Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

frank.

Eerste guerrilla

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

Dit jaar ga ik mijn eerste guerrilla houden. Heb er veel zin in!

 

Op dit moment heb ik zo'n 3 spots. Op 2 heb ik al de nodige voorbereidingen getroffen. Er komen er misschien nog wat bij. 1 spot is met riet, 7 bij 11m. De grond is er niet te nat. Er staan ook bomen en struiken omheen, een goed teken?

 

Ik ben van plan om zo'n 100 plantjes weg te zetten. Royal Dane, Typhoon en wat auto-flowers om mijn kansen wat te spreiden lijken mij wel wat. Hoop dat ik van deze wel

wat stekjes kan bemachtigen. :vape:

 

Ik ben van plan om potgrond, cocopeat, kippenmest korrels en misschien wat zaai en stekpoeder te gebruiken. Hebben de cocobricks een echte toegevoegde waarde

op de lucht en vochthuishouding na?

 

Misschien ga ik nog wat foto's plaatsen..

 

Gr,

Frank

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij bent goed bezig :vape:

Guerilla met foto's is nog leukerder..Als je een paar plaatst, krijg je nog een paar volgelingen..

en een paar zaden gratis als je dat maar wilt

Succes en blijf je volgen

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

cocobricks voegt niet echt wat toe aan je kuil maar het is wel extra medium wat je heel gemakkelijk naar je spot kan brengen, dus voor mij heeft een groot voordeel tov zakken potgrond. uiteraard gebruiken wij maar 2 bricks per kuil (20 liter) en daar gooien we nog een normale zak potgrond en een klein beetje mest bij :vape:

 

succes en greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een paar foto's van een spot..

gallery_33730_13681_934851.jpg

 

gallery_33730_13681_257002.jpg

Edited by frank.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dame blanche (rip) gebruikte kippemest en kippemest korrels. Is dit niet teveel? Want als je alleen kippemest korrels gebruikt 10l 1kop, dan is dit wel genoeg..

 

Ik heb nu potgrond van pokon van Groenrijk op het oog. 2 zakken van 40l voor 6 euro. Is dit goede potgrond?

 

Als ik nu al potgrond in het gat doe, verdwijnen er dan niet al wat voedingsstoffen door de regen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

met mest kan er best wat stoffen wegspoelen aangezien het voor een zeer lange tijd een goede voeding blijft (1 tot 2 jaar)

ik ben pas ook in een groenrijk geweest en je moet maar eens ff kijken of ze geen aanbieding hebben daarzo op de universele potgrond van het huismerk groenrijk

deze heb ik laatst gekocht voor 2 x 70 liter voor 10,49eu

das afgerond naar boven 75 cent per 10 liter, echt spotgoedkoop en kwalitatief gezien best goed.

mooie foto van je spot btw,

 

greetz,

lufthegreenstuf

 

edit: ik reken nu pas uit dat jou grond even duur is dus ik heb geen goedkopere tip voor je :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben vandaag voor de eerste keer in een growshop geweest. Heb er een tijdje gepraat. Ik was op zoek naar stekjes voor buiten. Hij vertelde dat ik heel nederland af moest struinen om stekken bij een growshop te krijgen. Is dit zo?? :vape:

 

Hij raadde me aan om gefeminiseerde zaden van Royal Queen seeds te nemen, dan was ik er zeker van dat ik vrouwelijk heb. Is dit iets? Want ik wil er zo'n 100 wegzetten.

 

Toen zei die nog, Autoflowers is niet de moeite waard, er komt veel te weinig vanaf max 8 gram.

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 gram van een autoflower pfffff

Share this post


Link to post
Share on other sites

die is niet goed joh, er zin ook autoflowers die wel behoorlijk opleveren hoor

maar hij heeft wel een punt dat je mischien beter zaden kan gebruiken.

dan is je keus ook veel groter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu wat zakken potgrond. Hoe kan ik dit het beste naar me spot brengen, want ik moet zo'n 800 meter lopen. Kruiwagen past niet in me auto.

 

Is er een groot verschil tussen bemeste tuinaarde en potgrond?

 

Ik heb een rietspot. Moet ik daarvan alle wortels verwijderen zodat mijn plantjes het beter hebben met de eigen wortels?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het meest ideale is natuurlijk om voor 6 uur in de ochtend alles er heen te lopen. Is misschien even veel werk, maar scheelt veel sporen, en scheelt ook in de kans dat je gezien wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er staat ook op die zakken bemeste tuinaarde: niet geschikt voor planten.

riet kun je het beste zo diep mogelijk uitgraven, maar terug groeien zal het zowiezo.

misschien kun je een pellet op de grond leggen ofzo? volgens mij gaat riet dwars door een worteldoek heen als ik dat spul zo zie groeien :wave:

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

heee frank ik las dat jij misschien zaden uit de growshop gaat kopen en dat jij er 100 wil kopen

 

misschien kun je eens kijken op www.wietzaadjes.nl daar verkopen ze bulk verpakkingen.

 

dat scheeelt eeen hoop op de prijs nartuurlijk .

 

gr en veeel suc6 he

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het meest ideale is natuurlijk om voor 6 uur in de ochtend alles er heen te lopen. Is misschien even veel werk, maar scheelt veel sporen, en scheelt ook in de kans dat je gezien wordt.

