Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GroeneShizzle

Cannabinoiden

Recommended Posts

Wat maakt cannabis een medicijn!?

 

De cannabis plant heeft meer dan 100 actieve ingredienten genaamd cannabinoiden

deze worden gevonden met een sterk verschil van concentratie in de bloem,bladeren en stam. De cannabis plant produceert ook verschillende sterktes door de plant heen. Dat wil zeggen dat bijvoorbeeld fluff onderin de plant een andere sterkte heeft dan de hoofdbuds bovenin de plant

Hoofdzakelijk zitten de meeste werkzame stoffen in de bloem van de vrouwelijke plant, en zijn geconcentreerd in een stroperige hars dat geproduceerd is in klierachtige structuren genaamd trichomen.

trichrome2.jpg

 

Als toevoeging aan de trichomen is de hars rijk aan terpenen die hoofdzakelijk verantwoordelijk zijn voor de geuren/aroma's

 

Cannabinoiden worden afgeleverd aan het lichaam door verschillende routes zoals:roken van het plant materiaal, oraal toedienen het plant materiaal op verschillende manieren, eten van een verscheidenheid van concentraten(denk aan BHO, AHO spacecake) en de beste manier in mijn ogen:druppelen onder de tong

Onderzoekers hebben al meer dan 100 unieke cannabinoiden gevonden, veel van deze cannaboiden werken samen met het menselijk endo-cannabinoiden systeem waarbij ze gebruik maken van cannaboiden receptoren gevonden in het menselijk lichaam.

Er zijn momenteel 2 subtypes van cannabinoide receptoren genaamd CB1 en CB2

De CB1 receptor zit vooral in het menselijk brein en het zenuwstelsel maar ook in de longen, de lever en de nieren. De CB2 receptor vind plaats in het immuun systeem en de hematopoietische cellen. het stamverwantschap van een individuele cannabinoide naar elke receptor bepaalt het effect van die cannabinoide

Cannabinoiden die selectief binden aan bepaalde receptoren zijn wenselijker voor medicinaal gebruik

 

npc_large.png

 

 

 

THC

 

How THC is made

 

CBD

 

Closer look at CBD

Zie tweede filmpje bovenaan.

 

THCA

 

THCV

 

CBC

 

CBN

 

CBG

Zie tweede filmpje bovenaan.

CBDA

Zie tweede filmpje bovenaan.

hij staat hier al ergens maar toch

Zie tweede filmpje bovenaan.

What are terpenes?

Zie tweede filmpje bovenaan.

New medic strain strips away the buzz

Zie tweede filmpje bovenaan.

THC effects on tumor brain cells, normal brain cells

Zie tweede filmpje bovenaan.

Concentrating on concentrates

Zie tweede filmpje bovenaan.

Edited by blowsterke
Er stond 8x hetzelfde filmpje gelinkt,'ietsjes ' teveel van het goede.;) + correctie titel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg sticky!!

Als er na legalisatie meer en beter getest wordt, zoals met die HPLC test, dan kunnen wij misschien ook ooit zo'n lijstje krijgen als dit:

http://www.sclabs.com/index.php?option=com...&Itemid=352

 

Ik heb sclabs en cannalytics gelijk maar even aan mijn volglijstje op twitter toegevoegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn goede clips van SC Labs.. Ik heb ook gelezen op de website van Project CBD dat ze bijna klaar zijn met een apparaat om aan dispensaries te leasen zodat patiënten kunnen testen voordat ze kopen..

Stel je voor in de shop, dat je eerst alles kunt checken.. Op die manier krijg je de slechtere shops er ook beter uit..

 

Hoeveel mensen kennen wel cannabis maar hebben geen idee hoe biologisch geteelde bloemen proeven & voelen..

