Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
robdh

Opbrengst wietaccijns geschat op kwart miljard

Recommended Posts

De fiscus zou jaarlijks 260 miljoen euro kunnen opstrijken aan accijns en belastingen op cannabis. Dat hebben ambtenaren van het ministerie van Financiën intern becijferd. Dat blijkt uit een document met de berekeningen, dat in handen is gekomen van het KRO-programma Reporter International.

 

De omzet van de ruim zevenhonderd coffeeshops die Nederland rijk is, bedraagt zevenhonderd miljoen euro per jaar. Het aandeel hasj en marihuana daarvan is naar schatting 525 miljoen euro per jaar. Daar kan nu geen belasting over worden geheven doordat de verkoop van cannabis technisch gesproken illegaal is.

 

Een accijnstarief van zestig procent, vergelijkbaar met het tarief voor sigaretten, zou - rekening houdend met een omzetdaling - de schatkist jaarlijks 252 miljoen euro kunnen opleveren. Omdat ook de toeleveranciers winstbelasting zouden kunnen gaan betalen, zou het legaliseren van cannabis de staat jaarlijks zo'n 260 miljoen in het laatje kunnen brengen.

 

Het huidige kabinet is van plan de verkoop van softdrugs aan banden te leggen. In het zuiden van het land mogen coffeeshops alleen nog drugs verkopen aan mensen met een wietpas. In de rest van het land wordt de wietpas volgend jaar ingevoerd, hoewel diverse steden al hebben aangegeven hier geen heil in te zien.

 

Bron: Fok!/Novum

Share this post


Link to post
Share on other sites

en die pas gaat ook niet door

kan niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen is voor legaliseren maar dit is de reden waarom het van mij lekker mag blijven zoals het is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoor thuisteelt moet legaal worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en dan iedere gram die je opblowt moet je zeker aangeven @ je inkomsten belasting oid...

 

:rofl

 

Teveel addertjes onder het gras, ze gaan het sowieso niet beter maken als dat het is.

Daarom pass ik even met die zogenaamde legalise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de overheid is er niet om je te helpen zoals het ingesteld is vroeger het is een bedrijf geworden.

Voor mij is het legaal zodra het een zuiver natuur product is dan is het namelijk goedgekeurd door de aarde.

wie zijn die opgeblazen kwallen dan om het te verbieden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kan je inkomstenbelasting gaan heffen op iets wat geen inkomen is, als je het thuis kweekt, voor jezelf. Je hoeft toch ook niks te betalen over de aardbeien in je achtertuin. Het zijn geen inkomsten als het voor jezelf is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog meer verdienen voor de staat:

 

De BTW naar 25%, ALLE andere belastingen afschaffen. En de belastingdienst terug brengen naar een man of honderd (vrouw kan ook natuurlijk)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zijn wel de berichten die ik nodig heb voor "de brief".. Top dat het helemaal uitgerekend is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn idee is dit:

 

Voor jezelf kweken mag; zoveel je zelf wil.

Heb je over? Verkopen die handel;

aan wie je wil, koffieshops, growshops, aan je buurman, buurvrouw, of wie maar ook.

Enige is dat je moet bijhouden is hoeveel je verkoopt.

Stel je hebt 100 gram wiet over.

Je verkoopt het voor 5 euro de gram excl. btw.

Btw is op wiet is zeg 20%.

Dus op 100 gram is de btw ca. 100 euro.

Dus die btw elke maand overmaken naar de belastingdienst.

En als de Belastingdienst het niet vertrouwd laat ze maar komen

en laat ze maar zien dat alles is volgens de wet.

Volgens mij vangt de staat dan meer dan 250 miljoen.

 

Maar ja wie ben ik?

 

Ik ben maar een lowlandyr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iedereen is voor legaliseren maar dit is de reden waarom het van mij lekker mag blijven zoals het is!

 

Daar sluit ik me helemaal bij aan!

 

Ik snap niet waar iedereen zich zo druk over maakt ;) . Iedereen die zijn eigen plantje/rokertje wil kweken kan dat gewoon doen zolang hij/zij/het z'n smoel houd en het mooi voor zichzelf houd. Ga je wat groter, dan accepteer je de risico's en conseqenties die kunnen volgen wat een terugvordering van de behaalde winsten bedraagd en een boete + werkstraf, nou.... phoe phoe, dat is erg :tu . Dat illegale bij het plantje heeft juist zijn charme! :lol: .

 

In Nederland betalen we ons helemaal een keutel in de ronte aan belastingen die die sukkels van de staat (onze landbestuurders) allemaal over de balk gooien, verduisteren en voor zichzelf wegsluizen! Regel je eigen sooi en hang er een lampje bij :) . Niemand die jou wat doet :) . Je doet er niemand kwaad mee en hebt het zelf iets makkelijker. What's the point? :rofl

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ik ken iemand die nog dik 1.000.000 euro moet "terugbetalen" na zijn gevangenisstraf.

(Hij wordt ook via een enkelband in de gaten gehouden.)

 

Dus dat poe-poe wat erg.... ja, erg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

over de verkoop van de coffeeshophouder wordt toch gwn belasting geheven, alleen over de inkoop niet.. of hoe zit dat dan??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou, ik ken iemand die nog dik 1.000.000 euro moet "terugbetalen" na zijn gevangenisstraf.

(Hij wordt ook via een enkelband in de gaten gehouden.)

 

Dus dat poe-poe wat erg.... ja, erg!

 

dit zal vast geen klein kweekje zijn geweest ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die heeft veel meer op z'n kerfstok, en.......: If you can't do the time, don't do the crime!

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je op grote schaal energie steelt, en geen inkomstenbelasting betaalt over je extra zakcentje, kan je dat soort dingen verwachten. Die dingen moet je ook betalen als het legaal is hoor.

Gevalletje eigen schuld dikke bult? Met dat soort bedragen spreek je echt niet meer over 5 plantjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...