 

En niet vergeten ducktape onder je schoenen te plakken!!!! kan je eventuele voetafdrukken voorkomen :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
heee frank ik las dat jij misschien zaden uit de growshop gaat kopen en dat jij er 100 wil kopen

 

misschien kun je eens kijken op www.wietzaadjes.nl daar verkopen ze bulk verpakkingen.

 

dat scheeelt eeen hoop op de prijs nartuurlijk .

 

gr en veeel suc6 he

 

Bedankt man. Heb er op gekeken. Ze hebben geen Royal dane en Danish gold waar ik naar op zoek was.

Maar nu was ik gister weer naar de growshop geweest. Deense zaden kennen ze allemaal niet. Ze verkopen Royal Queen Critical waar hij veel goeds over hoorde. Nu kijk ik op wietzaadjes en staat dat het een binnenplant is :wave: ?

Wietzaadjes.nl is goedkoper dan Royal Queen zelf? Hoe kan dit?

Als ik zaden koop, worden ze op dezelfde dag gebracht wanneer ik ze nodig heb. Zaden die al een half jaar liggen zijn niet zo goed meer. Verse zaden zijn beter zei die.

 

Bij de growshop vertelde hij me dat vloeibare voeding geven wel wat is. In een pot zitten namelijk ook gaten waar het er onderuit loopt. Ik kreeg nog gratis een flesje wortelstimulator van hem mee..

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeee frank kijk hier maar eeens tussen http://www.wietzaadjes.nl/shop/bulk-seedsman-c-164.html ben dit jaaar zelf vooor de sooort mama mia gegaan er staaan nog meer moooie soortjes tusssen ook heb ik zelf eeen bulk haze autoflowers gekocht http://www.wietzaadjes.nl/shop/bulk-seedsm...wer-c-1434.html moet je maar eens tussen kijken. van wietzaadjes.nl hebben ze een ing bankrekening duurt miss 3 dagen voor ze het erop hebben staan als jij een andere bank hebt maar ik ben erg tevreden over de zaden en over de levering en de verpakking!

 

trouwens alle zaden zijn fem die ze verkopen

 

ps ik heb die critical vorigjaaar van royale qween seeds ik was er niet erg tevreden over duurt te lang voor deze afbloeit..

 

maaar ik wens je een moooi jaar wat jou keuze ook word later

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer was de Critical klaar en was ie wel wat rot bestendig?

 

Ik had het liefst een soort die half september klaar is ivm rot en dan kom ik vooral uit bij Deense, maar die zijn weer moeilijk te krijgen en in fem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die Critical heb ik niet eens geoogst had er 3 gekregen vorigjaaar kats verrrot! miss dat dat in de thuin wel goed gaat met verduisteren ..

had vorigjaaar ook royale dane ben er niet erg tevreden over

Share this post


Link to post
Share on other sites

Half september klaar ?

Dan zul je toch aan de autoflowers moeten misschien, of wat hele vroege soortjes die ik nog niet ken.

Half september is het buiten net 12/12 licht dus de meeste planten staan dan pas net in bloei. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ soca ja de deense soorten zijn zeker wel rond half sep klaaar heb mijn royale dane volgens mij 16 sep geoogst vorigjaaar.

 

frank ik zou jou haze auto flowers aan te raden makkelijk te kweken worden rond 1 meter hoog dus best een grote autoflower.

 

of anders tog deese soort zoeken

Share this post


Link to post
Share on other sites
cocobricks voegt niet echt wat toe aan je kuil

 

Ben je gek? Buffert water en maakt het geheel luchtig, overal een goede toevoeging, maar zeker in dichte gronden extra handig door luchtigheid!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ie bedoelde: weinig qua voedingswaarde. Kijk naar z'n naam, hij is geen tegenstander van luft :lol:

 

Veel succes Frank, goede plannen, zou ook wat deense soorten uitzoeken voor de aantallen, niet te duur en vroeg klaar en dan kan je het nog aanvullen met wat leuke andere soorten als je wilt.

 

Gaat het je om de verkoop dat je alleen Fem zaden wilt? Ik zou niet te bang zijn voor mannen, die haal je gewoon weg als ze hun mannelijkheid laten zien en als je net te laat bent heb je wat zaad voor volgend jaar tussen je wiet, niet verkeerd toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja verkoop. Ik denk dat als je fem zaden neemt, je een betere kwaliteit plant krijgt dan zaden van een jaar terug, of niet..? Maar als ik voor de bloei de mannetjes weg heb gehaald is er toch niets aan de hand? Maar als ze gaan bestuiven kan ik toch niets meer met de wiet doen?

 

Overigens bij de growshop vertellen ze me dat een echte buitenplant pas eind september klaar is.. en ze raden aan dat het beste is om een lage plant te nemen. Zijn er ook kleine denen?

 

Had nog een vraag over jiffys. Hoelang kan ik ze daar in laten zitten voordat ik ze moet planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk totdat hij vrijwel door geworteld is,

want volgens mij is het de bedoeling om het plantje met jiffy en al (inclusief netje eromheen) in een pot te planten wanneer het plantje ontkiemd is. (het netje verteerd vanzelf)

Ben je van plan de plantjes gelijk op je guerilla spot te zetten als ze ontkiemd zijn in de jiffy's?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik zat er aan te denken 1 week nadat ze ontkiemd zijn direct in de grond te stoppen. Is dit beter van niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...