Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
good shepperd

Lekkere diverse gedoog kweek!

Recommended Posts

Begin nu langzaam met de voorbereidingen voor een mooi kweekje zonder gezeik!!

 

Ga werken met speci kuipen met daar in een mengsel van kokos, bemeste aarde en eigen kompost van de kippen en konijnen.

 

De eerste weken niet bij voeden, zodra de bloei er in komt, gaan de mannen eruit en begin ik met bij mesten met Hy-pro.

 

Zodra ze te hoog gaan worden ben ik van plan ze te snoeien, maar hoop met wat buigen ze ook in toom te kunnen houden!

 

Als je de soortjes op een rij zet verwacht ik in augustus, september en oktober gelijdelijk de bomen om te halen.

 

De zaden die ontkiemt zijn maar over blijven gaan guerilla weggezet worden om daar een mooie sample zaden aan over te houden...... (ver van de bewoonde wereld!!)

 

De herkomst.... ruilen via Wf, eigen kweek 2010/2011 en aangeschaft via Frobanken (omni seeds, DCF).

 

Ga jullie op de hoogte houden met een wekelijkse update met natuurlijk een collage van de super soortjes op foto!!!

 

 

Tips en/of opmerkingen altijd welkom groene vrinden...!!!

 

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool man, dat lijkt me een supergrond die je gaat gebruiken voor je planten :verrygood

 

Succes, kijk uit naar foto's, wanneer ga je ontkiemen, snel al?

 

Ik ga je volgen, succes met alles!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben een beetje terug houdend om ze bv een paar weken onder de lamp te houden....ze gaan laatste week van april tussen de tissues en dan hoop ik de derde week van mei ze buiten te hebben in hun definitieve behuizing!

 

De onderste laag in mn specie kuip zal een mengsel zijn van zaagsel/grond/kippenmest/konijnenmest want daar komen de meeste wortels, hierdoor hebben ze echt een goede voedingsbodem voor tijdens de groei!

 

De rest van de grond ligt al een jaar op de compost hoop met goed veel mestpieren erin!

 

Dat moet wel goed komen!

 

wacht nog maar ff af, picas volgen z.s.m.

 

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een goeie tip van die bodem, zal het ook eens proberen dit jaar. Was vandaag van 7:30 tot donker in de tuin aan het spitten en kwam ook extreem veel wormen tegen, goed teken. Hoeveel kippenmest of mest kan je volgens jou maximaal gebruiken/wat is ongeveer de verhouding in die onderste laag die je gebruikt?

 

Thanks voor de tip, ben het helemaal met je eens: eind april kiemen, ergens in mei uitzetten, kan volgens mij niet beter qua timing!

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit

 

 

komt uit de hokken van mn dieren, heeft dus heeft geen vaste waarde, moet er gewoon luchtig uitzien. Voedingswaarde is onbetwist maar wel variabel! Goede mix van de GS lijkt me beter, maar heb dit voor handen dus kan het niet negeren!

 

blijf lekker volgen!

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zo is het, koop zelf ook geen speciale grond ofzo, gewoon zelf compost maken, ga dit jaar ook brandnetelgier proberen te maken, veel meer heb je niet nodig volgens mij.

 

Had vorig jaar ook krachtig water volgens mij: als je icelator hasj maakt en dan de resten en het afgezogen water in een ton met regenwater gooit, dat ruikt heerlijk en bevat volgens mij veel voedingsstoffen.

 

Hoe is 't met je voorberiedingen nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rooie marie is purple shaman * Santa Maria, en heb deze van forbanken. zag ze net iets eerder hier op WF en toen ik ze had gevonden dacht ik laat ik ze eens proberen!

 

Ben de afgelopen dagen bezig geweest de kuipen gereed te maken voor de komende gedoog kweek!

 

Mn eigen mest bodem ligt er al een jaartje bij en konden nu erin!

 

 

Hier de mest aarde die onder in de kuip komt, met een beetje cocos voor extra luchtigheid er doorheen.

gallery_19755_13804_2858793.jpg

 

Ook wat kalkkorrels erdoor heen en dan moet het goed komen!

gallery_19755_13804_1341157.jpg

 

Alle kuipen met het juiste bodem mengsel.

gallery_19755_13804_391887.jpg

 

Daar boven op een mengsel van cocos en potgrond.

gallery_19755_13804_431328.jpg

 

We gaan het meemaken wat deze grond gaat doen, ben van plan ze niet de volle lengte te laten groeien maar ze redelijk te snoeien.... helaas maar wil ze niet tot het dak hebben.....

 

nu nog 5 soortjes uit mn lijst pikken die de ere plek krijgen! De rest gaat guerilla en aan de hand van de gedoog bomen kan ik zien hoever ze buiten staan.....

