Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stoner123

Wiet opslag.

Recommended Posts

Ik weet niet zeker waar deze topic thuis hoort dus ik post hem hier maar.

Ik vraag me af..... velen hier kweken jullie je eigen wiet.

En ik heb gelezen dat je de wiet het beste vacuum kan bewaren, in een glazen pot bijvoorbeeld, en dat het net als wijn is : hoe langer je hem bewaard hoe beter die smaakt.

Maar ik ga deze zomer meerden soorten wiet kweken, en ik ben niet van plan om mijn hele kast vol met glazen potten te zetten.

Dus waarin slaan jullie je eigen wiet in op?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kun je het in een strijkzak doen, te koop bij de growshop.

maar weckpotten zijn echt beter,

sativa's kun je langer bewaren dan indica's,

dus die laatste kun je beste eerst op roken.

maar eerst een vette oogst :verrygood

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoelang kan je eigenlijk wiet gemiddeld bewaren?

En wanneer weet je of ze niet meer goed zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ghehehe dat is een lastig antwoord als je die aan mij vraagt.

officieel gaat thc na 6 maanden afgebroken worden.

Maar werd ik blij van een kalimist van 7 jaar oud?

amnesia van 3/4 jaar oud

blach widdow 2 jaar oud.

 

ja vet blij, hehehehe

fermenteren en curen is een kunst

en het product is minder heftig

maar kan qua smaak als rozenblaadjes gaan werken.

 

gewoon antwoord:

indica is na 2 a 3 maanden over de top

sativa na 5 a 6

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

weckpot, als je zoveel wiet hebt dat je kast vol zou komen te staan met weckpotten met wiet kun je beter wat verkopen.

 

maarja.. je moet nog gaan kweken, het moet nog zomer worden, je moet nog wiet binnenhalen, nog een flink traject voordat jij je zorgen kunt gaan maken over hoe je al die wiet opslaat..?? typisch weer..

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet wel echt kurkdroog zijn, want anders kan het nog gaan schimmelen

zoals ik het heb gehad. 1 jaar bewaard in vacuum gezogen zakjes en ik

kon 50gr. wegpleuren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kerel,

 

 

Gewoon in een 500gr (of kleiner) zak bewaren en als het een beetje uit begint te drogen...... stukkie witbrood doet wonderen :verrygood ofnie amnees :engel nog steeds hartelijk bedankt voor dit foefje :lol: werkt perfect!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey kerel,

 

 

Gewoon in een 500gr (of kleiner) zak bewaren en als het een beetje uit begint te drogen...... stukkie witbrood doet wonderen :verrygood ofnie amnees :engel nog steeds hartelijk bedankt voor dit foefje :lol: werkt perfect!

 

 

kunt u dit uitleggen?

 

ink

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij bedoelt dat als je wietje te droog geworden is....

dan smaakt ie niet zo best

da kun je dan 't beste t fixen met een stukje witrbood

die leg je in de zak bij de wiet

als de wiet weer wat vochtiger is geworden is die prima te roken en haal je t brood er gewoon uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aparte vragen stelt je stoner123.....

je zou bijna ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik heb al veel opgezocht over het bewaren van de

gedroogde wiet.

 

Aangezien ik nog wat over heb, en het zolang mogelijk wil bewaren.

Heb het verpakt in grote gripzakken, en de lucht uitgeperst en dan dichtgeplakt.

 

- Maar wat is de beste tempratuur om het te bewaren ?,( heb de keuze uit

een hok van ongeveer 19 graden en een van 14 graden)

En beide hokken zijn donker natuurlijk.

 

M.v.g loco,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote plastic opbergbox met deksel die goed afsluit en de binnenkant van die box (ivm plakken thc) bekleden met bakpapier oid?

 

Zelf heb ik kast vol weckpotten inmiddels :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een keer een topje NLX uit de tuin terug gevonden die ik kwijt was geraakt dus ik opgestoken, pff wat een lekker wietje zeg..

Inderdaad zoals wijn, hoe langer hoe beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier wordt het na het drogen vacuum verpakt en de diepvriezer in ;)

 

 

werkt perfect bij mij, doe dit al lang!

 

maar is altijd wel binnen het half jaar op :vape:

 

geen smaakverlies! geen effectverlies!

anders zou ik het natuurlijk niet doen eh...... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke,

 

Maar in een grote gripzak,en dan in het donker bewaren.

 

Dan zal die toch ook wel een lange tijd goed blijven ?

 

Wel is zo'n gripzak niet helemaal luchtdicht volgens mij, dat er

een beetje lucht in komt lijkt mij toch niet zo erg ?

