Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

vlakspaan

licht 2 uur langer laten branden

Recommended Posts

he hallo

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven.

Ik zit nu in de laatste fase van mijn kweek,nu is mij het advies gegeven om de laatste 2 weken het licht ipv 12 14 uur te laten branden omdat er meer fotosyntese word aangemaakt?

De toppen zijn lekker dik ik heb 14 keer 400 watt hangen en heb de super boost van de lumatec al aan staan.Kweek medium is aarde. Voedings lijn is van METROP.

Wie oh wie kan mij wat meer hier over vertellen.Ben al een tijdje aan het zoeken maar vind niks hier over.

alvast bedankt voor jullie reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel eens gehoord dat met de laatste week weer op 18/6 dat de dame meer thc aanmaakt omdat ze gaat stressen , maar weet niet als het waar is dus houd me er niet aan vast :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ken niemand die dat doet, ook niet 18/6 de laatste week. jij kunt het wel doen en ons dan vertellen of het goed heeft uitgepakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je wat?

Ik ga het gewoon proberen misschien levert het wel wat op.

Maar stel dat er iemand is die hier wel wat info over heeft

Dan houd ik me aanbevolen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit idee is al heel oud, en zoals Amnees al aangaf, nog steeds doet niemand het. Zoals het destijds gebracht werd zou je trouwens de donkerperiode op 12 uur moeten houden (daglengte 26 uur), dus misschien doet niemand het omdat ze daarvoor geen geschikte timers hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las, op de site van Canna denk ik, de tip om de laatste weken naar 10 uur licht te gaan. Maar dat was meer om de luchtvochtigheid laag te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus bij jou loopt de lv terug als het licht uitgaat? Het was denk ik meer omdat sommige soorten simpelweg beter afbloeien bij 10 uur licht, met name bij langbloeiers uit iets gematigder streken komt dat ook meer overeen met de natuurlijke omstandigheden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vorige rondje de laatste 3wk heb ik 13,5h belicht, heb alleen geen vergelijk of dit nou meer opbrengt of sneller gaat

de logica erachter is dat de meeste planten in bloei gaan bij daglengtes welke rond de 13,5h liggen

als een plant in wk 40 geoogst is en er 10weken over zou doen moet deze dus in wk 30 in de bloei zijn gegaan, je zou dan in wk 33 de eerste bloei moeten kunnen zien, vervolgens kan je opzoeken wat de daglengte is geweest in wk 33 en je weet dus waarop deze plant in bloei gaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo ff tussendoor he ......?

zijn we hier niet het wiel opnieuw aan het uitvinden ??

 

vroeg me zomaar af he :engel

 

:verrygood

UrbanGrower

 

@dr dog ..... dat stukje is totaal onleesbaar :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ons plantje drinkt en verdampt,

nu is het zo dat ons plantje savond drinkt om een reserve op bouwen voor overdag.

Als de plant volwassen is verdampt het meer door de grote en vele bladeren.

Overdag kan ons plantje niet voldoende drinken voor deze verdamping en heeft het de reserve van de nacht hard nodig.

In de laatse week kan ons plantje niet meer genoeg vooraad op slaan om de verdamping voor te blijven

met als gevolg dat ons plantje ± het laatste uur van 12-12 geen vocht meer heeft om te verdampen.

en dus de huidmondjes gaat sluiten en stil staat.

 

Het licht langer aan houden heeft dus geen zin om zwaardere toppen te krijgen

(meer thc door stres, dat weet ik niet).

 

Je kan beter het licht gaan verkorten naar 11 licht en 13 donker zodat de huidmondjes niet hoeven te sluiten.

In de natuur word het ook steeds minder licht.

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer eens op het allerlaatste van de afbloei 1 a 2 dagen 24u donker te geven.