 

PeaceGreetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twitchy als je percee die cannatonic wil

en niet teveel uit wil geven, wat ik overigens zeker snap want die krengen zijn echt duur :vape:

bestel dan 1 zaadje op wietzaadjes.nl

die zet je in je moederhokje na n week of 3 stekke trekken

klaar is kees ^_^

 

als er nog mensen zijn met meer filmpjes over cannaboiden dan graag in dit topic plaatsen :wave:

wat ik trouwens erg jammer vind is dat ze het bij THCV niet over de psychedelische werking hebben bij hogere doses THCV

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 zaadje is niet genoeg, ik wil het goed aanpakken. Dat wil zeggen tientallen zaden minimaal en dan net voor de bloei van de vrouwtjes stekken trekken en moeders van maken. Na de bloei alles testen op CBD gehalte (er zijn altijd uitschieters) en dan de beste uitzoeken, die moeder blijft en zorgt voor stekken :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harlequin, wordt genoemd in Weed Wars, met het hoogste CBD gehalte.

 

Is deze ook hier verkrijgbaar......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb Andrew DeAngelo getweet, en ze mogen helaas geen dingen versturen buiten Californië.

Misschien dat iemand een gebruiker in Californië kent, en die Harlequin hierheen kan halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb Andrew DeAngelo getweet, en ze mogen helaas geen dingen versturen buiten Californië.

Misschien dat iemand een gebruiker in Californië kent, en die Harlequin hierheen kan halen.

 

 

Is Harlequin geen clone only strain? GGG is ook aan het testen met Harlequin ... :bier

 

gallery_8678_13895_23218.jpg

 

Foto is van icmag gesnatched

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, Harlequin is nu alleen als clone te koop bij HHC. Ze hebben wel Harle x Tsu(nami) zaden. Ook een kruising.

Op projectcbd.org staan meer cbd-rijke strains. :bier

ik weet dat er al een topic was over parvati als cbd-rijk, en een topic over bepaalde cannabinoïde-verhoudingen is idd niet verkeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee mensen

ik zie nu zelf pas dat dit topic sticky is geworden haha :bier

 

@ Nesta en iedereen die dit topic bezoekt: voel je vrij om hier vannallerlei info te plaatsen over cannaboiden.

CBD rijke strains etc. voor de medische patient horen daar natuurlijk gewoon bij als jullie dat willen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi topic dit.

 

Wie gaat er toevallig op vakantie naar Californie binnenkort? Dan a.u.b. daar effe via iemand met een medicinale wietpas mee naar binnen lopen in zo'n shop en een zooi van die zaden regelen en hier ook gaan kweken en verbeteren.

 

En wat doet men in NL ondertussen? De boel meer en meer verbieden en verGristelijkiseren.

 

Wiet is de toekomst, als je het nodig hebt voor medicinale doeleinden, hoe durfen ze in godensnaam met hun rechtse onhandige handjes dan aan de nederlandse wietcultuur te zitten???

 

Zo hoort het te zijn: volledig legaal en dan komt vanzelf alles goed, inclusief volledige kennis over THC, CBD en alle eigenschappen van wiet. Onderdrukken/verbieden leidt tot niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet ze svp hier erbij zou ik zeggen. B)

Ik heb de eerste post aangepast en ik vind,hoewel natuurlijk bijzonder interessant materiaal,het topic op het moment 'an sich' nou eigenlijk nog niet echt sticky-waardig...

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit betere info aad? B)

Santacruzlabs had wat filmpjes verwijderd en daardoor stonden ze hier in 1 keer verkeerd in het topic

 

 

 

groetels

Share this post


Link to post
Share on other sites

sclabs verkoopt ook graag en vooral zichzelf

het laatste filmpje zegt niet veel meer dan dat plant growth regulaters misschien wel eens schadelijk kunnen zijn

water is ook dodelijk, ga er maar eens een uurtje onder liggen

 

erg sneu om verder zonder concreet te zijn een beetje angst aan te wakkeren

fijn om the big Alar scare nog even op te rakelen

 

mijn lab is het niet B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...