Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
2nd

Tneon lampen of gwn tl

Recommended Posts

was hier vandaag wat aan het surfen op het forum en las het een en ander over tneon lampen .

was eerst van plan om met gewoone tl lampen mijn kweekje te doen maar die tneon dingen zien er mij wel degelijker uit

 

kunnen jullie mij eventueel helpen met de voor en nadelen van tneon lampen ?

 

alvast merci éé ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tneon = gebruiksgemak tegen een wat hogere prijs. Plug & play. Over afbloeien kan ik niks zeggen maar de groei gaat onder Tneon héél vlot!

 

TL= je moet wat meer opzoekingswerk doen en knutselen om jezelf een deftige lichtset samen te stellen en het neemt meer plaats in beslag als een tneonsetje. Goedkoper als Tneon en members als Torsti hebben bewezen dat het heel effectief is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bijna goed. Verplaatst naar micro vragen

 

PL heeft een wat hogere lichtdensiteit, wat handig is voor een kleine ruimte. Bijvoorbeeld met een 2x55W tNeon boven een klein 60x40 kastje (dat past!) heb je bijna 460W/m2. Bovendien ben je een beetje flexibeler met de tNeon kapjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

micro vragen hoek ?

hebben we die dan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou leuk zijn als zoiets in de toekomst zou bestaan.

 

Dan heb je niet al die vragen tussen de Micro/Fluo-Grow-reports. :vape:

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

weten wij veel of hij micro bedoelt voor hetzelfde geld knalt hij er 700 watt aan tl's boven :vape:

 

nee geintje maar dat zou inderdaad wel leuk zijn is weer 1 splitsing meer :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kheb eens gaan zoeken waar ik zo'n lamp kan kopen en zie dat er verschillende kleuren zijn dit heeft waarschijnlijk te maken met de groei en de bloei fase maar wat is dan voor wat ?

ze hebben geel , blauw en daglicht ..

 

en dank je voor de info :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je kweken onder tl ?

Ja, groeien gaat heel goed, maar afbloeien zal duidelijk een stuk minder opbrengen.

Lichtkleuren 11 (daylight), 21 (coowhite), 31, 33 (coolwhite), 82 (warmwit, bloei) zijn het meest geschikt.

Je hebt in TL-buizen verschillende lengtes:

- 59cm => 18W

- 90cm => 30W

- 120cm => 36W

- 150cm => 58W (circa 5200 lumen)

(combinaties 1:2 warm/koelwit schijnen beter te werken)

Er is alleen dicht bij de buis genoeg licht voor de plant, dus zal de lamp op een paar centimeter afstand van de planten moeten hangen en zal je de planten eigenlijk op een horizontaal vlak moeten laten groeien en bloeien om de het best gebruik te maken van het licht.

 

http://www.wietforum.nl/Licht-t36502.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar wat is dan voor wat ? ????

ze hebben geel , blauw en daglicht ..

 

 

Bloei , groei , stekken (extra blauw )

Share this post


Link to post
Share on other sites

da is dan die mee 9500k lumen of die mee 6500k ?

 

en weten jullie dan ng best waar je dit materiaal haalt ?

ben eens aan het kijken op le plantage en ze verkopen daar die tneons en armatuur aan een mooie prijs .. (85€ inclusief verzending naar belgie)

 

als jullie eventueel nog een goedkopere site weten, je mag het altijd laten weten :wave:

 

alvast merci :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites
da is dan die mee 9500k lumen of die mee 6500k ?

 

heeft niks met lumen te maken maar is de kleur van het licht

 

9500 is heel koud wit licht en word gebruikt voor beginnende plantjes

6500 is ook koud wit maar minder als de voorgangers en word gebruikt bij het groeien van de plant

2700 is lekker wit licht maar met wat geel en rood een beetje een lekker najaars zonnetje hiermee bloeit de plant lekker

 

Het aantal lumen komt weer meer uit de lengte van de buis en het wattage etcetc (zijn vast wel meer voorwaarden maar je snapt het wel )

 

Ik denk dat bijna elke grote online growshop deze dingen nu wel heeft liggen en gewoon even kijken waar het het goedkoopst is (met de goeie service ) let ook even op of ze met of zonder buizen verkopen sommige verkopen met buizen en zijn dan net zo duur als anderen die alleen de armatuur sturen en je de buizen moet bij bestellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks vo de info! en het rappe antwoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

en was juist beetje aan het opzoeken wat een evsa was en kwam drie varrianten tegen (de mechanishe, elektronishe en regelbare elektronishe)

 

heb ik genoeg aan de mechanishe of moet ik uitkijken naar zo'n elektronishe ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij tneon zit de esva op de kap

Share this post


Link to post
Share on other sites

en je hebt wss 1 evsa nodig per lamp hé ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij tneon hoef je daar inderdaad niet naar te kijken is een all in one plug and play pakket wat elmo al vertelde :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tneon is 'kant en klaar' lampen er steken snoer er aan en kweken maar. je kan ook er voor kiezen om de alleen de lampen te gerbuiken en zelf een armatuur fabrieken zoals Torsti gedaan heeft: Klik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...