 

Grtz Loco,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt eraan over welke hoeveelheden je het hebt en welke bewaartijden.

 

Ikzelf heb meestal niet erg grote hoeveelheden en kan het meestal wel binnen 4 maanden opkrijgen. Ik bewaar het in van die potten met een ventielpompje waardoor een deel van de aanwezige lucht eruit wordt geperst als je het deksel sluit, tightvac of coffeevac heten ze. Ze kunnen ook in de vriezer..

 

Heb je echter heel grote hoeveelheden of een lange bewaartijd zou ik zeker voor de vries optie gaan.

 

Uit je gripzakken kan je ook een gedeelte van de aanwezig lucht eruit persen, ook weet ik dat mijn ouders diverse manieren hebben om iets te verpakken en daarna vacuum te trekken en bij de lokale coffeeshop wordt het ook zo vacuum gezogen bewaard ...

 

Helaas weet ik ook niet precies hoe lang je het kan bewaren, moeilijk vanaf te blijven :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind de vriezer ook echt top!

 

ik trek alles vacuum met zo'n seal machientje voor diepvriesgroenten, ( ik weet niet of dit ook echt vacuum is, ik betwijfel dit), dan sealen, en in doosjes de vriezer in.

 

altijd een verse 5g van topkwaliteit, moest ik dit gewoon ik een grote zak allemaal samen bewaren(niet in vriezer) zou dit zeker het geval niet meer zijn op het laatste :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helaas weet ik ook niet precies hoe lang je het kan bewaren

Een recente ontdekking in China heeft aangetoond dat je het duizenden jaren kunt bewaren, zoals deze man deed.

 

turpansjaman_athmb.jpg

 

Weckpotten hadden ze toen nog niet, en kan de man er nu niet meer van proeven, maar de onderzoekers weten zeker dat het duidelijk gecultiveerd was voor psychoactief gebruik

Dankzij de extreem droge condities en de alkalische grond was de gevonden wiet zelfs nog groen, al was de duidelijke geur verdwenen. De vondst van de softdrugs is de oudste tot nu toe.

 

leather%20cannabis%20basket.jpg

 

Goed verpakt in deze tupperware.

 

Voer voor archeologen, die shit!

Edited by FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ja ik heb redelijk grote bewaar hoeveelheden, niet iets wat zo maar

ff in de vriezer erbij kan.

 

Ik pers de gripzakken ook altijd leeg, en vouw ze dan om.

En duw de zakken een beetje tegen elkaar aan, zodat er zo

min mogelijk lucht in komt.

Maar volgens mij zitten er toch kleine gaatjes in, zo dat die zich

weer een beetje vult met lucht.

Hij ziet er wel nog gewoon goed uit, en ruikt ook nog goed dusja..

 

En leg ze op een redelijk koel en donker plekje neer, er zijn mensen

hier die zeggen dat na 2 a 3 maanden (indica) de sterkte al achter uit gaat.

 

En iemand anders beweerd weer dat je het makkelijk een half jaar kan bewaren in

een dikke gripzak.

 

Grtz Loco,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Curing en drogen is belangrijker dan de bewaring zelf

 

Drogen (zo langzaam mogelijk, ergens tussen 18 en 28 dagen, afhankelijk van de strain, luchtvochtigheid, luchtverplaatsing, en hoe het geoogst is)

 

Indica's kunnen vers het lekkerste zijn en curen optimaal na 1 tot 3 maanden in weckpotten.

Sativa's zijn het beste na 3-6 maanden (meer tijd nodig voor landrassen).

 

In de weckpot luchtvochtigheid 65% (koop goede metertjes!!) en donker zetten. En neen, 65% LV in de pot is zeker niet te hoog, anders zou ik het hier niet zo neerzetten. Belangrijk is wel dat je dus een goede meter hebt, zodat je weet dat het ook 65% is!

 

Wanneer de cuur optimaal is, verpakken in een strijkzak en de diepvries in. Blijft ie letterlijk jaaaaaren goed en op toppunt.

 

 

 

Nog even iets over de diepvries-cuur. Zelfs indien een indica bvb niet gecuurd is in potten, maar rechtstreeks in de strijkzak gaat en de diepvries in, zal deze hier verder in curen. Door de koude temperaturen zullen veel meer stoffen zoals geur en smaakstoffen bewaard blijven tijdens het curen. Maar ook verste THC-cannabinoiden. Hierdoor kan de cuur 'voller' plaatsvinden en zal de rook enorm smooth worden. De groene geur en smaak zullen ook snel verdwijnen.

