Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnees

Tent inkorten

Recommended Posts

Haj,

 

Ik wil een secret jardin I480 kopen, deze is 2.15 hoog, maar heb maar 2.00 hoogte. Dus ik wil deze gaan inkorten. De stokken inkorten lijkt me niet zo moeilijk. Afkorten en opnieuw gaatjes boren. Maar hoe kan ik de stof het beste 15 cm inkorten? Wil de ritsen zoiezo intact laten Dus of de bodem, of de bovenkant inkorten.

 

Iemand die zoiets al eens gedaan heeft met succes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je de stof die je boven extra hebt niet gewoon dubbelvouwen en vastzetten met van die veiligheidsnaalden, weet echt niet hoe ze heten maar hetzelfde idee als wanneer je zo'n badge opspeld.

 

hoef je ook die stof niet kapot te maken, je hebt alleen ene paar kleine gaten erin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit wel wat in, gewoon de stokken inkorten, de tent heel laten, de onderkant zoals normaal houden, en de overige 15 cm stof gewoon vastzetten. mjah dat moet wel stevig vastzitten aangezien de onderdruk zo hoog is dat ie naalden gewoon kapot zou trekken.

 

@ van heezik, precies het 30000e lid, hoe krijg je dat voor mekaar dan? scroggen? nee omgedraaid dieven!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon de bodem niet vastritsen en beetje laten overlappen en vast tapen?

 

of een goedkoper model nemen dat zo hoog niet is :vape:

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

is trouwens 15 cm per kant die je overhoudt, dus 30cm totaal die je moet ombuigen.

 

Tja tis rigoreus, maar waarom niet met een stukje dynemaa en een dikke leer naald aan de slag? denk dat je onderdruk dat niet er uit krijgt. gewoon op het dak een flap van 30cm omnaaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ amnees

 

Tsja ik denk dat ik voorbestemd ben om de beste wietplant ooit te kweken... :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.40x4.80 is de ideale afmeting voor die ruimte, je hebt alleen geen 2.40x4.80x2.00. kan wel 2 x 2.40x2.40x2.00 pakken, dan ben ik 2x500 kwijt (er zijn goedkopere maar dan gaat de kwaliteit achteruit) en die kan ik volgens mij niet koppelen.

 

heb ook nog een I240 in de kast liggen, dan moet ik opzoek gaan naar nog een I240, kost nieuw 900 euro. die kan ik wel koppelen, maar dan moet ik alsnog gaan inkorten. geen optie dus.

 

maar... kan nu een I480 overnemen voor 500 euro.

 

wat Digi zegt kan ook nog, lijkt me het makkelijkste. ipv de rits gebruiken de stof 15 cm doorlaten steken en dan vastmaken. maar ipv tape, gewoon een lat aan de binnenkant en de buitenkant. de stof er tussenklemmen (het middelste gedeelte 15 cm door laten steken naar de bodem) en vastschroeven.

 

i480.jpg

 

als ik het plaatje zo zie, is het misschien verstandiger om dat niet bij de bodem te doen maar bij de bovenkant. anders zit ik met die ritsen te kutten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
is trouwens 15 cm per kant die je overhoudt, dus 30cm totaal die je moet ombuigen.

 

Tja tis rigoreus, maar waarom niet met een stukje dynemaa en een dikke leer naald aan de slag? denk dat je onderdruk dat niet er uit krijgt. gewoon op het dak een flap van 30cm omnaaien.

 

 

vind dit eigenlijk wel een goeie :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

offfffffffffff.. zoals ik hierboven schreef, maar dan ipv latten inderdaad met naald en draad aan de gang, zoals in het gewone leven zal er iemand aan de andere kant moeten zitten omdat je niet alleen kunt naaien. "haalt de naald door de stof, KUT.. omlopen om vanuit de andere kant de naald terug te steken"

 

wat moet ik zonder jullie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo ff goed gekeken he ... maar naar mijn idee kom je gewoon 15 cm tekort .

