Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

frank.

Eerste guerrilla

Recommended Posts

Ik denk dat het niks uitmaakt als de zaden ouder zijn, heb alleen wat meer kans dat ze niet meer uitkomen.

 

Over het algemeen worden de Denen groot ja. Ik had vorig jaar een interessante kruising van Royal Dane en Speed Devil die heel snel klaar was en klein bleef als een autoflower. Als de growshop je aanraadt kleine planten te nemen vanwege risico van ontdekt worden kan je zoiets uitzoeken, of wat ik bij toeval op mijn spot had: kutgrond en dan worden ze helemaal niet zo groot :lol: . Oftewel: niks stek voorbereiden, maar gewoon ergens neerplanten en ze blijven klein. Maar als het je te doen is om verkoop zou ik ze gewoon zo groot mogelijk laten worden op een goed uitgekozen spot...

 

 

Mannetjes weghalen heb je inderdaad genoeg tijd voor, als je niet van plan bent honderden planten uit te zetten, moet het niet zo moeilijk zijn om ze in de gaten te houden en te voorkomen dat er toch eentje per ongeluk ongemerkt blijft staan.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op mijn rietspot heb ik al potgrond met kippenk in de gaten gedaan. Is het schadelijk als ik nu met wat round up, het riet wat bij de gaten zit, kapot spuit?

Op de fles staat dat je na 2 weken al weer kunt aanplanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik nu alleen voor de Danish gold ga. Kan alleen geen site vinden die gefem. zaden heeft. Dus weet misschien iemand een site?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vorig jaar critical gehad lekker compact wwietje was begin october klaar maar mocht wel wat langer mja die regen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt beter worteldoek gebruiken als round up :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Worteldoek groeit het toch gewoon doorheen? Heb al beetje met round up gespoten. Ik zal dit jaar kijken wat het riet groeien doet, kan ik er volgend jaar eventueel worteldoek neerleggen. Als dit maar niet teveel opvalt vanuit de lucht.

 

Weet verder niemand een site met gefeminiseerde Danish gold zaden? Danish gold ruik je toch stevig, is het niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de denen is mannen vinden een koud kunstje. Na de 6e internode is vaak al geslacht zichtbaar.

Danish Gold moet je niet feminiseren. Dat brengt de herma factor omhoog.

Prachtig soortje, maar je moet er niet mee gaan kloten.

Had er 3 jaar geleden 1 in de tuin die ik zelfs binnen in mijn slaapkamer kon ruiken. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ik had hier anders een advertentie gevonden van vrouwelijke Danish gold : http://www.growshopmarktplaats.nl/ads/deense-zaden-3/

 

Ik denk dat ik dan maar ga voor de soort Critical en misschien nog wat Danish Gold erbij.

 

Weet iemand of dit een betrouwbare site is? http://www.cannabis-seed-bank.eu/index.php...=54&lang=EN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu een deel zaden al binnen. Ga ze binnenkort ontkiemen.

 

Maar ik heb nu per 10L 1 kopje kippenmest korrels gebruikt, kan ik er ook nog wat wormen mest doorheen doen of is dit te laat en heeft dit ook zin ivm de korrels die er al inzitten?

Is het ook goed als ik flink veel wormen ga zoeken en die in elke kuil wat doe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heee wat voor zaden zijn het nu geworden dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Critical is het geworden. Misschien doe ik nog wat Danish gold erbij. Maar nog even wat goede plekken daarvoor vinden, wat niet zo eenvoudig is :D

 

Heb vorig jaar critical gehad lekker compact wwietje was begin october klaar maar mocht wel wat langer mja die regen :bier

 

Hoe groot werd die Critical bij jou? En ruik je hem goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand antwoord geven of er ook nog wat wormen mest doorheen kan of is dit te laat en heeft dit ook zin ivm de korrels die er al inzitten? Op een spot heb ik korrels vorige week erin gedaan, maar heb nog geen wormen geconstateerd.. ? De korrels zag ik trouwens niet meer. Verpulveren ze zo snel?

 

Ik heb mijn spots met een opening naar het zuiden. Hoe staat de zon in September, meer richting het noorden?

Heeft iemand een goede site waar je kunt zien hoe en waar de zon staat de komende maanden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wormen mest kan je er nog wel wat van bij doen :D hoeft niet..

De ene korrel lost sneller op als de andere...

 

 

De zon gaat niet richting het Noorden.. :bier

De zon staat in de zomermaanden wat hoger, en dus in het najaar lager..

Share this post


Link to post
Share on other sites

en heb je je zaadjes al ontkiemt ? hoe staaan ze erbij

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze al in de jiffy's staan op de vensterbank. Ze zijn nu zo'n 5 cm. Alleen ze hebben niet zoveel zon gehad. Morgen ga ik ze denk ik op een spot zetten.

 

De weersverwachting voor de komende weken ziet er trouwens niet al te best uit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt het dat de grond temp het best boven de 10 graden moet zijn?

 

Als je ze een tijdje buiten hebt staan of wil zetten? Omdat ze anders klein blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat klopt. maar in dit topic http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...20&start=20 zegt iemand dat het beste is als de grond temperatuur 10 graden is, anders krijg je lagere planten en kleinere toppen. Dus vandaar vroeg ik het me af. Mijn zaailingen zijn nu 1 week oud en het wordt nog een paar dagen 2-3 graden 's nachts, dus ik twijfelde of het wel goed voor ze zou zijn om nu al uit te zetten. Het zijn namelijk nog geen grote plantjes of stekjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij valt het toch ook wel mee hoe koud de grond nu nog is/kan zijn? (de bovenste laag)

En inderdaad, veel mensen hebben zijn of haar plantjes al buiten staan hoor, Elmo had ze heel erg vroeg al staan en die maken het ook wel redelijk!

Daarnaast zijn er zoveel dingen die het "best" voor je plantje zijn maar wat buiten niet altijd haalbaar is,

dus wat mindere omstandigheden blijf je altijd wel hebben.

 

Ik zelf heb hier ook 2 plantjes van 1 week oud die de volle grond in gaan,

ik wacht hier zelf nog even mee omdat ik ze nog redelijk fragiel vindt en ik heb de ruimte in een kas.

Dus die van mij zet ik over 2 weken waarschijnlijk in de volle grond, maar dan wel in mijn tuin ik maak me niet zo zorgen over die grondtemperatuur,

want de wortels gaan ook nog niet heel diep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joernerz... Toprot, schimmel en herma's vind jij wel redelijk? :o

Het is moeilijk met die kou hoor, maar het wordt nu wel langzaam beter. Beetje veel regen voorspeld, ik wacht nog ff een weekje met de grootste lading ontkiemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu zaailingen die 3 dagen boven zijn gekomen in de zon gezet een tijd. De bladeren worden een klein beetje geel en wat rode puntjes. Betekent dit verbranding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt twitchy, nee dat bedoel ik niet met redelijk haha :o , Ik zie ook dat we deze week lekker weer hebben en dat we vanaf de 21e weer veel regen krijgen

als we de weersvoorspellingen mogen geloven. Mijn kleintjes gaan ook nog niet de volle grond in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...