai en stekgrond gebruikt met wat mycorrhiza en alleen wat bacto in het water.

gallery_33671_13704_657697.jpg

 

gallery_33671_13704_27726.jpg

 

22 maart, ze groeien al lekker, 1 achterblijvertje maar dat is geen drama want ik kan er maar 4 kwijt in mn tentje.

gallery_33671_13704_1685264.jpg

 

Toen werd het tijd om de boel op te gaan bouwen.

gallery_33671_13704_1625199.jpg

 

Ondanks dat de garage geïsoleerd is wil het 's nachts toch nog wel flink afkoelen, daarom heb ik een warmte matje gemaakt zodat de dames geen koude voeten krijgen. :( (met dank aan Elmo2007)

gallery_33671_13704_44574.jpg

 

Tijd om de aarde in orde te maken.

Ik gebruik bio mix van Bcuzz met een aantal toevoegingen:

- 5 buffer tabs per pot

- 100 gram perfect start per pot

- 0,25 liter complete organics per pot

- 4 gram mycorrhiza per pot (en 2 gram rond de wortels)

gallery_33671_13704_1026579.jpg

 

Tijdens de kweek krijgen de planten BAC bloeivoeding, bacto en yucca mee in het water, verder gebruik ik geen toevoegingen in het water. Normaal gesproken gaf ik alle voeding mee met het water, nu heb ik bijna alle voeding juist door de aarde gemengd om eens kijken hoe dit bevalt.

 

De mooiste 4 staan vanaf gisteren in de tent lekker in de 20liter potten onder de 400Watt lamp. Ik ben van plan om ze een week of 3 te laten groeien en waarschijnlijk komt er nog een scrog netje boven anders wordt het te rommelig denk ik.

Deze foto is vanmorgen genomen, ik was net te laat de lamp was al aan gesprongen.

gallery_33671_13704_728969.jpg

 

Temp met de lamp aan is onder controle, met de lamp uit is het iets aan de koude kant, laagste temp gemeten was 14,6 vannacht.

gallery_33671_13704_505581.jpg

 

Ik heb er weer zin in, hopelijk wordt het een leerzame ronde deze eerste keer. :wave:

 

Groeten,

P.P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze temperaturen heb ik ook gehad. hadden de dames niet echt last van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit man!

 

meer info over je hardware:?

 

 

-Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites
deze temperaturen heb ik ook gehad. hadden de dames niet echt last van

Fijn om te horen, ik zie ook nog geen paars in de steeltjes dus aan de planten te zien hebben ze er inderdaad niet echt last van.

 

Ziet er mooi uit man!

 

meer info over je hardware:?

 

 

-Taiga

Bedankt!

 

Over de hardware;

Diamond Reflector kap met een 400Watt Philips son T pia, geschakeld door een DV12 schakelkastje

225m3 afzuiger met 160m3 CAN filter, aangesloten op thermostaat met fan controller

160m3 aanzuiger

pc fan voor lucht circulatie

verder ligt er een self-made verwarmingsmatje onder de potten en er hangt een terrarium verwarmer in

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben Poisonous Poet (of mike :wave: ), 20 jaar jong en woon in omgeving Breda.

 

Handig, die informatie op internet zetten :(

 

Hoop dat je het in de zomer een beetje red met afzuig capaciteit, ik werk in een 105(l)x105(b)x180(h) en een DR 120 tent, beiden met 400 watt en daar red ik het net met 350m3 afzuig in de zomer, meer was beter geweest.

Die paarse stelen komen nog wel, 14,6 graden is echt veels te laag voor binnensoorten, de ontwikkeling van je planten staat dan bijna stil, dat is zonde natuurlijk!

 

Heb je ook iets van clipventilatoren voor een windje op je toppen?

 

In complete organics zit trouwens ook fosfor (guano), hierdoor kunnen je mycorhizzae schimmels moeilijker koloniseren, had je misschien beter als topdressing kunnen gebruiken. Je kan de componenten van complete organics ook los aanschaffen (en bijvoorbeeld de vispoeder voor stikstof in de groei alvast meemengen met aarde), maar dan zit je wel weer meteen met heel veel spullen..

Goede voedingslijn in ieder geval, dat gaat je zeker niet tegenvallen! Ben benieuwd naar je scrog. Wordt het een platte scrog?

 

Welkom op het forum trouwens, hopelijk kan je hier nog wat leren en kunnen leren van jou met je 7 jaar ervaring :tu

 

Edit: Je kweekt dus vanaf je 13e? Hoe moet ik me dat voorstellen? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Handig, die informatie op internet zetten :tu

Ach twitchy, als ze willen hebben ze ons toch allemaal zo te pakken.