De plant slaat in paniek en produceert iets meer THC om alsnog bevrucht te worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rara

zeg je nu dat de plant overdag niet drinkt?

in het licht verdampt de plant aan het blad en trekt hiermee door de wortels weer vocht naar binnen hoor

als het zo zijn dat cannabis een donkerperiode nodig heeft om te drinken, zouden planten dus dood gaan als je ze 24h licht geeft en dit is niet zo

 

 

KD (korte dag) planten hebben een bepaalde nachtlengte nodig om over te gaan tot bloei (de benaming had beter lange nacht planten kunnen zijn)

deze kritieke nachtlengte is meestal 9-11 uur, alles langer dan de kritieke lengte voldoet dus ook, maar betekend dat de plant minder uren en dus cummulatief minder licht krijgt dan dat deze zou kunnen hebben, in theorie betekent dit dus minder groei, wat kan betekenen dat een plant minder gewas aanmaakt of minder snel afbloeit of een combinatie hiervan

onder invloed van de nachtlengte worden hormonen aangemaakt en/of omgezet in wel of niet opneembare vorm

de totale hormoonbalans leidt ertoe dat een plant gaat bloeien, of niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

nalv je eerste opmerking kreeg ik het idee dat dit een beetje verder strekt dan jouw interesse of kennis reikt

maar als je aangeeft wat je wel en niet begrijpt zal ik mijn best doen het beter uit te leggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo allemaal

Bedankt dat jullie mee denken als ik het dus samen vat heeft het totaal geen zin om dit te doen?

Wat ik wel merk is dat ik nog veel moet leren

Stress bladmondjes thc aan maken pff het houd niet op merk ik al

Al met al bedankt dat er mee gedacht word

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo allemaal

Bedankt dat jullie mee denken als ik het dus samen vat heeft het totaal geen zin om dit te doen?

Wat ik wel merk is dat ik nog veel moet leren

Stress bladmondjes thc aan maken pff het houd niet op merk ik al

Al met al bedankt dat er mee gedacht word

 

er is niemand die een tentje op 12 en eentje op 14 onder verder gelijke omstandigheden heeft gedaan, dus er is geen hard bewijs dat het meer oplevert en/of sneller gaat

persoonlijk zou ik het wel doen, voorzichtigheidshalve eerst goed in de bloei op 12/12 en dan na 4 wk elke wk een half uur erbij tot je op 14h zit

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo allemaal

Bedankt dat jullie mee denken als ik het dus samen vat heeft het totaal geen zin om dit te doen?

Wat ik wel merk is dat ik nog veel moet leren

Stress bladmondjes thc aan maken pff het houd niet op merk ik al

Al met al bedankt dat er mee gedacht word

 

 

nou.. dan moet jij eigenlijk de laatste zijn die gekke dingen gaat verzinnen. gewoon kweken is al moeilijk genoeg.. maar probeer dat eerst eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb 14 keer 400 watt hangen

 

Hij doet toch al aardig zijn best.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb 14 keer 400 watt hangen

 

Hij doet toch al aardig zijn best.....

 

op advies van een ander 400 watt ivm hitte

maar in jou ogen dus verkeerd ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
gewoon kweken is al moeilijk genoeg.. maar probeer dat eerst eens.

 

Dit is waar ik op reageer.

 

Altijd lastig om iets NIET verkeerd te interpreteren :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie nog steeds geen meerwaarde in 400watters...

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij hoogte gebrek :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi heb me vroeger eens laten vertellen dat je een spijker door de stam moet persen , zo krijgen ze meer thc door de stress , nooit probeerd alleen beetje advies groetjes amneze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eerder een uur minder licht gebruiken dan licht meer.

Minder licht betekent voor de plant dat de winter eraan komt en dat ze zich moet haasten. Meer licht betekent lente en is vegetatief.

 

Maar eerlijk gezegd pas ik zelf zo geen trucjes toe :verrygood .

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

meer is vaak minder vooral als men het ei van columbus probeert opnieuw uit te vinden .

ik ben juist het tegenovergestelde en geef ze wat extra donker .

ook wegens de resessie dat die steenkolencentrales niet overuren hoeven draaien .

en de panten die ik heb het kan toeval zijn maar of er nou een winter of lente aankomt

het schijnt ze niet te deren ze doen gewoon cool calm en collected .

ze gaan op hun baas lijken .

ik heb een vierkant bed dan kan ik des nachts ook dwars liggen .

 

als notoire klieverd ben ik het met je eens en sla je de spijker op zn kop .

gewoon kweken begon me van meet af aan al te vervelen .

overal is wat voor te zeggen .

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...