Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GanjaMedicine

Cannabis kweken & Terpenen

Recommended Posts

High 2 alle kwekers out there !

 

ik ben hier een interessant filmpje tegengekomen over terpenen, wilde dit even met jullie delen..

 

Denken jullie dat de informatie van terpenen vd uiteindelijke plant terug te vinden is in de genetica van de plant?

 

Of hebben externe factoren daar ook mee te maken, zoals klimaat of aarde of hydro enz?

 

Aangezien niet enkel de cannabinoïden een medicinale werking hebben maar ook de terpenen ben ik hierin geïnteresseerd, hopelijk jullie ook !

 

PeaceGreetz :vape:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben al een hele tijd geïnteresseerd in terpenen, etc.

Er zijn al een aantal terpenen bekend waar bepaalde werkingen aan toe worden geschreven, zoals myrcene, limonene etc.

Daar is ook al flink wat literatuur over, waar een beetje van uitgelicht wordt op deze pagina: http://terpenes.weebly.com/

Ik heb astma, en COPD (bulleus longemfyseem, en heb daardoor een heel erg verhoogd risico op aspergillose, wat ik al een keer heb gehad) en ik ben met name op zoek naar soorten met limonene, de terpenen die "erbij horen", en een hoger percentage cbd.

Ik zou ook graag wat meer terpenen-profielen willen van de soorten, aangezien die ook plantspecifiek zijn.

Ik denk dat de hoeveelheden niet alleen genetisch bepaald zijn, maar ook beïnvloed worden door de kweekomstandigheden. Soort voeding, opnamemogelijkheden, licht etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo nice terpenes

ja natuurlijk vastgelegd in de genetica.

en het kan niet anders zijn dat de ene voeding meer positie werkt op de opbouw van ene terpeen dan een ander.

een groot verlies van terpenen geschied door het te snelle drogen;terpenen hebben een laag verdamppunt.

te hoge temperatuur,

afbraak door licht

te hoge luchtstroom

 

en de manier van knippen:

plant aan zijn pootjes drogen

en dan met de hand knippen is the best.

 

goh, dit is een mooie opsomming:

gielen aroma

 

Elmanito weet hier vast veel over te vertellen.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor die link.

Ik heb ook al een tijdje minyak kayu putih olie. Ik vind dat ook erg lekker, als ik een beetje last krijg van de astma. Even het dopje open, en dat verlicht al gelijk. Als ik niet echt lekker kan slapen, zet ik het open neer op het nachtkastje. Wel sterk, maar echt lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

gallery_16467_6951_23755.jpg

 

Zat er net nog een stel oude buds van Viking te verpulveren voor wat zaden voor iemand die geen mannetje heeft, alleen vrouwtjes & die een zadenkweek ermee wilt doen.De geur alleen al van een soort fruitige lavendelachtige geur. :wave:

 

Hier een schemaatje van de terpenen profielen van 2 verschillende soorten.Terpenen profiel is genetisch afhankelijk zoals Weetje al zei.Manier van kweken heeft ook wel van invloed op de gehalte aan terpenen.UV (info bij Whazzup) heeft invloed, maar ook het gebruik van gesteentemelen (meer info later dit jaar), zeezout vanwege de mineralen die smaak beter bevorderen (commentaar van andere growers).

 

Binnen de aromatherapie wordt er ook gesproken van chemotypes, zo heb je binnen de tijmgroep verschillende chemotypes (Linalool, Thymol, Thuyanol, Geraniol als hoofdbestanddelen), Eucalyptus, Rozemarijn, Munt of sandelhout (Australische of de Indiase variant).Al deze chemotypes hebben hun specifieke werking.Algemeen hebben de terpenen effect op het limbisch systeem, dat nu ook blijkt een onderdeel te zijn van het endocannabinoiden systeem.

 

Namaste :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi om te zien dat er zoveel goede stoffen in veel soorten van deze plantjes zitten. :wave:

In het kader van #boomfeestdag straks maar een paar blueberry's in het water met peroxide zetten. :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Over de achtergronden van terpenen & aromatherapie in zijn algemeen is dit boek een goeie aanrader

 

gallery_16467_6951_14499.jpg

 

Namaste :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

High all..

 

Super te zien dat er snel wat reacties komen, heerlijk toch hoe snel kennis de wereld rondgaat in korte tijd !

Who doesn't love a good cup of cannabis science ! ^_^

 

@ kweekfreek: van deze soortjes heb ik gelezen dat ze een hoog limonene gehalte hebben:

 

HIGH LIMONENE CONTENT:

- White Diamond = 1.6%

- Purple Gold Mine = 2.3%

- Odyssey = 1.3%

 

Lees anders zelf ook even op deze website van Project CBD !

 

HIGH CBD CONTENT:

- AC/DC uit Mendocino County

- The Hope uit Sonoma County

- Headband cross uit Southern Humboldt

 

In deze soorten werden CBD gehaltes gemeten van 15% bij SC Laboratories! ! Wel met lage THC <6%

 

Ik ken niets van COPD maar hoe werkt voor jou deze limonene dan juist daarop in? Specifiek?

Heb je al eens geprobeerd om met de Phoenix Tears olie je klachten weg te krijgen?

Als die olie die je nu gebruikt echt ruikt naar terpentijn dan zal slapen idd moeilijk gaan zonder raam open ! :wave:

 

Ik was vandaag dit tegenkomen, zeker de moeite waard eens te kijken !

 

Nu er meer en meer onderzoek naar cannabis soorten gedaan wordt, geraakt gelukkig bekend dat bepaalde soorten een hoog CBD gehalte hebben, en aangezien in het verleden iedereen de focus legde op THC zijn ze daarop ook verder gaan kweken, als dit nu ook gebeurt naar CBD rijke cannabis toe dan heeft de Big Pharma echt een supergroot probleem..

 

Vraagje: Waar kan je eigenlijk cannabis laten testen in een laboratorium om de verschillende cannabinoïden te testen?

 

@ weetje: hoe heeft het knippen vd plant juist een invloed op de terpenen? Toch best onmiddellijk trimmen na oogsten en dan drogen? :vape:

 

@ elmanito: bedankt voor de chart ! Hier ook eentje voor jou !

Halent.Chart.lg.jpg

Thanx vr de tip vh boek, eens zoeken nr een Engelse vertaling, of Nederlands ! ^_^

 

PeaceGreetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vraagje-

dit mag je alleen aanbeden als je in bezit bent van een opiumontheffing,

idem geld voor de analist/laboratorium,

 

De bloem van de plant waarop het hars zit,

kun je natuurlijk rond laten tollen

waarbij je warmte ontwikkeld

en de hars eraf wordt gedraaid

en de top gekneusd wordt.

 

Je kunt hem ook laten drogen, gedurende 2 a 3 weken,

bij een vrij lage temperatuur,

met een licht wapperwindje

worden de bloemen beschermd door het blad.

De inhoudstoffen worden veel meer behouden,

let wel: de verdamptemperaturen kunnen echt snel behaald zijn,

door wrijving of snelheid(=luchstroom)

 

 

Ik heb voor de gein is een spuitmaker vastgekoppeld aan een mooi gedroogde zak wiet,

dat trok ik zo´n 20 seconden.

Sindsdien zeg ik wel eens dat verdampen begint bij het openen van je zakje wiet.

je hebt geen vuur nodig om sommige stoffen te verdampen,

enkel wat warmte of wrijving is al genoeg.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Thanx vr de tip vh boek, eens zoeken nr een Engelse vertaling, of Nederlands ! :wave:

Alleen in het Duits te krijgen

 

Namaste :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi link :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...