Zodra je iets op internet zet kunnen ze je vinden :wave:

 

Tja die temp zal misschien nog voor problemen gaan zorgen maar dat zal dan een verbeterpuntje voor de volgende ronde worden want in dit hokje kan ik geen kachel meer kwijt.

Ik had inderdaad gezien dat de voeding ook los te krijgen is, maar dit leek mij juist wel makkelijk :(

Dat van die schimmels wist ik niet, volgende ronde alles apart kopen dus.

 

Het wordt inderdaad een platte scrog, heb al een hoop goede verslagen gezien met een ''half pipe'' scrog maar ik ga het toch voor de eerste keer plat proberen.

 

Edit: Je kweekt dus vanaf je 13e? Hoe moet ik me dat voorstellen? :)

Haha, ja ik was er vroeg bij.

Sloeg natuurlijk nergens op in het begin maar ik heb er een hoop van geleerd.

Langzaam opgebouwd en heb nu toch een best net tentje vind ik zelf. ;)

Edited by Poisonous Poet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou toch maar wat voorzichtiger zijn hoor.

Ze kunnen niet achterhalen wie hier wat post (kan altijd natuurlijk , mits toestemming van WF) maar als je je naam en adres bekenbaar maakt ...

Daar sta je nu in je blootje !

 

Net tentje vind je?

Edited by Xploded_puppy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Net tentje vind je?

Niet dan?

Oke, tuurlijk zijn er dingen die beter kunnen maar ik heb erger gezien. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Handig, die informatie op internet zetten :tu

Ach twitchy, als ze willen hebben ze ons toch allemaal zo te pakken.

Edit: Je kweekt dus vanaf je 13e? Hoe moet ik me dat voorstellen? :(

 

Volgens mij heb je daar de goede instelling te pakken, alleen je voornaam, je leeftijd en je woonomgeving zullen (zeker in deze opzet) niet zomaar leiden tot een inval, maar als ze je willen hebben pakken ze je toch wel.

 

Ik vind het wel een net tentje, klein voor een 400 watter, maar moet te doen zijn.

 

Denk overigens dat je in de zomer wel wat temperatuurprobleempjes kan krijgen, maar dat valt waarschijnlijk nog wel op te lossen tzt.

 

Je electra ziet er wat rommelig uit, het lijkt erop dat die Davin over je stekkerdoos loopt? De stekker lijkt me ook lang genoeg om in 1x in het stopcontact te steken?

 

Let er verder wel op wat erop die plank boven de electra gebeurd, zeker geen vloestoffen bewaren in ieder geval.

 

Een goede ronde toegewenst :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
het lijkt erop dat die Davin over je stekkerdoos loopt? De stekker lijkt me ook lang genoeg om in 1x in het stopcontact te steken?

Ja dat lijkt inderdaad zo op de foto, maar de Davin is direkt aangesloten op het stopcontact. De stekkerdoos is weer aangesloten op een andere groep. Niet dat dat echt nodig is met deze opstelling maar dat kwam makkelijker uit.

Bedankt voor de tips Hans! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel succes met je kweekje , de SP is erg lekker en een harde groeier , 2 weken 18-6 is ruim voldoende anders groeien ze je hokje uit :(

groeten en succes van pacman :tu :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suc6! Poet dat je dikke vruchten mag plukken over 10 wkn.

Bedankt Casa, ik waardeer je support! :tu

 

Heel veel succes met je kweekje , de SP is erg lekker en een harde groeier , 2 weken 18-6 is ruim voldoende anders groeien ze je hokje uit :)

groeten en succes van pacman :( :wave:

Ja zou 2 weken genoeg zijn denk je Pacman? Ik was namelijk zelf toch wel een week of 3 van plan omdat ik wil gaan scroggen. Zou dit te lang zijn denk je? Ik ben geen problem met een lekker vol netje. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn weer een weekje verder dus.. tijd voor een update! :tu

Vandaag was de 14e groeidag en ze zijn al goed op weg, toch flink gegroeid in een week ondanks de ietwat lage temp 's nachts.

Ik wil nog even wachten met bloeien omdat ik ze eerst nog allemaal een keer wil toppen.

Ergens in het midden van volgende week zal de klok op 12/12 gaan, ik ga voor een lekker vol tentje. :wave:

 

gallery_33671_13704_3036300.jpg

 

gallery_33671_13704_128625.jpg

 

gallery_33671_13704_132187.jpg

 

gallery_33671_13704_1922419.jpg

 

gallery_33671_13704_1471868.jpg

 

Groeten,

P.P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil ze morgen allemaal een keer toppen, dan nog een dag of 2 groeien en dan 12/12.

