Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
PiP

Geuroverlast

Recommended Posts

Hoe zit het met geuroverlast als je buiten een 4-tal dames hebt, die staan te rijpen in een serre? Als de hele omgeving zou ruiken denk ik dat ik snel verraden zou zijn. ;D

Of word de geur binnen in de serre gehouden?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je hermetisch afsluit zou de geur binnen moeten blijven :lol: maar of dat gebeurt is punt 2

Maar een beetje geur is toch niet zo heel erg ? of je moet denken dan een enorm risico te nemen in dat geval donder ze lekker in de tuin je zit onder de 5 en als de petjes komen kom je er hopenlijk (waarschijnlijk ) af met een ts ts waarschuwing

 

(dit is dus geen zekerheid ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat er meerdere factoren meespelen, allereerst zal net als bij de vorige reply werd genoemd belangrijk zijn hoe goed je de boel hebt afgesloten.

Hoever zitten je buren van je af? Zit er veel begroeiing in de buurt (bomen/bos e.d.) hoe waait de wind over het algemeen, en nog belangrijker welke richting op.

Hoe hoog zit je? gewoon rijtjeshuis of ergens op 10 hoog( alhoewel een serre op 10 hoog weinig voorkomt maar ach), tel alles op en kijk hoe gunstig of ongustig dit geval is...

 

Tip: loop op verschillende tijdstippen een rondje in de buurt, en ruik wat je neus je te vertellen heeft;)

 

groet N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klein afzuigertje van 500 kub met filter kost je een 250 euro.

 

Heb je weinig of geen stankoverlast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

predator geeft het enige juiste antwoord..!

of je moet niet dicht op je buren zitten dan kan het mee vallen.. (maar ik zelf zou het nooit gokken, buisfan en filter kosten niks..)

 

hermetisch afsluiten..??? :lol:

waar gaat de opgebouwde warmte/kou naar toe..?

waar haal je de verse lucht vandaan..?

hoe kom je van het te hoge vochtgehalte af..?

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kortom: Dat gaat de buurt ruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet geen groot probleem opleveren toch 4 plantjes in de tuin? Ik zou me kwa geur minder zorgen maken om overlast, maar meer om diefstal. Als ik nog 16 zou zijn en ik zou zoiets in de smiezen krijgen dan denk ik dat je je plantjes kwijt bent. En dit gebeurt maar al te vaak, dus zorg dat ze uit het zicht staan en dat men niks ruikt. Van 1, max 2 plantjes haal je het geld voor je afzuiger+filter eruit

Share this post


Link to post
Share on other sites

en aangezien je niet tegen iedereen gaat zeggen dat ze er staan

moet je ze goed uit het zicht houden

en ja ....geur

 

de hele buurt kan die 4 plantjes ruiken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
hermetisch afsluiten..???

waar gaat de opgebouwde warmte/kou naar toe..?

waar haal je de verse lucht vandaan..?

hoe kom je van het te hoge vochtgehalte af..?

 

Daarom ook "of dat gebeurt is punt 2 " tuurlijk kan dat niet hahah daarom ook de opmerking naar buiten met de planten :lol:

 

(heb wel iets geleerd stickie)

 

En ik moet zeggen als je bang bent om gepakt te worden is het dan niet gewoon zaak dat je ze buiten neerzet in plaats van apperatuur er bij te hangen ? ik had altijd begrepen dat welke vorm van apparatuur dan ook voor een rechtbank word gezien als profesioneel kweken.

Mijn gedachte is dan zet ze buiten neer met daarbij het risico dat ze je plantjes weghalen bij klachten en je niet gelijk zwaar bestraffen snap je ?

 

Ik kan hier ook fout in zitten hoor ik denk alleen maar hardop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gedoogbeleid bestaat niet meer, 1 plant is illigaal in NL hoe je hem ook kweekt, met of zonder apperatuur... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah kijk daar word het dan anders van inderdaad dan kan je net zo goed ff filtertje doen met een stille afzuiger, als het risico dan toch al gelijk getrokken is :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm de blauwe mannetjes zijn neit het probleem, maar diefstal wil ik voorkomen, de plaats waar ik het zou willen zetten is nogal vrij dichtbij (meters) van de weide (erg klein) ernaast.

