Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Winbonussie

zelfs ik weet het even niet meer ;(

Recommended Posts

Ik heb nooit problemen met voeding of beestjes in die zin dat ik wel weet wat er gebeurt.

 

Situatie:

In week 6 snel geel worden bladeren. Maar meer in het midden dan de rand van de tent.

Is in 4 dagen van donkergroen naar geel gegaan. De punten van de bladeren zijn niet geel of verbrand dus geen overvoeding.

 

Setting:

Tent

Temp 21 nacht dag 28 a 29

Voeding: plagron bloei, plagron topbooster, plagron enzymen, biomix sporenmix

Ec nu 2.0 (start bloei week 1 op 1,6 en dan elke week 0,1 erbij).

PH standaard 5,8

 

Ik heb dit vorige ronde ook meegemaakt maar lukte niet het probleem te vinden.

 

Wel merkte ik na 1 keer geven van citroenzuur dat het opeens starte, toeval?

Sinds vandaag zag ik 1 klein beeste, langwerpig zilver achtig. Ietsje groter dan een spint. Volwassen roofmijt?

 

Ik heb in week 1, 4 en 6 roofmijn uitgezet en ben dus spint vrij.

 

Wat kan het probleem zijn: citroenzuur of het voor mij onbekende beestje?

 

gallery_29051_12616_1871593.jpg

gallery_29051_12616_1743982.jpg

 

Bladeren vergelen snel. De takken worden snel paars en de hoofdnerf ook rood.

Dacht aan calcium of magnesium probleem en geeft dit nu ook per beurt van biomix, maar helaas geen verbetering!

 

Wie kan mij helpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb wel eens gehoord dat je ph op kan lopen in je voedingsvat als je met citroenzuur afzuurd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Je zuurt af met citroenzuur heb ik begrepen. Ja, dat kan. Heb je het effect gemeten op je ec -waarde?.

Heb ooit citroenzuur gebruikt uit de turkse winkel.... had een ernstige hoge ec tot gevolg.

Kijk ff of het daar aan ligt.

Succes.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er gewoon voedingstekort uit, oftwel geef je niet genoeg, of ze kunnen nog moeilijk opnemen omdat ph slecht is. Maar lijkt me dat je gewoon te weinig geeft want anders met ph problemen krijg je lelijke bladeren en vlekken..

 

Daarbij gebruik je plagron terra of bio bloei. Want bio is moeilijker te meten.. Daarnaast is top booster= green sensation? Wat ervoor kan zorgen dat meer voeding uit je blad wordt gebruikt.

 

Gewoon wat bladvoeding geven, zelfde voeding op je bladeren spuiten en ze zullen snel weer groen kleuren, iedere dag doen voor zo'n drie dagen.

 

En ja de planten in het midden krijgen meer licht dus hebben meer voeding nodig, dus nogmaals indicatie dat het aan de voeding ligt en ze meer nodig hebben.

 

Maar ja ec meet de vervuiling van je water, dus hoge ec wilt niet zeggen dat je daadwerkelijk veel voeding geeft.

 

ps: bij te weinig fosfor(bloeivoeding) kunnen stammen rood gaan kleuren, kan ook genetisch zijn aant soorthe, of van de daling in temperatuur.

 

De reden waardoor je geen verschil ziet als je voeding geeft omdat eenmaal je een tekort hebt, je genoeg voeding moet geven om het tekort weg te werken + extra voor de dagelijkse nodigheid. Stel dat je 3 boterhammen nodig hebt om te leven, en jij geeft er maar 2 dan zul je steeds magerder worden. Als je er drie geeft heb je net genoeg en is er geen verschil, dan moet je er 5 geven zodat het tekort weg is + extra zodat je wat aanvet...hehe

 

De voedingsbehoefte van een plant kan plots oplopen zeker als je grote toppen hebt, en als je hier geen rekening meehoudt dan kweek je rap en tekort aan. Zodra het eerste blaadje wat geel werd of de bladeren lichtgroen moest je eigenlijk wat meer topbooster of bloeivoeding verhoogen in je voedingsmix

 

en met zaad kunnen de planten nog gaan knallen in de laatste 2 weken dus dan hebben ze plots een extra dosis nodig

 

Waarvoor gebruik je citroenzuur, sinds je het normaal als ph- gebruikt, dus heb je de ph goed gemeten na citroenzuur te gebruiken, anders kan de ph plots sterk verlaagd zijn dat plant niets kan opnemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar zuurde je hiervoor mee af? Is je meter geijkt? Heb je lang genoeg gewacht met meten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

plagron schedule

 

week 1 25 ml tera grow op 10 ltr water ec 1,2 plus 10 ml enzymes op 10 ltr water

week 2 50 ml terra grow op 10 ltr water ec 1,7 plus 10 ml enzymes op 10 ltr water

week 3 50 ml terra bloom op 10 ltr wter ec 1,7 plus 10 ml ezymes op 10 ltr water

week 4 50 ml terra bloom op 10 ltr water ec 1,7 plus 10 ml enzymes op 10 ltr water

week 5 50 ml terra bloom op 10 ltr water ec 1,7 plus 10 ml enzymes op 10 ltr water

week 6 40 ml terra bloom op 10 ltr water ec1,9 plus 10 ml green sensation op 10 ltr water

week 7 40 ml terra bloom op 10 ltr water ec 1,9 plus 10 ml green sensation op 10 ltr water

week 8 40 ml terra bloom op 10 ltr water ec 1,9 plus 10 ml green sensation op 10 ltr water

week 9 50 ml terra bloom op 10 ltr water ec 2,1 plus 10 ml green sensation op 10 ltr water

week 10 50 ml terra bloom op 10 ltr water ec 2,1 plus 10 ml green sensation op 10 ml water

 

ph 6.0-6.5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als in het midden de lichtintensiteit het hoogst is, zou het gif kunnen zijn. Heb je iets vervangen in of om je ruimte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te weinig voeding eerder en pot x van nat naar droog getrokken misschien, net nadat je een keer voeding had gegeven en iets meer da vorige keer omdat ze het aankonden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb denkend terug aan wat ik gedaan heb het probleem gevonden.

 

Normaal doe ik 2 dagen met mijn vatje.

 

Toen ik 1 keer de citroenzuur gaf heb ik 4 dagen met het vat gedaan en dus te weinig gegeven.

 

Hierdoor is er dus te weinig druk in de pot geweest voor de wortels.

 

Toen heb ik weer normaal water gegeven en iets extra om het droge te compenseren..tja en toen begon het gele.

 

Heb nu 3 dagen bladvoeding gespoten, mijn EC omlaag gebracht, lampen verminderd en de temperatuur naar 25 gebracht.

 

Dit ga ik nog 3 dagen doen en hoop ik dat de schade meevalt :verrygood

 

 

Is dit eerste keer voor mij deze tent, is geen gif anders was het al in week 2 a 3 gebeurt.

 

Ik werk op Plagron terra en green sensation.

Hou het EC schema netjes aan met alleen 0,1 ec minder. Bladeren zijn groen genoeg.

 

Het citroenzuur is die van Biomix dus een echte plant toevoeging. Op de fles staat ook dat dit goed is voor het plantproces aanmaak adp of zo.

Dus nooit meer citroenzuur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...