Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
armani

CBD Dilemma

Recommended Posts

alien growshop heeft de zaden snel en keurig netjes discreet geleverd. De zaden zaten in de originele verpakking, ongeopend, prima !!!!

 

outdoor mix, cbd crew zaden, verheug me er op, 5 % thc 5 % cbd !!!!!! ( of 6% .....haha )

 

ideaal wietje lijkt me.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alien=goede service :lol:

Ik ben benieuwd naar de resultaten , keep us updated please

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

is goed, normaal gesproken kweek ik 5 planten, maar ik kan niet drogen vanwege pasgeboren baby ( in aug komt de baby ) , dus ik zet 1 of twee planten, die ik kan elders mag drogen.....

 

klein kweekje, maar dan heb ik wel hopelijk een ideaal medicijn!!!!!zelfde eigenschappen als de Bediol die ik van de apotheek had maar dan buiten, op aarde gekweekt en bio....die bediol is met vele lampen, op steenwol gekweekt met hartkloppingen tot gevolg........is met eigen kweek nooit zo.

 

ik verheug me echt op dit soortje.

 

met dank aan arnold63 want die gaf me deze tip, heb jij nog zaden gewonnen op de veiling?

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rol CBD in hasj en wiet onderzocht

Bron

 

Gaat CBD (cannabidiol) een deel van de negatieve effecten van THC tegen? Dat is de centrale vraag in het literatuuronderzoek 'THC, CBD en de gezondheidseffecten van wiet en hasj. Recente inzichten.'

Het Trimbos-instituut voerde het literatuuronderzoek uit op verzoek van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). In verband met de toegenomen hulpvraag voor cannabisafhankelijkheid is het van belang te weten of CBD bescherming biedt tegen psychische klachten die verband houden met THC. Hoewel er geen hard bewijs is, zijn er voldoende aanwijzingen om te concluderen dat geïmporteerde hasj waarschijnlijk minder schadelijk is dan nederwiet. Omdat de meeste onderzoeken zijn uitgevoerd in klinische situaties en minder vaak onder recreatieve gebruikers, is nader onderzoek onder deze groepen gewenst.

 

Geïmporteerde hasj mogelijk minder schadelijk dan nederwiet

Het is bekend dat nederwiet vrijwel geen CBD bevat, in tegenstelling tot geïmporteerde hasj. Naar schatting 70% van de in coffeeshops verkrijgbare cannabis bestaat uit nederwiet. Uit onderzoek onder psychiatrische patiënten blijkt dat het roken van wiet met een hoog THC-gehalte en een laag CBD-gehalte gepaard gaat met een groter risico op het ontstaan van psychosen dan het roken van wiet met een lager THC-gehalte. Verder geeft cannabis met een hoog CBD-gehalte mogelijk minder risico op het ontwikkelen van verslaving dan cannabis met een laag CBD-gehalte. Uit ander onderzoek blijkt dat blootstelling aan cannabis met een hoog THC-gehalte en een laag CBD-gehalte grotere structurele veranderingen in de hersenen veroorzaakt dan blootstelling aan cannabis met een laag THC-gehalte en een relatief hoog CBD-gehalte.

 

Op basis van de beschikbare literatuur kan geen uitspraak worden gedaan over de schadelijkheid van wiet met een THC-gehalte van meer dan 15% ten opzichte van hasj met een even hoog THC-gehalte en een relatief hogere concentratie aan CBD. Wel kan geconcludeerd worden dat er weinig tot geen negatieve effecten gevonden zijn die kunnen worden gerelateerd aan CBD. Daar waar CBD een effect heeft, is dat meestal op een positieve manier. Hasj met een relatief hoog THC-gehalte en een hoog gehalte aan CBD lijkt op grond van de bestudeerde literatuur minder schadelijk dan nederwiet met hoge concentraties THC en weinig CBD.

Met name de verhoudingen tussen en doseringen van CBD en THC verdienen nader onderzoek onder degenen die het meest kwetsbaar zijn voor de negatieve effecten van cannabis. Ook is het aan te raden bij (vervolg)onderzoek waar mogelijk onderscheid te maken tussen gebruik van hasj en wiet en de te meten effecten.

 

 

THC, CBD en gezondheidsaspecten van wiet en hasj

R. Niesink en M. van Laar

Artikelnummer AF1128. Verkijgbaar in de webshop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIJN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

en nu moet IEDEREEN nog wakker worden en de realiteit onder ogen zien; WIET is een mooie plant, die rust en genezing brengt en zo nu en dan een mooie glimlacht op het gezicht van de rokers.

 

legalize.

 

wel top dat er steeds meer aandacht wordt besteed aan het medicinale!

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een paar maanden geleden de HELE site van www.wietzaadjes.nl doorgespit op zoek naar CBD-percentages. De zaadjes van CBD-crew hadden ze toen nog niet, dus die staan niet in mijn lijst - maar hier is een lijst van alle andere zaadjes met een opgegeven CBD-percentage.

Mijn eigen favoriet is "Maroc" van "Female Seeds". Ze staat niet in de lijst, maar volgens mijn gevoel moet ze rond de 1.5% CBD zitten.

 

critical-express positronics 0.2

somango-47 positronics 0.2

white-widow spliff 0.2

super-bud greenhouse 0.24

botafumeiros sweetseeds 0.3

supercheese positronics 0.3

orange-bud dutch-passion 0.3

anmesia-mistery positronics 0.3

super-silver-haze greenhouse 0.3

afghan-express positronics 0.3

dr-grinspoon barneys-farm 0.4

acapulco-gold barneys-farm 0.7

the-church greenhouse 0.7

steve-mcgarretts-hair taylord-genetics-seeds 0.7

amnesia-lemon barneys-farm 0.7

arjans-haze greenhouse 0.8

arjans-ultra-haze greenhouse 0.8

ganesh-spirit sweetseeds 0.8

hazy-daze taylord-genetics-seeds 0.8

fast-bud-autoflower sweet-seeds 0.8

green-poison sweetseeds 0.9

flash-back sweetseeds 0.9

nevilles-haze spliff 1

arjans-haze greenhouse 1

alaskan-ice greenhouse 1.05

hawaiian-snow greenhouse 1.1

nevills-haze greenhouse 1.1

red-diesel barneys-farm 1.1

speed-devil-autoflower sweet-seeds 1.1

ams greenhouse 1.1

double-white sweet-seeds 1.1

arjans-ultra-haze greenhouse 1.18

speed-devil-autoflowering sweetseeds 1.2

red-cherry-berry barneys-farm 1.2

night-shade barneys-farm 1.2

crimea-blue barneys-farm 1.2

vanilla-kush barneys-farm 1.2

cheese greenhouse 1.21

arjans-strawberry-haze greenhouse 1.29

phatt-fruity barneys-farm 1.3

blue-cheese barneys-farm 1.3

white-widow greenhouse 1.4

himalaya-gold greenhouse 1.4

powdered-peak taylord-genetics-seeds 1.4

rocky-mountain-high taylord-genetics-seeds 1.4

mohan-ram sweetseeds 1.4

sweet-cheese sweet-seeds 1.4

top-dawg barneys-farm 1.4

big-bang greenhouse 1.5

violator-kush barneys-farm 1.5

wild-rose sweetseeds 1.6

cream-caramel-autoflower sweet-seeds 1.6

white-rhino greenhouse 1.6

white-rhino finest-medicinal 1.6

great-white-shark greenhouse 1.7

snow-fruit sweet-seeds 1.8

sweet-afghani-delicious-autoflower sweetseeds 1.8

sweet-afghani-delicious sweetseeds 1.8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...