Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DrGreen

Planten en muziek

Recommended Posts

he muziek lief hebber

 

ik heb ook altijd een radio aan , zo i zo tegen het geruis van mijn ventilatoren,

maar heb gekeken , naar dat tabel van licht ,, en rontger stralen ,,, enz en aan het einde zag je inderdaad geluids trillingen ,

dus ze zullen het heus welk merken ,(goed of slecht dat weet ikke niet) succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtig topic, geinig om te zien hoe ver sommige mensen doen om hun opbrengst te verbeteren

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Loekino

ook nog praten tegen je plant he!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet ze gewoon af en toe n mooi verhaaltje vertellen :lol:

en daarna sluit je af

als dank voor dit verhaaltje wil ik dat jullie groeien als bezetenen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moest ik nu 2 hokken hebben ik probeerde het meteen en de ronde erachter nog eens maar dan met andere verdorie had er toch beter 2 gemaakt e

 

 

al heb je 2 identieke hokken dan kun je nog zwaar verschillende opbrengsten hebben, been there done that, als dit bewezen is, waarom word dit deze methode dan nergens toegepast?

 

Precies. Daarom staat op de website over muziek die gelinkt werd ook dat het geen wetenschappelijk onderzoek is. De hypothese kan niet bevestigt worden door resultaten omdat de resultaten geen significantie aantonen (ergo, het is te weinig resultaat of te weinig metingen om een conclusie te trekken). Met andere woorden je kan hier geen case study op los laten, je moet toch wel heel veel kweken op het zelfde moment met dezelfde omstandigheden testen wil je enige zekerheid hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er moet wel een verschil gemaakt worden tussen muziek en praten uit een luidspreker of live. Als je voor ze zingt voeg je nl extra co2 toe (adem)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Wel in dit artikel schrijven ze dat hevigere muziek de planten liet sterven... Misschien zijn die vogel geluiden geen slecht idee kwestie om een natuurlijke omgeving te simuleren aangezien je toch al zelf het 'daglicht' controleert...

Zal de geposte torrents eens downen en op cd branden en eens proberen bij men volgende ronde...

 

Wel veel fijne reacties gelezen en veel intressante video's :-)

 

bedankt al iedereen !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds ik muziek draai, maken mijn planten de gains van hun leven

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals het in de natuur is,...

ik wordt zomers altijd wakker van de eerste tjilpers in de bomen,

die plotsklaps beginnen als de zon zich toont.

 

Ik heb herma's veroorzaakt doordat ik een slijpmachine

aan de andere kant van mijn hok had,

die in de nacht gebruikt werd.

 

Maar vooral heb ik van veel mensen gehoord dat het minder met hun planten gaat

als het met henzelf niet zo lekker gaat.

idem bij mij.

de planten lijken een spiegel van de ziel, in zekere zin.

 

 

Als prof emoto ook maar enigzins gelijk heeft,

hebben wij dus continue een vat water staan

wat wij positief of negatief laden.

 

Uit hoeveel % water bestond een plant ook alweer? :verrygood

 

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Weetje

 

Ja inderdaad hele coole video had hem ook al eens gezien.

 

Het gaat om de frequentie die je uitzend, pure gedachtes en pure muziek zenden pure frequenties uit.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap sommige reacties niet zo goed. Je zult het niet geloven maar...

Het is al best lang bekend en dmv onderzoek aangetoond dat de stomata van een plant is te stimuleren/activeren met bepaalde frequenties.

 

De verklaring zou zijn dat vogels vaak nog voordat de zon daadwerkelijk op komt gaan fluiten, of krekels die gaan schreeuwen net voordat er een lekker koel regenbuitje gaat vallen. De huidmondjes kunnen zo nog voordat de zon opkomt/regenbui valt open of dicht gaan staan en dit zou efficienter zijn.

 

En er is meer... gibberellic acid, aminozuren, proteinen... ze zouden allemaal reageren op "muziek", lees; Geluidsgolven/frequencies.

Planten reageren ook op aanrakingen en zijn in het algemeen erg energie gevoelig. Logisch het is hun grootste bron van input.

 

Sommige wetenschappers gaan zelfs zo ver om te opperen dat planten gevoel of op zijn minst geheugen hebben.