Ik kan het iets verder zetten daar staat het iets meer beschut, maar minder praktisch (omdat ze eigenlijk gewoon bij in de groententuin zouden staan anders) Ik ga sowieso een tomaten en paprika en peper plantje bij in de serre stoppen ;D maar ik die buurmensen hebben dat weitje pas gekocht dus ik weet niet echt wat ik van hen kan verwachten...

 

misschien toch maar beter op de iets beschuttere plaats zetten.

 

Nu ik hier toch een topic heb:

 

ik heb alles besteld (sannie zijn perfect start en schimmels, tabletten etc.) maar voor aarde was ik gaan zien, tuincentrum heeft uni potgrond (ph 5.5 - 6) en hierdoor dacht ik de bacto ens chimmels etc te doen

 

Hierbij heb ik blumat tropf systeem genomen (voor later in de bloei de extra voeding) voor het water op peil te houden.

 

Maar zou ik bij die potgrond nog wat hydrokorrels mengen verder? (ook al werken ze niet echt vocht behoudend wel voor verluchting en heb de tropf voor hetw ater anyway) of wat kalk? Ik heb gevraagd achter perliet maar dat is hier nergens te vinden...

 

Eerste maal hiermee bezig daarmee weet ik niet echt wat te verwachten (maar wil gewoon niet bestolen worden :lol: )

 

Alvast bedankt ;)

 

Hmm de blauwe mannetjes zijn neit het probleem, maar diefstal wil ik voorkomen, de plaats waar ik het zou willen zetten is nogal vrij dichtbij (meters) van de weide (erg klein) ernaast.

Ik kan het iets verder zetten daar staat het iets meer beschut, maar minder praktisch (omdat ze eigenlijk gewoon bij in de groententuin zouden staan anders) Ik ga sowieso een tomaten en paprika en peper plantje bij in de serre stoppen ;D maar ik die buurmensen hebben dat weitje pas gekocht dus ik weet niet echt wat ik van hen kan verwachten...

 

misschien toch maar beter op de iets beschuttere plaats zetten.

 

Nu ik hier toch een topic heb:

 

ik heb alles besteld (sannie zijn perfect start en schimmels, tabletten etc.) maar voor aarde was ik gaan zien, tuincentrum heeft uni potgrond (ph 5.5 - 6) en hierdoor dacht ik de bacto ens chimmels etc te doen

 

Hierbij heb ik blumat tropf systeem genomen (voor later in de bloei de extra voeding) voor het water op peil te houden.

 

Maar zou ik bij die potgrond nog wat hydrokorrels mengen verder? (ook al werken ze niet echt vocht behoudend wel voor verluchting en heb de tropf voor hetw ater anyway) of wat kalk? Ik heb gevraagd achter perliet maar dat is hier nergens te vinden...

 

Eerste maal hiermee bezig daarmee weet ik niet echt wat te verwachten (maar wil gewoon niet bestolen worden ;) )

 

Alvast bedankt :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben je zo goed met de blauwpetten bevriend dat ze jou huis zullen overslaan..? :lol:

 

succes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

de politie bekeurd niet meer voor kleine vergrijpen

 

als ik nou een paar kleine plantjes heb

mag ik die dan NU wel houden ?

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon filter neer zetten waarom risico nemen als het niet duur is.

Komt er nooit iemand aan de deur bij je?

Of nooit visite.

 

Maar dan het is je eigen keus maar Ruiken ga je het echt wel.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, ok.

 

Misschien toch maar eens naar die filters kijken dan ;D mss toch eerst het gewoon doen kan nog altijd een filter hangen indien nodig. En ben niet van NL dus hier is al dat materiaal niet even beschikbaar...Kan altijd met de auto eens een rit maken naar het noorden voor zo een filter (maar dan liever als het echt nodig zou zijn :lol: )

 

Toch bedankt allemaal voor de info en reacties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt heel erg aan het soortje wat je neerzet, zet je een diesel neer dan ruiken ze het de straat verderop nog. Soortjes die speciaal gemaakt zijn voor het outdoor kweken geven vaak niet zoveel geur af. Vochtige, warmere lucht in een serre draagt wel meer geur met zich mee denk ik, maar heb er geen ervaring mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...