Wat denken jullie, ga ik mn netje vol krijgen zo?

gallery_33671_13704_381616.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken de groeipotentie van de Sugar Punch niet, als je zeker weten een vol netje wil hebben houdt dan 50-70% vulling van je scroggnet aan voordat je de klok omzet.

 

Bij de lange doorgroeiers kan dit natuurlijk een stuk eerder.

 

Dus eerst netje spannen, weekje groeien (en ondertussen toppen), volgens mij moet het dan helemaal lukken.

 

Ze staan er mooi bij overigens. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk weer een verslagje van je te lezen.

 

Het is inderdaad zo dat mycorrhiza's het beste koloniseren op een voedings arme grond.

Ik heb met de eigenaar van GK products zitten bomen hierover en het leek ons de beste oplossing om eerst op een kleinere pot voor te groeien op arme aarde om hierna over te potten naar een zwaardere bemeste aarde. Op deze manier maak je gebruik van het beste van de 2 werelden. jammer is wel dat de zaailing niet direct op haar definitieve pot staat.

 

Als je haar nu topt en nog een paar dagen laat groeien zullen ze zeker je netje vol leggen, moet je natuurlijk niet al te grote fouten maken aankomende 4 weken :lol:

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt taiga en hans voor de reactie!

 

Het is inderdaad zo dat mycorrhiza's het beste koloniseren op een voedings arme grond.

Ik heb met de eigenaar van GK products zitten bomen hierover en het leek ons de beste oplossing om eerst op een kleinere pot voor te groeien op arme aarde om hierna over te potten naar een zwaardere bemeste aarde. Op deze manier maak je gebruik van het beste van de 2 werelden. jammer is wel dat de zaailing niet direct op haar definitieve pot staat.

Daar kwam ik dus net te laat achter. Voor de volgende ronde ga ik denk ik alle producten van GK products apart kopen zodat ik het langzaam op kan voeren.

 

Ik ga ze morgen toppen en dan zet ik ze vrijdag of zaterdag op 12/12, dan hebben ze 3 weken groei gehad wat denk ik ruim voldoende is voor een mooi veldje. :lol:

 

Groeten,

P.P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zei het ook al, maar de spullen van sannie en GK moet je even leren kennen, dus jij gaat volgende ronde met nieuwe kennis gewoon nog beter starten :lol:

Echt goed om te zien dat je SP gekozen hebt, dit is gewoon een top soortje, het was mijn 4e soortje om mee te werken en ik vond hem zeer makkelijk om te kweken, goede opbrengst en gewoon een lekker wietje, wat wil je nog meer :lol: Ik vond de SP trouwens ook heel vergeeflijk voor beginnersfoutjes, erg sterk plantje.

Je planning lijkt me prima, ik zou het toppen morgen pas doen als ze minimaal 5 internodes ieder hebben! Daarna lekker paar dagen geven om te herstellen, van het weekend 12/12 zou dus goed moeten kunnen.

Ben erg benieuwd naar het verloop van je ronde kerel, je bent goed voorbereid en weet wat je wilt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Twitchy, ik heb dankzij jou verslag al een hoop kennis kunnen opdoen over de soort en de voedingslijn.

Ik gebruik het dan ook een beetje als leidraad voor mijn eigen kweekje. :lol:

 

Je planning lijkt me prima, ik zou het toppen morgen pas doen als ze minimaal 5 internodes ieder hebben! Daarna lekker paar dagen geven om te herstellen, van het weekend 12/12 zou dus goed moeten kunnen.

Dit had ik zelf inderdaad ook in gedachten, 4e of 5e internode moet even kijken hoe ze er morgen bij staan maar wil niet te lang meer wachten met toppen.

Dan kunnen ze nog een paar dagen bij trekken en dan gaan ze lekker de herfst in. :lol:

 

Groeten,

P.P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de dames net getopt, nu even aankijken hoe snel ze de breedte in gaan en dan zaterdag 12/12 denk ik.

Kon het natuurlijk weer niet laten om een paar fototjes te maken tijdens de bezigheden. :lol:

 

gallery_33671_13704_926070.jpg

Mooi groen :jump:

 

gallery_33671_13704_1576885.jpg

Alles getopt

 

gallery_33671_13704_192931.jpg

Topper de topper de top ( :lol: )

 

gallery_33671_13704_172958.jpg

Mooie compacte opbouw, ben benieuwd wanneer de SP zich van zijn sativa kanten gaat laten zien.

Zal niet lang meer duren! :P

 

gallery_33671_13704_1435062.jpg

 

Nou dat was het weer, nu wacht ik even voor ik weer foto's plaats anders krijgt het meer weg van een fotoalbum dan een kweekverslag.

 

Groeten,

P.P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Looking goor P.P., zaterdag is vroeg zat, deze willen nog wel eens wat groeien, keep it up :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...