 

Nog een weekje of 5-6 en dan gaan we kiemen!!!

 

Laterrrrrssssss....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit die tonnen.

 

Kon zelf niet wachten, heb nu een aantal zaden laten ontkiemen en ga ze ook in emmers met een extra voedingrijke bodem zetten volgens jouw voorbeeld. Ga zo door, ben benieuwd naar je foto's als je gaat ontkiemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn aardige kuipen zeg, ben benieuwd!

 

Ik zelf ga ook weer beginnen op een balkon, maar ik wou 10L potten gebruiken, is dat te adviseren of zou ik groter gaan? (wil geen monster bomen op me balkon)

 

Ik ga je volgen!

 

CC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey capt.

 

als je geen reuzen wilt, is een 10l pot natuurlijk prima.

 

ik vind het zelf fijn om grote kuipen te hebben zodat ze niet bij het eerste briesje omliggen! ik ga mijn kinders goed kort houden want wil ze niet te groot, in die kuipen hebben ze dan veel voedig om mooie toppen te maken en een goede buffer wat vocht vast kan houden, voordeel is dat ik dan een weekje kan overslaan met water geven mocht ik even niet kunnen...

 

in 10l potten zou ik ze wel goed fixeren zodat ze niet om kunnen knallen!

 

Laterssss....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ga jullie op de hoogte houden met een wekelijkse update

Hoe gaat het ermee. En je guerilla?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi....

 

Tijdje geduurd maar toch even tijd gemaakt om een post te droppen!!!!

 

Sorry sorry.... te druk gehad en niet de moeite genomen om te posten!

 

Natuurlijk wel mn dames verzorgd.... tenminste degene die er over gebleven zijn!

 

Helaas veel mannen gehad en een herma, waardoor ik uiteindelijk maar op 3 soortjes ben uitgekomen maar die doen het dan ook goed hoor!!!

 

Mijn Manitoba X Henkes Lolland is met 1 vrouwtje lekker in de specikuip blijven staan. Ze begon begin juli te bloeien en gaat maandag a.s. over de blommen. Mooie plant geworden met een goede bouw en een geur om over naar huis te schrijven. Goede licht petrol achtige geur, vette plakkerige toppen die voor een buiten plant gewoon goed van massa zijn. Gelukkig heb ik hier ook 3 bevruchte zaadmoeders van waar ik ondertussen al weer 30 zaden van heb voor nageslacht. De gehele moeders gaan over een week of 3 om en dan hoop ik er een krappe 1000 goede zaden over te houden. Dit is een plant waar ik verder mee ga, zeker vwb de bloei periode en bovenstaande beschrijving. Combo van deense en canadeese strains...... Ben echt tevreden, mede dankzij de latere zon periodes deze zomer!

 

gallery_19755_13804_2550751.jpg

Hier mn MAN X HL zoals ze er nu bij staat.

 

gallery_19755_13804_3451069.jpg

Hoofdtop waar de bloei goed in zit.

 

Mijn Royal Dane x Jack Herrer (of tewel mijn Royal Jack zoals ik ze noem!), is drie weken later gaan bloeien. Begin augustus dus, wel wat later als ik hoopte maar nog geen spoortje ellende in de witte toppen te vinden. Ze heeft paarse randjes op de bladeren in de toppen. Dus spriet dunne bladeren vond ik van het begin af aan al top maar nu met die paarse randjes staat ze er top bij.

Toppen zijn wel wat kleiner van opbouw en lijken meer wit als deens. Ook van deze dame heb ik nog een paar zaadmoeders buiten staan waar ik hopelijk weer stapels zaden van ga oogsten. Is niet mijn favoriet maar is wel een aparte, zou ook wel mooi in de kas zijn denk ik!

 

gallery_19755_13804_622145.jpg

Zie hier mijn 2 getopte Royal Jack's, om ze een beetje te drukken in de lengte. Deze Jack's kunnen makkelijk 2,5 meter worden en nu een krappe 2m bij mij.

 

gallery_19755_13804_908825.jpg

Goed zichtbaar zijn de lange dunne sprietachtige bladeren!

 

gallery_19755_13804_1460182.jpg

Hier de 3 moeders van mn Man x HL

 

Helaas niet zulke mooie foto's van mn rooie marie's. Blijven een stuk kleiner met een dikke meter. Wel erg mooi donker groene bladeren, met een soort van gedrongen bladeren. Geen lange sativa achtige opbouw deze keer, vond ze wat laat bloeien maar de topvorming gaat hard! Volgensmij zou dit wel eens een kort bloeier kunnen zijn als je ze binnen zet.

Heb hier geen zaadmoeders van.