Ik zal eens gaan graven naar wat onderzoeksrapporten :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
alowa

 

grote flauwe kul speciaal .

toen de wietplant vroeger in het wild ontstond zal er best bij toeval wel eens

es ooit een minstreel voorbij zijn gelopen die een vrolijke riedel speelde .

maar voor de rest hebben de stumperdjes er toch geen ene flikker aan.

dan zou er toch bij elk boomgaard , akker of maisveld een tremendeuze gettoblaster staan te schallen .

hallo het is 2012 en die mietjebusters verzinnen het ook waar je bij staat .

ik heb al schade aan mn toetsenbord van toen ik las dat wietplanten zo intelligent zijn en een zeer voorhoofd jongeh !

keihard van t lachen op laptop voorover geslagen .

whaaaaaaaaaaaaaaahahahhhahhahhahi.

 

ps;strax worden ze nog zo intelligent dat ze je s ochtens wakker maken van wij wouden wel wat drinken .

 

hg

m

 

 

ik ga kapot van de lach hier. wat een humor man. De "mietjesbusters" :verrygood

 

Maar ff serieus, het is al onderzocht dat trillingen op de planten wel degelijk invloed heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weetje

 

Waarom doe jij mee aan die pseudoscience onzin van dr. Emoto? ratten van de chem industrie zijn het!

In die video zie ik ijskristallen wat zegt dat over moleculen? precies... nix, 2 totaal verschillende werelden.

Ijskristallen zijn nooit hetzelfde... waarom? omdat ze extreem gevoelig zijn voor hele minimale verschillen in de omgevingscondities.

 

Als je wil geef ik 10+ links met allerlei bronnen waar duidelijk aangetoon word dat de man niet deugt

 

Ik daag een ieder uit die het nog maar durft dat onderzoek hier aan te halen om met bewijzen te komen :verrygood

Vergelijk het eerst even met deze lijst van water scams ( http://www.chem1.com/CQ/clusqk.html ) en je hebt genoeg leesvoer, als je klaar bent weet je alles over water :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vond die waterkristallen wel mooi en dank zei Weetje vond ik deze youtube. Water has memory. :verrygood

mja... bekijk em eerst anders moet ik teveel overbodig woorden schrijven :lol:

 

het is dus in sterke mate afhankelijk van wie er water geeft aan de planten, het water uit dezelfde put zal dus heel andere magnetische en cosmische krachten bezitten als deze door verschillende personen word gegeven... tenslotte bestaan we zelf voor het grootste deel uit water.

lijkt me vooral als je een goede ziel hebt met een sterk dagelijks liefdesgevoel voor alles wat leeft dat je planten er beter uitzien dan iemand die totaal geen liefde heeft voor ze plant, ze automatisch voed en elke 2 weken eens komt kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

euj!! de mijne duurde maar 3 minuten hé, maar ik zal het doen :lol:

tot morgen effie lezen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach eigenlijk zijn alleen de volgende zinnen belangrijk:

 

While some studies, including Benveniste's, have reported such an effect, double-blind replications of the experiments involved have failed to reproduce the result. The concept is not consistent with accepted scientific laws and is not accepted by the scientific community.

 

en

 

Research published in 2005 on hydrogen bond network dynamics in water showed that "liquid water essentially loses the memory of persistent correlations in its structure" within fifty millionths of a nanosecond

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

of je kan dit boek gaan lezen (vanaf pg 145 gaat over muziek)

 

gallery_16467_6951_6387.jpg

 

 

Namaste :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

te stoned :verrygood vet boek ja... je bent echt pseudoscience fan he :lol: deze is ook heel vet :

 

51JdT9AMb9L._SL500_AA300_.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Minilab vind beetje ver gaan hoe jij denkt dan zou iedereen die met een pestbui ze hok even in duikt ze oogst beinvloeden omdat we negatieve energie op onze plantjes loslaten ?

 

Hahahahaha steek er nog eentje op man. :D

 

Wel geloof ik iets over trillingen heb ook wel is gehoord dat als je bijvoorbeeld de deur van je hokkie een paar keer goed dicht gooit dat dat ook niet bevordelijk voor je planten is ?

Niet gezien of meegemaakt wel over gehoord en ik denk dat dat wel zou kunnen kloppen.

 

Maar die zen achtige bullshit met energie kan je beter een tapijtje naast je planten zetten en de heledag vrolijke gedachtes oproepen in je hokkie ofzo, denk als je op dat moment een inval krijgt dat je de standaard boetes/straf krijgt + miss een paar maandjes dwangverpleging :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Maar die zen achtige bullshit met energie kan je beter een tapijtje naast je planten zetten en de heledag vrolijke gedachtes oproepen in je hokkie ofzo, denk als je op dat moment een inval krijgt dat je de standaard boetes/straf krijgt + miss een paar maandjes dwangverpleging :D

of ze lopen voorbij vanwege de positieve gedachtes die je creëert.:bier

 

Namaste :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ze net een paar moppen verteld, ze hingen slap van de lach! :o

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...