 

Voor sommige soorten is de diepvries een veel betere plek dan een weckpot. Hierbij denk ik dan aan indica's, en indica dominante hybrides.

 

 

 

Ik heb al veel wiet en veeeeel verschillende soorten gerookt, maar ik ken maar 1 persoon die alle klassen wiet overstijgt... zelfs die van de grote 'cups'. En dat komt puur door de bewerking na de oogst, dus het drogen, curen en bewaren. Iemand die die skills meester is, die maakt de beste wiet ter wereld. Let wel, die persoon is er minutieus mee bezig en het gaat echt om zeer kleine details, dus het duurt een hele tijd vooralleer iemand die skills meester wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog even iets over de diepvries-cuur. Zelfs indien een indica bvb niet gecuurd is in potten, maar rechtstreeks in de strijkzak gaat en de diepvries in, zal deze hier verder in curen. Door de koude temperaturen zullen veel meer stoffen zoals geur en smaakstoffen bewaard blijven tijdens het curen. Maar ook verste THC-cannabinoiden. Hierdoor kan de cuur 'voller' plaatsvinden en zal de rook enorm smooth worden. De groene geur en smaak zullen ook snel verdwijnen.

 

Voor sommige soorten is de diepvries een veel betere plek dan een weckpot. Hierbij denk ik dan aan indica's, en indica dominante hybrides.

 

 

bij mij gaat het ook zonder te curen te vriezer in!

 

ik merk ook dat het precies "beter" wordt!

 

ik kan het iedereen aanraden!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Curing en drogen is belangrijker dan de bewaring zelf

 

Drogen (zo langzaam mogelijk, ergens tussen 18 en 28 dagen, afhankelijk van de strain, luchtvochtigheid, luchtverplaatsing, en hoe het geoogst is)

 

Indica's kunnen vers het lekkerste zijn en curen optimaal na 1 tot 3 maanden in weckpotten.

Sativa's zijn het beste na 3-6 maanden (meer tijd nodig voor landrassen).

 

In de weckpot luchtvochtigheid 65% (koop goede metertjes!!) en donker zetten. En neen, 65% LV in de pot is zeker niet te hoog, anders zou ik het hier niet zo neerzetten. Belangrijk is wel dat je dus een goede meter hebt, zodat je weet dat het ook 65% is!

 

Wanneer de cuur optimaal is, verpakken in een strijkzak en de diepvries in. Blijft ie letterlijk jaaaaaren goed en op toppunt.

 

 

 

Nog even iets over de diepvries-cuur. Zelfs indien een indica bvb niet gecuurd is in potten, maar rechtstreeks in de strijkzak gaat en de diepvries in, zal deze hier verder in curen. Door de koude temperaturen zullen veel meer stoffen zoals geur en smaakstoffen bewaard blijven tijdens het curen. Maar ook verste THC-cannabinoiden. Hierdoor kan de cuur 'voller' plaatsvinden en zal de rook enorm smooth worden. De groene geur en smaak zullen ook snel verdwijnen.

 

Voor sommige soorten is de diepvries een veel betere plek dan een weckpot. Hierbij denk ik dan aan indica's, en indica dominante hybrides.

 

Ik heb al veel wiet en veeeeel verschillende soorten gerookt, maar ik ken maar 1 persoon die alle klassen wiet overstijgt... zelfs die van de grote 'cups'. En dat komt puur door de bewerking na de oogst, dus het drogen, curen en bewaren. Iemand die die skills meester is, die maakt de beste wiet ter wereld. Let wel, die persoon is er minutieus mee bezig en het gaat echt om zeer kleine details, dus het duurt een hele tijd vooralleer iemand die skills meester wordt.

 

Ik zeg JA!

+1

Edited by Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg oooowwwyyyeeeaaaaahhhh !!!!!

 

+ 100

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie tekst :vape:

 

vraagje ... als je het in de vriezer doet gaan de trichoompjes dan niet kapot? en word daarmee de wiet minder sterk aangezien ze makkelijk van de top "vallen"

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb daar in ieder geval zeker geen last van!

 

vele willen mijn amnesiah niet roken wegens te straf, ookal zat ie 5 maand in de vriezer :vape:

 

ik heb wel ooit ergens gelezen dat de celstructuur kapot gaat, vandaar ook dat je knipafval in de vriezer steek voor verdere bereidingen te doen en natuurlijk ook omdat te trichromes sneller loslaten.

 

ik pak gewoon een zakje uit de vriezer leg het direct open en ja kan het eigenlijk direct roken.

beter is om half uurtje open te leggen.

 

ik ga er natuurlijk ook niet met lopen schudden ofzo.... absoluut geen last van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...