 

tent is 15 cm TE hoog ..

 

ik zou deze tent laten voor wat ie is en gewoon en goede op de kop tikken .

dwz de goede hoogte !

 

jammer dat je t niet kwijt kan maar ik denk dat je jezelf een hoop ergernis bespaart

 

 

GroeneGroet ,

 

UrbanGrower

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom je wel uit met de ritsen als je aan 1 kant de volle 15 cm inkort? Ik zou 'm denk ik eerst in elkaar zetten met de ingekorte stokken en dan met van die lijmknijpers zukke gaan uitproberen. E als ik mezelf goed ken, zou ik 'm daarna ook gewoon met die dingen laten staan (maar dat is niet echt netjes natuurlijk.

Groeitjes

 

edit PS met deze naalden hoef je niet om te lopen .....en 100 meter dikke dyneema uit de hengelshop (niet te dun want dan scheurt de tentstof)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mwa denk dat ik op deze manier met een uurtje meerwerk een hoop geld bespaar. mijn motivatie voor deze oplossing heb ik zojuist opgeschreven..

 

en zelf gaan bouwen, kost echt veeeeeel meer tijd, meer geld, en er is niks zo makkelijk als 1 pakketje naar binnen brengen ipv bergen 2/3'tjes, folie, etc.

 

OF er moet een tent van 2.40x4.80x2.00 op de markt zijn?

 

 

 

@ chassie, als ik de bodem aan de binnenkant maak, en de rits aan de buitenkant houd lijkt me dit wel mogelijk. lijmknijpers? denk dat ik dan meer geld kwijt ben aan die dingen dat de tent zelf haha. mijzelf kennende zou ik er niet mee kunnen werken haha, overal van die dingen op de tent. hendige naalden ja!

 

 

mare.. zal binnen nu en een paar weken wat foto's posten van hoe het opgelost is. Tnx allemaal!

 

komt trouwens 6000 M3 afzuiger op met 3x2000 of 2500 M3 filters. inlaat passief. vandaar dat de tent zeker de neiging heeft te gaan imploderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom geen 2x 240 aan elkaar plakken.

 

Mooiste oplossing lijkt me

 

Waarom geen 2x 240 aan elkaar plakken.

 

Mooiste oplossing lijkt me

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graaf een gat van 15cm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan moet het beton eruit, tis een degelijke kelder zegmaar.

 

mare.. zal binnen nu en een paar weken wat foto's posten van hoe het opgelost is. Tnx allemaal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij ook bedankt, nog een stomme vraag;

 

Waarom zet je een tent in een degelijke kelder? Je werkt toch veel makkelijker en effectiever als je de wanden wit maakt en gewoon begint?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Graaf een gat van 15cm?

 

 

 

B) :vape: :wave: ^_^ ^_^ :D :) :no

 

lol

 

ink

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou ook zonder tent kunnen, maar dan moet ik veel boren, oplossingen zoeken om de ventilatieroosters die rondom zitten die ik wil gaan gebruiken voor Lucht In lichtdicht te maken, de meterkast die er zit wil ik niet in het licht of vocht hebben(die zou met een tent nog steeds bereikbaar zijn en afgesloten zijn van het hok.) ik moet dan alsnog een wand maken halverwege de kelder. en nog wat dingetjes.. ik dacht: tent... makkelijk

 

heb de tent trouwens zojuist aangeschaft.. klein detail.

 

Is m'n eerste kweek in een kelder, dus misschien denk ik te moeilijk?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

\ja ik zie het.. maar ik wil geen budbox :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aardige afzuiger ga je gebruiken gab..

 

 

Oja 2 meter hoogte he

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aardige afzuiger ga je gebruiken gab..

 

 

Oja 2 meter hoogte he

 

 

heb wat spullen over die ik ga gebruiken. draaide met die 6000m3 met 20 lampen op 90%. nu komen er 12 lampen in dus 60% ofzo. lekker rustig laten draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...