Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

good shepperd

Eigenlijk alleen maar zaden kweken!

Recommended Posts

Heb een hele lijst met soortjes waar ik dit jaar een mooie batch zaden van wil kweken....

 

zie ook mijn outdoor topic voor de afbloeiers onder deze kanjers..!!!!

 

 

Hoe gaat er nu eigenlijk uit zien???

 

Ik ga mn zaden ontkiemen en er enkele houden voor mn gedoogkweek, de rest gaat guerilla voor de zaden voor volgende jaar.... dit jaar dus op de toekomst gericht!

 

Maisvelden, bermen, bosraden, knollenvelden..... niets is gek genoeg voor mijn dames!

 

Welke soortjes hebben we het dan over????

 

RD*Freezeland

Purple Erdbeer

Henkes Lolland

RD

Dabish Gold

RD*Thypoon

OFN*RD

Rooie Marie

Manitoba*HL

 

Al met al een leuke lijst met potente soortjes toch?

 

Ga jullie op de hoogte houden met een paar mooie guerilla picas en natuurlijk van een paar outdoor dames die gelijk op lopen ter vergelijking!

 

Tips en / of opmerkingen natuurlijk welkom!

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je niet binnen zaden kweken. Ik hoef namelijk geen zaad in me planten, weet niet waar je zit, maar goed. Veel succes verder hoor :verrygood

 

Tchuss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Tuurlijk, snap ik!

 

zet mn plantjes in de buiten gebieden, moet moet je geen last van hebben! ken mn papenheimers hier in de buurt en tot nu toe geen klachten over zaad in de oogst.....

 

whahahahaha....... en anders weet je nu wie de oorzaak is!

 

 

als de overheid dezelfde aanpak had zouden we niets meer kunnen kweken (binnen of buiten)!

 

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

pollenfilter voor je inlaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Yep!

 

hebbie gelijk in, kan alleen helaas niet een hele kweek ook de deur gesloten houden, maar een pollenfilter zou denk 90% van de problemen afdekken!

 

maargoed denk dat ze het voor de outdoor mannen en vrouwen erg moeilijk zouden kunnen maken op deze manier!

 

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites
RD*Freezeland

Purple Erdbeer

Henkes Lolland

RD

Dabish Gold

RD*Thypoon

OFN*RD

Rooie Marie

Manitoba*HL

 

 

Veel denen, canadezen en zwitserse genetica

Ik zie alleen maar deen welke zijn de canadezen/zwitserse ?

 

Een polle doek gebruik je als breeder niet als kweker :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

De manitoba heeft zijn oorsprong in Cananda en de Erdbeer komt uit Zwitserland van origine....

 

Ben benieuwd of ze met een paar weekjes het lekker zullen gaan doen... hopenlijk houd dit weer een beetje aan! natuurlijk wel wat meer regen om de plantjes lekker te laten groeien!!!

 

Laters...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owkay.....

 

had ik verder nog niet naar gekeken, wel naar de bloeiperiode en hoe schimmel bestendig enz enz....

 

als je een beetje zoekt dan kom je leuke voorouders tegen bij sommige planten, kijk hier eens!

 

 

http://en.seedfinder.eu/strain-info/Erdbee...ke_A_Lot_Seeds/

 

 

kan je best nog leuke dingen vinden.... of het compleet en correct is kan ik moeilijk beoordelen!~

 

laters......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag begonnen om mn kuipen met eigen mengsel aan te maken.... kunnen ze mooi nog een dikke maand staan voor de meiden erin gaan.

 

kunnen de toegevoegde wormen ook mooi hun natuurlijke ding doen de komende weken..... en dat alles om er maar een mooie zomer van te maken!

 

Eerst een mooie laag van kippen en konijnenmest met houtkrullen en zaagsel.

gallery_19755_13804_2858793.jpg

 

Daar nog wat cocos doorheen en wat kalk korrels, goed mengen en dienen als onderste laag waar veel wortels zich bevinden.

gallery_19755_13804_1341157.jpg

 

Daarboven op een mengsel van potgrond en cocos, al met al een potent mensgel.

gallery_19755_13804_431328.jpg

 

Voor mn dames die ik guerilla ga zetten heb ik een zelfde mengsel in petto!

 

Met de grond boor maak ik een plantgat en giet hier water in, hierna vul ik de schacht met mengsel en geef ik weer water. hier boven komen mijn dames.... zo gaan de wortels lekker diep en zitten ze dichter op het grond water.

 

ik zet ze in het mais dus kan helaas geen gaten voorbereiden......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet je ze in die bakken een mais veld in ? Of lees ik dat verkeerd ? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

whahahahaha......

 

nee zeker niet! in deze kuipen hou ik 5 dames van de vele soortjes die ik guerilla ga zetten....

 

1. dan kan ik er ook een beetje van genieten al zijn het er maar 5!

2. dan heb ik een goed inzicht in hoe ver mn plantjes zijn die buiten staan, overgrote deel heb ik nog niet gehad dus hoop op vergelijkingsmateriaal.

 

dus eigenlijk deze 5 kuipen horen in de outdoor te staan, maar de andere komen hier uitgebreid aan bode de komende weken!

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dacht ik ook al.. zou wel hele rare gang van zaken zijn :)

 

Maar op die manier dus ! ;)

Ik zit er klaar voor :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt goed!

 

Van mn kleintjes die guerilla komen te staan maak ik denk elke 2 weken een paar picas, heb heel wat spots af te lopen vandaar...

 

pootgaten maken en de zaailingen uitzetten word ook nog een heel karwei trouwens....

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook bezig met voorbereidingen voor mijn (eerste)guerilla kweek. Zat nog te tobben of ik ze zo in de bosgrond moest zetten.. Zelf een mengsel maken is slimmer dan, bedankt voor het idee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is wel een hoop extra slepen en langer op de spot werken... maar gaat meer opleveren....

 

kwestie van voor en tegens afwegen per spot denk ik zo!

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel gaten moet je nog doen dan? En wat maakt het zo'n karwij (dat uitzetten) :lol:

Even doorbijten en je bent er toch ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt een beetje eraan!

 

sommige soortjes 5 maar ook een paar 50,

 

die van 5 doe ik 3 spots op een nacht, alles lekker goed voorbereid, mooie krat waar precies me potjes meet kleintjes in passen en mn rugzak waar ik 2 zakken met eigen mengsel in draag.

 

met een beetje mazzel heb ik dan alles in een dag of 10 erin zitten.....

 

is alleen iedere keer de gok wanneer ik denk dat de boer geen bestrijdingsmiddelen meer uit gaat rijden, zodat ik mn plantjes veilig op de spot krijg!

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je de bestuiving nog reguleren of laat je de natuur lekker zijn gang gaan???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ben ik even vergeten waar kalk ook al weer goed voor is ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu ben ik even vergeten waar kalk ook al weer goed voor is ?

 

wilde een zo compleet mogelijke grondmengsel gebruiken waarbij ik zo min mogelijk tekorten kon gaan oplopen....

 

lekker wat NPK door de verschillende soorten mest die ik erdoorheen heb gedraaid en had nog wat kalk korrels voor het gazon over en heb die erbij gedaan!

 

heb verder geen andere zaken liggen die ik er veilig door heen kon mengen... vandaar alleen de kalkkorrels!

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...