 

gallery_19755_13804_4607625.jpg

Links onderin zie je haar staan, meer gedrongen met brede bladeren.

 

gallery_19755_13804_4751297.jpg

De top die minder vet is maar gelukkig niet fluf!

 

Helaas hebben de Ierdbei en de Royal Dane x Freezeland het niet gehaald met een moeder in de specikuip. 3 plantjes per kuip had een vrouwtje moeten opleveren maar helaas alleen mannetjes hier! Gelukkig hebben de buiten planten wel mannen en vrouwen opgeleverd, zodat ik daar wel mooi zaden van heb. Resultaten daarvan volgen later!

 

Hopelijk nog wel een bevredigende update na zo lang niets te hebben laten horen!!!

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dames heb je daar GS.

Super word je echt blij van als je dat ziet <_<

 

Interessant soortje de manitoba x henkes lolland interesse in n seed ruil als ze ready zijn ? pm maar :P

 

Keep up the good work m8.

 

 

Grtz

 

RNL

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachten van planten

op naar de supertop

en laatste loodjes

 

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijn dat je nog een update post. :lol:

 

Wat een schitterende planten heb je daar opgekweekt :P

 

<_< ;) :D

 

Fijn weekend

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja inderdaad leuk om het einde even mee te pakken. Nette witte wiet hoor! Zien er erg sticky uit. Mooie witte haren, volle plant. Erg knap gedaan met die kuipen, zie je niet vaak dat ze dan zo mooi en vol afbloeien. Jouw mestbodem heeft zijn werk gedaan! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten

hoop dat je een beetje rot vrij kan oogsten

 

grtz

Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks groene vrinden !!!

 

Rotvrij gaat met de Manitoba x HL zeker wel lukken want daar zit nog geen spatje in. Ze mag nog even genieten van de laatste 2 dagen redelijk weer, en gaat dan maandag avond om!

 

Mijn "Royal Herrer" moet nog maar blijken, evenals mijn rooie marie. Die moeten nog een week of 3 en dat voorspeld niet veel goeds als het zo vochtig blijft! Maargoed, we blijven hopen en doorzetten! Keep your fingers crossed!

 

Moet zeggen dat de mest en de kalk me bevallen is! Nu kijken als ik volgende keer geen kalk toevoeg of ze het dan net zo doen! De mest heeft zich wel bewezen denk ik. Heb maar matig bijgemest in de vorm van geranium mest (pokon). Volgende keer dat ook maar eens niet meer doen en kijken of ze het trekken alleen op kippen en konijnen mest?

 

Zal wel een leuke pica posten als de eerste dames eraf zijn en de komende weken het lot van de laatste drie dames!

 

Laters :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten :P

 

Ik had dit jaar zelf ook een manitoba medicine staan, dit zijn echt hele vroege planten.

De mijne heb ik 4 weken geleden al moeten oogsten ivm rot, dus kruisen met een soort wat minder last van rot heeft, moet wel een mooie vroege opleveren.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

High....

 

Genoeg leuke reacties merk ik... thanks!

 

Ik ga oogsten omdat ik denk dat ze niet meer genoeg zon gaan krijgen en de temp te laag gaat worden... hierdoor wil ik rot voorkomen in mn MAN x HL! Geen verkleurde bladeren waadoor ik het gevoel heb dat ze nog wel wat herfst kan gaan doormaken! Zal eens met een loepje over de toppen gaan.... wil iig rot voorkomen!

 

Mochten de Royal Jacks/ Royal Herrers (ben er nog niet uit hoe ik ze zal noemen!) nog wat worden zonder rot, ga ik ze volgend jaar weer zetten als men zaadronde binnenkort succesvol is afgesloten!

 

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

High....

 

Net besloten om mn manitoba nog maar een dagje te laten staan! Morgen nog een redelijk droge dag bij ons hier dus laat ik haar nog een dagje rijpen.... 2 kleine pluisjes rot gevonden en die gelijk maar verwijderd......

 

Verder staat ze er goed bij! Trichomen net van het helder af... denk niet dat ze echt amber gaan worden want ga haar om hakken!

 

Volgende foto's zijn van mn kaal geknipte dame!

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

die MAN X HL op eerste foto is <_< :P

 

zeker tonen hoe die er kaalgeknipt uitziet!

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfffff......

 

ben halverwege mn manitoba! wat een karwei zeg..... volgend jaar ga ik niet meer met het handje aan beginnen!!!

 

rook zelf niet maar heb nu een behoorlijk zwaar hoofd en rode oortjes van anderhalf uur knippen in een gesloten ruimte!!! behoorlijk gaar nu .....

 

Hoop dit weekend het karwei geklaard te hebben en een mooie overzichts foto te kunnen plaatsten!

 

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...