Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Boefje030

Cli-mate

Recommended Posts

Ik heb sinds kort van die cli-mate controllers..

Maar nou hoor ik een soort van piep.

 

Ik neem aan dat dit normaal is omdat het een frequenteiregelaar is dat je een hoog frequentiegeluid hoort of hoort dit toch niet??

 

 

 

 

B to the oefje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik neem aan dat je die niet behoort te horen, hij regelt tenslotte slechts 50hz uit je stopkontakt, en 50hz is een lage brom.

 

is het niet het kleine fannetje dat er in zit die een piepend geluid maakt??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij zal er binnenkort wel mee ophouden, van wat ik hier lees over die dingen. Doe mij maar een trafo ARIC of zelfs digitaal.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom van de aric's af.. is niet te hopen..

 

Het is niet echt een piep maaar meer zo'n geluid dat uit zo'n muizenverjager etc komt.

Heel hoog geluid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom ben je van de aric's afgestapt als ik vragen mag? En wat mag het verschil zijn tussen een freqentie regelaar en een mechanische stappen ventilator? Heeft een freqentie regelaar een meerwaarde t.o.v een mechanische stappen ventilator?Snap best dat er veel verschil is tussen een regelaar die dimt op de volts en een mechanische regelaar, maar tussen een mechanische en een freqentie regelaar zit volgens mij niet veel verschil.Hoor het graag wat de meerwaarde ervan is.

 

GR,

 

MagicStrain

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kom van de aric's af.. is niet te hopen..

 

Het is niet echt een piep maaar meer zo'n geluid dat uit zo'n muizenverjager etc komt.

Heel hoog geluid

 

waarom ben je er vanaf gestapt, is toch mooi spul.. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is heel mooi spul, maar me laatste aric's zijn in de container beland..

 

En hoorde goede dingen over die cli-mate dus vandaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

verklaar nader Wubbo? jij vind dat er verschil zit in geluid tussen een mechanische en een freqentie regelaar? Want ik hoor GEEN geluid van een Aric

 

GR,

 

MagicStrain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij piept niks. Kan ook de leeftijd (van mij) zijn.

 

Het verschil met een aric of tric is dat een frequentiecontroller over een heel bereik dimt. De tric en aric doen dat in stapjes van 20%.

 

Soms is 20% nog te snel. Ook bromt je box niet bij een heel laag toerental.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoor ook geen piep/hoge toon uit die van mij komen, stuur ze een mail, die gasten zijn echt top qua service.

 

En nog even dit, de eerste Cli-mate van mij was idd niet helemaal lekker, gaven ze ook toe, was een productiefout, hoort niet natuurlijk maar okee, gratis vervangen.

De vervanging was een 7 ampere, deze ging kapot omdat ik ze op zwaardere kisten had gezet die precies 7 ampere verbruikt, zonder de piekspanning meegerekend, dus m`n eigen schuld, wederom kostenloos vervangen.

 

De Cli-mate werkt gewoon heerlijk, past zich telkens op temperatuur aan, geruisloos.

Wanneer die nu weer stuk gaat dan kan ik zeggen "niet aan beginnen" maar vooralsnog werkt ie goed en ben ik er blij mee.

Zeer gebruiks gemakkelijk , mooi apparaat met een geweldige werking.

Ze hadden idd wel eerst beter de kinderziektes eruit kunnen testen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Een frequentieregelaar heeft vele voordelen. Om te beginnen heeft je ventilator meer power bij lage toerentallen. De piep die er in zit is de hoge frequentie van de elektronica, je kunt dit een beetje vergelijken met het geluid wat je hoort bij een tram of trein. Een frequentieregelaar maakt eerst gelijkspanning van de wisselspanning uit het stopcontact. Van deze gelijkspanning maakt hij weer een wisselspanning met de gewenste frequentie. Om die nieuwe wisselspanning te maken moet de elektronica met heel hoge frequentie schakelen en dat piept. Ok het ventilatortje kan nog wat geluid maken.

 

En frequentie regelaar kun je ook makkelijker op afstand regelen als je hem aan je computer wilt hangen of zo.

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het geen piep noemen. maar ik weet wat je bedoelt. tis een soort hoge frequentie die je hoort denk ik.

Ik had wel gemerkt dat als de draad van de afzuiger in de buurt komt van continu stroom gaat de tv storen. maar sluit em goed aan heb je d'r geen last van.

verder had ik wel begrepen dat draadloze systemen er zowiezo last van krijgen wifi/gprs/digitenne maar mijn wifi doet t, mischien dat de buren er anders over denke

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou het geen piep noemen. maar ik weet wat je bedoelt. tis een soort hoge frequentie die je hoort denk ik.

Ik had wel gemerkt dat als de draad van de afzuiger in de buurt komt van continu stroom gaat de tv storen. maar sluit em goed aan heb je d'r geen last van.

verder had ik wel begrepen dat draadloze systemen er zowiezo last van krijgen wifi/gprs/digitenne maar mijn wifi doet t, mischien dat de buren er anders over denke

 

wikkel je voedingsdraden in een ferietkern (conrad) en de instraling op je tv zal waarschijnlijk verleden tijd zijn.

 

Cheers,

Pieterpost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Als je met een frequentieregelaar werkt, moet je eigenlijk met afgeschermde kabel werken. Dit komt omdat het snoer naar de ventilator als antenne gaat werken door de hoge frequentie.

 

Zoek maar eens op EMC-richtlijn. Ik ben bang dat bij deze hoge stromen een ferriet kerntje niet meer werkt, maar je zou het kunnen proberen.

 

 

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

De draad van afzuiger is dat dus? volgende ronde beter draad halen, TV stoort nog een klein klein beetje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...